Komunikacja interpersonalna w pracy z podopiecznymi i rodzinami – zielone kompetencje GreenComp – szkolenie z egzaminem
Komunikacja interpersonalna w pracy z podopiecznymi i rodzinami – zielone kompetencje GreenComp – szkolenie z egzaminem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do kadry specjalistów, kierowników, pracowników opieki nad osobami starszymi i niepełnosprawnymi, fizjoterapeutów, pielęgniarek, jak również do osób wchodzących na rynek pracy, poszukujących pracy lub uczących się. Grupa docelowa to osoby planujące lub realizujące pracę w firmach z potencjałem do tworzenia zielonych miejsc pracy głównie w woj. śląskim. Szkolenie dedykowane jest osobom odpowiedzialnym lub planującym wzięcie odpowiedzialności za rozwój zrównoważonych rozwiązań w swoich organizacjach.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji23-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie wspiera rozwój kompetencji zgodnych z Regionalną Strategią Innowacji województwa śląskiego, poprzez wdrażanie praktyk i technologii oszczędzających zasoby oraz poprawiających efektywność energetyczną, szkolenie przygotowuje uczestników do samodzielnego stosowania skutecznych strategii komunikacji interpersonalnej w pracy z podopiecznymi i ich rodzinami, z uwzględnieniem zasad empatii, uważnego słuchania oraz budowania relacji w firmach z potencjałem tworzenia zielonych miejsc pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Omawia znaczenie zielonych kompetencji (GreenComp) w kontekście pracy opiekuńczej i komunikacji interpersonalnej. | Kryteria weryfikacji Opisuje główne założenia Europejskich Zielonych Kompetencji (GreenComp), wyjaśnia pojęcie „zrównoważonej empatii” i jej znaczenie w pracy z osobą zależną. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje techniki skutecznej, empatycznej i asertywnej komunikacji z podopiecznymi i ich rodzinami. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje bariery komunikacyjne i dobiera odpowiednie sposoby ich przezwyciężania, posługuje się technikami aktywnego słuchania i komunikacji niewerbalnej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Planuje i wdraża elementy proekologicznej organizacji miejsca pracy i relacji opiekuńczych. | Kryteria weryfikacji Opisuje rozwiązania wpływające na ergonomię i energooszczędność w miejscu opieki. Wymienia elementy przyjaznego ekologicznie środowiska opieki (światło, roślinność, jakość powietrza) | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Buduje relacje oparte na zaufaniu i bezpieczeństwie w środowisku opiekuńczym. | Kryteria weryfikacji Opisuje sposoby budowania atmosfery zaufania i współpracy. Rozpoznaje potrzeby emocjonalne podopiecznych i ich rodzin | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Identyfikuje źródła konfliktów i stosuje strategie ich rozwiązywania w relacjach opiekuńczych. | Kryteria weryfikacji Wskazuje potencjalne przyczyny napięć w relacjach z podopiecznymi i rodzinami. Dobiera techniki mediacyjne i komunikacyjne do rozwiązania sytuacji konfliktowej. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Omawia jak współpracować w zespole opiekuńczym z uwzględnieniem efektywnej komunikacji i zarządzania zasobami. | Kryteria weryfikacji Opisuje znaczenie spójności komunikatów w pracy zespołu opiekuńczego. Omawia praktyki ograniczające zużycie materiałów (papier, energia) w komunikacji wewnętrznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Promuje działania proekologiczne oraz ekoświadomość i GreenComp wśród pacjentów i ich rodzin. | Kryteria weryfikacji Wskazuje kluczowe zachowania proekologiczne promujące ekoświadomość oraz GreenComp. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje możliwości oszczędzania zasobów (woda, energia, żywność) w środowisku opiekuńczym i stosuje praktyczne rozwiązania w zakresie ich optymalizacji. | Kryteria weryfikacji Opisuje metody racjonalnego gospodarowania żywnością w kontekście opieki (np. planowanie posiłków, unikanie marnowania). Omawia jak sporządzić przykładowy plan oszczędzania zasobów dostosowany do ośrodka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja My Personality Skills
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Program szkolenia:
Dzień 1. (8h zegarowych 07:00 do 15:00)
Zielone kompetencje w relacjach interpersonalnych – GreenComp w praktyce
- Wprowadzenie do Europejskich Zielonych Kompetencji (GreenComp)
- Jak rozumieć „zrównoważoną empatię” w opiece nad osobami zależnymi
- Świadome postawy pro-środowiskowe w codziennym kontakcie z podopiecznym
Wprowadzenie do komunikacji interpersonalnej w kontekście pracy opiekuńczej
- Rola komunikacji w budowaniu relacji z podopiecznymi i rodzinami
- Bariery komunikacyjne i sposoby ich przełamywania
- Komunikacja empatyczna i asertywna
- Znaczenie spójności komunikatów wobec rodzin i pacjentów
- Jak mówić z szacunkiem do osób z różnych środowisk, kultur i pokoleń
Komunikacja wspierająca dobrostan – aspekt psychologiczny i środowiskowy
- Jak komunikacja wpływa na poczucie bezpieczeństwa i komfortu podopiecznych
- Tworzenie atmosfery zaufania i współpracy z rodziną
- Zielone miejsca opieki – jak środowisko fizyczne wpływa na jakość relacji
- Znaczenie naturalnego światła, roślinności, odpowiedniego mikroklimatu
Praca zespołowa i komunikacja w zespole opiekuńczym z uwzględnieniem aspektów ekologicznych
- Komunikacja w rozwiązywaniu konfliktów
- Dbanie o zasoby ludzkie i środowiskowe w pracy zespołowej
- Praktyki redukcji zużycia papieru i energii w komunikacji wewnętrznej
Dzień 2. (8h zegarowych 07:00 do 15:00)
Jak tworzyć ekologicznie przyjazne miejsce pracy i opieki
- Projektowanie zielonego środowiska opieki: ergonomia, materiały, energooszczędność
- Dbanie o jakość powietrza, akustykę i zrównoważone rozwiązania infrastrukturalne
- Współpraca z rodzinami i podopiecznymi na rzecz „zielonej zmiany”
Zielone zarządzanie ośrodkiem opieki
- Oszczędzanie zasobów: woda, energia, żywność
- Wdrażanie polityki „zero waste” w ośrodku
- Komunikacja proekologiczna z zespołem i rodzinami – edukacja i inspiracja
- Zarządzanie zasobami – oszczędność wody, energii i materiałów jednorazowych w opiece.
- Edukacja na temat emisji CO₂ i praktyk zmniejszających ślad ekologiczny w pracy opiekuńczej.
- Wdrażanie zielonych technologii w codziennych zadaniach.
- Edukacja podopiecznych i ich rodzin na temat zrównoważonego rozwoju.
- Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii w domach opieki.
- Rozwój umiejętności prowadzenia dialogu ekologicznego w pracy z różnymi grupami społecznymi.
Komunikacja z rodziną podopiecznego – partnerstwo i współpraca
- Trudne rozmowy z rodziną – jak prowadzić je z szacunkiem i spokojem
- Oczekiwania vs. możliwości – jak komunikować granice i realia opieki
- Rola opiekuna jako pośrednika między instytucją a bliskimi
- Rozmowa w sytuacjach choroby, żałoby, pogorszenia stanu zdrowia
- Jak wspierać słowem w momentach niepewności i lęku
- Znaczenie spójności emocjonalnej i stabilności komunikatów
Konflikty i nieporozumienia – jak je rozpoznawać i rozwiązywać
- Źródła napięć w relacji opiekun – podopieczny – rodzina
- Techniki mediacyjne i strategie konstruktywnego dialogu
- Jak rozładowywać emocje i zachować profesjonalizm w sytuacjach spornych
Egzamin końcowy
Warunki organizacyjne:
- przerwy wliczone w czas trwania usługi,
- szkolenie organizowane w formie wykładowej, w tym przewidziane są m.in. prace indywidualne, prace w grupach, warsztaty, wykłady interaktywne, studia przypadków, symulacje
Szkolenie prowadzi do nabycia Zielonej Kompetencji GreenComp w obszarze 2.1 "Myślenie Systemowe" w zawodzie: Animator kompetencji społecznych
Nabyta kompetencja mieści się w obszarze 2. Akceptowanie złożonego charakteru zrównoważonego rozwoju.
Zakres kompetencji 2. Myślenie systemowe w ramach GreenComp obejmuje podejście do problemu związanego ze zrównoważonym rozwojem ze wszystkich stron uwzględnienie czasu, przestrzeni i kontekstu w celu zrozumienia, jak elementy oddziałują na siebie w ramach systemów i pomiędzy nimi.
Kompetencja ta jest kluczowa dla podejmowania decyzji, które wspierają zrównoważony rozwój.
Uczestnicy zdobędą kwalifikacje w zakresie metody dobrego startu w kontekście zielonych kompetencji zgodnych z ramami GreenComp. Program obejmuje m.in. zrozumienie złożoności systemów zrównoważonego rozwoju, myślenie eksploracyjne i krytyczne oraz działania na rzecz ochrony środowiska.
Po zakończeniu kursu zostanie przeprowadzony zewnętrzny egzamin w standardzie MY PERSONALITY SKILLS®
potwierdzający:
1. Nabycie kwalifikacji zawodowej: Animator kompetencji społecznych
2. Nabycie zielonej kompetencji: 2.1 Myślenie systemowe w ramach Europejskiej Ramy Kompetencji w zakresie zrównoważonego rozwoju GreenComp.
Fundacja MY PERSONALITY SKILLS® jest częścią EIT Climate-KIC Unii Europejskiej.
Szkolenie jest zgodne z celami Funduszu Sprawiedliwej Transformacji, koncentrując się na rozwoju zielonych kompetencji i dostosowywaniu umiejętności do zmian na rynku pracy związanych z transformacją ekologiczną regionu.
Zakres szkolenia jest również powiązany z priorytetami zawartymi w Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030 oraz Programie Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019-2030, ze szczególnym uwzględnieniem zielonej i cyfrowej gospodarki. Szkolenie wspiera rozwój kompetencji zgodnych z Regionalną Strategią Innowacji województwa śląskiego, poprzez promowanie technologii oszczędzających energię i zasoby. Wprowadzone rozwiązania i wiedza zdobyta przez uczestników umożliwiają efektywniejsze zarządzanie zasobami, redukcję emisji CO₂ oraz zmniejszenie kosztów operacyjnych, co przyczynia się do realizacji celów zrównoważonego rozwoju regionu. Uczestnicy poznają podczas szkolenia systemy monitorowania zużycia energii i instalacje odnawialnych źródeł energii, co jest zgodne z priorytetowymi technologiami wspierającymi zrównoważony rozwój w regionie, zgodnie z RIS.
Zielone umiejętności zdobyte podczas szkolenia, takie jak zarządzanie zasobami energetycznymi i wprowadzanie ekologicznych rozwiązań w placówkach opieki, przyczyniają się do realizacji celów Europejskiej Ramy Kompetencji GreenComp, co wspiera transformację w kierunku bardziej zrównoważonej gospodarki. Kompetencje te umożliwiają uczestnikom nie tylko stosowanie ekologicznych praktyk, ale także promowanie ich wśród współpracowników i społeczności lokalnej.
Szkolenie wspiera wdrażanie priorytetowych technologii i strategii z zakresu zrównoważonego rozwoju wskazanych w Regionalnej Strategii Innowacji województwa śląskiego, poprzez nauczanie praktycznych umiejętności obsługi technologii oszczędzających zasoby, promowanie zielonych polityk oraz rozwijanie kompetencji związanych z efektywnym zarządzaniem zasobami i odpadami.
- Uczestnicy zdobywają umiejętności związane z inteligentnymi systemami monitorowania zużycia energii i instalacją odnawialnych źródeł energii, co jest zgodne z technologiami priorytetowymi RIS. Ponadto kurs umożliwia im wdrażanie polityk proekologicznych w placówkach, co wspiera transformację regionu w kierunku zrównoważonego rozwoju.
- Program szkolenia wspiera cele RIS, rozwijając kompetencje techniczne i organizacyjne niezbędne do wdrażania technologii zgodnych z priorytetami zrównoważonego rozwoju regionu, jak również zachęca uczestników do tworzenia kultury proekologicznej w miejscu pracy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Zielone kompetencje w relacjach interpersonalnych – GreenComp w praktyce | Prowadzący Dominika Nadzieja | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:00 | Godzina zakończenia 08:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Wprowadzenie do komunikacji interpersonalnej w kontekście pracy opiekuńczej | Prowadzący Dominika Nadzieja | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 przerwa | Prowadzący Dominika Nadzieja | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Komunikacja wspierająca dobrostan – aspekt psychologiczny i środowiskowy | Prowadzący Dominika Nadzieja | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 przerwa | Prowadzący Dominika Nadzieja | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Praca zespołowa i komunikacja w zespole opiekuńczym z uwzględnieniem aspektów ekologicznych | Prowadzący Dominika Nadzieja | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Jak tworzyć ekologicznie przyjazne miejsce pracy i opieki | Prowadzący Dominika Nadzieja | Data realizacji zajęć 08-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:00 | Godzina zakończenia 08:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Zielone zarządzanie ośrodkiem opieki | Prowadzący Dominika Nadzieja | Data realizacji zajęć 08-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 przerwa | Prowadzący Dominika Nadzieja | Data realizacji zajęć 08-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Komunikacja z rodziną podopiecznego – partnerstwo i współpraca | Prowadzący Dominika Nadzieja | Data realizacji zajęć 08-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 przerwa | Prowadzący Dominika Nadzieja | Data realizacji zajęć 08-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Konflikty i nieporozumienia – jak je rozpoznawać i rozwiązywać | Prowadzący Dominika Nadzieja | Data realizacji zajęć 08-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Egzamin końcowy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 263,16 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 263,16 PLN
- Koszt osobogodziny brutto328,95 PLN
- Koszt osobogodziny netto328,95 PLN
- W tym koszt walidacji brutto307,50 PLN
- W tym koszt walidacji netto307,50 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto307,50 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto307,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Dominika Nadzieja
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w postaci skryptu po szkoleniu.
Informacje dodatkowe
Szkolenie obejmuje 16 godzin zegarowych. W czasie szkolenia zostanie zweryfikowana lista obecności. Frekwencja wymagana na poziomie co najmniej 80%. Cena usługi zawiera koszt walidacji i certyfikacji. Zostanie przeprowadzony zewnętrzny egzamin w standardzie MY PERSONALITY SKILLS®. Informujemy o możliwości wizyty monitoringowej usługi. Regulamin dostawy usług dostępny jest w siedzibie firmy: Librantowa 142, 33-300 Librantowa. W przypadku uczestnictwa w usłudze osób z niepełnosprawnością usługa zostanie dostosowana do ich potrzeb. Każdy etap realizacji projektu będzie prowadzony z poszanowaniem zasady równości dla wszystkich Uczestniczek i Uczestników projektu, w sposób niedyskryminujący ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne, narodowość, religię, wyznanie, poglądy polityczne, majątek, urodzenie, itp. Usługa zwolniona z VAT-u (art.113 ust. 1 i 2 ustawy o VAT)