Mistrz coachingu
Mistrz coachingu
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do:
- Specjalistów w zakresie rozwoju zawodowego, psychologów, coachów, trenerów i konsultantów
- Dyrektorów, kierowników, managerów i wszystkich tych, którzy wykorzystują bądź chcieliby wykorzystywać coaching w swojej pracy zawodowej
- Osób pracujących w roli coacha, pragnących podnosić kompetencje coachingowe według najwyższych światowych standardów
- Wszystkich, którzy chcą rozwijać kompetencje profesjonalnego coacha według standardów i Kodeksu Etycznego ICF
- Uczestnicy projektu "Kierunek Rozwój" oraz "Małopolski pociąg do kariery - sezon 1"
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników18
- Data zakończenia rekrutacji15-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi63
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie coachingowe przygotowuje do prowadzenia pełnych procesów i sesji coachingowych w oparciu o standardy International Coach Federation. Szkolenie prowadzi do rozwoju 8 kluczowych kompetencji niezbędnych w pracy profesjonalnego coacha.Sposoby walidacji usługi: test teoretyczny, obserwacja prowadzonych sesji coachingowych w warunkach rzeczywistych - odsłuchiwanie sesji coachingowej nagranej przez uczestnika szkolenia
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje ogólną i specjalistyczną wiedzą w zakresie coachingu | Kryteria weryfikacji wymienia wszystkie źródła coachingu ,charakteryzuje narzędzia i modele wykorzystywane w procesie coachingu, wymienia różne kategorie i rodzaje coachingu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje wiedzę wymaganą dla roli coacha | Kryteria weryfikacji wymienia podstawowe założenia coachingu, definiuje główne obszary badań, charakteryzuje modele i ich składowe | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się charakteryzuje modele coachingowe | Kryteria weryfikacji wymienia poszczególne etapy procesu coachingowego,wymienia cele każdego etapu i przytacza pytania na każdym etapie, charakteryzuje akronim SMART i definiuje poszczególne kryteria celu zgodnie z tym akronimem, przekształca cele ogólne w cele w formacie SMART | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje narzędzia rozwojowe wykorzystywane w procesie coachingu | Kryteria weryfikacji definiuje źródła pochodzenia podstawowych narzędzi rozwojowych wykorzystywanych w coachingu , wymienia zastosowanie modelu, wymienia przykładowe pytania do każdego elementu procesu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje narzędzia twórczego myślenia oraz refleksji | Kryteria weryfikacji Definiuje, w których etapach sesji są wykorzystywane narzędzia twórczego myślenia i narzędzia refleksji, wymienia co najmniej 3 narzędzia twórczego myślenia mające zastosowanie w coachingu, prezentuje przykładowe pytania na każdym z etapów pracy w modelu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się charakteryzuje narzędzia pracy z motywacją, wartościami i przekonaniami w coachingu | Kryteria weryfikacji opisuje etapy pracy z wartościami i wymienia pytania racjonalnego myślenia w pracy z przekonaniami przy spadku motywacji , definiuje własne wartości wspierające bądź sabotujące samo motywację (przynajmniej 5),definiuje różnice miedzy przekonani mi a wartościami coachingu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się w obszarze umiejętności:stosuje poznane modele i narzędzia coachingowe w pracy z klientem | Kryteria weryfikacji charakteryzuje modele rozmów coachingowych, prezentuje cele i znaczenie każdego etapu modelu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się stosuje efektywną komunikację podczas sesji coachingowych taką jak aktywne słuchanie | Kryteria weryfikacji podaje przykład odzwierciedlenia podczas sesji coachingowej , definiuje czym jest klaryfikacja i podaje przykłady klaryfikacji, wymienia bariery skutecznej komunikacji interpersonalnej, wymienia słowa i określenia blokujące komunikację w procesie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się przedstawia cele coachingu i wykorzystywane narzędzia | Kryteria weryfikacji wymienia różnice miedzy coachingiem, monitoringiem i terapią, charakteryzuje cele procesu coachingu i poszczególnych etapów pracy, wymienia elementy kontraktu z klientem coachingowym, definiuje celowość zastosowania różnorodnych narzędzi (co najmniej 3) i charakteryzuje sytuacje kiedy skuteczność ich zastosowania może być ograniczona | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się zadaje pytania pogłębiające, sięgające sedna, początkujące zmiany | Kryteria weryfikacji zadaje tzw. „mocne” pytania w procesie coachingu, definiuje właściwe momenty procesu na zadanie „mocnego” pytania zgodnie z Transteoretycznym Modelem Zmiany w prowadzonej sesji coachingowej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się udziela informacji zwrotnych | Kryteria weryfikacji udziela dla klienta po sesji coachingowej informację zwrotną -rozwojową | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Etyczne postępowanie | Kryteria weryfikacji prezentuje zachowania zgodne z Kodeksem Etyki, nazywa i deklaruje wartości oczekiwane od klienta niezbędne z procesie coachingowym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęhttps://coachingfederation.org/
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoInternational Coaching Federation
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Program szkolenia coachingowego, to kompleksowe szkolenie coachingowe posiadające najwyższą międzynarodową akredytację jakości przyznawaną profesjonalnym programom kształcenia coachów.
Całość szkolenia prowadzona jest wyłącznie przez międzynarodowych coachów MCC posiadających ponad 16.000h doświadczenia coachingowego.
ZAKRES TEMATYCZNY SZKOLENIA:
- Profesjonalny coaching według standardow ICF
- Założenia podejścia coachingowego wed.ug standardow ICF
- 8 kompetencji coacha ICF
- Coaching a inne formy wspierania ludzi w rozwoju
- Kompetencje coachingowe coacha ICF
- Kontrakty dwu i trojstronne
- Elementy kontraktu na sesję coachingu
- Skuteczna komunikacja coachingowa
- Całościowa struktura sesji coachingowej
- Obecność coachingowa
- Podejście coachingowe oparte o pracę z wartościami
- Podążanie za agendą klienta podczas sesji coachingowej
- Narzędzia coachingowe - praca na zasobach klienta
- Narzędzia coachingowe - wspiera klientów w podejmowaniu ważnych decyzji
- Narzędzia coachingowe - poszerzanie perspektywy i podążanie w kierunku rozwiązywanie dylematów
- Praktyczne wykorzystanie poziomów słuchania
- Otwarty, elastyczny i pewny styl pracy coachingowej
- Ton głosu
- Świadomie zarządzanie procesem coachingowym na każdym z jego etapów
- Mmyślenie ukierunkowane na rezultat
- Wspieranie klientów w tworzeniu atrakcyjnych wizji przyszłości
- Zadawanie mocnych pytań
- Najlepsze typy pytań coachingowych
- Głębokie słuchanie podczas procesu coachingu
- Słuchanie na wielu poziomach jednocześnie
- Udzielanie bezpośrednich informacji zwrotnych podczas sesji coachingu
- Stosowanie "języka klienta" podczas sesji coachingowej
- Nasłuchiwanie "słów kluczy"
- Przeformułowanie i wzmacnianie słów klienta
- Wykorzystanie asocjacji i dysocjacji w procesie coachingu
- Typy klientów w coachingu
- Etapy zmiany
- Sposoby wspieranie ludzi w przechodzeniu przez zmianę
- Praca coachingowa z użyciem metafory
- Narzędzia coachingowe pozwalające wydobywać metafory i pracować z klientem coachingu w sposób metaforyczny
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 21 Wprowadzenie do coachingu według standardów ICF | Prowadzący Małgorzata Misztal | Data realizacji zajęć 16-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 21 Ustalanie kontraktu coachingowego | Prowadzący Małgorzata Misztal | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 21 Kontrakty coachingowe dwu i trójstronne | Prowadzący Łukasz Kuźma | Data realizacji zajęć 30-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 21 Ustalanie kontraktów dwu i trójstronnych | Prowadzący Łukasz Kuźma | Data realizacji zajęć 07-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 21 Poznanie pełnej struktury procesu coachingu | Prowadzący Małgorzata Misztal | Data realizacji zajęć 14-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 21 Ćwiczenia prowadzenia sesji coachingowych | Prowadzący Małgorzata Misztal | Data realizacji zajęć 21-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 21 Sposoby pracy z w dylematami | Prowadzący Łukasz Kuźma | Data realizacji zajęć 28-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 21 Ćwiczenia - praca z dylematami | Prowadzący Łukasz Kuźma | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 21 Praca z perspektywami i wizją | Prowadzący Małgorzata Misztal | Data realizacji zajęć 11-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 21 Ćwiczenia - praca z perspektywami i wizją | Prowadzący Małgorzata Misztal | Data realizacji zajęć 18-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 21 Praca z autorytetami - asocjacja i dysocjacja | Prowadzący Łukasz Kuźma | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 21 Ćwiczenia - praca z autorytetami | Prowadzący Łukasz Kuźma | Data realizacji zajęć 08-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 21 Proces zmiany - praca z metaforą | Prowadzący Małgorzata Misztal | Data realizacji zajęć 15-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 21 Ćwiczenia - praca z metaforą | Prowadzący Małgorzata Misztal | Data realizacji zajęć 22-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 21 Praca z przekonaniami | Prowadzący Łukasz Kuźma | Data realizacji zajęć 29-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 21 Ćwiczenia - praca z przekonaniami | Prowadzący Łukasz Kuźma | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 21 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 21 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 21 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 21 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 21 Spotkanie podsumowujące | Prowadzący Małgorzata Misztal | Data realizacji zajęć 13-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto7 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto7 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto111,11 PLN
- Koszt osobogodziny netto111,11 PLN
- W tym koszt walidacji brutto1 000,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto1 000,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Małgorzata Misztal
Łukasz Kuźma
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy dostaną skrypty szkoleniowe opisujące tematy poruszane podczas spotkań.
Warunki uczestnictwa
Ukończone 18 lat, chęć zdobycia kompetencji coachingowych zgodnie z najwyższmi standardami ICF Global
Informacje dodatkowe
Informacje techniczne dla uczestników:
1) platform, za pośrednictwem które prowadzona będzie usługa: ZOOM
2) minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji Komputer z dostępem do internetu, kamerą i mikrofonem.
3) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: Szybkość pobierania 500 kb/s; szybkość przesyłania 500 kb/s,
4) niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów Aktualna wersja przeglądarki Internet Explorer, Safari, Firefox lub Chrome.
Usługa będzie rejestrowana/ nagrywana w celu kontroli/audytu jeśli wszyscy uczestnicy biorący udział w usłudze wyrażą na to zgodę.
Zawarto umowę z WP w Toruniu w ramach projektu "Kierunek Rozwój" oraz WUP Kraków "Małopolski pociąg do kariery - sezon 1"
Usługi zwolnione z VAT na podstawie art.43 ust.1 pkt.26 lit.a oraz art.43 ust.1 pkt.29 lit.a ustawy o VAT
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Zainstalowana aplikacja ZOOM