Sztuczna inteligencja w zielonym biznesie: jak wdrożenie nowoczesnych narzędzi AI optymalizuje procesy i napędza innowacyjność przedsiębiorstw przyjaznych środowisku
Sztuczna inteligencja w zielonym biznesie: jak wdrożenie nowoczesnych narzędzi AI optymalizuje procesy i napędza innowacyjność przedsiębiorstw przyjaznych środowisku
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Internet
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
W szkoleniu mogą uczestniczyć:
- pracownicy firm, którzy poszukują nowoczesnych technologii umożliwiających skuteczne zarządzanie oraz podniesienie poziomu innowacyjności i produktywności przedsiębiorstwa.
- każda osoba pragnąca rozwijać zielone umiejętności i kompetencje ekologiczne, aby lepiej dostosować swoje kwalifikacje do zmian na rynku pracy wynikających z transformacji ekologicznej regionu.
Niniejsza usługa rozwojowa obejmuje kształcenie zawodowe lub przekwalifikowanie zawodowe, prowadzące do nabycia zielonych kompetencji. Szkolenie skierowane jest do dorosłych, którzy mieszkają, pracują lub uczą się na terenie województwa śląskiego i poszukują odpowiedniej usługi rozwojowej, umożliwiającej zdobycie umiejętności zawodowych niezbędnych do podjęcia pracy w sektorze zielonej gospodarki.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji20-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
SZKOLENIE PRZYGOTOWUJE KURSANTÓW DO SAMODZIELNEGO WDROŻENIA AI w zarządzaniu zielonym przedsiębiorstwem.Uczestnicy nauczą się obsługi narzędzi AI, automatyzacji procesów i optymalizacji efektywności energetycznej.
Program rozwija także świadomość ekologiczną, wspierając zrównoważoną gospodarkę i tworzenie przyjaznych środowisku miejsc pracy.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Omawia zastosowanie Asystenta AI do wyszukiwania informacji i danych na temat ekologicznych towarów i usług. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia zastosowanie Asystenta AI do przeszukiwania internetu i zdobywania informacji na temat zrównoważonego rozwoju. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje ekologiczne metody przechowywania plików z wykorzystaniem Asystenta AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje narzędzia AI do analizy informacji i wyjaśnia ich zastosowanie do przeszukiwania baz danych oraz portali branżowych zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, w tym chatboty (ManyChat) i asystentów AI (ChatGPT). | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Omawia zastosowanie ManyChat i innych narzędzi AI do udostępniania treści i plików w sposób bezpieczny oraz zgodny z zasadami cyberbezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju, kładąc nacisk na ochronę środowiska. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje różnice między prawami autorskimi, copyleft oraz licencjami Creative Commons, odnosząc je do zasad zrównoważonego rozwoju. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Efektywnie stosuje narzędzia AI w komunikacji i współpracy z zespołem oraz klientami, usprawniając wymianę informacji i procesy biznesowe. | Kryteria weryfikacji Stosuje sztuczną inteligencję do angażowania i pozyskiwania nowych klientów, promowania idei zrównoważonego rozwoju oraz skutecznej sprzedaży na platformach społecznościowych (Instagram, TikTok, Facebook ), wykorzystując wsparcie asystenta AI chat GPT oraz chatboty ManyChat | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Stosuje zasady netykiety, świadomie korzystając z usług internetowych opartych na AI w sposób zgodny z ideą zrównoważonego rozwoju. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Kreuje i udostępnia cyfrowe oraz wizualne treści z wykorzystaniem AI, integrując je z ideą zrównoważonego rozwoju i ekologicznymi rozwiązaniami. | Kryteria weryfikacji Projektuje i wdraża ekologiczne strategie tworzenia treści, wykorzystując narzędzia AI, takie jak Gamma, Chat GPT oraz multimedialne rozwiązania cyfrowe. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Implementuje narzędzia wspierające rozwój programów i aplikacji w sposób ekologiczny, koncentrując się na redukcji odpadów, ograniczeniu śladu węglowego oraz oszczędnym gospodarowaniu wodą. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Stosuje odpowiednie licencje do tworzonych treści, dbając o zgodność z normami cyberbezpieczeństwa oraz zasadami zrównoważonego rozwoju. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Stosuje strategie cyberbezpieczeństwa w przedsiębiorstwie z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. | Kryteria weryfikacji Analizuje narzędzia zabezpieczające urządzenia cyfrowe, dostosowując je do zasad zrównoważonego rozwoju. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Ocenia wpływ technologii informacyjno-komunikacyjnych (TiK) na środowisko i stosuje strategie minimalizujące ich negatywne skutki. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Ocenia i minimalizuje ryzyko zdrowotne związane z technologią, zarówno w aspekcie fizycznym, jak i psychicznym, wykorzystując Asystenta AI zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Efektywnie stosuje komunikację interpersonalną, trafnie identyfikuje i rozwiązuje dylematy oraz problemy związane z wykorzystaniem kompetencji cyfrowych i ekologicznych w zielonych miejscach pracy. | Kryteria weryfikacji Określa i rozróżnia komunikację interpersonalną, intrapersonalną, społeczną oraz pośrednią. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Posiada dostęp do zasobów i instytucji zapewniających doradztwo techniczne oraz umożliwiających zdobywanie praktycznego doświadczenia w rozwiązywaniu problemów w zielonych miejscach pracy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Analizuje jak wdrożenie sztucznej inteligencji w automatyzacji obsługi klienta nie tylko usprawnia procesy, ale także wspiera realizację rozwiązań ekologicznych i zrównoważony rozwój. | Kryteria weryfikacji Korzysta z chatbota ManyChat zarówno na komputerze, jak i na smartfonie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Formułuje precyzyjne komendy i instrukcje dla Asystenta AI oraz chatbota AI, uwzględniając aspekty ekologiczne, takie jak analiza danych o emisji gazów, redukcji odpadów i efektywności energetycznej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Analizuje definicje oraz główne cechy sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Gromadzi i poddaje analizie raporty o śladzie węglowym przedsiębiorstwa, przygotowane przy użyciu Asystenta AI. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Wdraża sztuczną inteligencję w audytach ekologicznych, monitorowaniu emisji gazów cieplarnianych i wdrażaniu strategii redukcji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Wykonuje treści marketingowe przy użyciu narzędzi AI, takich jak Leonardo.ai, artflow.ai, Canva (z funkcjami AI), CapCut (z funkcjami AI), ChatGPT i ManyChat, zapewniając ich zgodność z zasadami zrównoważonego rozwoju. | Kryteria weryfikacji Analizuje w jaki sposób tworzenie treści przy użyciu narzędzi AI – takich jak Leonardo.ai, artflow.ai, Canva (z funkcjami AI), CapCut (z funkcjami AI), ChatGPT i ManyChat, może wspierać kampanie promujące ekologiczne produkty oraz zielone inicjatywy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Przeprowadza analizę strategii marketingowej, wykorzystując narzędzia AI (Leonardo.ai, artflow.ai, Canva z funkcjami AI, CapCut z funkcjami AI, ChatGPT i ManyChat) w celu promowania zrównoważonych praktyk biznesowych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Tworzy prezentacje i materiały wizualne, korzystając z narzędzi AI takich jak ChatGPT, Gamma, Leonardo.ai oraz artflow.ai. | Kryteria weryfikacji Opracowuje prezentacje projektów wspierających zrównoważony rozwój, generując online skrypty do animacji i filmów, co przyczynia się do oszczędności papieru i redukcji odpadów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Projektuje innowacyjne materiały wizualne do kampanii społecznych na rzecz ochrony środowiska, wykorzystując zaawansowane technologie sztucznej inteligencji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Opracowuje prezentacje, które integrują i promują cele zrównoważonego rozwoju. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Wykorzystuje narzędzia AI – takie jak ChatGPT, ManyChat, Gamma, Leonardo.ai, artflow.ai, Canva i CapCut – do analizy, optymalizacji i kreacji kampanii w social media, które promują zrównoważony rozwój. | Kryteria weryfikacji Wdraża narzędzia AI w social media do mapowanie, analizowania obecność firm na platformach Social Media | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Korzysta z ManyChat i ChatGPT do optymalizacji komunikacji i działań marketingowych, wspierając przy tym ekologiczne wartości. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Generuje posty na Social Media oraz kreuje wizualnych materiałów, które skutecznie komunikują ideę zrównoważonego rozwoju w Social Mediach | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Korzysta z ChatBota ManyChat w komunikacji z klientami w Social Mediach, ograniczając ślad węglowy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Opracowuje harmonogram publikacji z Asystentem AI - generowanie online - oszczędność zużycia papieru oraz redukcja odpadów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Definiuje i kształtuje odpowiedzialność społeczną w ramach realizowanych działań. | Kryteria weryfikacji Odróżnia metody rozwiązywania konfliktów w kontekście zarówno życia prywatnego, jak i zawodowego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Definiuje pojęcie odpowiedzialności społecznej, badając jej rolę w kształtowaniu strategii i funkcjonowaniu zielonych organizacji, a także analizuje, jak właściwe wdrażanie zasad zrównoważonego rozwoju wpływa na ich efektywność operacyjną oraz pozytywny wpływ na środowisko. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wspiera ideę zrównoważonego rozwoju oraz kształtuje postawy przyjazne środowisku. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Wprowadza zasady zrównoważonego rozwoju i zielonej transformacji w strukturach organizacji, w której pracuje przy pomocy sztucznej inteligencji (ChatGPT, Perplexity AI) | Kryteria weryfikacji Ocenia czym jest ecofirma oraz sposób zarządzania nią zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Ogranicza odpady i stosuje zasady recyclingu przy użyciu narzędzia AI Chat GPT, zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Minimalizuje zużycie wody i prądu, przy użyciu narzędzia AI Chat GPT, zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Podnosi efektywność energetyczną, wdrażając rozwiązania oświetleniowe o niskim zużyciu energii, przy użyciu narzędzia AI Chat GPT, zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Posiada umiejętności samokształcenia. | Kryteria weryfikacji Definiuje i wyznacza cele zawodowe. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Samodzielnie obiera kierunek rozwoju swojej kariery poprzez rozwój wybranych przez siebie kompetencji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Kursant rozwiązuje dylematy związane z wykonywanym zawodem | Kryteria weryfikacji Kursant aktywnie słucha rozmówców | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kursant umiejętnie rozwiązuje konflikty zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Zarządza gospodarką cyrkularną przy użyciu AI | Kryteria weryfikacji Monitoruje cykl życia produktów i optymalizuje zużycie surowców | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Zarządza odpadami przy użyciu narzędzia AI Chat GPT , inteligentnych systemów recyklingu i minimalizuje odpady | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Wykorzystuje AI do automatyzacji raportowania śladu węglowego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Rozwija komunikację i współpracę, jako przykład kluczowych cyfrowych kompetencji i zielonych umiejętności w środowisku proekologicznym. | Kryteria weryfikacji Zawiera efektywne współprace oparte o zasady zrównoważonego rozwoju w zielonych organizacjach. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
MODUŁ I : Prezentacja kluczowych kompetencji zielonych i cyfrowych – wykorzystanie sztucznej inteligencji na przykładzie narzędzi ManyChat i ChatGPT
1. Wprowadzenie do narzędzi AI:
- Definicje i funkcje: Omówienie czym są chatboty (ManyChat) oraz asystenci AI (ChatGPT) i jakie mają możliwości w zakresie automatyzacji oraz optymalizacji procesów obsługi klienta.
- Znaczenie dla zielonej gospodarki: Analiza, jak wykorzystanie tych technologii przyczynia się do ograniczenia zużycia zasobów, m.in. przez redukcję papierowej dokumentacji i zwiększenie efektywności operacyjnej, co jest zgodne z założeniami zielonej transformacji.
2. Optymalizacja procesów obsługi klienta w kontekście zielonych kompetencji:
- Prezentacja zasad obsługi narzędzi ManyChat i ChatGPT z naciskiem na ich wpływ na poprawę efektywności energetycznej i surowcowej.
- Wskazanie, w jaki sposób automatyzacja procesów pozwala tworzyć rozwiązania wspierające ochronę środowiska – od minimalizacji emisji zanieczyszczeń po ograniczenie zużycia materiałów eksploatacyjnych.
3. Chat GPT jako przykład jak AI może wspierać procesy decyzyjne w kierunku realizacji celów proekologicznych.
- Gromadzenie i analiza danych: Poznanie metod identyfikacji, pobierania, przechowywania i analizowania informacji cyfrowych.
- Rozwijanie umiejętności oceny wartości i celu danych, co jest kluczowe w podejmowaniu decyzji sprzyjających zrównoważonemu rozwojowi i efektywności środowiskowej.
- Komunikacja i współpraca w środowisku cyfrowym: Wykorzystanie narzędzi internetowych do efektywnego dzielenia się zasobami i budowania relacji.
- Rozwijanie kompetencji w zakresie komunikacji międzykulturowej oraz współpracy w sieciach społecznościowych, co wspiera tworzenie zielonych miejsc pracy i sprzyja lepszemu zarządzaniu środowiskowym.
- Tworzenie treści cyfrowych: Umiejętność generowania i edytowania treści – od tekstu, przez grafikę, aż po wideo – przy zastosowaniu nowoczesnych technologii.
- Integracja dotychczasowej wiedzy z innowacyjnymi rozwiązaniami cyfrowymi, z poszanowaniem praw własności intelektualnej, co wspiera rozwój kreatywnych kompetencji niezbędnych w zielonej gospodarce.
- Minimalizacja zużycia zasobów i redukcja emisji papieru: Automatyzacja działań związanych z tworzeniem treści cyfrowych pozwala na wyeliminowanie tradycyjnych metod, w których wykorzystywany był papier, co przekłada się na oszczędność zasobów i mniejsze zużycie materiałów. Zastosowanie narzędzi AI, takich jak chatboty, umożliwia pełną cyfryzację procesów, co skutkuje znaczną redukcją emisji papieru i innych zasobów, wspierając realizację strategii zielonej transformacji.
- Bezpieczeństwo cyfrowe: Omówienie zagadnień związanych z ochroną danych osobowych, tożsamości cyfrowej oraz wdrażaniem środków zabezpieczających. Podkreślenie, jak bezpieczne korzystanie z narzędzi cyfrowych wpływa na minimalizację ryzyka i optymalizację zużycia zasobów.
- Rozwiązywanie problemów technologicznych i koncepcyjnych: Identyfikacja potrzeb i dobór odpowiednich narzędzi cyfrowych, dostosowanych do celów zielonej transformacji. Kreatywne podejście do rozwiązywania problemów, które pozwala na ciągłą aktualizację kompetencji zarówno własnych, jak i zespołu, co przekłada się na efektywność działań i pozytywny wpływ na środowisko.
MODUŁ II: Komunikacja i współpraca jako kluczowe kompetencje cyfrowe oraz zielone umiejętności w organizacjach proekologicznych. AI i strategie ESG w firmach:
- Jak AI pomaga w zarządzaniu projektami ekologicznymi i odpowiedzialnością społeczną?
- AI w analizie ryzyka środowiskowego – eliminacja zagrożeń dla biznesu i ekologii.
- Case study: Google DeepMind w redukcji zużycia energii w centrach danych.
Warsztaty praktyczne:
- Wprowadzenie do marketingu cyfrowego: definicje, cele i narzędzia z wykorzystaniem Asystenta AI: Uczestnicy będą praktycznie wykorzystywać Asystenta AI do wyznaczania celów i doboru narzędzi pracy
- Wykorzystanie komunikacji online wspomaganej przez AI w sprzedaży usług w e-commerce: Uczestnicy przeprowadzą ćwiczenia z konfiguracji i wdrażania chatbotów, aby symulować efektywną komunikację z klientem w środowisku e-commerce.
- Rola marketingu cyfrowego w promowaniu usług zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju przy wsparciu Manychat: Uczestnicy nauczą się tworzyć kampanie marketingowe w Manychat, które integrują zasady zrównoważonego rozwoju
- Kreacja treści promujących usługi w zielonych przedsiębiorstwach przy użyciu oprogramowania Gamma: Uczestnicy stworzą własne materiały w oprogramowaniu Gamma, dedykując je firmom działającym zgodnie z zasadami ekologii.
- Aktualne trendy w marketingu – raportowanie i analizy dzięki Asystentowi AI: Uczestnicy praktycznie przećwiczą generowanie raportów i analiz danych marketingowych przy użyciu Asystenta AI, aby lepiej zrozumieć najnowsze trendy rynkowe.
- Implementacja zrównoważonych praktyk w komunikacji marketingowej z pomocą Asystenta AI: Uczestnicy zaprojektują kampanię marketingową uwzględniającą strategie zero waste i promującą eko-produkty przy wsparciu Asystenta AI.
- Tworzenie raportów marketingowych z uwzględnieniem celów zrównoważonego rozwoju (CSR): Uczestnicy nauczą się opracowywać kompleksowe raporty marketingowe, integrujące założenia CSR, wykorzystując narzędzia AI Chat GPT.
MODUŁ III: Tworzenie materiałów wizualnych z wykorzystaniem narzędzi do kreacji treści wizualnych i tekstowych dedykowanych mediom społecznościowym, wspieranych przez funkcje AI -
z warsztatami praktycznymi
- Opracowanie koncepcji prezentacji projektów promujących zrównoważony rozwój, definiowanie celu i strategii projektu, korzystając z narzędzi AI
- Wykorzystywanie ekologicznych materiałów w komunikacji wizualnej, stosowanie ekologicznych rozwiązania w komunikacji wizualnej, co zwiększa efektywność energetyczną i wspiera zrównoważony rozwój.
- Automatyczne generowanie skryptów online dla animacji i filmów przy wsparciu funkcji AI, co pozwala na oszczędność zużycia papieru oraz redukcję odpadów.
- Projektowanie prezentacji integrujących cele zrównoważonego rozwoju, które bezpośrednio uwzględniają zasady i cele zrównoważonego rozwoju.
Warsztaty praktyczne:
- Przygotowywanie treści wizualnych do kampanii społecznych dotyczących ochrony środowiska, opracowanie materiałów graficznych dedykowanych kampaniom promującym ochronę środowiska, wykorzystując możliwości narzędzi takich jak Leonardo.ai, artflow.ai, Canva i CapCut.
Moduł IV Odpowiedzialność społeczna, rozwiązywanie konfliktów i innowacje technologiczne
- Motywacja do promowania zrównoważonego rozwoju, narzędzia zachęcające do propagowania ekologicznych postaw i idei zrównoważonego rozwoju
- Definicja odpowiedzialności społecznej, oraz jakie ma ona kluczowe znaczenie dla rozwoju organizacji działających w zielonej gospodarce.
- Wpływ AI na efektywność środowiskową, sposoby, w jakie sztuczna inteligencja zwiększa efektywność energetyczną organizacji, redukuje zużycie wody, ogranicza generowanie odpadów oraz przyczynia się do obniżenia emisji CO₂. Narzędzie Carbon Footprint Calculator jako przykład narzędzia AI do monitorowania i optymalizacji śladu węglowego oraz zużycia zasobów w różnych branżach.
- Koncepcja ECOFIRMA, dlaczego wdrożenie automatyzacji procesów przy użyciu sztucznej inteligencji wpływa korzystnie na ochronę środowiska.
- Techniki rozwiązywania konfliktów, metody i strategie skutecznego radzenia sobie z konfliktami zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym.
MODUŁ V: Zastosowanie narzędzi AI, chatbotów o raz Asystenta AI w social media.
Warsztaty praktyczne:
- Praktyczne wdrożenie narzędzi AI w obszarze social media, mające na celu optymalizację działań komunikacyjnych i marketingowych, a jednocześnie promowanie ekologicznych wartości.
- Mapowanie obecności i procesów w social media, analiza obecności
- Analiza konta firmy (fikcyjnej lub rzeczywistej) na wybranych platformach (Facebook, Instagram, LinkedIn), Identyfikacja elementów, które można usprawnić za pomocą AI. Wykorzystanie ManyChat i ChatGPT do oceny i usprawnienia komunikacji.
- Wybór narzędzi AI - Praktyczne testowanie funkcji narzędzi AI oraz wymiana doświadczeń.
- ChatGPT: Generowanie angażujących postów i scenariuszy komunikacyjnych.
- ManyChat: Konfiguracja chatbota do automatycznych odpowiedzi.
- Gamma, Leonardo.ai, artflow.ai, Canva, CapCut: Tworzenie prostych grafik, animacji i materiałów wideo promujących działania proekologiczne.
- Symulacja Kampanii Social Media - Stworzenie kompletnej kampanii promującą zrównoważony rozwój, wykorzystując narzędzia AI:
- Generacja tekstów przy użyciu ChatGPT.
- Ustawienia chatbota w ManyChat.
- Kreacja grafik i animacji za pomocą Gamma, Leonardo.ai, artflow.ai, Canva, CapCut.
- Opracowanie harmonogramu publikacji i ustalenie mierników efektywności kampanii z Asystentem AI.
MODUŁ VI: AI w zarządzaniu gospodarką cyrkularną
- Monitorowanie cyklu życia produktów i optymalizacja zużycia surowców.
- AI w zarządzaniu odpadami – inteligentne systemy recyklingu i minimalizacji odpadów.
3. Wykorzystanie AI do automatyzacji raportowania śladu węglowego.
MODUŁ VII: Egzamin wewnętrzny
Szkolenie zakończone jest egzaminem wewnętrznym przeprowadzonym przez osobę powołaną do walidacji.
Czas trwania szkolenia: 16 godzin ZEGAROWYCH
Szkolenie składa się z 10 GODZIN ZEGAROWYCH teoretycznych oraz 6 GODZIN ZEGAROWYCH PRAKTYCZNYCH.
Podczas szklenia, przewidziana jest jedna, zaplanowana przerwa 30 minutowa, każdego dnia, oraz kilka mniejszych przerw, dostosowanych do tempa pracy grupy, oraz potrzeb uczestników i trenera.
Przerwy w usłudze są wliczone w czas usługi rozwojowej.
Uczestnik szkolenia ma możliwość merytorycznego kontaktu z trenerem również podczas przerw (w przypadku, gdyby uczestnik nie chciał skorzystać z danej przerwy).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 MODUŁ I : Prezentacja kluczowych kompetencji zielonych i cyfrowych – wykorzystanie sztucznej inteligencji na przykładzie narzędzi ManyChat i ChatGPT | Prowadzący Kinga Gawron | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 przerwa | Prowadzący Kinga Gawron | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 MODUŁ II: Komunikacja i współpraca jako kluczowe kompetencje cyfrowe oraz zielone umiejętności w organizacjach proekologicznych | Prowadzący Kinga Gawron | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 MODUŁ III: Tworzenie materiałów wizualnych z wykorzystaniem narzędzi do kreacji treści wizualnych i tekstowych dedykowanych mediom społecznościowym, wspieranych przez funkcje AI. | Prowadzący Kinga Gawron | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Moduł IV Odpowiedzialność społeczna, rozwiązywanie konfliktów i innowacje technologiczne | Prowadzący Kinga Gawron | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 przerwa | Prowadzący Kinga Gawron | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 MODUŁ V: Zastosowanie narzędzi AI, chatbotów o raz Asystenta AI w social media | Prowadzący Kinga Gawron | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 MODUŁ VI: AI w zarządzaniu gospodarką cyrkularną | Prowadzący Kinga Gawron | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 MODUŁ VII: Egzamin wewnętrzny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto312,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto312,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Kinga Gawron
Posiada głęboką wiedzę na temat zrównoważonego rozwoju oraz sztucznej inteligencji, zwłaszcza w zakresie modeli językowych, takich jak ChatGPT, oraz doświadczenie w pracy z ChatGPT, zarówno w wersji podstawowej, jak i w zaawansowanych konfiguracjach (np. fine-tuning, API).
Posiada kompetencje w projektowaniu case studies, symulacji oraz ćwiczeń opartych na problemach, które pozwolą uczestnikom przećwiczyć różne zastosowania modelu.
Ostatnia aktualizacja wiedzy na temat zastosowania SZTUCZNEJ INTELIGENCJI WOPTYMALIZACJI ZIELONYCH ORGANIZACJI miała miejsce w listopadzie 2024 r.
Aktualizacja wiedzy dotyczącej ZIELONEJ GOSPODARKI I ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU czerwiec2024 r.
Najnowsza aktualizacja wiedzy z obszaru sztucznej inteligencji i ChatGPT miała miejsce w STYCZNIU 2025 roku.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy podczas szkolenia dostaną skrypty szkoleniowe, notes oraz długopis.
DODATKOWE INFORMACJE DO OPISU SZKOLENIA:
Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą rozwijać zielone umiejętności i kompetencje ekologiczne, co umożliwi im dostosowanie swoich umiejętności do zmian na rynku pracy wynikających z transformacji ekologicznej regionu.
Zgodnie z definicją „zielonych umiejętności” zawartą w Regulaminie naboru do projektu w ramach FESL 10.17 :
Zielone umiejętności – umiejętności o charakterze zawodowym lub ogólnym, niezbędne do pracy w sektorze zielonej gospodarki, czyli takiej, która jest oparta na odnawialnych źródłach energii, nowoczesnych technologiach ukierunkowanych na niskoemisyjność i zasobooszczędność, a także na zarządzaniu środowiskowym w przedsiębiorstwach. Przyjmuje się, że zielone umiejętności to takie, które przyczyniają się do budowy "zielonej gospodarki" poprzez tworzenie „zielonych miejsc pracy”. „Zielone miejsca pracy” to te, które przyczyniają się do zachowania lub przywrócenia stanu środowiska, niezależnie od tego czy występują w tradycyjnych czy nowych rozwijających się „zielonych” sektorach. „Zielone miejsca pracy” wpływają pozytywnie na zwiększanie efektywności energetycznej i surowcowej, ograniczanie emisji gazów cieplarnianych ,minimalizację odpadów i zanieczyszczeń, ochronę i odtwarzanie ekosystemów oraz wspieranie adaptacji do skutków zmian klimatu.
Szkolenie "Sztuczna inteligencja w zielonym biznesie: jak wdrożenie nowoczesnych narzędzi AI optymalizuje procesy i napędza innowacyjność przedsiębiorstw przyjaznych środowisku" -
Rozwijanie zielonych kompetencji odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu nowoczesnej gospodarki opartej na zasadach zrównoważonego rozwoju. Umiejętności te są niezbędne, aby pracownicy mogli skutecznie funkcjonować w sektorze zielonej gospodarki, który koncentruje się na odnawialnych źródłach energii, technologiach niskoemisyjnych i efektywnym zarządzaniu zasobami. Udział w szkoleniu pozwala zdobyć wiedzę i praktyczne umiejętności wspierające tworzenie ekologicznych miejsc pracy, zwiększające efektywność energetyczną oraz ograniczające emisję gazów cieplarnianych. Dzięki zastosowaniu chatbotów, asystentów AI i narzędzi do generowania treści AI, uczestnicy nauczą się optymalizować procesy w swojej działalności zawodowej, przyczyniając się jednocześnie do ochrony ekosystemów i lepszej adaptacji do zmian klimatycznych – co stanowi fundament nowoczesnej, ekologicznej gospodarki.
ZIELONE KOMPETENCJE I UMIEJĘTNOŚCI:
- OBSŁUGA SZTUCZNEJ INTELIGENCJI NA PRZYKŁADZIE Asystenta AI, Chatbotów AI oraz narzędzi AI do generowania materiałów wizualnych
- ZDOBYWANIE, GROMADZENIE, PRZECHOWYWANIE I ANALIZOWANIE DANYCH ZWIĄZANYCH ZE ZWIĘKSZENIEM EFEKTYWNOŚCIENERGETYCZNEJ, REDUKCJĄ ODPADÓW, ZMNIEJSZENIEM GAZÓW CIEPLARNIANYCH
- świadomość i szacunek dla środowiska
- planowanie pracy, analizowanie efektywności pracowniczej
- tworzenie ekologicznych treści oraz materiałów wizualnych
- zwiększanie efektywności energetycznej
- promowanie zielonej wiedzy i zrównoważonego rozwoju
- redukcja i zarządzanie odpadami
- umiejętność pracy zespołowej
- umięjętności komunikacyjne
- planowanie oparte na logicznym myśleniu
TEMATYKA SZKOLENIA JEST ZGODNA Z PROGRAMEM REGIONALNYM TECHNOLOGII NA LATA 2019-2030 W OBSZARZE TECHNOLOGIE TELEKOMUNIKACYJNE I INFORMACYJNE,
OBSZAR 4.1 TECHNOLOGIE TELEKOMUNIKACYJNE
F8: SZTUCZNA INTELIGENCJA I UCZENIE MASZYNOWE
WARUNKI TECHNICZNE:
SALA W PEŁNI WYPOSAŻONA W SPRZĘT KOMPUTEROWY.
Samodzielne stanowiska pracy.
WARUNKI ORGANIZACYJNE I OPIS CZĘŚCI PRAKTYCZNEJ:
Podział na grupy: Kursanci będą pracować pojedynczo, indywidualnie.
Stanowiska pracy: Każdy uczestnik otrzyma indywidualne stanowisko pracy wyposażone w:
- stół,
- krzesło,
- komputer.
Sposób realizacji warsztatu
: Zajęcia będą prowadzone w formie praktycznych ćwiczeń, które kursanci będą wykonywać samodzielnie, zgodnie z instrukcjami trenera i w określonym przez trenera czasie, na komputerach.Informacje dodatkowe
PODSTAWA ZWOLNIENIA Z VAT:
Podstawy prawne zwolnienia z vat : 1. Rozporządzenie Ministra Finansów z dn. 20.12.2013 r. paragraf 3 ust 1 pkt.14. Zwalnia się od podatku usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego , finansowane w co najmniej 70 % ze środków publicznych oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane.