Lider w zmianie – kompetencje przyszłości dla kadry menedżerskiej
Lider w zmianie – kompetencje przyszłości dla kadry menedżerskiej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa szkoleniowa skierowana jest do osób pełniących funkcje kierownicze i menedżerskie w przedsiębiorstwach różnych branż, w tym kierowników działów, liderów zespołów, koordynatorów projektów oraz osób aspirujących do roli lidera. Szkolenie dedykowane jest menedżerom odpowiedzialnym za zarządzanie zmianą, rozwój zespołów wielopokoleniowych i wielokulturowych, wdrażanie nowych modeli pracy (stacjonarnej, hybrydowej i zdalnej), budowanie środowisk pracy opartych na równości szans oraz wykorzystujących narzędzia cyfrowe i analityczne w zarządzaniu kadrami.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji14-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi48
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym szkolenia jest przygotowanie kadry kierowniczej i menedżerskiej do skutecznego zarządzania zespołami w warunkach dynamicznych zmian społeczno-gospodarczych i technologicznych poprzez rozwój kompetencji liderskich, adaptacyjnych i cyfrowych. Uczestnicy nabędą umiejętności budowania modeli kompetencyjnych, wdrażania i komunikowania zmiany organizacyjnej, zarządzania zespołami wielopokoleniowymi i różnorodnymi kulturowo, projektowania innowacyjnych rozwiązań.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik diagnozuje własne talenty Gallupa i wykorzystuje je w zarządzaniu zespołem i zmianą. | Kryteria weryfikacji Opracowanie indywidualnej mapy talentów Gallupa oraz wskazanie strategii wykorzystania ich w zarządzaniu zmianą. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik opracowuje model kompetencji dla zespołów różnorodnych pokoleniowo i kulturowo. | Kryteria weryfikacji Stworzenie wzorcowego modelu kompetencyjnego dla zespołu uwzględniającego wielopokoleniowość i różnorodność. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Przygotowanie planu wdrożenia zmiany z podziałem na etapy, zgodnego z wybranym modelem zarządzania zmianą. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik przygotowuje i wdraża plan zarządzania zmianą w oparciu o sprawdzone modele (ADKAR, Kotter, Lewin). | Kryteria weryfikacji Przeprowadzenie analizy wyzwań w zarządzaniu zespołem wielokulturowym i zaproponowanie rozwiązań zwiększających inkluzywność. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje techniki zarządzania oporem wobec zmian i komunikacji strategicznej w organizacji. | Kryteria weryfikacji Zaprojektowanie komunikatu strategicznego dla zespołu na czas zmiany oraz planu zarządzania oporem. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik projektuje nowe modele pracy zdalnej i hybrydowej, uwzględniając potrzeby zespołów zróżnicowanych funkcjonalnie. | Kryteria weryfikacji Stworzenie prototypu rozwiązań dla pracy hybrydowej lub środowiska dostępnego dla osób z różnymi potrzebami. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik wykorzystuje narzędzia cyfrowe i sztuczną inteligencję (AI) w analizie danych HR i zarządzaniu procesami. | Kryteria weryfikacji Przygotowanie krótkiej analizy danych HR (np. rotacja, absencja) z wykorzystaniem narzędzia analitycznego lub prostego algorytmu AI. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Uczestnik projektuje działania zwiększające dostępność, równość szans i inkluzywność w miejscu pracy. | Kryteria weryfikacji Zaprojektowanie programu wdrażania zasad dostępności i równości szans w zespole lub organizacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik tworzy strategię zarządzania potencjałem pracowników w kontekście wyzwań demograficznych i technologicznych. | Kryteria weryfikacji Opracowanie strategii zarządzania talentami w organizacji w warunkach zmieniającego się rynku pracy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Opis programu usługi szkoleniowej:
Kurs pn. „Lider w zmianie – kompetencje przyszłości dla kadry menedżerskiej” to sześciodniowy panel rozwojowy, który łączy w sobie elementy budowania odporności organizacyjnej, zarządzania zmianami, rozwijania kompetencji liderskich oraz tworzenia środowiska pracy sprzyjającego adaptacji do dynamicznych przeobrażeń rynku pracy. Program szkolenia został zaprojektowany z myślą o kadrze kierowniczej i menedżerskiej wszystkich szczebli, odpowiedzialnej za zarządzanie zespołami w organizacjach poddawanych cyfryzacji, automatyzacji, starzeniu się kadr, wielokulturowości i zmienności rynkowej.
Szkolenie opiera się na nowoczesnych metodach pracy z kompetencjami, takich jak analiza talentów Gallupa, tworzenie modeli kompetencyjnych, wdrażanie strategii zarządzania zmianą, projektowanie innowacyjnych rozwiązań w modelach pracy hybrydowej oraz wykorzystanie narzędzi cyfrowych i sztucznej inteligencji w procesach HR.
Program bazuje na uznanych teoriach zarządzania zmianą (ADKAR, Kotter, Lewin) oraz podejściu Design Thinking w budowaniu środowiska pracy sprzyjającego współpracy i inkluzywności.
Kurs rozpoczyna się od analizy własnych predyspozycji liderskich poprzez pracę z narzędziem CliftonStrengths, co pozwala uczestnikom świadomie wykorzystywać swoje naturalne talenty w zarządzaniu zespołem i zmianą.
Kolejne dni rozwijają umiejętności budowania modeli kompetencyjnych dla zespołów wielopokoleniowych, planowania i wdrażania zmiany, pracy w środowisku wielokulturowym oraz wprowadzenia zasad równości szans i dostępności w organizacji.
W dalszej części uczestnicy poznają nowoczesne narzędzia zarządzania projektami zmiany (Agile, Scrum, Prince2) oraz uczą się monitorowania efektów wdrażanych działań przy użyciu wskaźników efektywności (KPI, ROI).
Szkolenie obejmuje także warsztaty Design Thinking, podczas których uczestnicy projektują innowacyjne rozwiązania kadrowe, w tym modele pracy zdalnej i hybrydowej odpowiadające na potrzeby nowych pokoleń pracowników.
Ostatni dzień poświęcony jest wykorzystaniu sztucznej inteligencji (AI) i analityki w procesach HR – uczestnicy poznają narzędzia analizy danych kadrowych oraz sposoby automatyzacji wybranych procesów decyzyjnych w zarządzaniu personelem.
Szkolenie pozwala liderom na zdobycie praktycznych narzędzi, gotowych do natychmiastowego zastosowania w codziennej pracy, zwiększenie efektywności zarządzania zmianą oraz budowanie nowoczesnych, odpornych na kryzysy organizacji.
Harmonogram programu usługi szkoleniowej:
Moduł 1: Talenty Gallupa – lider w czasach zmiany
- Wprowadzenie do metodologii Gallupa
- Identyfikacja własnych talentów i ich wykorzystanie w zarządzaniu zespołem
Moduł 2: Model kompetencyjny – strategiczne zarządzanie zespołem
- Tworzenie i rozwój modeli kompetencji w organizacji
- Zarządzanie kompetencjami zespołów wielopokoleniowych i wielokulturowych
Moduł 3: Zarządzanie zmianą – teoria i praktyka
- Modele zarządzania zmianą (ADKAR, Kotter, Lewin)
- Przełamywanie oporu i komunikacja w zmianie
Moduł 4: Zarządzanie projektami zmiany
- Techniki projektowe: Agile, Scrum, Prince2
- Monitoring i ocena efektywności wdrażanych zmian (KPI, ROI)
Moduł 5: Design Thinking w HR – projektowanie nowoczesnych modeli pracy
- Rozwiązywanie problemów kadrowych metodą Design Thinking
- Tworzenie modeli pracy hybrydowej i środowisk dostępnych
Moduł 6: Lider w erze cyfryzacji i sztucznej inteligencji
- Wykorzystanie narzędzi cyfrowych i AI w procesach HR
- Automatyzacja i analityka danych kadrowych
Walidacja wewnętrzna:
- Weryfikacja osiągnięcia celów szkolenia poprzez wykonanie zadań praktycznych (projekty, analizy, prezentacje).
- Wręczenie certyfikatów ukończenia po pozytywnej walidacji.
Ważne informacje:
- Usługa przeznaczona jest dla osób pełniących funkcje kierownicze i menedżerskie w różnych branżach.
- Uczestnicy pracują w małych zespołach i indywidualnie.
- Szkolenie prowadzone jest zgodnie z ustalonym harmonogramem, z uwzględnieniem przerw na regenerację i konsultacje.
- Brak formalnych wymagań wstępnych, mile widziane doświadczenie w zarządzaniu ludźmi.
- Organizator zastrzega sobie prawo do modyfikacji szczegółów usługi przed jej rozpoczęciem, informując uczestników na bieżąco.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto8 640,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto8 640,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto180,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto180,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Aneta Świetlicka
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników obejmują skrypt szkoleniowy, zestaw narzędzi diagnostycznych i rozwojowych oraz wzory dokumentów wspierających zarządzanie zmianą i budowanie modeli kompetencyjnych.
Warunki uczestnictwa
- WAŻNE!!! Opublikowana usługa jest w kwocie netto bez doliczonej 23% stawki VAT, zwolnienie z VAT zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. (Dz. U. poz. 1722), § 3 ust. 1 pkt 14, w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień, przysługuje wyłącznie podmiotom z pozyskanym dofinansowaniem ≥ 70%, w innym przypadku do faktury zostanie doliczona obowiązująca stawka VAT.
Informacje dodatkowe
- Po zakończeniu zajęć oraz przeprowadzeniu procesu walidacji wewnętrznej, każdy uczestnik zostanie uhonorowany imiennym zaświadczeniem potwierdzającym udział w kursie. Zaświadczenie opisuje osiągnięte efekty uczenia się, zgodnie z programem zajęć. Jest to oficjalny dokument, który potwierdza zdobytą wiedzę i umiejętności.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi