Asertywność w obsłudze Klienta - efektywna obsługa klientów w sytuacjach trudnych i konfliktowych
Asertywność w obsłudze Klienta - efektywna obsługa klientów w sytuacjach trudnych i konfliktowych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest dla pracowników których zadaniem jest obsługa klienta.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji16-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Przygotowanie do radzenia sobie z trudnymi klientami poprzezkontrolę emocji po stronie własnej oraz rozmówcy a także stosowania skutecznych technik asertywnego i perswazyjnego zatrzymywania i rozwiązywania sytuacji potencjalnie konfliktowych.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje sposoby na komunikację z trudnym Klientem | Kryteria weryfikacji Wymienia min. 3 poznane metody radzenia sobie z trudnym klientem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wymienia narzędzia komunikacyjne wykorzystywane podczas radzenia sobie z zastrzeżeniami ze strony Klienta | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wymienia min. 3 techniki asertywne jako odpowiedź na zachowania agresywne i manipulacyjne ze strony Klienta | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Radzi sobie z emocjami i stresem w kontaktach z klientami | Kryteria weryfikacji Wymienia min. 3 sposoby na kontrolowanie swoich emocji w kontaktach z klientami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wymienia min. 3 techniki pozwalające na radzenie sobie z własnym napięciem i stresem w obsłudze trudnego klienta | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Stosuje zasady obsługi Klienta wpływające na jego zadowolenie i lojalność | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje zasady obsługi Klienta wpływające na jego zadowolenie i lojalność | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Rozmowa z klientem, przebiegająca bez większych zakłóceń, to sprawdzian podstawowych umiejętności komunikacyjnych i negocjacyjnych. Wyzwaniem staje się sytuacja, kiedy rozmówca zachowuje się w sposób wykraczający poza ramy spokojnej, rzeczowej wymiany zdań. „Nietypowe” zachowania wprawiają nas w zakłopotanie oraz uruchamiają różne emocje, a te niekoniecznie podpowiadają sensowne rozwiązania i wpływają na dobry przebieg rozmowy. Umiejętność wyboru właściwej reakcji na trudne zachowania rozmówcy pozwala zachować równowagę wewnętrzna oraz budować współpracę na poziomie potrzeb, standardów i opinii, mimo dzielących nas różnic. Asertywne odpowiadanie na zastrzeżenia, zarzuty, przyjmowanie krytyki i udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej to główne cele tego warsztatu, opartego na wielu praktycznych ćwiczeniach i symulacjach.
PROGRAM SZKOLENIA:
MODUŁ I. ROLA JAKOŚCI OBSŁUGI TRUDNEGO KLIENTA (mini-wykład z prezentacją multimedialną, dyskusja moderowna)
- Obecne problemy wynikające z kontaktów z klientem
- Wizerunek obsługi klienta
- Proaktywna postawa w obsłudze Klienta
- Korzyści dla mnie i Firmy z efektywnej obsługi klienta
MODUŁ II. KLIENT „TRUDNY”, CZYLI JAKI? (mini-wykład z prezentacją multimedialną, dyskusja moderowna, case study)
- Klient „trudny”, „wymagający”, a może „konfliktowy” – analiza pojęcia metodą „drzewka problemowego”.
- Co czyni zachowanie człowieka „trudnym dla otoczenia”?– mechanizmy uruchamiające niepożądane zachowania
- „Trójkąt satysfakcji”, czyli co wpływa na postawy klienta
- O co zadbać w „pierwszym kontakcie”, aby wzbudzić zaufanie i osłabić potencjalny opór
- Etyczne aspekty kontaktu z klientem
MODUŁ III. SYTUACJE KONFLIKTOWE W PRACY Z KLIENTEM (mini-wykład z prezentacją multimedialną, dyskusja moderowna, symulacje, case study)
- Zastrzeżenia, obiekcje, skargi – zderzenie oczekiwań z rzeczywistością jako źródła oporu. Rozumienie intencji i potrzeb klienta kluczem do szukania właściwych form reagowania
- Nastawienie do osoby, sytuacji, własnej roli w rozmowie– czyli kilka słów
- o „samospełniającej się przepowiedni”
- Słowa „kwiaty” i słowa „kolce”. Przeformułowania wypowiedzi w kierunku eliminowania słów, zwrotów, które wzmacniają opór
- Sparing komunikacyjny – trening reagowania w sytuacjach potencjalnie konfliktowych
- w oparciu o model diagnozy i zarządzania sytuacją A-B-C-D
MODUŁ IV. ASERTYWNOŚĆ W KONTAKCIE Z AGRESYWNYM KLIENTEM (mini-wykład z prezentacją multimedialną, dyskusja moderowna, symulacje, test)
- Podstawowe założenia i prawa asertywne. Nieporozumienia związane z pojęciem asertywności i ich konsekwencje
- Techniki asertywne jako odpowiedź na zachowania agresywne i manipulacyjne
- Deeskalacja zachowań z obszaru „roszczeniowości” i przekraczania granic
- Techniki udzielania konstruktywnych informacji zwrotnych
- Przekazywanie niepopularnych decyzji / informacji
MODUŁ V. ŁAGODZENIE STRESU W OBSŁUDZE KLIENTA (mini-wykład z prezentacją multimedialną, dyskusja moderowna, symulacje, case study)
- „To tylko słowa” – sposoby reagowania niezależnie od reakcji emocjonalnej klienta
- Techniki łagodzące, pozwalające klientowi na wycofanie się z niewłaściwego zachowania
- „Kontenerowanie” emocji klienta oraz kontrola emocji własnych.
- Trening antystresowy – jak radzić sobie z własnym napięciem i stresem w obsłudze trudnego klienta
MODUŁ VI. WALIDACJA - test teoretyczny rozdawany przez Trenera a sprawdzany przez WALIDATORA
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia
- Mini-wykład z prezentacją multimedialną
- Dyskusja moderowna
- Test
- Symulacje
- Case study
Proporcja zajęć praktycznych do teoretycznych to 70/30
Usługa jest prowadzona w trybie godzin dydaktycznych (45min). Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 MODUŁ I. ROLA JAKOŚCI OBSŁUGI TRUDNEGO KLIENTA (mini-wykład z prezentacją multimedialną, dyskusja moderowna) | Prowadzący Maciej Leszczyński | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 MODUŁ II. KLIENT „TRUDNY”, CZYLI JAKI? (mini-wykład z prezentacją multimedialną, dyskusja moderowna, case study) | Prowadzący Maciej Leszczyński | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 MODUŁ III. SYTUACJE KONFLIKTOWE W PRACY Z KLIENTEM (mini-wykład z prezentacją multimedialną, dyskusja moderowna, symulacje, case study) | Prowadzący Maciej Leszczyński | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Przerwa | Prowadzący Maciej Leszczyński | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 MODUŁ IV. ASERTYWNOŚĆ W KONTAKCIE Z AGRESYWNYM KLIENTEM (mini-wykład z prezentacją multimedialną, dyskusja moderowna, symulacje, test) | Prowadzący Maciej Leszczyński | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 MODUŁ V. ŁAGODZENIE STRESU W OBSŁUDZE KLIENTA (mini-wykład z prezentacją multimedialną, dyskusja moderowna, symulacje, case study) | Prowadzący Maciej Leszczyński | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 MODUŁ VI. WALIDACJA - test teoretyczny rozdawany przez Trenera a sprawdzany przez WALIDATORA | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 783,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 450,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto222,94 PLN
- Koszt osobogodziny netto181,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Maciej Leszczyński
Przez trzynaście lat pracował w biznesie i posiada doświadczenie zarówno z zakresu sprzedaży i negocjacji jak i zarządzania pracownikami działu sprzedaży.
1. Wydział Zarządzania i Marketingu w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego w Warszawie.
2. Szkoła Trenerów Biznesu ,,Trop” działającej pod Patronatem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
3. Szkoła Trenerów Rozwoju Osobistego Metodą Tippinga
4. Szkolenie akredytacyjnege dla Trenerów Insights Discovery
5. Szkoła Coachingu Narzędziowego
6. Szkolenie akredytacyjne z nowej wersji metodologii KirkPatrick’a (poszkoleniowe narzędzia prowadzące szkolony zespół do osiągania wyznaczonych celów).
7. Szkoła Coachów ICF ACSTH z egzaminacją VCC.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Autorskie materiały szkoleniowe (skrypt, ćwiczenia, testy) oraz certyfikat ukończenia szkolenia (przy frekwencji min 80%)
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem BUR oraz strony AVENHANSEN
Informacje dodatkowe
W ramach szkolenia otwartego gwarantujemy Państwu:
- Pełną interaktywność szkolenia z Trenerem AVENHANSEN
- Pracę w kameralnych grupach szkoleniowych
- Miłą i fachową obsługę
- Doświadczenie i doskonałe przygotowanie merytoryczne Trenera
- Odpowiednio dobrane metody i techniki szkoleniowe
- Autorskie materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik będzie mógł kontaktować się z Trenerem mailowo i telefonicznie)
- Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów oraz wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia w ramach stworzonego specjalnie w tym celu profesjonalnego forum szkoleniowego: Zobacz forum: www.forum-szkolenia.pl
1 godz. szkolenia=45 min.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi