Akademia HR - Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową
Akademia HR - Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy zajmujący stanowiska menadżerów, pracowników zespołów HR oraz innych pracowników odpowiedzialnych za politykę personalną lub zarządzania zasobami ludzkimi
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników2
- Data zakończenia rekrutacji05-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usługi jest nabycie przez uczestników kompetencji Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową poprzez umiejętność wykorzystywania potencjału pracowników z różnych pokoleń, budowania zróżnicowanych wiekowego zespołów i całej organizacji oraz zapewnienie poszczególnym grupom wiekowym odpowiedniego wsparcia w pracy i rozwoju, budowania rozwiązań opartych o intermentoring oraz przeciwdziałanie procesom związanym z wypaleniem zawodowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się (wiedza) Opisuje znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europie związanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi przedstawić aktualne dane demograficzne oraz prognozy dotyczące przyszłych zmian demograficznych w Polsce.Uczestnik przedstawia przykłady, jak demografia może wpływać na planowanie zasobów ludzkich, rozwój kompetencji oraz strategię rekrutacyjną. Uczestnik prezentuje sposoby angażowania pracowników w inicjatywy związane z adaptacją do zmian demograficznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się (wiedza) Identyfikuje jakiego rodzaju działania pozwalają na bardziej racjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wskazać konkretne wyzwania i korzyści wynikające z pracy w zespołach wielopokoleniowych.Uczestnik przedstawia przykłady działań, które już zostały wdrożone w innych firmach, oraz analizuje ich skuteczność. Uczestnik omawia sposoby aktywnego angażowania pracowników w procesy adaptacji do różnorodnych potrzeb związanych z wiekiem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się (wiedza) Przygotowuje charakterystykę pracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń. Opisuje wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wskazać typowe preferencje, motywacje, oraz oczekiwania zawodowe związane z każdą grupą wiekową.Uczestnik przedstawia konkretne przykłady, w jaki sposób różnice międzypokoleniowe mogą wpływać na współpracę w zespołach wielopokoleniowych. Uczestnik analizuje, jak nieporozumienia i konflikty, które mogą wynikać z różnic pokoleniowych mogą wpływać na efektywność zespołu oraz morale pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się (umiejętności) Identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi przedstawić aktualne akty prawne i inicjatywy ustawodawcze, które promują i chronią prawa osób starszych na rynku pracy.Uczestnik omawia, jak rozwiązania prawne i programy wsparcia ułatwiające zatrudnianie osób starszych mogą być wykorzystane przez pracodawców w celu wspierania aktywizacji zawodowej starszych pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się (umiejętności) Adaptuje kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracy dla osób „50+”. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykazuje znajomość celów i założeń kampanii społecznych na rzecz wyrównywania szans pracy dla osób „50+”.Uczestnik analizuje różne kampanie społeczne i identyfikuje elementy, które mogą być skutecznie zaadaptowane do potrzeb i specyfiki firmy, takie jak materiały promocyjne, strategie komunikacyjne, czy programy edukacyjne. Uczestnik przedstawia plan regularnej oceny skuteczności kampanii oraz proponuje modyfikacje w oparciu o zebrane dane i feedback od pracowników oraz innych interesariuszy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się (wiedza) Identyfikuje potrzeby (w tym także zabezpieczenia zdrowotnego) różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje specyficzne potrzeby zdrowotne pracowników różnych grup wiekowych, w tym profilaktyki, opieki zdrowotnej, programów wellness, dostępu do usług medycznych oraz wsparcia w utrzymaniu zdrowia psychicznego.Uczestnik przedstawia metody edukacji zespołu na temat znaczenia dostosowania warunków pracy i wsparcia zdrowotnego do potrzeb różnych grup wiekowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się (wiedza) Identyfikuje oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje różnice w oczekiwaniach i aspiracjach rozwojowych pracowników z różnych grup wiekowych, takich jak potrzeba zdobywania nowych umiejętności, awansu zawodowego, zmiany ścieżki kariery czy dążenie do stabilizacji.Uczestnik potrafi wskazać, jak te oczekiwania zmieniają się w zależności od etapu kariery zawodowej, na którym znajduje się pracownik Uczestnik wskazuje specyficzne aspiracje rozwojowe poszczególnych grup wiekowych, takie jak potrzeba mentoringu, zdobywanie doświadczenia międzynarodowego, rozwój kompetencji cyfrowych czy udział w programach reskillingu i upskillingu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się (umiejętności) Ocenia i pozytywnie wykorzystuje potencjał różnych wiekowo grup pracowników. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wskazać przykłady, w jaki sposób różnice wiekowe mogą przyczynić się do tworzenia innowacyjnych rozwiązań i wzmacniania efektywności zespołu.Uczestnik wskazuje, jak organizacja może korzystać z różnorodności wiekowej, tworząc strategie, które maksymalizują potencjał każdego pracownika. Uczestnik ocenia, jak działania promujące współpracę międzypokoleniową mogą wpływać na dynamikę zespołu oraz efektywność realizowanych zadań. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się (umiejętności) Inicjuje i wspiera efektywną pracę zróżnicowanych wiekowo zespołów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi identyfikować mocne strony różnych grup wiekowych i zrozumieć, jak mogą one wpływać na efektywność zespołu.Uczestnik wymienia narzędzia monitorowania i oceny skuteczności wdrożonych metod, aby zapewnić ich zgodność z potrzebami i oczekiwaniami wszystkich członków zespołu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się (umiejętności) Buduje rozwiązania pozwalające na wymianę kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje obszary, w których wymiana kompetencji jest szczególnie wartościowa, takie jak technologie, zarządzanie projektami, czy umiejętności interpersonalne.Uczestnik wymienia narzędzia i platformy, takie jak platformy e-learningowe, grupy dyskusyjne, lub wydarzenia wewnętrzne, które wspierają tę wymianę. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się (umiejętności) Wdraża rozwiązania ukierunkowane na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje, jak kluczowe obszary wiedzy, doświadczeń i kompetencji posiadanych przez pracowników w wieku przedemerytalnym mogą zostać utracone i jakie mogą być tego konsekwencje dla organizacji.Uczestnik wskazuje narzędzia do monitorowania skuteczności wdrożonych rozwiązań, używając wskaźników takich jak poziom zaangażowania pracowników przedemerytalnych, jakość przekazywanej wiedzy, oraz stopień, w jakim młodsze pokolenia wykorzystują tę wiedzę. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się (umiejętności) Wprowadza rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje unikalne umiejętności, doświadczenia i oczekiwania pracowników z różnych pokoleń oraz rozumie, jak te różnice mogą wpłynąć na dynamikę zespołu.Uczestnik potrafi określić, w jaki sposób różnorodność pokoleniowa może wzbogacić pracę zespołową i przyczynić się do osiągania celów organizacyjnych. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się (umiejętności) Aktywnie zapobiega wypaleniu zawodowemu – szczególnie „starszych” pracowników. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje symptomy wypalenia zawodowego, szczególnie wśród starszych pracowników.Uczestnik wskazuje czynniki ryzyka wypalenia zawodowego specyficzne dla starszych pracowników, takie jak zmiany w zakresie obowiązków, brak uznania, czy trudności w adaptacji do nowych technologii. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się (umiejętności) Buduje zróżnicowane wiekowo / pokoleniowo zespoły pracownicze w firmie. | Kryteria weryfikacji Uczestnik ocenia, w jaki sposób zróżnicowanie wiekowe może wpłynąć na dynamikę zespołu i osiąganie celów organizacyjnych.Uczestnik wymienia praktyki i procedury wspierające integrację pracowników różnych pokoleń, takie jak programy mentoringowe, warsztaty komunikacyjne i sesje budowania zespołu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się (postawy) Buduje kulturę pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje unikalne umiejętności, wartości i postawy pracowników z różnych pokoleń oraz rozumie, jak te różnice przyczyniają się do wartości zespołu.Uczestnik wymienia przykładowe działania integracyjne, takie jak warsztaty, sesje team-buildingowe i wydarzenia, które sprzyjają budowaniu relacji i zrozumienia między pracownikami różnych pokoleń. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się (umiejętności) Efektywnie objaśnia się z pracownikami z różnych pokoleń, na bieżąco wyjaśnia wszelkie konflikty i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje typowe źródła konfliktów i nieporozumień między pracownikami różnych pokoleń, takie jak różnice w stylach komunikacji, wartościach czy oczekiwaniach.Uczestnik rozumie, jak różnice pokoleniowe mogą wpływać na dynamikę zespołu i prowadzić do napięć lub nieporozumień. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się (postawy) Tworzy atmosferę sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowania w pracę. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje czynniki, które mogą wpływać na integrację i zaangażowanie, takie jak komunikacja, struktura zespołu i styl zarządzania.Uczestnik wymienia przykładowe praktyki, które wspierają integrację i zaangażowanie, takie jak otwarte kanały komunikacji, programy feedbackowe, oraz regularne spotkania zespołowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia są realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności takimi, jak: ćwiczenia grupowe, burza mózgów, obserwacja, dyskusja panelowa, metoda problemowa, studium przypadku.
Usługa jest realizowana w godzinach zegarowych. Przerwy są wliczone w czas usługi rozwojowej. Całość usługi realizowana są stacjonarnie.
MODUŁ 1
Omówienie aktualnych trendów demograficznych wpływających na strukturę wiekową na rynku pracy oraz ich wpływu na sektor handlu detalicznego.
Analiza wpływu różnic pokoleniowych na funkcjonowanie firm
Omówienie konkretnych przykładów zmian pokoleniowych i ich implikacji dla zarządzania zasobami ludzkimi w punktach sprzedaży.
MODUŁ 2
Przedstawienie wyzwań i możliwości wynikających z różnorodności wiekowej w miejscu pracy
Różne pokolenia na rynku pracy ich potrzeby i aspiracje.
Identyfikacja różnych grup wiekowych obecnych na rynku pracy oraz zrozumienie ich unikalnych wartości i aspiracji.
MODUŁ 3
Wyjaśnienie jakie znaczenie ma uwzględnienie tych różnic w procesie rekrutacji, rozwoju, motywowaniu i ocenie pracowników.
Analiza cech charakterystycznych dla różnych pokoleń pracowników w kontekście ich roli w obsłudze klienta, zarządzaniu zespołem i adaptacji do zmieniających się warunków pracy.
MODUŁ 4
Omówienie istniejących przepisów prawa pracy dotyczących zatrudniania osób starszych oraz analiza korzyści wynikających z ich zatrudnienia.
Adaptacja istniejących kampanii społecznych promujących zatrudnienie osób starszych (50+) do potrzeb i specyfiki branży handlu detalicznego.
Zapewnienie zabezpieczenia zdrowotnego pracowników w różnym wieku
Przedstawienie strategii promocji zdrowia i bezpieczeństwa pracy oraz dostosowanych programów profilaktyki dla pracowników .
MODUŁ 5
Analiza sposobów wykorzystania różnorodności wiekowej w tworzeniu efektywnych zespołów pracy i strategii rozwoju zawodowego w punktach sprzedaży.
Praca zespołowa i współpraca międzypokoleniowa.
Wyjaśnienie zalet pracy w zróżnicowanych wiekowych zespołach i jak wykorzystać różnorodność w celu osiągnięcia lepszych wyników.
Rozważenie strategii budowania efektywnej współpracy między różnymi grupami wiekowymi.
Ćwiczenia praktyczne i studia przypadków dotyczące skutecznego zarządzania zróżnicowanymi wiekowo zespołami w punktach sprzedaży.
MODUŁ 6
Budowanie kultury organizacyjnej opartej na wzajemnym szacunku i współpracy międzypokoleniowej w sektorze handlu detalicznego.
Wymiana wiedzy w zróżnicowanym wiekowo środowisku.
Przedstawienie różnych metod i narzędzi umożliwiających skuteczną wymianę wiedzy i doświadczeń między pracownikami różnych pokoleń.
Promowanie aktywnego udziału w procesie dzielenia się wiedzą i umiejętnościami.
MODUŁ 7
Praktyczne techniki rozwiązywania konfliktów wynikających z różnic pokoleniowych w pracy w punktach sprzedaży.
Wpływ różnic na styl pracy i zarządzania i ewentualne nieporozumienia
Metody strategicznie załagodzenie nieporozumień międzypokoleniowej.
Konflikty w zespołach międzypokoleniowych – narzędzia sposoby ich rozwiązywania.
Źródła konfliktów w zróżnicowanym zespole.
Skuteczne narzędzia i metody rozwiązywania konfliktów oraz budowanie pozytywnych relacji wśród pracowników różnych grup wiekowych.
MODUŁ 8
Warsztaty praktyczne w tworzeniu zespołów pracy wpunktach sprzedaży, uwzględniające różnice wiekowe i pokoleniowe pracowników.
Podsumowanie głównych wniosków i strategii wynikających z szkolenia oraz planowanie działań dostosowanych do specyfiki handlu detalicznego.
Omówienie dalszych kroków i wsparcia dla uczestników w implementacji zdobytej wiedzy w praktyce.
MODUŁ 9
Przeprowadzenie ćwiczenia w formie studium przypadku opartego o zaplanowanie podziału pracy w różnicowanym wiekowo zespole.
Walidacja efektów uczenia się: Przeprowadzenie testu wiedzy na temat charakterystyki postaw i oczekiwań pracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń.
Metody walidacji efektów uczenia się w zakresie wiedzy, umiejętności i postaw: Uczestnik uzyskał pozytywny wynik (min. 80%) z testu wiedzy na temat charakterystyki postaw i oczekiwań pracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń.
Informacje dodatkowe:
Dostawca usługi potwierdza, iż karta usługi przygotowana została zgodnie z obowiązującym Regulaminem BUR m.in. w zakresie powierzenia usług.
Dostawca usługi potwierdza, że usługa rozwojowa będzie realizowana zgodne z obowiązującymi przepisami prawa w tym przepisami prawa o VAT.
Dostawca usługi potwierdza, że usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub partnera w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS.
Dostawca usługi potwierdza, że usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot będący jednocześnie podmiotem korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce w ramach danego projektu.
Dostawca usługi potwierdza, że usługa rozwojowa nie dotyczy kosztów usługi rozwojowej, której obowiązek przeprowadzenia na zajmowanym stanowisku pracy wynika z odrębnych przepisów prawa (np. wstępne i okresowe szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, szkolenia okresowe potwierdzające kwalifikacje na zajmowanym stanowisku pracy).
Dostawca usługi potwierdza, że usługa rozwojowa nie dotyczy umiejętności lub kompetencji podstawowych tj. (z ang. basic skills: literacy, numeracy, ICT skills).
Dostawca usługi potwierdza, że usługa rozwojowa nie obejmuje wzajemnego świadczenia usług w Projekcie o zbliżonej tematyce przez Dostawców usług, którzy delegują na usługi siebie oraz swoich pracowników i korzystają z dofinansowania, a następnie świadczą usługi w zakresie tej samej tematyki dla Przedsiębiorcy, który wcześniej występował w roli Dostawcy tych usług.
Dostawca usługi potwierdza, że cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności koszty środków trwałych przekazywanych Przedsiębiorcom lub Pracownikom przedsiębiorcy, koszty dojazdu i zakwaterowania.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 MODUŁ 18 Walidacja efektów uczenia się: Test wiedzy na temat charakterystyki postaw i oczekiwań pracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń (forma: test wiedzy online) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 MODUŁ 18 Przeprowadzenie ćwiczenia w formie studium przypadku opartego o zaplanowanie podziału pracy w różnicowanym wiekowo zespole (forma: dyskusja online). | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 904,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 904,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto181,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto181,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Paweł Gruszecki
Ukończył studia mgr z ekonomii (AE w Krakowie), mgr z psychologii (UJ), kurs Organizational Development, Leadership Development Centre (John Scherer).
Ponad 20l dośw. w prowadzeniu projektów rekrutacyjnych, doradczych i szkoleniowych zzakresum.in. opracowania modelu biznesowego, obsługi klienta, zarządzania, kompetencji osobistych, oceny potencjału rozwoju przedsiębiorcy, planów rozwoju przedsiębiorstwa, zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie. Ponad 20 – l. dośw. w ocenie kompetencji kandydatów w procesach rekrutacyjnych oraz pracowników w procesach rozwojowych z wykorzystaniem różnych metod, takich jak: testy teoretyczne, kompetencyjne, wywiad ustrukturyzowany, ocena prezentacji, obserwacja w warunkach symulowanych.
Trener posiada min. 120 h doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla osób dorosłych o podobnej tematyce (Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową)
Pensjonat Gaborek (16h: 3-4.07.2023)
Hotele Premium Wisła (32h 16-17 i 20-21.11.2023)
Innergo Systems (24h 4-5.12.2023)
Skyline (16h 21-22.08.2023)
Re:creatio 16h: 24-25.08.2023)
Apartamenty Friendhouse (20h 27-19.11.2023)
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Cena usługi nie odbiega od cen rynkowych oraz jest adekwatna do jej zakresu.
Każdy uczestnik otrzyma materiały w postaci konspektów w wersji elektronicznej z opisem teorii przedstawianej podczas zajęć oraz wykonywanych ćwiczeń.
Po zakończeniu udziału w szkoleniu, uczestnik otrzyma odpowiednie zaświadczenie o jej ukończeniu.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć i uczestnictwo we wszystkich ćwiczeniach podczas zajęć oraz zaliczenie testu teoretycznego
Informacje dodatkowe
Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem ani stażem, aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej.
Usługa jest realizowana w godzinach zegarowych.
Walidacja efektów uczenia się zostanie przeprowadzona przez inną osobę niż prowadzącą szkolenie. Etapy szkolenia oraz walidacji przeprowadzone zostaną w rozłącznych modułach. Po przeprowadzeniu walidacji zostanie sporządzony raport zawierający wyniki zastosowanych narzędzi walidacji dla każdego z uczestników indywidualnie. Raport będzie potwierdzał uzyskany przez uczestnika poziom nabycia efektów uczenia się.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi