Szkolenie z zakresu profilaktyki logopedycznej
Szkolenie z zakresu profilaktyki logopedycznej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Nauczyciele
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji31-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie z zakresu profilaktyki logopedycznej ma na celu poznanie i systematyzację zagadnień związanych z rozwojem mowy dziecka, wskazanie założeń i zadań profilaktyki logopedycznej, zapoznanie uczestników z ćwiczeniami logopedycznymi (oddechowymi, słuchowymi, usprawniającymi narządy artykulacyjne, wspierającymi rozwój mowy) dla dzieci w wieku przedszkolnymi i wczesnoszkolnym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się - Uczestnik szkolenia umie rozpoznać zjawiska niepokojące w rozwoju mowy dziecka i potrafi wskazać ich przyczyny;- uczestnik szkolenia potrafi wziąć udział w dyskusji na temat współczesnych oddziaływań profilaktycznych; - uczestnik szkolenia potrafi wykonać i przeprowadzić ćwiczenia oddechowe, słuchowe, artykulacyjne i wspierające rozwój mowy. | Kryteria weryfikacji Karta umiejętności | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Prawidłowości przebiegu rozwoju mowy dziecka. Zjawiska niepokojące w rozwoju mowy dziecka i ich możliwe przyczyny.
- Przebieg rozwoju mowy dziecka.
- Zjawiska niepokojące w rozwoju mowy dziecka.
- Możliwe przyczyny zaburzeń w rozwoju mowy dziecka.
W wyniku realizacji tematu uczestnik szkolenia potrafi:
- EW: Wskazać prawidłowości rozwoju mowy dziecka.
- EW: Rozpoznać zjawiska niepokojące w rozwoju mowy dziecka.
- EW: Poszukiwać przyczyn zaburzeń rozwoju mowy dziecka.
Profilaktyka logopedyczna – definicja, założenia i zadania. Profilaktyka logopedyczna dawniej i dziś.
- Pojęcia: „profilaktyka”, „profilaktyka logopedyczna”.
- Założenia i zadania profilaktyki logopedycznej.
- Profilaktyka logopedyczna – dawniej i dziś.
W wyniku realizacji tematu uczestnik szkolenia potrafi:
- EW: Zdefiniować pojęcia: „profilaktyka”, „profilaktyka logopedyczna”.
- EW: Wskazać założenia i zadania profilaktyki logopedycznej.
- EU: Ocenić współczesne możliwości oddziaływań profilaktycznych w logopedii.
- EKS: Podejmować dyskusję na temat współczesnych oddziaływań profilaktycznych i ich skuteczności.
Ćwiczenia oddechowe dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
- Cele ćwiczeń oddechowych.
- Wybrane ćwiczenia oddechowe.
W wyniku realizacji tematu uczestnik szkolenia potrafi:
- EW: Wskazać cele ćwiczeń oddechowych.
- EU: Wykonać wybrane ćwiczenia oddechowe.
Ćwiczenia słuchowe dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
- Cele ćwiczeń słuchowych.
- Wybrane ćwiczenia słuchowe.
W wyniku realizacji tematu uczestnik szkolenia potrafi:
- EW: Wskazać cele ćwiczeń słuchowych.
- EU: Przeprowadzić wybrane ćwiczenia słuchowe.
Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
- Cele ćwiczeń usprawniających narządy artykulacyjne.
- Wybrane ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne.
W wyniku realizacji tematu uczestnik szkolenia potrafi:
- EW: Wskazać cele ćwiczeń usprawniających narządy artykulacyjne.
- EU: Wykonać wybrane ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne.
Ćwiczenia wspierające rozwój mowy dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
- Cele ćwiczeń wspierających rozwój mowy.
- Wybrane ćwiczenia wspierające rozwój mowy.
W wyniku realizacji tematu uczestnik szkolenia potrafi:
- EW: Wskazać cele ćwiczeń wspierających rozwój mowy.
- EU: Przeprowadzić wybrane ćwiczenia wspierające rozwój mowy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Prawidłowości przebiegu rozwoju mowy dziecka. Zjawiska niepokojące w rozwoju mowy dziecka i ich możliwe przyczyny. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Ćwiczenia oddechowe dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Profilaktyka logopedyczna – definicja, założenia i zadania. Profilaktyka logopedyczna dawniej i dziś. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Ćwiczenia słuchowe dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Ćwiczenia wspierające rozwój mowy dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto85,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto85,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto10,63 PLN
- Koszt osobogodziny netto10,63 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzymuje zestaw ćwiczeń: oddechowych, słuchowych, usprawniających pracę narządów artykulacyjnych, wspierających rozwój mowy dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz wykaz literatury.
Warunki uczestnictwa
Dyplom ukończenia studiów wyższych.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Dostęp do środków dydaktycznych wykorzystywanych w pracy logopedy, a także do przydatnych publikacji