Zielone kompetencje fizjoterapeuty: Zrównoważona terapia manualna
Zielone kompetencje fizjoterapeuty: Zrównoważona terapia manualna
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest wyłącznie do uczestników projektu FESL 10.17.
Grupę docelową usługi stanowią:
- fizjoterapeuci/osteopaci/lekarze/pielęgniarki
- studenci kierunków fizjoterapia/osteopatia
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji20-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników umiejętności prowadzenia diagnostyki i terapii manualnej zgodnie ze standardami OMPT, z jednoczesnym wdrażaniem zasad zrównoważonego rozwoju w praktyce fizjoterapeuty. Uczestnicy nauczą się efektywnego gospodarowania zasobami (energia, woda, materiały), a także rozwiną kompetencje środowiskowe w zakresie recyklingu i segregacji odpadówEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się wiedzą z zakresu Terapii Manualnej | Kryteria weryfikacji Wymienia wskazania i przeciwwskazania do zabiegów oraz testów diagnostycznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje najczęstsze dolegliwości pacjentów powiązane z układem narząduruchu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie stosuje Terapię Manualną w aspekcie diagnostyki i terapii zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju | Kryteria weryfikacji Dokonuje analizy z uwzględnieniem przeciwwskazań do leczenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednie proekologiczne techniki terapii do indywidualnych potrzeb pacjenta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje zasady zrównoważonego zarządzania zasobami w gabinecie fizjoterapeutycznym GreenComp: Obszar 3, Kompetencja 3.2: Zdolność przystosowania się | Kryteria weryfikacji Ocenia zużycie energii urządzeń i proponuje sposoby ich optymalizacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik minimalizuje odpady i wdraża recykling w pracy GreenComp: 1.Obszar 2, Kompetencja 2.1: Myślenie systemowe 2. Obszar 4, Kompetencja 4.3: Indywidualna inicjatywa | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje rodzaje odpadów w tym medycznych, minimalizuje ich wpływ na środowisko poprzez właściwą utylizację | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Organizuje stanowiska recyklingowe na różne rodzaje odpadów w gabinecie oraz je odpowiednio segreguje | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik promuje świadomość ekologiczną wśród pacjentów i współpracownikówGreenComp : 1. Obszar 2, Kompetencja 2.2: Myślenie krytyczne 2. Obszar 4, Kompetencja 4.2:Wspólne działanie | Kryteria weryfikacji Informuje pacjentów i współpracowników o znaczeniu ekologicznych praktyk w diagnostyce i rehabilitacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Zachęca zespół do stosowania energooszczędnych urządzeń oraz redukcji zużycia wody oraz segregacji odpadów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Realizacja szkolenia
Szkolenie będzie realizowane według przelicznika godzin dydaktycznych:
1 godzina szkoleniowa = 45 minut
Szkolenie oparte jest na jednostkach dydaktycznych, co może powodować różnice między łączną liczbą godzin podaną w polu „Liczba godzin usługi” a czasem wykazanym w szczegółowym harmonogramie.
Przerwy nie są wliczane w czas usługi rozwojowej.
80% czasu trwania szkolenia stanowią zajęcia praktyczne, co umożliwia uczestnikom zdobycie realnych umiejętności i doświadczenia w wykonywaniu zabiegów.
Podział godzin szkoleniowych:
godzin praktycznych: 13 godzin dydaktycznych
godzin teoretycznych: 3 godziny dydaktyczne
Walidacja kompetencji
Walidacja prowadzona będzie przez inną osobę niż prowadzący szkolenie i jest wliczona w czas trwania usługi.
Sposób walidacji (godz. 16:30 – 17:15):
Obserwacja w warunkach symulowanych – uczestnicy w parach realizują scenariusze z poleceniami (np. Samodzielna ocena oraz diagnostyka pacjenta, wybór odpowiedniej techniki manualnej).
Nagranie zadania – każda osoba wykonuje swoje zadanie przez 15 minut, druga osoba nagrywa telefonem. Po zakończeniu nagrania uczestnicy wysyłają pliki na wskazany adres e-mail.
Test teoretyczny – po wysłaniu nagrań uczestnicy przystępują do testu sprawdzającego wiedzę teoretyczną.
Warunki szkolenia
Organizator zapewnia w pełni wyposażoną salę szkoleniową, umożliwiającą realizację zajęć.
Harmonogram szkolenia
Dzień 1 ( czas trwania szkolenia razem z przerwami : 7 godzin , 15 minut – godziny zegarowe)
( czas trwania szkolenia bez przerw : 8 godzin dydaktycznych )
Moduł nr 1 - Zrównoważony rozwój w fizjoterapii ( 10:00-11:30)
Powitanie uczestników i przedstawienie etapów szkolenia.
Omówienie celów szkolenia oraz zielonych kompetencji zgodnych z klasyfikacją ESCO oraz GreenComp.
Przeprowadzenie pre-testów weryfikujących poziom początkowy uczestników.
Wykład i debata o sprawiedliwości pokoleniowej oraz wdrażaniu ekologicznych praktyk w terapii i zarządzaniu gabinetem zgodnie zcelami SDG.
Uczestnicy podczas modułu nabędą następujące kompetencje (zgodnie z GreenComp) :
Wykład : Obszar 1, Kompetencja 1.1: Refleksja nad wartością zrównoważonego rozwoju
Debata : Obszar 1, Kompetencja 1.2: Wspieranie uczciwości
Debata : Obszar 2, Kompetencja 2.2:Myślenie krytyczne
I przerwa kawowa ( 11:30 – 11:45) - Nie wliczana w czas trwania usługi
Moduł nr 2 - Podstawy teoretyczne proekologicznej Terapii Manualnej ( 11:45-13:15)
Podstawowe pojęcia wykorzystywane w terapii manualnej: gra stawowa, trakcja, dystrakcja, ślizg, mobilizacje manualne, manipulacje. Uczestnicy poznają wskazania i przeciwwskazania do terapii manualnej oraz międzynarodowe standardy OMPT w badaniu fizjoterapeutycznym i prowadzeniu terapii manualnej z uwzględnieniem zasady zrównoważonego rozwoju w praktyce fizjoterapeuty – omawiane są sposoby oszczędnego gospodarowania zasobami: zmniejszenie zużycia energii i wody podczas zabiegów, a także ograniczenie stosowania jednorazowych materiałów medycznych na rzecz rozwiązań bardziej przyjaznych środowisku
Uczestnicy podczas modułu nabędą następujące kompetencje (zgodnie z GreenComp):
Obszar 2, Kompetencja 2.2: Myślenie krytyczne – poprzez analizę wpływu działań terapeutycznych na środowisko oraz ocenę potrzeby zastosowania określonych zasobów w terapii.
Obszar 2, Kompetencja 2.3: Formułowanie problemów – dzięki rozważaniu alternatyw dla jednorazowych materiałów oraz analizie możliwości optymalizacji zużycia zasobów.
Obszar 4, Kompetencja 4.3: Indywidualna inicjatywa – poprzez wdrażanie bardziej ekologicznych rozwiązań we własnej praktyce fizjoterapeutycznej.
Przerwa obiadowa ( 13:15-14:00)-Nie wliczana w czas trwania usługi
Moduł nr 3 - Diagnostyka manualna części szyjnej kręgosłupa z elementami zrównoważonego rozwoju ( 14:00-15:30 )
Nauka przeprowadzania diagnostyki manualnej w obrębie odcinka szyjnego kręgosłupa, przy jednoczesnym rozwijaniu kompetencji środowiskowych takich jak praktykowanie recyklingu i segregacji odpadów w pracy fizjoterapeuty.
Uczestnicy podczas modułu nabędą następujące kompetencje (zgodnie z GreenComp) :
Obszar 2, Kompetencja 2.1: Myślenie systemowe – poprzez zintegrowane podejście do terapii i zarządzania odpadami w gabinecie.
Obszar 2, Kompetencja 2.2: Myślenie krytyczne – dzięki refleksji nad wpływem codziennej praktyki fizjoterapeutycznej na środowisko.
Obszar 4, Kompetencja 4.3: Indywidualna inicjatywa – poprzez podejmowanie działań mających na celu wdrażanie segregacji i recyklingu w praktyce zawodowej.
II przerwa kawowa (15:30-15:45)-Nie wliczana w czas trwania usługi
Moduł nr 4 - Diagnostyka manualna części piersiowej kręgosłupa oraz klatki piersiowej z elementami zrównoważonego rozwoju. (15:45-17:15)
Nauka przeprowadzania diagnostyki manualnej w obrębie odcinka części piersiowej kręgosłupa oraz klatki piersiowej, przy jednoczesnym rozwijaniu kompetencji środowiskowych takich jak praktykowanie recyklingu i segregacji odpadów w pracy fizjoterapeuty.
Uczestnicy podczas modułu nabędą następujące kompetencje (zgodnie z GreenComp) :
Obszar 2, Kompetencja 2.1: Myślenie systemowe – poprzez zintegrowane podejście do terapii i zarządzania odpadami w gabinecie.
Obszar 2, Kompetencja 2.2: Myślenie krytyczne – dzięki refleksji nad wpływem codziennej praktyki fizjoterapeutycznej na środowisko.
Obszar 4, Kompetencja 4.3: Indywidualna inicjatywa – poprzez podejmowanie działań mających na celu wdrażanie segregacji i recyklingu w praktyce zawodowej.
Dzień 2 ( czas trwania szkolenia razem z przerwami : 7 godzin , 15 minut – godziny zegarowe)
( czas trwania szkolenia bez przerw : 8 godzin dydaktycznych )
Moduł nr 5 - Wprowadzenie do zielonej terapii z wykorzystaniem naturalnego otoczenia jako elementu rehabilitacji (10:00-11:30)
Zajęcia w terenie, podczas których fizjoterapeuta ocenia wykonywanie ćwiczeń propriocepcji, kontroli ruchu i stabilizacji pacjenta. W terapii wykorzystywane są naturalne bodźce, takie jak dotyk roślin, obserwacja przyrody, które pomagają poprawić świadomość ciała i ruchu. Dodatkowo uczestnicy angażują się w proekologiczną aktywność – zbieranie drobnych śmieci podczas spaceru, co wzmacnia świadomość ekologiczną.
Uczestnicy podczas modułu nabędą następujące kompetencje (zgodnie z GreenComp) :
Zajęcia w terenie: Obszar 1, Kompetencja 1.3: Propagowanie przyrody
Zbieranie drobnych śmieci podczas spaceru: Obszar 4, Kompetencja 4.3: Indywidualna inicjatywa
Zbieranie drobnych śmieci podczas spaceru: Obszar 4, Kompetencja 4.2: Wspólne działanie
I przerwa kawowa ( 11:30 – 11:45)-Nie wliczana w czas trwania usługi
Moduł nr 6 - Diagnostyka manualna części lędźwiowej kręgosłupa z uwzględnieniem zasady zrównoważonego rozwoju w praktyce fizjoterapeuty ( 11:45-13:15)
Omawiane są sposoby oszczędnego gospodarowania zasobami: zmniejszenie zużycia energii i wody podczas wykonywania zabiegów, a także ekologiczne praktyki w prowadzeniu terapii np. stosowanie biodegradowalnych produktów.
Badanie podmiotowe / screening medyczny w badaniu bólu i dysfunkcji kręgosłupa lędźwiowego
Testy dodatkowe i bezpieczeństwa: testy kontroli motorycznej i balansu mięśniowego, testy niestabilności (specyficzne elementy wywiadu, prone instability test PIT, ocena manualna) badanie neurologiczne i neurodynamiczne dla dysfunkcji części lędźwiowej kręgosłupa
Uczestnicy podczas modułu nabędą następujące kompetencje ( zgodnie z GreenComp) :
Obszar 2, Kompetencja 2.2: Myślenie krytyczne – poprzez ocenę wpływu praktyk terapeutycznych na środowisko i wdrażanie bardziej ekologicznych alternatyw.
Obszar 2, Kompetencja 2.3: Formułowanie problemów – w związku z poszukiwaniem sposobów ograniczenia zużycia zasobów (energii, wody, materiałów jednorazowych).
Obszar 4, Kompetencja 4.3: Indywidualna inicjatywa – dzięki podejmowaniu działań zmierzających do wdrażania ekologicznych rozwiązań w swojej praktyce fizjoterapeutycznej.
Przerwa obiadowa ( 13:15-14:00)-Nie wliczana w czas trwania usługi
Moduł nr 7 - Diagnostyka manualna stawów krzyżowo-biodrowych kręgosłupa oraz sposoby budowania świadomości proekologicznej wśród pacjentów ( 14:00-15:30 )
Uświadamianie pacjenta o zaletach stosowania proekologicznych rozwiązań zarówno podczas zabiegu, jak i w rehabilitacji oraz codziennym życiu, wspierając tym samym kształtowanie świadomej, proekologicznej postawy
Badanie podmiotowe / screening medyczny w badaniu bólu i dysfunkcji stawów krzyżowo-biodrowych kręgosłupa
Uczestnicy podczas modułu nabędą następujące kompetencje (zgodnie z GreenComp) :
Uświadamianie pacjentów o korzyściach proekologicznych rozwiązań : Obszar 2, Kompetencja 2.2: Myślenie krytyczne
Wspieranie kształtowania proekologicznej postawy zarówno w terapii, jak i w życiu codziennym pacjenta : Obszar 4, Kompetencja 4.2:Wspólne działanie
II przerwa kawowa (15:30-15:45)-Nie wliczana w czas trwania usługi
Moduł nr 8 - Projektowanie ekologicznego miejsca pracy fizjoterapeuty (15:45-16:30)
Warsztaty praktyczne dotyczące organizacji gabinetu zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Uczestnicy poznają sposoby minimalizacji zużycia energii i wody, redukcji odpadów medycznych oraz wyboru ekologicznych materiałów i technologii. Zajęcia zakończone podsumowującym quizem ekologicznym, sprawdzającym zdobytą wiedzę.
Uczestnicy podczas modułu nabędą następujące kompetencje (zgodnie z GreenComp) :
Praktyki związane z ekologiczną organizacją przestrzeni pracy, jak i świadomość zmian w kierunku bardziej proekologicznych rozwiązańw branży fizjoterapeutycznej :
Obszar 4, Kompetencja 4.1: Sprawczość polityczna
Projektowanie gabinetu fizjoterapeutycznego zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju:
Obszar 1, Kompetencja 1.3: Propagowanie przyrody
Dobór ekologicznych materiałów, technologii oraz sposobów minimalizacji zużycia zasobów:
Obszar 2, Kompetencja 2.2: Myślenie krytyczne
Quiz ekologiczny
Obszar 3, Kompetencja 3.1: Umiejętność myślenia o przyszłości
Obszar 2, Kompetencja 2.2: Myślenie krytyczne
Walidacja ( 16:30 - 17:15 )- Walidacja według scenariusza z przeslaniem filmu na adres mail +Test teoretyczny
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Moduł 1 | Prowadzący Paweł Hajdasz | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 1 przerwa kawowa ( Nie wliczona w czas trwania usługi) | Prowadzący dr Adrian Kużdżał, OMPT | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Moduł 2 | Prowadzący dr Adrian Kużdżał, OMPT | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa obiadowa ( nie wliczona w czas trwania usługi) | Prowadzący dr Adrian Kużdżał, OMPT | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Moduł 3 | Prowadzący dr Adrian Kużdżał, OMPT | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 2 przerwa kawowa ( nie wliczona w czas trwania usługi) | Prowadzący dr Adrian Kużdżał, OMPT | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Moduł 4 | Prowadzący dr Adrian Kużdżał, OMPT | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Moduł 5 | Prowadzący dr Adrian Kużdżał, OMPT | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 1 przerwa kawowa ( nie wliczona w czas trwania usługi) | Prowadzący dr Adrian Kużdżał, OMPT | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Moduł 6 | Prowadzący dr Adrian Kużdżał, OMPT | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa obiadowa ( nie wliczona w czas trwania usługi) | Prowadzący dr Adrian Kużdżał, OMPT | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Moduł 7 | Prowadzący dr Adrian Kużdżał, OMPT | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 2 przerwa kawowa ( nie wliczona w czas trwania usługi ) | Prowadzący dr Adrian Kużdżał, OMPT | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Moduł 8 | Prowadzący Paweł Hajdasz | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto300,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto300,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
dr Adrian Kużdżał, OMPT
Jako nauczyciel akademicki w Instytucie Fizjoterapii na Wydziale Medycznym Uniwersytetu Rzeszowskiego i Krakowskiej Wyższej Szkole Promocji Zdrowia, propaguje proekologiczne podejście do diagnostyki oraz terapii pacjenta i zarządzania zasobami.
W 2023 roku ukończył szkolenie: Jak organizować miejsce pracy zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju
W 2023 roku Kompetencje zielone – jak działać ekologicznie i odpowiedzialnie
W 2024 roku : Eko-kompetencje w pracy i życiu codziennym- Recykling, oszczędność zasobów i odpowiedzialna konsumpcja w praktyce
W 2024 roku organizował warsztaty z zielonych kompetencji i utylizacji odpadów medycznych.
Od 2023 roku wdraża wiedzę z zakresu zrównoważonego rozwoju, gospodarki obiegu zamkniętego i efektywności energetycznej, obejmując: redukcję śladu węglowego, efektywne zarządzanie zasobami, proekologiczne praktyki oraz rozwój zielonych kompetencji w fizjoterapii
Paweł Hajdasz
W 2022 roku : Praktyczne narzędzia zrównoważonego działania
Jak analizować ślad węglowy, ograniczać odpady i promować odpowiedzialność społeczną
W 2023 roku: Kompetencje zielone – jak działać ekologicznie i odpowiedzialnie
W 2024 roku : Eko-kompetencje w pracy i życiu codziennym- Recykling, oszczędność zasobów i odpowiedzialna konsumpcja w praktyce
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne:
materiały, sprzęt i akcesoria potrzebne do pracy,
materiały jednorazowego użytku,
preparaty niezbędne do wykonania zabiegu.
Ekologiczne rozwiązania:
papier z recyklingu do skryptów,
ręczniki papierowe z recyklingu,
proekologiczne preparaty niezbędne do wykonania zabiegu
Organizacja pracy podczas szkolenia:
Szkolenie przeprowadzane jest w formie warsztatowej.
Grupy maksymalnie 4-osobowe.
Każdy uczestnik ma zapewnione własne stanowisko pracy.
Szkolenie wpisuje się w cele SDG (Sustainable Development Goals):
SDG 3: Dobre zdrowie i dobrostan
Promowanie zdrowia fizycznego i psychicznego pacjentów poprzez rozwój umiejętności poprawiających jakość terapii.
SDG 6: Czysta woda i warunki sanitarne
Odpowiedzialne zarządzanie zasobami wodnymi i zapewnienie higienicznych warunków w placówkach fizjoterapeutycznych.
SDG 12: Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
Wybór ekologicznych materiałów w gabinetach fizjoterapeutycznych i minimalizacja odpadów, wspierając zrównoważone praktyki.
Zakres szkolenia oraz kompetencje uczestników są zgodne z bazą danych ESCO oraz GreenComp, opracowanymi przez KomisjęEuropejską
Zwolnienie z VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień odpodatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020r., poz. 1983)
Usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego finansowane w części ze środków publicznych, w tym w formie płatności z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, są zwolnione z opodatkowania podatkiem VAT, jeżeli środki te stanowią obrót w rozumieniu art. 29 ust. 1 ustawy o VAT i ich udział w całkowitym obrocie z tytułu świadczenia konkretnej usługi wynosi co najmniej 70%.
Organizator zapewnia dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami podczas realizacji usług rozwojowych zgodnie z Ustawą z dnia19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2022 poz. 2240) oraz „Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027”.
Każdy etap realizacji projektu będzie prowadzony z poszanowaniem zasady równości dla wszystkich Uczestniczek i Uczestników projektu, w sposób niedyskryminujący ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne, narodowość, religię, wyznanie, poglądy polityczne, majątek, urodzenie, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną
W przypadku potrzeby zapewnienia specjalnych udogodnień prosimy o kontakt pod numerem 792 590 570 lub mailem biuro@szkolenia-sokrates.pl przed zapisem na usługę.
Podczas szkolenia wykorzystywane będą materiały pro-ekologiczne, w tym papier z recyklingu do skryptów, ręczniki papierowe z recyklingu oraz przyjazne środowisku żele USG.
Wszystkie materiały zawarte w niniejszej Karcie usługi, w tym teksty, grafiki, zdjęcia i inne treści, są chronione prawem autorskim na mocy Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (t.j. Dz.U. 2022 poz. 2509).
Ich kopiowanie, przetwarzanie oraz rozpowszechnianie, w całości lub w części, bez uprzedniej, pisemnej zgody Centrum Szkoleń Sokrates s.c Jarosław Szumiński , Paweł Hajdasz jest zabronione.
Warunki uczestnictwa
Usługa skierowana jest wyłącznie dla uczestników projektu FESL 10.17. Szkolenia i studia podyplomowe dla osób dorosłych – zielone kwalifikacje.
Uczestnikami projektów mogą być wyłącznie osoby dorosłe, z własnej inicjatywy planujące podnieść swoje umiejętności lub kompetencje lub kwalifikacje, zamieszkujące lub pracujące w podregionie górniczym województwa śląskiego, kwalifikującym się do wsparcia z FST, tj. bielskim, bytomskim, gliwickim, katowickim, rybnickim, sosnowieckim lub tyskim.
Minimalna wymagana frekwencja na szkoleniu wynosi 80%.
Informacje dodatkowe
Na potrzeby walidacji uczestnicy proszeni są o posiadanie telefonu komórkowego z funkcją nagrywania wideo oraz możliwością wysyłania plików na adres e-mail.
Adres
Adres
Organizator zapewnia dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami podczas realizacji usług rozwojowych zgodnie z Ustawą z dnia19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2022 poz. 2240) oraz „Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027"
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi