Zielone kompetencje w medycynie regeneracyjnej. Nowoczesne podejście do naturalnej odbudowy skóry. Zastosowanie biostymulatorów tkankowych w kuracjach anti-age.
Zielone kompetencje w medycynie regeneracyjnej. Nowoczesne podejście do naturalnej odbudowy skóry. Zastosowanie biostymulatorów tkankowych w kuracjach anti-age.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna estetyczna i kosmetologia
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Absolwenci i studenci kierunków medycznych, kosmetologii zainteresowani poszerzeniem swojej wiedzy i umiejętności w zakresie wykonywania zabiegów z zastosowaniem biostymulatorów tkankowych.
Osoby planujące rozpoczęcie kariery w branży beauty pragnące zdobyć teoretyczne i praktyczne umiejętności w zakresie wykonywania zabiegów z zastosowaniem biostymulatorów tkankowych.
Pasjonaci ekologii i świadomej pielęgnacji, którzy chcą nauczyć się korzystać z innowacyjnych i przyjaznych dla środowiska technologii i produktów stosowanych w medycynie regeneracyjnej.
Osoby planujące rozpoczęcie kariery w branży beauty i chcące zdobyć teoretyczne i praktyczne umiejętności związane z użyciem naturalnych metod odbudowy skóry, oszczędzających i dbających o środowisko.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji30-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi13
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego przeprowadzenia zabiegów z zastosowaniem biostymulatorów tkankowych w oparciu o zasady zrównoważonego rozwoju stosowane w medycynie estetycznej.Uczestnicy nauczą się umiejętności efektywnego i odpowiedzialnego korzystania z technik naturalnej odbudowy skóry redukując ilość odpadów medycznych, promując ekologiczne podejście w gabinecie.
Celem szkolenia jest rozwijanie świadomości ekologicznej i przyczynianie się do budowania zielonej gospodarki.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje i rozróżnia terapie z wykorzystaniem biostymulatorów tkankowych oraz i ich wykorzystanie w medycynie regeneracyjnej | Kryteria weryfikacji Uczestnik określa cele medycyny regeneracyjnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje szkodliwe działanie wolnych rodników na skórę człowieka | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje technologie i preparaty stosowane w medycynie regeneracyjnej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia zabiegi dotyczące regeneracji skóry | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje jak osiągnąć naturalny efekt odnowy i biostymulacji skóry | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Stosuje wiedzę z zakresu anatomii twarzy | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia na czym polega proces starzenia się twarzy w ujęciu autonomicznym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje przedziały tłuszczowe i SMAS | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Precyzuje unaczynienie i ukrwienie w obrębie twarzy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia mięśnie mimiczne istotne z punktu widzenia medycyny estetycznej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje pojęcie biostymulatorów tkankowych | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje dostępne na rynku preparaty | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje akcesoria niezbędne do zabiegu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Definiuje podział stymulatorów ze względu na rodzaj substancji czynnych oraz mechanizm działania | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wyjaśnia techniki podawania biostymulatorów tkankowych | Kryteria weryfikacji Rozróżniatechniki podawania stymulatorów z wykorzystaniem igły i kaniuli | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje akcesoria używane do zabiegu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Precyzuje cel zastosowania biostymulatorów tkankowych u pacjenta | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje przeciwskazania do podania poszczególnych stymulatorów tkankowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje powikłania występujące po zastosowaniu różnych stymulatorów tkankowych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Precyzuje zalecenia pozabiegowe dla pacjenta | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Przygotowuje protokoły postępowania na wypadek występowania powikłań | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Buduje świadomość i szacunek dla środowiska poprzez stosowanie naturalnych metod oraz świadomej ekologii w medycynie regeneracyjnej | Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo wymienia biodegradowalne produkty | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje proces minimalizacji odpadów medycznych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wymienia i określa naturalne mechanizmy regeneracji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Opisuje proces zrównoważonej produkcji i wpływ transportu na środowisko | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wdraża integracje medycyny z ekologią w praktyce i kształtuje własną ekologiczną postawę | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia metody i produkty oparte o najnowocześniejsze rozwiązania biotechnologii stosowane w medycynie estetycznej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Dokonuje indywidualnej kwalifikacji do zabiegu | Kryteria weryfikacji Precyzuje cele zabiegowe dla każdej modelki | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Omawia każdą modelkę pod kątem autonomicznym | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Przygotowuje modelki oraz stanowisko pracy do zabiegu w oparciu o zasady zrównoważonego rozwoju | Kryteria weryfikacji Przeprowadza szczegółowy wywiad medyczny oraz wykonuje zdjęcie modelki przed zabiegiem | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Wyznacza punkty wkłucia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Prawidłowo przygotowuje stanowisko pracy do zabiegów z zastosowaniem biostymulatorów stosując w praktyce zasady świadomości proekologicznej takie jak: zmniejszenie zużycia wody, recykling, segregacja odpadów, minimalizowanie systemów ogrzewania w miejscu pracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Przeprowadza zabieg na modelce z zastosowaniem biostymulatorów tkankowych w oparciu o zasady zrównoważonego rozwoju | Kryteria weryfikacji Dokonuje iniekcji wg odpowiednio dobranej techniki | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Dokonuje zabiegu z uwzględnieniem zmniejszenia zużycia wody , praktycznego zastosowania zasad recyklingu, segregacji odpadów, obniżenia zużycia energii minimalizując negatywny wpływ swojej pracy na środowisko | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Stosuje preparaty, technologie oraz materiały w oparciu o proekologiczne podejście do medycyny estetycznej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Prawidłowo omawia zalecenia końcowe oraz efekty zabiegu promując świadomość proekologiczną wśród pacjentów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Wykorzystuje kompetencje społeczne w pracy z pacjentem | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje czym jest empatia w zakresie podejścia do pacjenta | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Stosuje odpowiednią komunikację z pacjentem w celu określenia jego potrzeb zabiegowych oraz przeprowadzenia wywiadu medycznego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień pierwszy
Teoria:
Moduł 1 - teoria 30 min
Wprowadzenie do medycyny regeneracyjnej - terapie z zastosowaniem biostymulatorów nowe trendy w medycynie estetycznej
Definicja i cele medycyny regeneracyjnej- czyli jak możemy zneutralizować szkodliwe działanie wolnych rodników i spowolnić procesy starzeniowe skóry?
Medycyna regeneracyjna ( preparaty i technologie) a naturalne procesy biologiczne oraz dbałość o środowisko
Medycyna regeneracyjna w estetyce - jak osiągnąć naturalny efekt odnowy i regeneracji skóry
Nowoczesne zabiegi wykorzystywane w regeneracji skóry, kuracje anty age - przegląd oferty rynkowej
Przerwa- 15 minut
Moduł 2- teoria- 45 min ( 1 h dydaktyczna )
Anatomia twarzy warstwa po warstwie
Przedziały tłuszczowe i SMAS
Unaczynienie i unerwienie twarzy
Mięśnie mimiczne istotne z punktu widzenia medycyny estetycznej
Mapa twarzy dla osób wykonujących zabiegi estetycznej - miejsca szczególnie
niebezpieczne
Bezpieczeństwo zabiegów estetycznych - jak wystrzec się błędów
Planowanie zabiegów estetycznych na podstawie analizy anatomii twarzy pacjenta
Moduł 3 - teoria- 45 min ( 1 h dydaktyczna )
Historia, bezpieczeństwo i mechanizm działania stymulatorów tkankowych
Pojęcie biostymulacji tkanek w medycynie estetycznej- co to jest biostymulator?
Omówienie dostępnych na rynku stymulatorów
Podział stymulatorów ze względu na rodzaj substancji czynnych oraz mechanizm działania
Obszary zabiegowe – twarz, szyja, dekolt, okolice oczu
- Dobór stymulatora do określonej okolicy zabiegowej
Przedstawienie akcesoriów używanych do zabiegu
Przedstawienie technik z wykorzystaniem igły i kaniuli
Moduł 4 - teoria- 30 min
Omówienie technik zabiegowych
Porównanie skuteczności metod iniekcji w biostymulacji skóry
- efekty zabiegowe wynikające z użycia poszczególnych substancji
Przerwa- 15 minut
Moduł 5 -teoria - 30 min
Wskazania i przeciwwskazania do stosowania biostymulatorów tkankowych
Powikłania - protokoły postępowania na wypadek ich wystąpienia
Zalecenia po zabiegu
Ocena osiągniętych efektów
Moduł 6 -teoria- 1h i 30 min ( 2 godziny dydaktyczne)
Ekologia w medycynie regeneracyjnej
- nowoczesne technologie w urządzeniach medycznych
- biostymulatory jako preparaty oparte o najnowocześniejsze rozwiązania biotechnologii stosowane w medycynie estetycznej
- zastosowanie produktów naturalnych oraz biodegradowalnych
- minimalizacja odpadów medycznych w celu zmniejszenia zużycia jednorazowych materiałów higienicznych i medycznych, takich jak ręczniki papierowe, opakowania, igły i strzykawki.
- pojęcie odpowiedzialnej utylizacji materiałów medycznych uwzględniającej zasady ochrony środowiska
- zrównoważona produkcja i transport oraz jej wpływ na zmniejszenie zużycia zasobów naturalnych i zmniejszenie śladu węglowego
- integracja medycyny z ekologią
- autologiczne procedury zabiegowe jako metody wysokiej efektywności, pozwalające na rzadsze powtarzanie terapii oraz zrównoważone zużycie materiałów eksploatacyjnych.
Praktyka:
Dzień drugi
Moduł 7 - praktyka - 1h (1h dydaktyczna 15 min)
Kwalifikacja modelek do zabiegu - wywiad medyczny
Omówienie modelek pod kątem anatomicznym
Przygotowanie modelek do zabiegu
Wyznaczenie punktów wkłucia
Przerwa- 15 minut
Moduł 8 - praktyka - 30 min
Pokaz technik podawania stymulatorów tkankowych w zależności od miejsc poddawanych zabiegowi
Moduł 9 - praktyka - 30 min
Zabieg pokazowy wykonywany przez trenera na modelce
Przerwa- 15 minut
Moduł 10- praktyka - 2 h 45 min ( 3 h dydaktyczne 30 min)
Zabiegi wykonywane przez uczestników szkolenia pod okiem trenera w obrębie wybranych obszarów zabiegowych zgodnych z potrzebami modelek z zastosowaniem odpowiednio dobranego rodzaju stymulatora tkankowego
Zalecenia końcowe dla pacjenta
Porównanie i omówienie odpadów w klasycznej wersji oraz wynikających z zastosowania ekologicznych rozwiązań
Moduł 11- Walidacja - 30 min
Usługa jest prowadzona w godzinach dydaktycznych ( 45 minut), przerwy ujęte w harmonogramie nie wliczają się do czasu usługi. Podczas szkolenia zaplanowano po dwie 15 minutowe przerwy każdego dnia.
Organizator zapewnia modelki do części praktycznej szkolenia.
ZIELONE KOMPETENCJE I UMIEJĘTNOŚCI:
· Świadomość i szacunek dla środowiska
· Wykorzystywanie innowacyjnych technologii przyjaznych człowiekowi i dbających ochronę środowiska (zastosowanie biostymulatorów)
· Wykonywanie zabiegów w oparciu o zastosowanie produktów przyjaznych dla środowiska oraz minimalizowanie odpadów
· Planowanie pracy, analizowanie efektywności pracowniczej
· Tworzenie receptur na bazie produktów naturalnych
· Zwiększenie efektywności energetycznej dzięki korzystaniu z energooszczędnych urządzeń oraz urządzeń o obniżonym poziomie hałasu
· Promowanie zielonej wiedzy - zasady zrównoważonego rozwoju, biotechnologie w medycynie estetycznej
· Redukcja i zarządzanie odpadami w kontekście ochrony środowiska
· Umiejętność pracy zespołowej
· Umiejętności komunikacyjne
· Planowanie oparte na logicznym myśleniu
Zakres szkolenia i kompetencje, które nabędzie uczestnik są zielone na podstawie bazy danych ESCO - wykazu przykładowych zielonych umiejętności opracowanych przez KE w ramach klasyfikacji ESCO
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Moduł 1 - teoria | Prowadzący Tomasz Kasela | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Przerwa | Prowadzący Tomasz Kasela | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Moduł 2 - teoria | Prowadzący Tomasz Kasela | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Moduł 3 - teoria | Prowadzący Tomasz Kasela | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Moduł 4 - teoria | Prowadzący Tomasz Kasela | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Przerwa | Prowadzący Tomasz Kasela | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Moduł 5 - teoria | Prowadzący Tomasz Kasela | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Moduł 6 - teoria | Prowadzący Tomasz Kasela | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Moduł 7 - praktyka | Prowadzący Tomasz Kasela | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Przerwa | Prowadzący Tomasz Kasela | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Moduł 8 - praktyka | Prowadzący Tomasz Kasela | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Przerwa | Prowadzący Tomasz Kasela | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Moduł 10 | Prowadzący Tomasz Kasela | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Moduł 11- walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto384,62 PLN
- Koszt osobogodziny netto384,62 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Tomasz Kasela
Aktualizacja wiedzy z zakresu zielonych kompetencji 06.2024
Aktualizacja wiedzy z zakresu terapii autologicznych w medycynie regeneracyjnej 02.2024.
Pan Tomasz odbył wiele specjalistycznych szkoleń w okresie ostatnich 5 lat, cały czas pracuje w zawodzie lekarza medycyny estetycznej.
Absolwent Śląskiego Uniwersytetu Medycznego, gdzie ukończył Wydział Lekarski. Stypendysta Carondelet St Joseph Hospital Tucson.
Absolwent studiów podyplomowych z zakresu medycyny estetycznej i kosmetologii.
Uczestnik kursów i konferencji z zakresu medycyny estetycznej, kosmetologii i dietetyki. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu osób z nadwagą oraz zastosowania toksyny botulinowej, biostymulatorów, wypełniaczy i laserów. Przeprowadził około 20000 zabiegów.
Pracował jako wykładowca na kierunku Studia Podyplomowe dla Lekarzy z dziedziny Medycyna Estetyczna w KWSPZ Kraków, Akademia Śląska Katowice.
Współtwórca linii kosmetyków „dr Kasela”.
Pracuje naukowo nad nowymi możliwościami wypełnień w obrębie twarzy.
Współautor technologii namnażania pozaustrojowego fibroblastów i ich zastosowania w medycynie regeneracyjnej, za co spółka NCT S.A uzyskała patent i klasyfikacje Europejskiej Agencji Medycznej.
Obecnie jako jedyny w Polsce przeprowadza przeszczepy autologicznych fibroblastów. Autor licznych artykułów z zakresu medycyny estetycznej.
MAŁGORZATA OSIKOWICZ
Obecnie realizuje studia podyplomowe na kierunku aesthetic medicine na Akademii Śląskiej w Katowicach
Od 2020 roku realizuje się jako trener i organizator prowadząc szkolenia w tematyce medyny regeneracyjnej i estetycznej
Posiada certyfikaty z zakresu terapii autologicznych, nici autologicznych, technologii multifali, toksyny botulinowej, stymulatorów tkankowych.
Aktualizacja wiedzy z zakresu zielonych kompetencji grudzień 2024 rok
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Organizator zapewnia niezbędne materiały i akcesoria do przeprowadzenia szkolenia.
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma materiały szkoleniowe w postaci wydrukowanej prezentacji dotyczącej tematu szkolenia.
Informacje dodatkowe
Usługa jest realizowana w godzinach dydaktycznych (45 minut). Przerwy nie wliczają się do ceny szkolenia. Jednakże harmonogram przerw jest elastyczny i dostosowany do tempa pracy uczestników w danym dniu szkoleniowym, aby umożliwić im efektywne korzystanie z przerw w zależności od potrzeb i rytmu zajęć.
Szkolenie jest prowadzone przez dwóch trenerów.
Szkolenie zostanie przeprowadzone zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa i zaleceniami Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego.
PODSTAWA ZWOLNIENIA Z VAT:
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dn. 20.12.2013r. paragraf 3 ust 1 pkt.14. Zwalnia się od podatku usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi