COACHING - Modele i narzędzia coachingowe
COACHING - Modele i narzędzia coachingowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane dla:
- właścicieli firm, zarządów, dyrektorów, kierowników, managerów zarówno sektora MŚP jak i dużych przedsiębiorstw
- nauczycieli, wychowawców, mentorów, mediatorów, coachów, pracowników HR/Kadr
- liderów, zarządzających zespołami, kierowników projektów
- dla specjalistów stosujących / potrzebujących stosować modele coachingowe w codziennej pracy zawodowej
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu MP i/lub dla Uczestników Projektu NSE
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji28-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi27
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "COACHING - Modele i narzędzia coachingowe" przygotowuje uczestnika do samodzielnego stosowania i prezentowania modeli i narzędzi coachingowych podczas pracy rozwojowej z drugim człowiekiem / Klientem które mogą przybliżyć do realizacji założonych celów w ramach procesów coachingowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje model GROW ze wskazaniem wszystkich jego etapów | Kryteria weryfikacji Uczestnik określa i opisuje wszystkie etapy modelu GROW | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik wskazuje zastosowanie modelu GROW w różnych obszarach pracy rozwojowej | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje obszary w pracy rozwojowej z drugim człowiekiem, w której można zastosować model i uzyskać pożądane efekty w zakresie realizacji celów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje poszczególne etapy modelu GROW - cel, rzeczywistość, opcje, plan i wnioski | Kryteria weryfikacji Uczestnik szczegółowo opisuje każdy z etapów modelu GROW - cel, rzeczywistość, opcje, plan i wnioski i zna jego zasady | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik buduje i stosuje odpowiednie pytania w ramach każdego z etapów GROW | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi efektywnie dobrać pytania do odpowiedniego etapu oraz kreować nowe, własne pytania zgodnie z merytorycznymi zasadami danego etapu GROW | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik dopasowuje ton i tembr głosu do każdego z etapów GROW | Kryteria weryfikacji Uczestnik efektywnie stosuje i dobiera ton i tembr głosu w każdym etapie GROW | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje metaforę oraz sposoby jej zastosowania w pracy rozwojowej z drugim człowiekiem | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje obszary w pracy rozwojowej z drugim człowiekiem, w której można zastosować metaforę i uzyskać pożądane efekty podczas sesji coachingowej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik prezentuje metaforę w ramach sesji coachingowej jako pomoc dla głębszej analizy celu | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykorzystuje obszary w pracy rozwojowej z drugim człowiekiem, w której można zastosować metaforę i uzyskać pożądane efekty podczas sesji coachingowej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje wizualizację w pracy coachingowej | Kryteria weryfikacji Uczestnik określa i opisuje wizualizację jako element pracy coachingowej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik wykorzystuje wizualizację w ramach pracy z celami oraz innymi obszarami sesji coachingowej | Kryteria weryfikacji Uczestnik wprowadza klienta podczas sesji coachingowej w wizualizacje zadając mu odpowiedni pytania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje pozycje percepcyjne w pracy z tematem relacji | Kryteria weryfikacji Uczestnik określa i szczegółowo opisuje wszystkie pozycje percepcyjne oraz ich cel i istotę w pracy w temacie relacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje wartości w pracy coachingowej jako pomoc w procesie samopoznania i zwiększenia prawdopodobieństwa sukcesu rozwojowego. | Kryteria weryfikacji Uczestnik w swojej pracy coachingowej zaczyna od określenia wartości jakimi kieruje się klient lub włącza wartości w proces caochingowy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik inicjuje i dzieli się praktykamistosowanymi w modelach i narzędziach coachingowych wśród współpracowników i Partnerów Biznesowych - w codziennej pracy zawodowej i współpracy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik regularnie dzieli się praktykami stosowanymi w modelach i narzędziach coachingowych z innymi współpracownikami i partnerami biznesowymi, aby promować pozytywne efekty w pracy rozwojowej i zachęcać do stosowania | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik przejawia etyczny sposóbpostępowania stosując modele i narzędzia coachingowe w pracy rozwojowej z drugim człowiekiem | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykazuje etycznezachowanie poprzez jasne i przejrzyste zastosowanie modeli i narzędzi coachingowych | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Uczestnik inspiruje klientów do osiągania i wykorzystania najwyższego osobistego i zawodowego potencjału | Kryteria weryfikacji Uczestnik regularnie podczas sesji coachingowej daje własny przykład etycznego stosowania zasad i inspiracji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
RAMOWY PROGRAM USŁUGI:
1.Wprowadzenie do szkolenia - wykład, podsumowanie
2.Modele i narzędzia coachingowe w coachingu. Cel i istota
wykład/case study, dzielenie się wnioskami, podsumowanie trenera z odpowiedziami na pytania
3.Metafora w coachingu - co to jest i jej zastosowanie w pracy rozwojowej
wykład/case study, dzielenie się wnioskami, podsumowanie trenera z odpowiedziami na pytanie, ćwiczenie
4.Wartości w pracy coachingowej - cel, istota, narzędzia pracy z wartościami
wykład/case study, dzielenie się wnioskami, podsumowanie trenera z odpowiedziami na pytanie, ćwiczenie w parach
5.Wizualizacja w pracy coachingowej
wykład/case study, dzielenie się wnioskami, podsumowanie trenera z odpowiedziami na pytanie, ćwiczenie w parach
6.Pozycje percepcyjne do pracy w coachingu z tematem dotyczącym relacji
wykład/case study, dzielenie się wnioskami, podsumowanie trenera z odpowiedziami na pytanie, ćwiczenie w grupach
7. Model GROW - Obszary zastosowania modelu GROW
wykład/case study, dzielenie się wnioskami, podsumowanie trenera z odpowiedziami na pytanie, ćwiczenie
8. Omówienie 4 etapów modelu - wprowadzenie i zasady
wykład/case study, dzielenie się wnioskami, podsumowanie trenera z odpowiedziami na pytanie, ćwiczenie
9. Etap 1 - CEL (goal) - jak definiować cele w modelu, pytania do etapu I
wykład/demo etapu (trener + uczestnik), dzielenie się wnioskami, podsumowanie trenera z odpowiedziami na pytanie, ćwiczenie uczestników w parach
10. Etap 2 - RZECZYWISTOŚĆ (reality) - określenie punktu wyjścia, pytania do etapu II
wykład/demo etapu (trener + uczestnik), dzielenie się wnioskami, podsumowanie trenera z odpowiedziami na pytanie, ćwiczenie uczestników w parach
11. Etap 3 - OPCJE (options) - rozwiązania i możliwości realizacji celu, pytania do etapu III
wykład/demo etapu (trener + uczestnik), dzielenie się wnioskami, podsumowanie trenera z odpowiedziami na pytanie, ćwiczenie uczestników w parach
12. Etap 4 - PLAN DZIAŁAŃ (will) - plan działań, pytania do etapu IV
wykład/demo etapu (trener + uczestnik), dzielenie się wnioskami, podsumowanie trenera z odpowiedziami na pytanie, ćwiczenie uczestników w parach
13.Podsumowanie całego modelu GROW (wszystkie etapy)
wykład, dzielenie się wnioskami w grupie, podsumowanie trenera z odpowiedziami na pytanie
14.Przeprowadzenie całego modelu coachingowego z wszystkimi etapami
warsztat i ćwiczenia, pytania do trenera z odpowiedziami,
15.Krótkie narzędzia coachingowe - skalowanie, pytania do przyjaciela, SWOT
warsztat i ćwiczenia, pytania do trenera z odpowiedziami,
16.Rozwój - jak dobrać odpowiednią metodę:
- Jak dobrać metodę rozwojową do celu rozwojowego?
- Coaching jako narzędzie rozwojowe
wykład, dzielenie się wnioskami w grupie, podsumowanie trenera z odpowiedziami na pytanie
17.Podsumowanie szkolenia
dzielenie się wnioskami w grupie, wnioski grupa oraz trener
18.Test teoretyczny
WALIDACJA SZKOLENIA
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych - 1 godzina = 45 minut
W przypadku obecności tylko 1 uczestnika na szkoleniu - wszystkie ćwiczenia będą realizowane wspólnie z trenerem celem realizacji efektów uczenia się.
Test pisemny wiedzy z zakresu szkolenia - warunek zaliczenia - min 80% poprawnych odpowiedzi
WERYFIKACJA EFEKTÓW UCZENIA SIĘ:
- Weryfikacja wiedzy: krótki test pisemny obejmujący wiedzę przyswojoną w czasie szkolenia, warunkiem zaliczenia testu jest uzyskanie 80% poprawnych odpowiedzi
- Weryfikacja umiejętności: ćwiczenia, warsztaty, case-study realizowane podczas wszystkich etapów szkolenia - narzedzi coachingowych oraz całego modelu coachingowego GROW - obserwacja, wnioski oraz informacja zwrotna ze strony trenera prowadzącego szkolenie
- Weryfikacja kompetencji społecznych: obserwacja behawioralna prowadzona przez trenera podczas szkolenia - podczas realizowanych ćwiczeń, scenek, warsztatów w zespole, parach
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 31 Wprowadzenie do szkolenia - wykład, podsumowanie; Modele i narzędzia coachingowe w coachingu. Cel i istota | Prowadzący Magdalena Daraż - Gogół | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 31 Metafora w coachingu - co to jest i jej zastosowanie w pracy rozwojowej | Prowadzący Magdalena Daraż - Gogół | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 31 Metafora w coachingu - co to jest i jej zastosowanie w pracy rozwojowej_ćwiczenia | Prowadzący Magdalena Daraż - Gogół | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 31 Wartości w pracy coachingowej - cel, istota, narzędzia pracy z wartościami | Prowadzący Magdalena Daraż - Gogół | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 31 przerwa | Prowadzący Magdalena Daraż - Gogół | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 31 Wartości w pracy coachingowej - cel, istota, narzędzia pracy z wartościami | Prowadzący Magdalena Daraż - Gogół | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 31 Wartości w pracy coachingowej - cel, istota, narzędzia pracy z wartościami | Prowadzący Magdalena Daraż - Gogół | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 18:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 31 Wartości w pracy coachingowej - cel, istota, narzędzia pracy z wartościami | Prowadzący Magdalena Daraż - Gogół | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 31 Wizualizacja w pracy coachingowej | Prowadzący Magdalena Daraż - Gogół | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 31 Wizualizacja w pracy coachingowej | Prowadzący Magdalena Daraż - Gogół | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 31 Wizualizacja w pracy coachingowej | Prowadzący Magdalena Daraż - Gogół | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 31 Pozycje percepcyjne do pracy w coachingu z tematem dotyczącym relacji | Prowadzący Magdalena Daraż - Gogół | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 31 Przerwa | Prowadzący Magdalena Daraż - Gogół | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 31 Pozycje percepcyjne do pracy w coachingu z tematem dotyczącym relacji | Prowadzący Magdalena Daraż - Gogół | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 31 Pozycje percepcyjne do pracy w coachingu z tematem dotyczącym relacji | Prowadzący Magdalena Daraż - Gogół | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 31 Pozycje percepcyjne do pracy w coachingu z tematem dotyczącym relacji | Prowadzący Magdalena Daraż - Gogół | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 31 Model GROW - Obszary zastosowania modelu GROW | Prowadzący Magdalena Daraż - Gogół | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 18:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 31 Omówienie 4 etapów modelu - wprowadzenie i zasady | Prowadzący Magdalena Daraż - Gogół | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 31 Etap 1 - CEL (goal) - jak definiować cele w modelu, pytania do etapu I | Prowadzący Magdalena Daraż - Gogół | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 31 Etap 2 - RZECZYWISTOŚĆ (reality) - określenie punktu wyjścia, pytania do etapu II | Prowadzący Magdalena Daraż - Gogół | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 31 Etap 3 - OPCJE (options) - rozwiązania i możliwości realizacji celu, pytania do etapu III | Prowadzący Magdalena Daraż - Gogół | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 31 Przerwa | Prowadzący Magdalena Daraż - Gogół | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 31 Etap 4 - PLAN DZIAŁAŃ (will) - plan działań, pytania do etapu IV | Prowadzący Magdalena Daraż - Gogół | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 31 Podsumowanie całego modelu GROW (wszystkie etapy) | Prowadzący Magdalena Daraż - Gogół | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 31 Przeprowadzenie całego modelu coachingowego z wszystkimi etapami | Prowadzący Magdalena Daraż - Gogół | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 31 Krótkie narzędzia coachingowe - skalowanie, pytania do przyjaciela, SWOT | Prowadzący Magdalena Daraż - Gogół | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 31 Rozwój - jak dobrać odpowiednią metodę: Jak dobrać metodę rozwojową do celu rozwojowego? Coaching jako narzędzie rozwojowe | Prowadzący Magdalena Daraż - Gogół | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 31 Rozwój - jak dobrać odpowiednią metodę: Jak dobrać metodę rozwojową do celu rozwojowego? Coaching jako narzędzie rozwojowe | Prowadzący Magdalena Daraż - Gogół | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 31 Podsumowanie szkolenia | Prowadzący Magdalena Daraż - Gogół | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 31 Test teoretyczny | Prowadzący Magdalena Daraż - Gogół | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 31 WALIDACJA | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 18:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 860,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 860,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto180,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto180,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Magdalena Daraż - Gogół
dorosłych w ostatnich 5 latach wstecz od dnia rozpoczęcia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma:
- Certyfikat szkolenia "COACHING - Modele i narzędzia coachingowe"
- Materiały szkoleniowe
Warunki uczestnictwa
INFORMACJA: realizacji usługi odbędzie się zgodnie z wytycznymi dla organizatorów szkoleń w trakcie epidemii SARS-
CoV https://www.gov.pl/web/koronawirus/aktualne-zasady-i-ograniczenia - zgodność z wytycznymi GIS i MZ
Warunki organizacyjne do przeprowadzenia szkolenia:
- sala szkoleniowa-możliwość podpięcia rzutnika, na którym będzie wyświetlana prezentacja
- materiały szkoleniowe "COACHING - Modele i narzędzia coachingowe"- materiały przekazane na początku szkolenia
- długopis/krzesła
Dodatkowo warunkiem uzyskania zaświadczenia z ukończenia szkolenia i certyfikatu międzynarodowego jest obecność min 80% czasu na szkoleniu
Informacje dodatkowe
Podstawa zwolnienia z podatku VAT - Dotyczy dofinansowania usług rozwojowych w co najmniej 70%.
zwolnienie na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 1983)
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi