Szkolenie: Wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego Excel oraz programu Canva w pracy nauczyciela
Szkolenie: Wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego Excel oraz programu Canva w pracy nauczyciela
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli i kadry kierowniczej placówek oświatowych, którzy zainteresowani są poszerzeniem wiedzy i zdobyciem umiejętności wykorzystania arkusza kalkulacyjnego Excel i programu Canva w procesie edukacyjnym.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji03-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat ISO 21001: 2018 Organizacje edukacyjne – „Systemy zarządzania dla organizacji edukacyjnych – wymagania ze wskazówkami dotyczącymi użytkowania”
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie: Wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego Excel oraz programu Canva w pracy nauczyciela umożliwia poszerzenie wiedzy i doskonalenie umiejętności pracy w programach Exel, Canva. Uczestnik po szkoleniu wykorzystuje arkusz Exel i program Canva jako narzędzie dydaktyczne w realizacji programu edukacyjnego.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się posługuje się wiedzą w zakresie arkusza kalkulacyjnego | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje podstawowe pojęcia, - charakteryzuje sposób poruszania się po skoroszytach Excela, - omawia skróty klawiaturowe | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się wykorzystuje arkusz kalkulacyjny | Kryteria weryfikacji - wprowadza wartości liczbowe, kopiuje i formatuje komórki- określa formuły i podstawowe funkcje - tworzy wykresy, formatuje i modyfikuje - pracuje z tekstem, charakteryzuje formuły i funkcje łączące tekst | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się posługuje się wiedzą w zakresie programu Canva | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje działanie programu - omawia najważniejsze funkcje programu - obsługuje program na podstawie gotowych scenariuszy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się wykorzystuje program Canva | Kryteria weryfikacji - omawia zaawansowanie funkcje programu - tworzy karty pracy, dyplomy, prezentacje multimedialne, okładki, projekty animowane - korzysta ze sztucznej inteligencji w Canvie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Ramowy program usługi Program realizowany jest w 6 godzinach dydaktycznych (teoretycznych oraz warsztatowych) obejmuje:
I. Arkusz kalkulacyjny
- część teoretyczna - wprowadzenie
- podstawowe pojęcia, poruszanie się po skoroszytach Excela, zaznaczanie komórek, zapisywanie plików, skróty klawiaturowe
- część praktyczna
- wprowadzanie wartości liczbowych, dat i tekstów, tworzenie serii danych, edycja i modyfikacja danych, wykorzystanie list niestandardowych, autouzupełnianie
- kopiowanie i wklejanie danych – opcje wklejania specjalnego, kopiowanie arkuszy.
- formatowanie komórek i formatowanie liczb – zastosowanie wbudowanych formatów liczb, formatowanie tekstów, praca z kolumnami i wierszami arkusza, scalanie komórek.
- obliczenia – formuły i podstawowe funkcje (AUTOSUMOWANIE), blokowanie adresów komórek (odwołania wzgledne/bezwzględne).
- wykresy – tworzenie wykresów, formatowanie i modyfikacja poszczególnych elementów, kopiowanie wykresów i wklejanie jako łącze do innych aplikacji MS Office.
- sortowanie i filtrowanie danych.
- funkcje tekstowe: LEWY, PRAWY, LITERY.WIELKIE, LITERY.MAŁE, Z.WIELKIEJ.LITERY
- praca z tekstem - rozdzielanie i łączenie tekstów: narzędzie TEKST JAKO KOLUMNY WYPEŁNIANIE BŁYSKAWICZNE, formuły i funkcje łączące tekst
- funkcje logiczne: JEŻELI
- funkcje wyszukiwanie: WYSZUKAJ.PIONOW
Moduł II Program Canva
- część teoretyczna - wprowadzenie
- obsługa interfejs narzędzia (w tym logowanie)
- część praktyczna
- tworzenie prostych i zaawansowanych projektów, korzystanie z dostępnych szablonów projektów oraz ich personalizowanie
- wykorzystywanie narzędzi sztucznej inteligencji w Canvie
- tworzenie atrakcyjnej prezentacji multimedialnej
- edytowanie tekstu
- dodawanie i zmienianie kształtów oraz elementów graficznych
- praca z obrazem i wykorzystanie opcji jego edycji
- seryjnie tworzenie dyplomów i ich personalizowanie
- przygotowanie karty pracy
- korzystanie z tabel, diagramów, obrazów
- projektowanie okładki książki
- zapisywanie i udostępnianie projektów np. do wspólnej edycji
- tworzenie projektów animowanych.
Warunki organizacyjne: godzina zajęć jest równoznaczna z godziną dydaktyczną tj. 45 min. W trakcie dnia szkoleniowego przewidziano jedną 15-minutową przerwę. W przypadku wystąpienia dodatkowych przerw czas trwania szkolenia zostanie wydłużony o czas dodatkowych przerw. W przypadku konieczności zrobienia wcześniejszej przerwy czas przerwy głównej zostanie skrócony o czas trwania wcześniejszej przerwy. Przewidziane przerwy nie są wliczone w czas usługi. Usługa jest realizowana stacjonarnie. Szkolenie nie wymaga wstępnego przygotowania. Walidator nie będzie obecny w trakcie trwania całej części edukacyjnej. Walidacja będzie przeprowadzona w części praktycznej usługi, podczas której walidator będzie dokonywał obserwacji, jednak nie będzie ingerował w część edukacyjną. Walidacja w formie testu wiedzy zostanie przeprowadzona na koniec szkolenia, podczas której uczestnik wypełni test samodzielnie i otrzyma od walidatora informację ustną, jakie odpowiedzi były prawidłowe i jaką otrzymał punktację. Walidacja dla wszystkich uczestników odbywa się w tym samym czasie i trwa nie mniej niż 15 min.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Moduł I. Arkusz kalkulacyjny część teoretyczna | Prowadzący Sebastian Rynkowski | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Moduł I. Arkusz kalkulacyjny część praktyczna | Prowadzący Sebastian Rynkowski | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Przerwa | Prowadzący Sebastian Rynkowski | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Moduł II Program Canva część teoretyczna | Prowadzący Sebastian Rynkowski | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Moduł II Program Canva część praktyczna | Prowadzący Sebastian Rynkowski | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Walidacja | Prowadzący Sebastian Rynkowski | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto750,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto750,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto93,75 PLN
- Koszt osobogodziny netto93,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Sebastian Rynkowski
W latach 2020-2024 prowadził zajęcia dla dzieci i młodzieży oraz nauczycieli współpracując ze Studiem Nauczania MathRiders. W ostatnich 5 latach przeprowadził co najmniej 120 h zajęć szkoleniowych jako trener druku 3D, 120h zajęć z programów Canva, arkusz kalkulacyjny i innych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
1. Szkolenie nie wymaga wstępnego przygotowania.
2. Godzina zajęć jest równoznaczna z godziną dydaktyczną tj. 45 min.
3. W trakcie dnia szkoleniowego przewidziano jedną 15-minutową przerwę (piątki) oraz jedną 60-minutową przerwę (soboty).
4. Po zakończonym szkoleniu uczestnik otrzymuje zaświadczenie o zakończeniu szkolenia.
5.Firma szkoleniowa zapewnia materiały szkoleniowe w formie papierowej oraz materiały piśmiennicze.
6.Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub Partnera Operatora w danym projekcie PSF lub w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS albo przez podmiot powiązany z Operatorem lub Partnerem kapitałowo lub osobowo.
7.Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługa rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych Uczestnikom/-czkom projektu, kosztów dojazdu i zakwaterowania.
Warunki uczestnictwa
Chętny do udziału w szkoleniu :
1. Przesyła zgłoszenie na mail info@wbs.net.pl
2. Wypełnia potrzebną dokumentację u wybranego Operatora
3. Po otrzymaniu decyzji o refundacji oraz podpisaniu umów z Operatorem i firmą szkoleniową otrzymuje ID wsparcia i zapisuje się na szkolenie w BUR
4. Wpłaca zaliczkę za szkolenie, odbywa szkolenie, wypełnia dokumentacje szkoleniową oraz ankietę w BUR.
5. Rozlicza się za szkolenie oraz przygotowuje dokumentację rozliczeniową do refundacji, którą składa do operatora.
Informacje dodatkowe
Usługa szkoleniowa (nie dotyczy doradztwa) jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.
Usługa jest realizowana stacjonarnie.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- ekran, rzutnik, laptopy