Train the Trainer Professional - kompleksowe szkolenie
Train the Trainer Professional - kompleksowe szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Przyszli i obecni trenerzy biznesu - Osoby pracujące jako trenerzy lub planujące karierę w tej dziedzinie, w tym freelancerzy i trenerzy wewnętrzni, doskonalący projektowanie i prowadzenie szkoleń.
- Specjaliści ds. L&D - Osoby odpowiedzialne za rozwój pracowników, planowanie i wdrażanie programów szkoleniowych, w tym facylitatorzy i eksperci HR rozwijający kompetencje w organizacjach.
- Liderzy i managerowie - Kierownicy prowadzący onboarding, szkolenia z kompetencji "miękkich" oraz dbający o rozwój pracowników.
- Specjaliści dziedzinowi - Eksperci (np. Project Managerowie, Scrum Masterzy) przekazujący wiedzę innym, prowadzący szkolenia wewnętrzne i wdrożenia, choć nie będący zawodowymi trenerami.
- Osoby rozważające rolę trenera - Kandydaci na trenerów lub specjaliści ds. rozwoju, szukający wprowadzenia do podstaw trenerstwa i nauczania dorosłych.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników9
- Data zakończenia rekrutacji23-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa szkoleniowa potwierdza przygotowanie do samodzielnego zaprojektowania, zaplanowania oraz realizacji wybranego szkolenia/ modułu szkolenia w roli Trenera. Uczestnik po szkoleniu efektywnie identyfikuje potrzeby szkoleniowe jego przyszłych uczestników, definiuje cele szkoleniowe, dobiera zakres merytoryczny i tworzy strukturę szkolenia, dobiera efektywne metody i techniki rozwoju kompetencji, które następnie realizuje, aktywnie budując środowisko wspierające cały proces uczenia się.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje zachowania destrukcyjne i konstrukcyjne dla realizacji szkolenia | Kryteria weryfikacji charakteryzuje zachowania konstruktywne ze strony uczestników i klienta (zamawiającego) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje i kategoryzuje zachowania destruktywne ze strony uczestników i klienta (zamawiającego) | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje metody radzenia sobie z nimi | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje budowanie i rozwój środowiska wspierającego proces uczenia się uczestników | Kryteria weryfikacji charakteryzuje główne cechy środowiska wspierającego proces uczenia się | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozróżnia typy działań pozwalających na jego aktywne tworzenie | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje Cykl Kolba, jako podstawy projektowania efektywnych szkoleń | Kryteria weryfikacji charakteryzuje główne reguły i narzędzia dla wykorzystania Cyklu Kolba | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozróżnia 4 tryby i ich istotność w procesie | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje przebieg i kluczowe zasady procesu planowania, projektowania i realizacji szkoleń | Kryteria weryfikacji Posługuje się wiedzą dotyczącą przebiegu i kluczowych zasad procesu planowania, projektowania i realizacji szkoleń | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje kluczowe zadania i odpowiedzialności Trenera na każdym z 4 etapów | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje zasady etyczne efektywnego Trenera | Kryteria weryfikacji charakteryzuje kluczowe zasady etyczne w pracy Trenera | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozróżnia zachowania trenerskie spełniające i niespełniające wytycznych etycznych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Projektuje działania mające na celu identyfikację i interwencje w sytuacji wystąpienia zachowań destrukcyjnych | Kryteria weryfikacji planuje i tworzy agendę szkolenia dbając o zaadresowanie potrzeb uczestników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji monitoruje przebieg szkolenia i podejmuje adekwatne interwencje w razie wystąpienia zachowań destrukcyjnych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Buduje aktywnie - przed szkoleniem i w jego trakcie - środowisko wspierające proces uczenia się uczestników | Kryteria weryfikacji identyfikuje potrzeby i oczekiwania uczestników | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji projektuje agendę i metody szkoleniowe w odpowiedzi na potrzeby uczestników | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji monitoruje przebieg szkolenia, w celu podejmowania adekwatnych interwencji komunikacyjnych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Stosuje zasady Cyklu Koba w procesie projektowania szkoleń | Kryteria weryfikacji projektuje strukturę merytoryczną oraz metody szkoleniowe zgodnie z regułami Cyklu Koba | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji dobiera techniki i narzędzia wspierające cały proces uczenia się przez doświadczenie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Projektuje i planuje agendę szkolenia zgodnie z regułami i wytycznymi 4-etapowego procesu | Kryteria weryfikacji projektuje szkolenie w odpowiedzi na zidentyfikowane potrzeby uczestników | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji dobiera merytorykę szkolenia do zidentyfikowanych potrzeb; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji dobiera adekwatne narzędzia i techniki szkoleniowe do grupy i ich potrzeb | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Zachowuje zasady Kodesu Etycznego Trenera w swojej pracy | Kryteria weryfikacji identyfikuje sytuacje, w których niezbędna jest adekwatna etycznie reakcja | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji projektuje swoje zachowania zgodnie z przyjętymi zasadami etyki | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Ramowy program szkolenia
WARUNKI PRZEPROWADZENIA USŁUGI:
Każdy uczestnik powinien posiadać dostęp do komputera oraz interenetu, ponieważ usługa szkoleniowa zostanie zrealizowana w formie online, z wykorzystaniem takich platform, jak: ZOOM oraz Mural.
Usługa jest wykonywana w godzinach lekcyjnych (45 min), a planowane przerwy nie wliczają się do jej czasu.
W trakcie szkolenia, uczestnicy będą dzieleni na mniejsze, 3-5 osobowe grupy, w ramach realizacji wybranych ćwiczeń warsztatowych (funkcja "Pokoi" na platformie ZOOM). Usługa zostanie wykonana z wykorzystaniem takich metod, jak: mini wykład, prezentacja multimedialna, symulacje w grupach, praca z case study, rudna, dyskusja, scenki.
DZIEŃ 1
Wprowadzenie i rozpoczęcie szkolenia
Moduł I:
- Wprowadzenie w Proces Projektowania i Realizacji Szkolenia
- Zrozumienie roli trenera w każdym etapie procesu - kluczowe zadania i odpowiedzialności trenera.
- Zasady etyczne w pracy trenera.
Moduł II:
- Zachowania konstruktywne i destruktywne w procesie realizacji szkolenia
- Identyfikacja zachowań - Jak rozpoznać zachowania konstruktywne i destruktywne na różnych etapach szkolenia.
- Definiowanie zachowań - Określenie, co charakteryzuje zachowania konstruktywne i destruktywne.
- Interwencje trenerskie - Sposoby radzenia sobie z trudnymi sytuacjami, techniki profilaktyczne i interwencje trenerskie w obliczu zachowań destruktywnych.
Moduł III:
- Trener jako budowniczy środowiska wspierającego uczenie się
- Budowanie środowiska uczenia się - Jak stworzyć bezpieczne i wspierające rozwój kompetencji otoczenie.
- Warunki odpowiadające na potrzeby procesu uczenie się - Analiza czynników sprzyjających uczestnikom na każdym etapie szkolenia.
Moduł IV:
- Cykl Kolba jako podstawa tworzenia sytuacji szkoleniowej, opartej na procesie uczenia głębokiego
- Zrozumienie i zasady stosowania Cyklu Kolba
- Przykłady jego zastosowania w praktyce przez trenerskiej, w kontekście projektowania szkoleń (realizacji celów oraz doboru metod)
Zakończenie i podsumowanie I dnia
DZIEŃ 2
Wprowadzenie i rozpoczęcie II dnia szkolenia
Moduł V:
- Projektowanie szkolenia – praktyka trenerska
- Opracowanie projektu autorskiego szkolenia - stworzenie 1,5 godzinnego planu testowego szkolenia.
- Ustalanie celów, metod i technik szkoleniowych, w oparciu o zastosowanie zasad uczenia się dorosłych
Moduł VI:
- Prowadzenie szkolenia – praktyka trenerska
- Realizacja fragmentów szkoleniowych - praktyczne prowadzenie zaplanowanych próbek trenerskich przez uczestników.
- Sesja informacji zwrotnych od innych uczestników i trenera
Moduł VII:
- Rozwój trenera
- Jak opracować własną ścieżkę rozwoju trenerskiego?
- Jakie umiejętności są kluczowe dla osiągnięcia sukcesu w tej roli?
Zakończenie i podsumowanie szkolenia
Efekty uczenia zostaną zweryfikowane przed szkoleniem i po szkoleniu poprzez pre i post testy w formie testu teoretycznego zamkniętego w formie online.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 24 Pre test. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:05 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 24 Wprowadzenie i rozpoczęcie szkolenia | Prowadzący Edyta Dziados | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:05 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 24 Wprowadzenie w Proces Projektowania i Realizacji Szkolenia - Rola Trenera na każdym etapier procesu | Prowadzący Edyta Dziados | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 24 Przerwa kawowa | Prowadzący Edyta Dziados | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 24 Zasady etyczne w pracy Trenera | Prowadzący Edyta Dziados | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 24 Przerwa kawowa | Prowadzący Edyta Dziados | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 24 Budowanie środowiska wspierającego proces uczenia się - cz. I | Prowadzący Edyta Dziados | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 24 Przerwa obiadowa | Prowadzący Edyta Dziados | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 24 Budowanie środowiska wspierającego proces uczenia się - cz. II
Identyfikacja zachowań desruktywnych i sposoby radzenia sobie z nimi | Prowadzący Edyta Dziados | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 24 Przerwa kawowa | Prowadzący Edyta Dziados | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 24 Cykl Kolba jako podstawa tworzenia sytuacji szkoleniowej, opartej na procesie głębokiego uczenia się | Prowadzący Edyta Dziados | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:50 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 24 Podsumowanie I dnia szkolenia | Prowadzący Edyta Dziados | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:50 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 24 Wprowadzenie i rozpoczęcie II dnia szkolenia | Prowadzący Edyta Dziados | Data realizacji zajęć 01-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 24 Projektowanie szkolenia - opracowanie planu autorskiego szkolenia (Cele & Struktura szkolenia) | Prowadzący Edyta Dziados | Data realizacji zajęć 01-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:10 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 24 Przerwa kawowa | Prowadzący Edyta Dziados | Data realizacji zajęć 01-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 24 Projektowanie szkolenia - opracowanie planu autorskiego szkolenia (Dobór metod szkoleniowych do agendy) | Prowadzący Edyta Dziados | Data realizacji zajęć 01-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 24 Przerwa kawowa | Prowadzący Edyta Dziados | Data realizacji zajęć 01-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 24 Przygotowanie do prowadzenia "próbek trenerskich" | Prowadzący Edyta Dziados | Data realizacji zajęć 01-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 24 Przerwa obiadowa | Prowadzący Edyta Dziados | Data realizacji zajęć 01-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 24 Prowadzenie szkolenia - praktyka trenerska.
Realizacja wybranych fragmentów szkoleń przez uczestników | Prowadzący Edyta Dziados | Data realizacji zajęć 01-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 24 Przerwa kawowa | Prowadzący Edyta Dziados | Data realizacji zajęć 01-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 24 Prowadzenie szkolenia - praktyka trenerska. Realizacja wybranych fragmentów szkoleń przez uczestników | Prowadzący Edyta Dziados | Data realizacji zajęć 01-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 24 Podsumowanie szkolenia | Prowadzący Edyta Dziados | Data realizacji zajęć 01-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 16:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 24 Post test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:40 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 00:05 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto88,24 PLN
- Koszt osobogodziny netto88,24 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Edyta Dziados
Trenerka od 2010 roku, budująca programy rozwojowe dla Klientów z różnorodnych środowisk edukacyjnych, pozarządowych i biznesowych, specjalizująca się w rozwoju kompetencji psycho-społecznych. W organizacjach pozarządowych i oświatowych realizowała projekty rozwojowe i wdrażające zmiany organizacyjne. Zarządzała pracą zespołów odpowiedzialnych za diagnozę i wsparcie psychologiczne dzieci i młodzieży. Współtworzyła Centrum Budowania Bezpieczeństwa i Współpracy TAMA, działający przy SPPP Krakowski Ośrodek Terapii (KOT).
Akredytowana trenerka Change Management i Facilitation oraz licencjonowana facylitatorka Management 3.0.
Specjalizuje się w szkoleniach podnoszących efektywność komunikacji i współpracy zespołowej i interpersonalnej. Tworzy autorskie programy rozwojowe dopasowane do rozpoznanych potrzeb biznesowych organizacji, w oparciu o myślenie systemowe.
Absolwentka Psychologii Stosowanej UJ oraz Diagnostyki Psychologicznej UG. Absolwentka rocznej Szkoły Trenerskiej BAZA 2010 oraz licznych kursów rozwijających kompetencje trenerskie (drama stosowana; gry szkoleniowe; symulacje; trening twórczości; myślenie wizualne).
Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia szczegółowych danych dotyczących oferowanej usługi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały elektroniczne dla uczestników szkolenia: prezentacja multimedialna
Materiały zostaną przekazane uczstnikom przed szkoleniem mailowo w postaci aktywnych linków. Materiały udostępniane są za pośrednictwem platformy Calameo. Aby pobrać materiały, niezbędne jest założenie darmowego konta w serwisie Calameo.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem udziału w szkoleniu Train The Trainer Professional jest wcześniejszy udział w Train The Trainer Fundamentals lub w poprzedniej wersji szkolenia – Akademia Trenera.
Informacje dodatkowe
Uczestnik po szkoleniu otrzymuje od Inprogress certyfikat ukończenia szkolenia.
W przypadku finansowania szkolenia w co najmniej 70% ze środków publicznych, o których jest mowa w art. 5 ust. 1 ustawy o finansach publicznych, obowiązuje stawka VAT zw.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w szkoleniu:
Platforma / rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa.
Szkolenie odbędzie się przy pomocy platformy Zoom. Uczestnicy szkolenia otrzymają mailowo informacje na temat korzystania z platformy przy pomocy przeglądarki internetowej lub aplikacji do pobrania na komputer.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika.
Komputer uczestnika powinien być wyposażony w głośniki, bezpłatną aplikację Zoom (do pobrania na komputer lub dostęp bezpośrednio w przeglądarce internetowej). Rekomendowany jest również mikrofon.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego.
Uczestnik może skorzystać z dowolnego łącza sieciowego.
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów.
Wymagane podstawowe oprogramowanie umożliwiające odczyt plików zapisanych w formatach .doc, .docx i .pdf, czyli np. Microsoft Word. Materiały (prezentacja, ćwiczenia) są udostępniane przy pomocy platformy PMI®.
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line.
Link przesłany uczestnikom szkolenia jest ważny w trakcie trwania szkolenia zgodnie z jego harmonogramem.