JĘZYK ZMIANY I JĘZYK PODTRZYMANIA – jego rola i znaczenie w zarządzaniu zespołem/relacją, ze szczególnym uwzględnieniem procesu zmiany
JĘZYK ZMIANY I JĘZYK PODTRZYMANIA – jego rola i znaczenie w zarządzaniu zespołem/relacją, ze szczególnym uwzględnieniem procesu zmiany
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Przedstawiciele wszystkich profesji gdzie pracuje się w oparciu o relacje zarówno zarządzając zespołem ludzi jak i indywidualnym kontaktem, ze szczególnym uwzględnieniem pracy nad zmianą.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji27-04-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik szkolenia nabędzie umiejętność rozpoznawania i świadomego stosowania języka zmiany oraz języka podtrzymania w komunikacji, ze szczególnym uwzględnieniem pracy z procesem zmiany.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje etapy procesu podejmowania decyzji oraz ich kluczowe elementy. | Kryteria weryfikacji Wymienia wszystkie etapy procesu decyzyjnego i opisuje ich funkcje. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Prezentuje przykłady praktycznego zastosowania w scenariuszu decyzyjnym. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Stosuje odpowiednie narzędzia analizy i oceny decyzji, dostosowując je do sytuacji i celów. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje korzyści i ograniczenia stosowania różnych metod analizy decyzji w zależności od specyfiki problemu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wybiera odpowiednie narzędzie analizy decyzji w zależności od rodzaju problemu decyzyjnego. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Tworzy plany działania w oparciu o wyniki procesu decyzyjnego | Kryteria weryfikacji Opracowuje plan działania, uwzględniając cele, zasoby i harmonogram. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Prezentuje plan w formie ustnej lub pisemnej, uzasadniając wybór działań. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Rozwija strategie wspierające efektywne podejmowanie decyzji, uwzględniając różne perspektywy interesariuszy. | Kryteria weryfikacji Opracowuje co najmniej 2 strategie wsparcia decyzyjnego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Prezentuje scenariusze działania w przypadku zmiany okoliczności. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje komunikaty wskazujące na gotowość do zmiany, wątpliwości oraz motywację do działania. | Kryteria weryfikacji Analizuje przykładowe wypowiedzi i klasyfikuje je jako wspierające zmianę lub podtrzymujące status quo. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje co najmniej 3 typy komunikatów związanych z gotowością do zmiany. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Definiuje psychologiczne mechanizmy leżące u podstaw komunikacji opartej na języku zmiany. | Kryteria weryfikacji Wymienia co najmniej 3 mechanizmy psychologiczne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Analizuje skuteczność zastosowanych mechanizmów w rozmowie. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje wyrażenia i postawy wskazujące na opór lub trudności w akceptacji zmian. | Kryteria weryfikacji Proponuje strategie reakcji na każdy rodzaj oporu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Przedstawia przykłady skutecznego przełamywania oporu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Integruje język zmiany i podtrzymania w komunikacji, osiągając zamierzone cele. | Kryteria weryfikacji Dostosowuje komunikację do sytuacji i odbiorcy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Przedstawia przykłady skutecznego wykorzystania strategii. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie prowadzone w formie godzin dydaktycznych 1h szkolenia=45 minut
Dzień 1 – 8h dydaktycznych
- Wprowadzenie do Dialogu Motywującego i języka zmiany
Uczestnicy poznają podstawowe założenia Dialogu Motywującego oraz kluczowe elementy języka zmiany. Omówione zostaną konteksty zastosowania DM w różnych obszarach pracy pomocowej.
- Teoria: 1h dyd. – wykład interaktywny
- Praktyka: 1h dyd. – ćwiczenia rozgrzewkowe, wspólna dyskusja
- Metody dydaktyczne: wykład, ćwiczenia, dyskusja
2.Typy języka klienta: zmiana, podtrzymanie, obojętność, niepewność
Uczestnicy nauczą się rozpoznawać i klasyfikować różne typy wypowiedzi klientów. Przeanalizują znaczenie tych wypowiedzi w kontekście decyzji o zmianie.
- Teoria: 2h dyd. – omówienie przykładów i schematów
- Praktyka: 1h dyd. – ćwiczenia na transkryptach i pracy w parach
- Metody dydaktyczne: analiza case study, ćwiczenia, praca w parach
3.Strategie wywoływania języka zmiany
Przedstawione zostaną konkretne techniki (np. pytania o wartości, skalowanie), które pomagają wydobywać język zmiany. Uczestnicy przećwiczą je w kontrolowanych warunkach.
- Teoria: 1h dyd. – prezentacja strategii
- Praktyka: 2h dyd. – symulacje rozmów z użyciem poznanych technik
- Metody dydaktyczne: miniwykład, odgrywanie ról, praca w parach, omówienie
Dzień 2 – 8h dydaktycznych
- Wzmacnianie języka zmiany – jak reagować, by wspierać motywację
Uczestnicy nauczą się rozpoznawać wypowiedzi zmiany i reagować na nie w sposób wzmacniający. Poznają techniki afirmacji, reflektowania i podsumowań.
- Teoria: 1h dyd. – omówienie modeli i narzędzi
- Praktyka: 2h dyd. – ćwiczenia dialogowe, symulacje
- Metody dydaktyczne: wykład, ćwiczenia symulacyjne, informacja zwrotna
2.Transformacja języka podtrzymania w język zmiany
Uczestnicy przećwiczą strategie radzenia sobie z językiem podtrzymania. Nauczą się przekształcać wypowiedzi klienta w kierunku zmiany.
- Praktyka: 2h dyd. – trening reakcji, dialogi z arkuszem ćwiczeniowym
- Metody dydaktyczne: praca w grupach, warsztat komunikacyjny, omówienie
3.Podsumowanie i plan zastosowania wiedzy w praktyce zawodowej
Uczestnicy podsumują zdobytą wiedzę i przygotują indywidualny plan zastosowania narzędzi języka zmiany. Odbędzie się również test wiedzy weryfikujący efekty szkolenia.
- Praktyka: 2h dyd. – karta refleksji, test końcowy, wspólny feedback
- Metody dydaktyczne: test teoretyczny, autorefleksja, burza mózgów, rozmowa podsumowująca
4.Walidacja w formie testu teoretycznego abcd 1h dydaktyczna
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Wprowadzenie do Dialogu Motywującego i języka zmiany | Prowadzący Weronika Augustynowicz | Data realizacji zajęć 28-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 przerwa | Prowadzący Weronika Augustynowicz | Data realizacji zajęć 28-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Typy języka klienta: zmiana, podtrzymanie, obojętność, niepewność | Prowadzący Weronika Augustynowicz | Data realizacji zajęć 28-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 przerwa | Prowadzący Weronika Augustynowicz | Data realizacji zajęć 28-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Strategie wywoływania języka zmiany | Prowadzący Weronika Augustynowicz | Data realizacji zajęć 28-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Wzmacnianie języka zmiany – jak reagować, by wspierać motywację | Prowadzący Weronika Augustynowicz | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 przerwa | Prowadzący Weronika Augustynowicz | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Transformacja języka podtrzymania w język zmiany | Prowadzący Weronika Augustynowicz | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Przerwa | Prowadzący Weronika Augustynowicz | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Transformacja języka podtrzymania w język zmiany | Prowadzący Weronika Augustynowicz | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 przerwa | Prowadzący Weronika Augustynowicz | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 040,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 040,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto190,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto190,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Izabela Podlecka-Kandyba
Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Nieustannie podnosi swoje kwalifikacje. Żyje zgodnie z zasadą : ,,Albo wygrywasz… albo się uczysz.” Jej pasją są podróże i ogród. W wolnych chwilach czyta i maluje. Wielokrotnie wyróżniona przez prezydenta miasta Grudziądza oraz Marszałka Województwa Kujawsko – Pomorskiego za działalność w zakresie pomocy społecznej, profilaktyki i terapii.
W ciągu ostatnich 3 lat przeprowadziła ponad 200 godzin szkoleń z zakresu Dialogu Motywującego i JĘZYK ZMIANY I JĘZYK PODTRZYMANIA.
Weronika Augustynowicz
Motywującego Polskiego Instytutu Dialogu Motywującego, Trener PIDM,
koder skali MITI, Praktyk Interwencji Relacyjnej Opartej na Zaufaniu (TBRI),
trener, coach, dydaktyk
DOŚWIADCZENIA
06.2023 - obecnie Członek Stowarzyszenia Rodzicielstwa Zastępczego Jedno Serce – wsparcie
dzieci z traumą wieloraką w ramach projektów współfinansowanych przez
UNICEF
03.2022 - obecnie Psycholog w Lubelskie Hospicjum dla Dzieci im. Małego Księcia
01.2022 - obecnie Właściciel Dialogowo Weronika Augustynowicz
10.2020 - obecnie Trener Polskiego Instytutu Dialogu Motywującego, koder skali MITI
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne zostaną przekazane uczestnikowi szkolenia w formie elektronicznej. Materiały zostaną przesłane e-mailem bądż udostępnione na dyskui na podany adres skrzynki elektronicznej uczestnika szkolenia.
Warunki uczestnictwa
W przypadku szkoleń dofinansowanych warunkiem uczestnictwa jest stworzenie przez uczestnika szkolenia konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz wywiązanie się z warunków, które są przedstawione przez konkretnego Operatora, do którego przekazywane są dokumenty o dofinansowanie do danej usługi rozwojowej.
Przedsiębiorca jest zobowiązany do założenia konta uczestnika instytucjonalnego w BUR. Pracownik przewidziany do udziału w Projekcie jest zobowiązany do założenia konta uczestnika indywidualnego w BUR, na stronie www.uslugirozwojowe.parp.gov.pl oraz przypisania się do profilu instytucjonalnego przedsiębiorcy. Przedsiębiorcy powinni spełniać warunki przedstawione przez danego Operatora, do którego zostały złożone dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowej.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
- Szkolenie prowadzone jest na platformie zoom.
- W przypadku uczestniczenia w usłudze osoby z niepełnosprawnością usługa zostanie dostosowana do jej potrzeb.
- Uczestnictwo w szkoleniu, będzie weryfikowane na podstawie raportu z logowań wygenerowanego z systemu. Konieczne jest uzyskanie przez uczestnika minimum 80% frekwencji.
Zajęcia prowadzone poprzez metody:
Wykład interaktywny
Miniwykład z prezentacją
Dyskusja moderowana
Burza mózgów
Ćwiczenia indywidualne
Ćwiczenia w parach
Ćwiczenia grupowe
Odgrywanie ról (symulacje)
Analiza case study (transkrypty, scenki)
Praca warsztatowa
Karta autorefleksji
Test teoretyczny
Rozmowa podsumowująca
Informacja zwrotna (peer i trener)
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymaganie sprzętowe:
komputer wyposażony w kamerę i głośnik i mikrofon z aktualnym systemem operacyjnym (Windows, macOS lub Linux) i co najmniej 2 GB pamięci RAM
Parametry łącza sieciowego:
szybkość pobierania i wysyłania co najmniej 5Mb/s.
Minimalne parametry potrzebne do obsługi komunikatora dla:
a) Systemu Windows 10 w wersji 1507 lub nowszej Systemu Windows 8 Systemu Windows 7 Systemu Windows 32 (obsługiwane są wersje 64- i 64-bitowe) 1. Procesor Co najmniej 1 GHz 2. Pamięć RAM Co najmniej 512 MB 3. Dodatkowe oprogramowanie DirectX w wersji 9.0 lub nowszej b) komputery Mac Program Skype na komputer Mac wymaga systemu Mac OS X 10.10 lub nowszego 1. Procesor co najmniej Intel 1 GHz (Core 2 Duo) 2. Pamięć RAM Co najmniej 1 GB 3. Dodatkowe oprogramowanie Najnowsza wersja programu QuickTime Łącze inernetowe: min download: 768 Mb/s, min upload: 384 Mb/s (APMG Int. zaleca korzystanie z łącza stałego) Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów (czytnik plików pdf oraz doc).