Profesjonalne podejście do klienta z uwzględnieniem obsługi trudnego klienta
Profesjonalne podejście do klienta z uwzględnieniem obsługi trudnego klienta
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest polecane szczególnie osobom, które w swojej pracy kontaktują się z klientami, dbając o długofalowe relacje i budując dobry wizerunek organizacji.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji04-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie do profesjonalnej obsługi klienta z uwzględnieniem sytuacji trudnych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się charakteryzuje i stosuje podstawowe zasady bezpośredniej komunikacji z klientem | Kryteria weryfikacji wymienia zasady komunikacji z klientem (komunikacja bezpośrednia i zdalna) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji definiuje czym jest proaktywna obsługa klienta i opisuje jej zasady | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się opisuje sposoby na komunikację z trudnym Klientem | Kryteria weryfikacji wymienia 3 metody radzenia sobie z trudnym klientem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się stosuje umiejętności empatycznego słuchania klientów i eliminowania ryzyka powstania sytuacji trudnych | Kryteria weryfikacji opisuje min. 3 metody komunikacji które można dostosować do klienta w preferencji Klienta | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się kontroluje i wie co zrobić, żeby samodzielnie nie „wyhodować” trudnego klienta | Kryteria weryfikacji wymienia min.3 konsekwencji złej komunikacji z klientem i opisuje sposoby na zarzjak temu zaradzić | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się radzi sobie z emocjami w kontaktach z klientami | Kryteria weryfikacji opisuje min. 3 sposoby na kontrolowanie swoich emocji w kontaktach z klientami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się stosuje zasady budowania dobrych relacji biznesowych z Klientem | Kryteria weryfikacji wymienia i opisuje 3 zasady obsługi Klienta wpływające na jego zadowolenie i lojalność | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji opisuje na czym polega "pozytywny język" oraz "odzwierciedlanie" | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Praca z klientami wymaga doskonałego podejścia - nie tylko nastawienia na rozwiązywanie problemów, czy umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami – a przede wszystkim proaktywnej, asertywnej postawy i umiejętności budowania relacji z klientami. Obsługa klienta jest niezwykle ważna dla organizacji, którym zależy na nawiązywaniu długotrwałych relacji z klientem. Badania pokazują bowiem, że głównym powodem, dla którego klienci rezygnują z dotychczasowej współpracy, jest niezadowolenie z poziomu obsługi. Podczas szkolenia kładziony zostanie nacisk na przećwiczenie narzędzi komunikacyjnych pozwalających doskonalenie profesjonalnego podejścia do klienta.
Szkolenie jest polecane szczególnie osobom, które w swojej pracy kontaktują się z klientami, dbając o długofalowe relacje i budując dobry wizerunek organizacji.
W celu osiągniecia jak najlepszych efektów szkoleniowych grupa liczy maksymalnie 10 osób. Podczas ćwiczeń grupowych Trener dzieli uczestników na mniejsze podgrupy.
MODUŁ I. ĆWICZENIA WPROWADZAJĄCE ( dyskusja, zadania indywidualne)
MODUŁ II. LICZY SIĘ DOSKONAŁOŚĆ W PODEJŚCIU DO KLIENTA ( mini wykład, dyskusja, zadania indywidualne, analizy przypadków)
- Czego oczekuje dzisiejszy Klient?
- Czynniki satysfakcji klienta
- Co się zmieniło w podejściu do klienta? Trendy w obsłudze klienta
MODUŁ III. JAKOŚĆ OBSŁUGI MA CORAZ WIĘKSZE ZNACZENIE ( mini wykład, dyskusja, analizy przypadków)
MODUŁ IV. PROAKTYWNA OBSŁUGA KLIENTA - ZASADY ( mini wykład, dyskusja, zadania indywidualne, scenki symulacyjne, analizy przypadków)
- Wyprzedzanie oczekiwań klienta, czyli jak klient chciałby być obsługiwany
- Wpływ pierwszej cechy - ćwiczenie
- Wymagania stawiane pracownikom obsługujących klientów
- Umiejętności osobiste - ćwiczenie indywidualne
- Obsługa bezpośrednia
- Rozmowa telefoniczna
- E-obsługa
MODUŁ V. PSYCHOLOGICZNE TYPY ZACHOWAŃ KLIENTÓW ( mini wykład, dyskusja, zadania indywidualne, scenki symulacyjne, analizy przypadków)
- Analiza zachowań klientów jako element przewidywania i zapobiegania sytuacjom trudnym
- Ćwiczenie - jak rozpoznać zachowania klientów? Czego unikać w rozmowie z poszczególnymi typami klientów
- Analiza Transakcyjna wg Erica Berne’a - jak rozmawiać z klientem?
- Dostosowanie się do klienta podczas rozmowy
- Ćwiczenia - studium przypadków
- Trudny klient czy trudna sytuacja?
- Dlaczego powstają trudne sytuacje z klientem?
- Wymagający klient, to nie trudny klient!
- Jak dotrzeć do istoty sprawy?
- Narzędzia empatycznego słuchania
- Poświęcanie rozmówcy całkowitej uwagi
- Dawanie sygnałów potwierdzających aktywne słuchanie
- Pytania, parafrazowanie, empatyczne słuchanie
- Klient oczekuje rozwiązań, a nie wymówek! Unikanie usprawiedliwiania się
- Dokładne przekazywanie informacji
- Udzielanie informacji, propozycje rozwiązań - język korzyści
MODUŁ VI. ĆWICZENIA ROZMÓW Z KLIENTEM - SYMULACJE ( zadania indywidualne, scenki symulacyjne, nagrania z symulatorem dźwięku)
- Trudne sytuacje z klientem - dlaczego powstają?
- Nastawienie do pracy z klientem ma znaczenie
MODUŁ VII. TEST NA WŁASNE NASTAWIENIE ( mini wykład, dyskusja, test)
- Emocje pozytywne klienta
- Słowa, zdania, wyrażenia, które mogą być źródłem powstawania trudnych sytuacji
- Emocje negatywne klienta
- Wyrażenia, których należy unikać, jak je zastąpić na pozytywnie brzmiące?
MODUŁ VIII. ĆWICZENIE INDYWIDUALNE - „CZARNE SŁOWA, CZARNE WYRAŻENIA” ( mini wykład, dyskusja, zadania indywidualne)
- Zastrzeżenia klienta. Narzędzia komunikacyjne w radzeniu sobie z zastrzeżeniami
- Kiedy klient ma rację… Empatyczne przeprosiny
MODUŁ IX. PRZYDATNE TECHNIKI W BUDOWANIU DOBRYCH RELACJI Z KLIENTEM ( mini wykład, dyskusja, zadania indywidualne)
- Odzwierciedlanie
- Otwarte wyrażanie intencji
- Pamiętajmy o empatii
- Zadawanie właściwych pytań
- Podtrzymywanie rozmowy
- Kierowanie rozmową
- Gotowość niesienia pomocy
- Pozytywny język
Przykłady struktur rozmów - ćwiczenie
MODUŁ X. ASERTYWNOŚĆ W SYTUACJACH TRUDNYCH ( mini wykład, dyskusja, scenki symulacyjne, analizy przypadków)
- Asertywność - budowanie postawy asertywnej
- Zdarta płyta jako narzędzie radzenia sobie z niemożliwymi do realizacji żądaniami klienta
- Stawianie granic
- Konstruktywna informacja zwrotna
- Odgrywanie ról - scenki z wykorzystaniem poznanych technik asertywnych. Wspólna analiza, wnioski
MODUŁ XI. PODSUMOWANIE ( dyskusja)
MODUŁ XII. WALIDACJA - test teoretyczny rozdawany przez Trenera a sprawdzany przez WALIDATORA
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:
Szkolenie ma charakter warsztatowy, silnie odwołujące się do doświadczenia uczestników. Z dużą ilością dyskusji, ćwiczeń indywidualnych, w parach oraz grupowych, w tym:
- Analizy przypadków
- Scenki symulacyjne
- Nagrania z symulatorem dźwięku
- Zadania indywidualne
- Testy
- Dyskusje
- Mini wykład
Proporcja zajęć praktycznych do teoretycznych to 60/40
Usługa jest prowadzona w trybie godzin dydaktycznych (45min). Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi.
Szczegółowe informacje dotyczące szkolenia znajdują się pod poniższym linkiem:
https://szkolenia.avenhansen.pl/szkolenia-otwarte/profesjonalne-podejscie-do-klienta-z-uwzglednieniem-obslugi-trudnego-klienta-2025-11-06-wroclaw.html
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 MODUŁ I. ĆWICZENIA WPROWADZAJĄCE ( dyskusja, zadania indywidualne) | Prowadzący Adrianna Zbińska | Data realizacji zajęć 06-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 MODUŁ II. LICZY SIĘ DOSKONAŁOŚĆ W PODEJŚCIU DO KLIENTA ( mini wykład, dyskusja, zadania indywidualne, analizy przypadków) | Prowadzący Adrianna Zbińska | Data realizacji zajęć 06-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 MODUŁ III. JAKOŚĆ OBSŁUGI MA CORAZ WIĘKSZE ZNACZENIE ( mini wykład, dyskusja, analizy przypadków) | Prowadzący Adrianna Zbińska | Data realizacji zajęć 06-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 MODUŁ IV. PROAKTYWNA OBSŁUGA KLIENTA - ZASADY ( mini wykład, dyskusja, zadania indywidualne, scenki symulacyjne, analizy przypadków) | Prowadzący Adrianna Zbińska | Data realizacji zajęć 06-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący Adrianna Zbińska | Data realizacji zajęć 06-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 MODUŁ V. PSYCHOLOGICZNE TYPY ZACHOWAŃ KLIENTÓW ( mini wykład, dyskusja, zadania indywidualne, scenki symulacyjne, analizy przypadków) | Prowadzący Adrianna Zbińska | Data realizacji zajęć 06-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 MODUŁ VI. ĆWICZENIA ROZMÓW Z KLIENTEM - SYMULACJE ( zadania indywidualne, scenki symulacyjne, nagrania z symulatorem dźwięku) - cz.I | Prowadzący Adrianna Zbińska | Data realizacji zajęć 06-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 MODUŁ VI. ĆWICZENIA ROZMÓW Z KLIENTEM - SYMULACJE ( zadania indywidualne, scenki symulacyjne, nagrania z symulatorem dźwięku) - cz.I | Prowadzący Adrianna Zbińska | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 MODUŁ VII. TEST NA WŁASNE NASTAWIENIE ( mini wykład, dyskusja, test) | Prowadzący Adrianna Zbińska | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 MODUŁ VIII. ĆWICZENIE INDYWIDUALNE - „CZARNE SŁOWA, CZARNE WYRAŻENIA” ( mini wykład, dyskusja, zadania indywidualne) | Prowadzący Adrianna Zbińska | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 MODUŁ IX. PRZYDATNE TECHNIKI W BUDOWANIU DOBRYCH RELACJI Z KLIENTEM ( mini wykład, dyskusja, zadania indywidualne) | Prowadzący Adrianna Zbińska | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący Adrianna Zbińska | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 MODUŁ X. ASERTYWNOŚĆ W SYTUACJACH TRUDNYCH ( mini wykład, dyskusja, scenki symulacyjne, analizy przypadków) | Prowadzący Adrianna Zbińska | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 MODUŁ XI. PODSUMOWANIE ( dyskusja) | Prowadzący Adrianna Zbińska | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 MODUŁ XII. WALIDACJA - test teoretyczny rozdawany przez Trenera a sprawdzany przez WALIDATORA | Prowadzący Małgorzata Cużytek | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 943,40 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 580,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 114,32 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 92,94 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Adrianna Zbińska
Doświadczenie zdobywała jako: kierownik Biura Zarządu i Controllingu w firmie produkcyjnej „Hanka" S.A., dla której współtworzyła, wdrożyła system controllingu. Kolejne zajmowane stanowiska to menedżer zespołu sprzedawców i menedżer ds. szkoleń. Podczas swojej kariery zawodowej zbudowała i zarządzała zespołem, który osiągnął trzecie miejsce w Polsce za wyniki w sprzedaży w latach 2001-2002.
Wieloletni trener i wykładowca między innymi w Wyższej Szkole Menedżerskiej w Legnicy.
Ukończyła zarządzanie oraz prawo na Uniwersytecie Wrocławskim, a także studia podyplomowe pedagogiczne na Uniwersytecie Zielonogórskim.
Ukończone kursy:
• Management Skills Seminar;
• Limra International Inc. Unit Manager's Training Seminar;
• Limra International Inc.
• Szkolenie dla trenerów: Piotra Tymochowicza
• Szkolenia trenerskie (dwa poziomy) – Metaedukacja
• Szkolenia trenerskie (dwa poziomy) – Moderator Studia Pedagogiczne
• Szkolenia wewnętrzne – cyklicznie prowadzone w TU Allianz Polska SA w latach: 1999 – 2003
Posiadane certyfikaty:
• Management Skills Seminar;
• Limra International Inc. Unit Manager's Training Seminar; Limra International Inc.
Współautorka EMS - Elektronicznego Menedżera Szkoleń oraz platformy badawczej SPOT - systemów informatycznych, wspomagających zarządzanie szkoleniami i badaniami.
Małgorzata Cużytek
Dzięki ponad 16 – letniemu doświadczeniu trenerskiemu i liczbie godzin szkoleniowych liczonych w tysiącach przeprowadza uczestników przez proces rozumienia mechanizmów zachowań społecznych (współpracowników, klientów) w kierunku poszukiwania praktycznych rozwiązań w codziennych sytuacjach zawodowych.
Zakres specjalizacji: obsługa klienta, komunikacja, konflikt, zarządzanie sobą w czasie, stres, wypalenie zawodowe.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Autorskie materiały szkoleniowe (skrypt, ćwiczenia, testy) oraz certyfikat ukończenia szkolenia (przy frekwencji min 80%).
Warunki uczestnictwa
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie „Baza Usług Rozwojowych” oraz AVENHANSEN.
Wypełnienie formularza zgłoszeniowego przez BUR jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu szkoleń otwartych AVENHANSEN, który jest dostępny pod linkiem:
https://szkolenia.avenhansen.pl/regulamin-szkolen-otwartych.html
Bezkosztowa anulacja możliwa do 8 dni przed planowanym terminem szkolenia
Informacje dodatkowe
W ramach szkolenia otwartego gwarantujemy Państwu:
• Miłą i fachową obsługę
• Profesjonalizm trenera
• Ciekawe materiały szkoleniowe
• Dyplomy ukończenia szkolenia
• Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu)
• Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego rodzaju potrzeby.
• Możliwość wpływu na zakres i przebieg szkolenia akceptowalny przez wszystkich jego uczestników
Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia:
Zobacz forum: www.forum-szkolenia.pl
1 godz. szkoleniowa = 45 min
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi