Szkolenie - Specjalista ds. Startu w Biznesie Beauty. (kwalifikacje)
Szkolenie - Specjalista ds. Startu w Biznesie Beauty. (kwalifikacje)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaStyl życia / Uroda
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Uczestnicy szkolenia nie muszą spełniać określonych wymagań dotyczących funkcji, doświadczenia, zakresu zadań ani wiedzy i umiejętności z zakresu usługi.
- Wszystkie osoby, które chcą doskonalić swoje umiejętności komunikacyjne, aby skutecznie wywierać wpływ w codziennych sytuacjach zawodowych oraz osobistych
- Wszystkie osoby zainteresowane podniesieniem swoich kwalifikacji w zakresie pracy z grupą
- Zawodowe Kosmetyczki, kosmetolodzy, fryzjerzy, makijażystki wizażystki, stylistki rzęs, które planują otwarcie własnego gabinetu kosmetycznego
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji10-07-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi28
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do samodzielnego uruchomienia i prowadzenia działalności gospodarczej w branży beauty. Uczestnicy zdobywają praktyczne umiejętności w zakresie planowania biznesu, podstaw marketingu i sprzedaży usług kosmetycznych, obsługi klienta oraz zgodności działań z wymaganiami formalno-prawnymi. Szkolenie rozwija kompetencje przedsiębiorcze, umożliwiając świadome i efektywne wejście na rynek usług beauty.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia wyjaśnia formalno-prawne aspekty zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej w sektorze usług kosmetycznych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia kroki niezbędne do rejestracji działalności gospodarczej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje wymagane zezwolenia, certyfikaty lub zgłoszenia (np. sanepid). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wyjaśnia obowiązki przedsiębiorcy względem ZUS, US i innych instytucji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje podstawy marketingu i wyjaśnia działania promujące własną markę beauty. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia skuteczne kanały dotarcia do klientów taki jak np. Instagram, Google, lokalne współprace. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia planuje generowanie grafiki i edycji obrazów z AI. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia narzędzia generujące grafikę np. Canva z funkcjami AI. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia charakteryzuje sposoby w jaki tworzyć i optymalizować treści z AI na social mediach. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykazuje kluczowe etapy procesu tworzenia treści z wykorzystaniem AI. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje narzędzi AI wspierające tworzenie treści m.in. ChatGPT | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia zaprojektuje ofertę usług beauty dopasowaną do potrzeb klienta i lokalnego rynku. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przygotowuje przykładową ofertę zabiegów lub usług kosmetycznych. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje wybór usług na podstawie analizy grupy docelowej. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia wyjaśnia zasady zapewniania wysokiego standardu obsługi klienta zgodnie z etyką zawodu w branży beauty. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje zasady profesjonalnej obsługi klienta w salonie beauty. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia zasady komunikacji interpersonalnej i budowanie relacji z klientem. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia rozróżnia typy osobowości. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje typy osobowości, które mają wpływ na dobór odpowiednich współpracowników dla siebie. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia planuje organizacje oraz finanse biznesowe. | Kryteria weryfikacji Uczestnik projektuje tabele w Excelu oraz wirtualną wersję zorganizowanego biznesu. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje znaczenie komunikacji zklientem przy samodzielnym prowadzeniu biznesu w branży beauty. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje swój dalszy rozwój zawodowy,poznaje potrzebę własnego rozwoju. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje empatię i asertywność wodniesieniu do klienta w kontekście planowanej działalności. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik buduje relacje z klientem poprzezkomunikację w celu określenia jego potrzeb oraz oczekiwań. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęICVC Certyfikacja Sp. z o.o.
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoICVC Certyfikacja Sp. z o.o.
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
1 godzina zegarowa = 45 minut dydaktycznych
Usługa szkoleniowa odbywa się w jednostkach dydaktycznych.
W harmonogramie uwzględniono przerwy, które są wliczane do procesu kształcenia.
Walidacja wliczona jest do czasu procesu kształcenia.
Usługa przygotowuje uczestnika do samodzielnego uruchomienia i prowadzenia działalności gospodarczej w branży beauty. Uczestnicy zdobywają praktyczne umiejętności w zakresie planowania biznesu, podstaw marketingu i sprzedaży usług kosmetycznych, obsługi klienta oraz zgodności działań z wymaganiami formalno-prawnymi. Szkolenie rozwija kompetencje przedsiębiorcze, umożliwiając świadome i efektywne wejście na rynek usług beauty.
Szkolenie skierowane jest dla:
- Uczestnicy szkolenia nie muszą spełniać określonych wymagań dotyczących funkcji, doświadczenia, zakresu zadań ani wiedzy i umiejętności z zakresu usługi.
- Wszystkie osoby, które chcą doskonalić swoje umiejętności komunikacyjne, aby skutecznie wywierać wpływ w codziennych sytuacjach zawodowych oraz osobistych
- Wszystkie osoby zainteresowane podniesieniem swoich kwalifikacji w zakresie pracy z grupą
- Zawodowe Kosmetyczki, kosmetolodzy, fryzjerzy, makijażystki wizażystki, stylistki rzęs, które planują otwarcie własnego gabinetu kosmetycznego
Szkolenia przeprowadzane są w grupach maksymalnie 6 osobowych, każdy uczestnik ma zapewnione własne stanowisko pracy w trakcie trwania szkolenia. Liczba stanowisk pracy podczas szkolenia uzależniona jest od ilości uczestników.
Podczas trwania szkolenia kursant wykonuje ćwiczenia komunikacyjne z osobami w parach.
Harmonogram szkolenia może ulegać nieznacznemu przesunięciu czasowemu ze względu na czas wykonywanych zabiegów i umiejętności uczestników zgodnie z indywidualnym tempem pracy.
Część teoretyczna:
- Charakterystyka sektora beauty w Polsce
- Rola przedsiębiorcy i kompetencje niezbędne do prowadzenia własnej firmy
- Procedury rejestracji firmy (CEIDG, REGON, NIP, ZUS)
- Wymogi sanitarne i lokalowe w branży beauty
- Obowiązki wobec instytucji: US, ZUS, Sanepid
- Identyfikacja grupy docelowej i analiza konkurencji
- Marketing i promocja usług beauty
- Budowanie marki osobistej w branży beauty
- Promocja online: social media, Google
- Standardy obsługi klienta w salonie beauty
- Budowanie relacji i lojalności klienta
- Sytuacje trudne – reklamacje, konflikty, stres
- Etyka zawodowa i profesjonalizm w usługach kosmetycznych
Część praktyczna
- Projektowanie strategii marketingowej
- Opracowanie oferty usług beauty
- Tworzenie materiałów promocyjnych (ulotki, posty, wizytówki)
- Ćwiczenia z tworzenia strategii promocyjnej w social mediach
- Symulacje i case study
- Scenki sytuacyjne: pierwsza rozmowa z klientem, reklamacja
- Dyskusje grupowe, wymiana doświadczeń
- Samoocena i plan działania po szkoleniu
- Diagnoza mocnych i słabych stron uczestnika jako przyszłego przedsiębiorcy
Szkolenie prowadzi do nabycia kwalifikacji zawodowej: " Specjalista ds. Startu w Biznesie Beauty."
Usługa ma charakter stacjonarny - 21 h zegarowych
Usługa stacjonarna składa się z części teoretycznej 7,5 h zegarowych , części praktycznej 11,50 h zegarowych oraz przerw 1,50 h zegrowych, walidacji 0,5 h które są wliczane do procesu kształcenia.
Walidacja przeprowadzona zostanie z zapewnieniem rozdzielności funkcji procesu szkoleniowego od procesu walidacji – realizacja obu procesów przeprowadzona przez dwie różne osoby.
Szkolenie jest zakończone Egzaminem. Certyfikat jest wydawany osobom, które zdały Egzamin ICVC weryfikujący ich kwalifikacje do wykonywania zawodu Specjalista ds. Startu w Biznesie Beauty.
Egzamin składa się z testu teoretycznego jednokrotnego wyboru, który odbywa się online poprzez platformę egzaminacyjną znajdującą się pod adresem
https://egzaminy.icvc.eu/login
Działania ułatwiające osiągnięcie celu usługi:
- zapoznanie się z ogólnodostępną literaturą i artykułami popularnonaukowymi z zakresu funkcjonowania gabinetów kosmetycznych
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Część teoretyczna: charakterystyka sektora beauty, rola przedsiębiorcy i kompetencje niezbędne do prowadzenia własnej firmy Procedury rejestracji firmy, wymogi sanitarne i lokalowe | Prowadzący Agnieszka Gawenda | Data realizacji zajęć 11-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Gawenda | Data realizacji zajęć 11-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Część praktyczna: ćwiczenia z tworzenia strategii promocyjnej w social mediach | Prowadzący Zuzanna Pyka | Data realizacji zajęć 11-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Część teoretyczna: budowanie marki osobistej w branży beauty, promocja online: social media, google standardy obsługi klienta w salonie beauty | Prowadzący Zuzanna Pyka | Data realizacji zajęć 12-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Przerwa | Prowadzący Zuzanna Pyka | Data realizacji zajęć 12-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Część praktyczna: symulacje i case study, scenki sytuacyjne: pierwsza rozmowa z klientem, reklamacja | Prowadzący Zuzanna Pyka | Data realizacji zajęć 12-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Część teoretyczna: budowanie relacji i lojalności klienta, sytuacje trudne – reklamacje, konflikty, stres, etyka zawodowa i profesjonalizm w usługach kosmetycznych | Prowadzący Agnieszka Gawenda | Data realizacji zajęć 13-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Część praktyczna: dyskusje grupowe, wymiana doświadczeń | Prowadzący Agnieszka Gawenda | Data realizacji zajęć 13-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Gawenda | Data realizacji zajęć 13-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Część praktyczna: samoocena i plan działania po szkoleniu, diagnoza mocnych i słabych stron uczestnika jako przyszłego przedsiębiorcy | Prowadzący Agnieszka Gawenda | Data realizacji zajęć 13-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Walidacja - test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto178,57 PLN
- Koszt osobogodziny netto178,57 PLN
- W tym koszt walidacji brutto85,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto85,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto85,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto85,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Gawenda
1 miejsce- mistrzostwa International Beauty Festiwal 2023r dywizja 2 master konkurencja one tip
1 miejsce mistrzostwa brillant cup 2023r – dywizja 2 master konkurencja poster oval french
Trener odbyła szereg szkoleń specjalistycznych w okresie ostatnich 5 lat cały czas pracując w zawodzie:
- czerwiec 2024 ukończyła szkolenie "Perfekcyjny French Konstrukcyjny"
- luty 2023 ukończyła szkolenie "PRO Stylistka Paznokci "
Jako szkoleniowiec i praktyk buduje umiejętności i wiedzę zgodnie z zasadami ekologii w związku z czym posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie, które umożliwia promowanie świadomości ekologicznej. W prowadzeniu swojego studia, stosuje innowacyjne praktyki marketingowe, przekazując je skutecznie na prowadzonych szkoleniach.
Posiada właściwe kompetencje z zakresu ochrony środowiska oraz kompetencji cyfrowych :
- sierpień 2024 ukończyła szkolenie " Wprowadzenie do zrównoważonego rozwoju. Szkolenie świadomościowe na rzecz zielonych kompetencji"
- październik 2023 - konferencja La Beuty - vizeunkuj swój biznes dzięki VIDEOMARKETINGU. Wpływ VIDEO na rozwój marki i zdobywanie nowych klientów
- 27 maj 2024 Boska w sprzedaży
Zuzanna Pyka
Trener Zuzanna zdobyła tytuł instruktora stylizacji paznokci w 2024 po czym otworzyła centrum szkoleniowe Paznokciowe Motywacje.
W lipcu 2024r obroniła również tytuł magistra psychologii, co otwarło pole do pracy mentoringowej w branży beauty.
Trener Zuzanna odbyła szereg szkoleń technicznych w okresie ostatnich 5 lat cały czas pracując w zawodzie:
- październik 2021ukończyła "Szkolenie z zakresu podstaw stylizacji - szkolenie rozszerzone."
- marzec 2022 ukończyła szkolenie " Pedicure Kosmetyczny"
- maj 20222 ukończyła szkolenie " Pedicure leczniczy"
Wyjątkowe osiągnięcia to:
3 miejsce – mistrzostwa Nail Show Poland 2022r - dywizja Junior – One Nail Extreme
2 miejsce – mistrzostwa Nail Show Poland 2023r – dywizja Master - Fantasy French
Jako trener i praktyk buduje umiejętności i wiedzę zgodnie z zasadami ekologii w związku z czym posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie, które umożliwia promowanie świadomości ekologicznej. W prowadzeniu swojego studia, stosuje praktyki proekologiczne związane z recyklingiem, minimalizacją systemu ogrzewania oraz zasadami utylizacji materiałów szkodliwych.
Posiada właściwe kompetencje z zakresu ochrony środowiska:
- sierpień 2024 ukończyła szkolenie " OCHRONA ŚRODOWISKA recykling, utylizacja, gospodarowanie odpadami stosowane w praktyce"
- luty 2025 ukończyła szkolenie " Zrównoważony rozwój w MŚP"
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Organizator zapewnia wszelkie niezbędne materiały dydaktyczne w postaci skryptu papierowego, długopis oraz materiały szkoleniowe niezbędne do realizacji części praktycznej szkolenia min.: flipcharty, markery, kartki, przykładowe wizytówki, ulotki.
Informacje dodatkowe
Uczestnicy przyjmują do wiadomości, że usługa może być poddana monitoringowi z ramiena Operatora lub PARP i wyrażają na to zgodę. Uczestnik ma obowiązek zapisania się na usługę przez BUR co najmniej na 1 dzień przed rozpoczęciem realizacji usługi.
Przed zapisaniem się na usługę, bardzo proszę o kontakt pod numerem telefonu 579 491 857 w celu potwierdzenia dostępności miejsca w grupie szkoleniowej.
Podstawa zwolnienia z VAT:
1) art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c Ustawy z dnia 11 marca 2024 o podatku od towarów i usług - w przypadku dofinansowania w wysokości 100%
2) § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień - w przypadku dofinansowania w co najmniej 70%
3) W przypadku braku uzyskania dofinansowania lub uzyskania dofinansowania poniżej 70%, do wskazanej ceny usługi należy doliczyć 23% VAT
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Miejsce szkolenia spełnia bezpieczne i higieniczne warunki pracy dla instruktora i uczestników.