Szkolenie do uzyskania uprawnienia UPRT w zakresie zapobiegania i wyprowadzania samolotu z sytuacji krytycznych - zgodnie z FCL.745.A
Możliwość dofinansowania
Szkolenie do uzyskania uprawnienia UPRT w zakresie zapobiegania i wyprowadzania samolotu z sytuacji krytycznych - zgodnie z FCL.745.A
Numer usługi 2025/04/17/123526/2695898
5 900,00 PLN
brutto
5 900,00 PLNnetto
368,75 PLNbrutto/h
368,75 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy przedsiębiorstwa sektora lotniczo-kosmicznego, tj: dla personelu licencjonowanego, personelu latającego licencjonowanego, osób prywatnych itp.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji18-04-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURRozporządzenie KE nr 1178/2011 z dnia 3 listopada 2011 r. ustanawiające wymagania techniczne i procedury administracyjne odnoszące się do załóg w lotnictwie cywilnym (Dz. U. UE. L. z 2011 r. Nr 311 z późn. zm.) oraz art. 21 ust 2 pkt 5a, art. 160 i 161 i 95 a ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2023 r. poz. 2110 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńZaawansowane szkolenie teoretyczne i praktyczne w zakresie UPRT – samoloty zgodnie z FCL.745.A
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia dla pilota jest nauka technik zapobiegania i wyprowadzania samolotu z sytuacji krytycznychEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kandydat potrafi zapobiegać i wyprowadzać samolot z sytuacji krytycznych | Kryteria weryfikacji Wyprowadzanie z sytuacji krytycznej z położenia „nos wysoko” przy różnych kątach przechyleniaWyprowadzanie z sytuacji krytycznej z położenia „nos nisko” przy różnych kątach przechylenia Wyprowadzenie ze spirali nurkującej Wyprowadzanie ze zdarzenia związanego z przeciągnięciem Wyprowadzenie z wczesnej fazy korkociągu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Pytanie 1. Czy wydany dokument jest potwierdzeniem uzyskania kwalifikacji w zawodzie?
Tak, dokument jest potwierdzeniem uzyskania kwalifikacji w zawodzie
Pytanie 5. Czy dokument jest certyfikatem, dla którego wypracowano system walidacji i certyfikowania efektów uczenia się na poziomie międzynarodowym?
Dokument jest uznawany przez wszystkie państwa członkowskie EASA (Agencja Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego)
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęGoldwings Flight Academy
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoGoldwings Flight Academy
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Podstawowy program nauczania, realizowany w trybie stacjonarnym, powinien zmieścić się w ilości:
- 5 godzin szkolenia teoretycznego
- 8 godzin wiedzy stosowanej (briefingi - 5 godzin i debriefingi - 3 godziny - w ramach szkolenia praktycznego)
- 3 godziny szkolenia praktycznego do UPRT.
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 26
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 26 Aerodynamika | Prowadzący Krzysztof Papis | Data realizacji zajęć 22-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 26 Przyczyny oraz czynniki sprawcze sytuacji krytycznych | Prowadzący Krzysztof Papis | Data realizacji zajęć 22-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 26 Przegląd bezpieczeństwa wypadków i incydentów dotyczących sytuacji krytycznych | Prowadzący Krzysztof Papis | Data realizacji zajęć 22-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 26 Świadomość przeciążenia i panowanie nad nim | Prowadzący Krzysztof Papis | Data realizacji zajęć 22-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 26 Zarządzanie energią | Prowadzący Krzysztof Papis | Data realizacji zajęć 22-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 26 Zarządzanie torem lotu | Prowadzący Krzysztof Papis | Data realizacji zajęć 22-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 26 Rozpoznanie | Prowadzący Krzysztof Papis | Data realizacji zajęć 22-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 26 Niesprawność systemów (włączając natychmiastową reakcję oraz dalsze rozważania operacyjne, jeśli dotyczy) | Prowadzący Krzysztof Papis | Data realizacji zajęć 22-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 26 Wyprowadzanie z sytuacji krytycznej z położenia "nos nisko" przy różnych kątach przechylenia (Briefing) | Prowadzący Krzysztof Papis | Data realizacji zajęć 23-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 26 Wyprowadzanie z sytuacji krytycznej z położenia "nos nisko" i "nos wysoko" przy różnych kątach przechylenia (lot) | Prowadzący Krzysztof Papis | Data realizacji zajęć 23-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 26 Wyprowadzanie z sytuacji krytycznej z położenia "nos wysoko" przy różnych kątach przechylenia (De-briefing) | Prowadzący Krzysztof Papis | Data realizacji zajęć 23-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 26 Wyprowadzanie z sytuacji krytycznej z położenia "nos nisko" przy różnych kątach przechylenia (Briefing) | Prowadzący Krzysztof Papis | Data realizacji zajęć 23-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 26 Wyprowadzanie z sytuacji krytycznej z położenia "nos nisko" przy różnych kątach przechylenia (Lot) | Prowadzący Krzysztof Papis | Data realizacji zajęć 23-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 26 Wyprowadzanie z sytuacji krytycznej z położenia "nos nisko" przy różnych kątach przechylenia (De-briefing) | Prowadzący Krzysztof Papis | Data realizacji zajęć 23-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 26 Wyprowadzenie ze spirali nurkującej (Briefing) | Prowadzący Krzysztof Papis | Data realizacji zajęć 23-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 26 Wyprowadzenie ze spirali nurkującej (Lot) | Prowadzący Krzysztof Papis | Data realizacji zajęć 23-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 26 Wyprowadzenie ze spirali nurkującej (De-briefing) | Prowadzący Krzysztof Papis | Data realizacji zajęć 23-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 26 Wyprowadzanie ze zdarzenia związanego z przeciągnięciem (Briefing) | Prowadzący Łukasz Tylski | Data realizacji zajęć 24-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 26 Wyprowadzanie ze zdarzenia związanego z przeciągnięciem (Lot) | Prowadzący Łukasz Tylski | Data realizacji zajęć 24-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 26 Wyprowadzanie ze zdarzenia związanego z przeciągnięciem (De-briefing) | Prowadzący Łukasz Tylski | Data realizacji zajęć 24-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 26 Wyprowadzenie z wczesnej fazy korkociągu (Briefing) | Prowadzący Łukasz Tylski | Data realizacji zajęć 24-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 26 Wyprowadzenie z wczesnej fazy korkociągu (Lot 1 z 2) | Prowadzący Łukasz Tylski | Data realizacji zajęć 24-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 26 Wyprowadzenie z wczesnej fazy korkociągu (De-briefing 1 z 2) | Prowadzący Łukasz Tylski | Data realizacji zajęć 24-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 26 Wyprowadzenie z wczesnej fazy korkociągu (Lot 2 z 2) | Prowadzący Łukasz Tylski | Data realizacji zajęć 24-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 26 Wyprowadzenie z wczesnej fazy korkociągu (De-briefing 2z2) | Prowadzący Łukasz Tylski | Data realizacji zajęć 24-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 26 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto368,75 PLN
- Koszt osobogodziny netto368,75 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 2
1 z 2
Krzysztof Papis
Licencja: IE.FCL.284579 CPL(A)
Upoważnienie do wykonywania szkoleń zgodnie z FCL.745.A: Nr: LPL-2.421.135.2020.ULC.1
Upoważnienie do wykonywania szkoleń zgodnie z FCL.745.A: Nr: LPL-2.421.135.2020.ULC.1
2 z 2
Łukasz Tylski
Licencja: PL.FCL.12991.CPL(A)
Upoważnienie do wykonywania szkoleń zgodnie z FCL.745.A: Nr: LPL-2.421.134.2020.ULC.1
Upoważnienie do wykonywania szkoleń zgodnie z FCL.745.A: Nr: LPL-2.421.134.2020.ULC.1
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Aviation ATSM zapewnia:
- dostęp do instrukcji i dokumentów operacyjnych oraz prawa lotniczego, dokumentów ICAO i rozporządzeń EASA
Warunki uczestnictwa
- Posiadanie co najmniej licencji PPL(A) oraz ważnych uprawnień SEP(L)
- Aktualne badania lekarskie klasy 1 lub 2
Informacje dodatkowe
Aviation ATSM zapewnia:
- dostęp do instrukcji i dokumentów operacyjnych oraz prawa lotniczego, dokumentów ICAO i rozporządzeń EASA:
- sprawne i certyfikowane statki powietrzne: jednosilnikowe DA-20 oraz do akrobacji EXTRA 300L
- dostęp do lotnisk - EPBC
Wymagania
- Posiadanie minimum licencji PPL(A) oraz ważnych uprawnień SEP(L)
- Aktualne badania lekarskie klasy 1 lub 2
- Ze względów pogodowych szkolenie może odbyć się w innym terminie. Ośrodek powiadomi o ewentualnych zmianach terminu.
Adres
Adres
ul. gen. Sylwestra Kaliskiego 57
01-476 Warszawa
woj. mazowieckie
Teoria i Praktyka:
Lotnisko Warszawa-Babice (EPBC)
ul. gen. Sylwestra Kaliskiego 57, 01-476 Warszawa
Lotnisko Warszawa-Babice (EPBC)
ul. gen. Sylwestra Kaliskiego 57, 01-476 Warszawa
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
Kontakt
Kontakt
Michał Makuch
E-mail
ato@goldwings.pl
Telefon
(+48) 883 789 787