Kurs prawa jazdy kat. B+E-„Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem” - indywidualny.
Kurs prawa jazdy kat. B+E-„Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem” - indywidualny.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo jazdy / Kurs prawa jazdy kat.B+E
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Kandydaci na kierowców kat. B+E
Posiadanie profilu kandydata na kierowcę (PKK)
Usługa również adresowana dla uczestników projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji30-04-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi21
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 28 ust. 1, ust. 8, art. 31 ust. 3 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz.U. z 2023 r. poz. 622 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńPrawo jazdy kategorii – AM, A1, A2, A, B, C, D, BE, CE
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie ma na celu przygotowanie uczestnika kursu do uzyskania uprawnień do kierowania samochodem z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 7000 kg z wyjątkiem motocykla, przyczepy, autobusu i przyczepy lekkiej.Usługa adresowana również dla uczestników projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posiada widzę i umiejętności z zakresu przygotowania do jazdy, sprawdzenia stanu technicznego podstawowych elementów pojazdu odpowiedzialnych bezpośrednio za bezpieczeństwo jazdy. Wykonuje zadania na placu manewrowym oraz w ruchu miejskim polegające na samodzielnym prowadzeniu pojazdu. | Kryteria weryfikacji Egzamin wewnętrzny praktyczny na zasadach egzaminu państwowego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie indywidualne obejmuje:
15 godzin zegarowych ( 20- godzin lekcyjnych po 45min) zajęć praktycznych - zajęcia przeprowadzone są w ruchu miejskim, ale także na placu manewrowym , zgodnie z planem szkolenia, który ma przygotować kandydata do zdania egzaminu.
1 godzina lekcyjna (45 min) egzamin wewnętrzny praktyczny. Część praktyczna jest ustalana indywidualnie z uczestnikiem szkolenia.
Plac manewrowy
1. Przygotowanie się do jazdy , sprawdzanie stanu technicznego podstawowy elementów pojazdu w kontekście bezpieczeństwa jazdy (w tym sprawdzenie mechanizmu sprzęgającego tj. przewodów hamulcowych i elektrycznych, elementów przyczepy związanych z jej załadunkiem, sposoby zabezpieczenia ładunku, sprzęganie i rozprzęganie przyczepy z pojazdem silnikowym)
2 Ruszanie z miejsca oraz jazda pasem ruchu do przodu i tyłu, parkowanie, ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu
Ruch drogowy
1 wjazd na drogę z obiektu przydrożnego
2 jazda drogami dwukierunkowymi jednojezdniowymi i dwukierunkowymi dwujezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości
3 jazda drogami jednokierunkowymi
4 przejazd przez skrzyżowania, przejścia dla pieszych, przez tunel, torowisko, przejazd obok przystanku
5 wykonanie manewrów: wyprzedzania, omijania, wymijania, zmiana pasa ruchu, zmiana kierunku jazdy w lewo i prawo, zawracanie na skrzyżowaniu
6 hamowanie od prędkości co najmniej 50 km/h do zatrzymania we wskazanym miejscu
7 hamowanie wykonywane w sytuacjach awaryjnych
8 zmiana biegów właściwa dla energooszczędnej jazdy
9 korzystanie z momentu obrotowego silnika podczas hamowania- stosowanie hamowania silnikiem.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 WALIDACJA(TERMIN PRZYBLIŻONY) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 520,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 520,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto120,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto120,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Jerzy Jabłoński
RYSZARD MAZUREK
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podręcznik dobrego kierowcy.
Warunki uczestnictwa
- uprawnienia w zakresie kat. B prawa jazdy,
- Profil Kandydata na Kierowcę (PKK) - kat B+E
Dla uczestników projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem” warunkiem uczestnictwa jest wypełnienie ankiety po ukończonym szkoleniu, podanie pin-u do rozliczenia usługi oraz zapisanie się również na usługę egzaminacyjną w Małopolskim Ośrodku Ruchu Drogowego w Krakowie. Koszt egzaminu Uczestnik szkolenia pokrywa z środków prywatnych. Cena egzaminu 250zł.
Zajęcia praktyczne ustalane są indywidualnie z Uczestnikiem szkolenia.
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu MP i/lub dla Uczestników Projektu NSE
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP Kraków na rozliczenie Usług z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”
Szkolenie praktyczne jest ustalane indywidualnie z uczestnikiem szkolenia.
Jeśli uczestnik szkolenia posiada mniejszą ilość bonów, która nie wystarczy na pokrycie w całości szkolenia, brakującą kwotę dopłaca przed rozpoczęciem kursu.
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu MP i/lub dla Uczestników Projektu NSE;
Adres
Adres
plac manewrowy- Kraków ul. Galicyjska 9
Zajęcia w ruchu drogowym na terenie miasta Kraków.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe