Rozwiązywanie problemów w pracy – praktyczne metody i narzędzia dla każdego
Rozwiązywanie problemów w pracy – praktyczne metody i narzędzia dla każdego
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Dedykowane jest dla wszystkich pracowników firmy, szczególnie dla zespołów projektowych, menedżerów oraz liderów, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności w efektywnym identyfikowaniu, analizowaniu i rozwiązywaniu problemów w dynamicznym środowisku biznesowym. Szkolenie to jest również korzystne dla osób pracujących w obszarach, gdzie często pojawiają się wyzwania i nieoczekiwane sytuacje wymagające szybkich i skutecznych rozwiązań.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji21-07-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników rozwiązywania problemów w organizacji wykorzystując narzędzia oraz techniki metodycznego rozwiązywania problemów. Koncentruje się na jak najwcześniejszej identyfikacji potencjalnych problemów oraz niwelowaniu ich zanim zaczną zakłócać pracę w firmie. Wdraża zmiany w organizacji oraz podejmuj działania mające na celu zminimalizowanie ryzyk. Wpływa pozytywnie na zespół oraz motywuje ich do rozwiązywania problemów przy wykorzystaniu konkretnych narzędzi.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wykorzystuje metody i techniki analizy problemów | Kryteria weryfikacji Identyfikuje oraz charakteryzuje metody analizy problemów; | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje oraz charakteryzuje techniki/ narzędzia analizy problemów; | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Stosuje techniki analizy problemów; | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Przeprowadza analizy funkcjonowania przedsiębiorstwa przewidując potencjalne problemy, które mogą się pojawić w każdym z obszarów jego działania. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje zaistniałe problemy; | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Przeprowadza pogłębioną analizę problemu z uwzględnieniem jego przyczyn oraz skutków i relacji występujących między nimi; | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Identyfikuje i stosuje narzędzia ICT wspierające procesy związane z rozwiązywaniem problemów; | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Wypracowuje, dokonuje selekcji i wdraża rozwiązania pozwalające na eliminację problemów. | Kryteria weryfikacji Angażuje pracowników w poszukiwanie przyczyn i wypracowywanie rozwiązań problemu; | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Planuje i przeprowadza proces zarządzania zmianą prowadzącą do zniwelowania problemu; | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Monitoruje skuteczność rozwiązań wprowadzonych w celu likwidacji problemu; | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Podejmuje decyzje, szybko wypracowuje samodzielnie lub w zespole rozwiązanie problemu w warunkach niepewności; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Współpracuje w zespole przy rozwiązywaniu problemów i zarządzaniu zmianą, z uwzględnieniem różnych perspektyw. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje zasady efektywnej współpracy zespołowej w kontekście rozwiązywania problemów i zarządzania zmianą; | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Stosuje narzędzia wspierające komunikację i współpracę w zespole; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Kryteria weryfikacji Aktywnie uczestniczy w procesie planowania i wdrażania zmiany, uwzględniając różne stanowiska i potrzeby członków zespołu; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Wykazuje otwartość na opinie innych i gotowość do kompromisu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM RAMOWY SZKOLENIA - Rozwiązywanie problemów w pracy – praktyczne metody i narzędzia dla każdego
Moduł I: Analiza i identyfikacja problemów
Metody i techniki analizy problemów - zajęcia teoretyczne z częścią warsztatową
- Omówienie aktualnie stosowanych metod i technik analizy problemów oraz dyskusja na temat efektywności obecnych rozwiązań i przyczyn ich ograniczonej skuteczności.
Radzenie sobie z sytuacjami problematycznymi - zajęcia praktyczne
- Metodyczne podejście do rozwiązywania problemów w firmie oraz analiza przypadków problemowych z praktyki firmy.
Narzędzia ICT w rozwiązywaniu problemów - zajęcia praktyczne
- Omówienie możliwości wdrożenia nowych technologii informacyjnych i komunikacyjnych do modelu biznesowego firmy.
Analiza przedsiębiorstwa pod kątem potencjalnych problemów - zajęcia praktyczne
- Skupienie na identyfikacji i analizie obecnych oraz potencjalnych problemów w firmie.
Moduł II: Rozwiązania i zarządzanie zmianą
Rozwiązywanie problemów w organizacji - zajęcia teoretyczne z częścią warsztatową
- Przedstawienie i omówienie modelu rozwiązywania problemów stosowanego w organizacji.
Zarządzanie zmianą w organizacji - zajęcia praktyczne
- Wypracowanie głównych wytycznych do zarządzania zmianami, mając na uwadze unikanie i rozwiązywanie problemów.
Monitoring sytuacji problemowych w organizacji - zajęcia praktyczne
- Strategie monitorowania i zapobiegania sytuacjom problemowym
Walidacja efektów uczenia się - test teoretyczny oraz obserwacja w warunkach symulowanych
---------------------------------------------------
Usługa realizowana jest przy wykorzystaniu metod aktywizujących uczestników – w trakcie szkolenia wykorzystywane są m.in. ćwiczenia praktyczne, praca w zespołach oraz analiza studiów przypadków (case study)
---------------------------------------------------
- Przyjęte metody walidacji w pełni pozwalają na sprawdzenie uzyskania przez uczestnika oczekiwanych kompetencji w obszarze wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne.
- Osiągnięcie efektów uczenia się zostanie zweryfikowane w wymienionych formach walidacji i potwierdzone przez osobę wskazaną do walidacji w niniejszej karcie
---------------------------------------------------
Czas trwania szkolenia 16 jednostek dydaktycznych, a 1 jednostka to 45 min, czyli szkolenie trwa 12 godzin + przerwy 1 godz. Przerwy nie wliczają się do czasu trwania szkolenia.
---------------------------------------------------
Warunki niezbędne do spełnienia (przez uczestników usługi), aby realizacja usługi pozwoliła na osiągniecie głównego celu:
- minimalny poziom wykształcenia: nie jest wymagane
- minimalne doświadczenie i wiedza uczestników: min. 3 miesiące pracy w firmie,
- doświadczenie zawodowe: nie jest wymagane
- aktywność w trakcie prowadzenia usługi: udzielania informacji, angażowanie się w realizację usługi
- minimalny poziom obecności na zajęciach 80%
- minimalna liczba pracowników firmy, która powinna wziąć udział w usłudze - min. 2 osób
---------------------------------------------------
Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu?
W dynamicznym środowisku pracy, gdzie codziennie mierzymy się z nowymi wyzwaniami, umiejętność skutecznego rozwiązywania problemów staje się jedną z kluczowych kompetencji zawodowych – niezależnie od zajmowanego stanowiska. To szkolenie zostało zaprojektowane z myślą o wszystkich, którzy chcą działać sprawniej, podejmować trafniejsze decyzje i lepiej radzić sobie w sytuacjach trudnych lub nieoczywistych.
Udział w szkoleniu pozwoli Ci:
✅ Poznać sprawdzone metody i techniki analizy problemów, zrozumieć, dlaczego dotychczasowe rozwiązania mogą być nieskuteczne i jak je usprawnić.
✅ Nauczyć się, jak metodycznie podejść do problemów w miejscu pracy, rozpoznać ich źródła i wypracować efektywne działania naprawcze.
✅ Pracować na realnych przypadkach (case study) i analizować sytuacje, z którymi spotykają się uczestnicy – dzięki temu wiedza będzie od razu możliwa do zastosowania.
✅ Rozwinąć umiejętność wykorzystania nowoczesnych narzędzi ICT wspierających rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji.
✅ Zrozumieć, jak zarządzać zmianą i zapobiegać pojawianiu się sytuacji problemowych poprzez aktywne monitorowanie procesów w organizacji.
✅ Zweryfikować zdobytą wiedzę w praktyce – poprzez test teoretyczny oraz zadania w warunkach symulowanych, które odzwierciedlają realne wyzwania zawodowe.
Szkolenie jest prowadzone w formie warsztatowej, z wykorzystaniem metod aktywizujących – takich jak ćwiczenia, praca zespołowa czy analiza przypadków – co gwarantuje wysoki poziom zaangażowania i praktyczne przygotowanie uczestników do samodzielnego działania w środowisku pracy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Metody i techniki analizy problemów - zajęcia teoretyczne z częścią warsztatową | Prowadzący Szymon Kurpiewski | Data realizacji zajęć 22-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Przerwa | Prowadzący Szymon Kurpiewski | Data realizacji zajęć 22-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Radzenie sobie z sytuacjami problematycznymi - zajęcia praktyczne | Prowadzący Szymon Kurpiewski | Data realizacji zajęć 22-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Przerwa | Prowadzący Szymon Kurpiewski | Data realizacji zajęć 22-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Narzędzia ICT w rozwiązywaniu problemów - zajęcia praktyczne | Prowadzący Szymon Kurpiewski | Data realizacji zajęć 22-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Analiza przedsiębiorstwa pod kątem potencjalnych problemów - zajęcia praktyczne | Prowadzący Szymon Kurpiewski | Data realizacji zajęć 22-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Analiza przedsiębiorstwa pod kątem potencjalnych problemów - zajęcia praktyczne | Prowadzący Szymon Kurpiewski | Data realizacji zajęć 29-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Rozwiązywanie problemów w organizacji - zajęcia teoretyczne z częścią warsztatową | Prowadzący Szymon Kurpiewski | Data realizacji zajęć 29-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Przerwa | Prowadzący Szymon Kurpiewski | Data realizacji zajęć 29-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Zarządzanie zmianą w organizacji - zajęcia praktyczne | Prowadzący Szymon Kurpiewski | Data realizacji zajęć 29-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Przerwa | Prowadzący Szymon Kurpiewski | Data realizacji zajęć 29-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Monitoring sytuacji problemowych w organizacji - zajęcia praktyczne | Prowadzący Szymon Kurpiewski | Data realizacji zajęć 29-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Walidacja efektów uczenia się - test teoretyczny oraz obserwacja w warunkach symulowanych | Prowadzący Szymon Kurpiewski | Data realizacji zajęć 29-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 706,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto169,13 PLN
- Koszt osobogodziny netto137,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Szymon Kurpiewski
zarządzaniem strategią VM - visual merchandising. Swoją wiedzę i doświadczenie praktyczne zdobywał w wielu firmach, gdzie był odpowiedzialny za zarządzanie sprzedażą i koordynowanie projektów oraz strategii wizerunkowych – sprzedaż przez ekspozycję.
Zarządzał na różnych poziomach i w różnej skali, od - mikro – działań
lokalnych, po – makro – globalne zarzadzanie międzynarodową siecią.
Doświadczenie zawodowe i kwalifikacje zdobyte nie wcześniej niż 5 lat: trener specjalizujący się w ‘Question Thinking’ (QT), budowaniu zespołów sprzedażowych, zarządzaniu zespołami o różnej strukturze organizacyjnej (zarządzanie bezpośrednie i pośrednie), tworzeniu struktury komunikacji raportowo – wynikowej, jako
podstawy do wdrażania działań optymalizacyjnych sprzedaż, koordynowaniu strategii wizerunkowych VM – jako narzędzia sprzedażowego, prowadzeniu szkoleń rozwojowych dla firm m.in. komunikacja, sprzedaż, marketing, projekty, zarządzanie zespołem, smart lidership, strategia, samodoskonalenie, QT. Doświadczenie zawodowe i kwalifikacje zdobyte nie wcześniej niż 5 lat: prowadzi aktywnie szkolenia dla firm w ramach niniejszej tematyki m.in. dla MANILO, Moja Diagnoza, Transkap.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
MATERIAŁY DLA UCZESTNIKÓW:
- prezentacja przygotowana przez trenera
- zestawy ćwiczeń dla uczestników szkolenia
UZUPEŁNIENIE INFORMACJI DODATKOWYCH:
- Usługa rozwojowa nie dotyczy kosztów usługi rozwojowej, której obowiązek przeprowadzenia na zajmowanym stanowisku pracy wynika z odrębnych przepisów prawa (np. wstępne i okresowe szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, szkolenia okresowe potwierdzające kwalifikacje na zajmowanym stanowisku pracy).
- Usługa rozwojowa nie obejmuje wzajemnego świadczenia usług w Projekcie o zbliżonej tematyce przez Dostawców usług, którzy delegują na usługi siebie oraz swoich pracowników i korzystają z dofinansowania, a następnie świadczą usługi w zakresie tej samej tematyki dla Przedsiębiorcy, który wcześniej występował w roli Dostawcy tych usług.
- Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługa rozwojową, w szczególności koszty środków trwałych przekazywanych Przedsiębiorcom lub Pracownikom przedsiębiorcy, koszty dojazdu i zakwaterowania.
- Przedsiębiorca zobowiązany jest do zapewnienia udziału Pracowników przedsiębiorcy w usłudze rozwojowej na poziomie frekwencji nie mniejszym niż 80%
- Zaświadczenie potwierdzające zdobyte kompetencje po zakończeniu usługi - min 80 % obecności oraz zaliczenia zajęć w formie uzyskania wyniku pozytywnego 80% z walidacji zgodnie z kartą usługi
Informacje dodatkowe
Czas trwania szkolenia 16 jednostek dydaktycznych, a 1 jednostka to 45 min, czyli szkolenie trwa 12 godzin + przerwy 1 godz. Przerwy nie wliczają się do czasu trwania szkolenia.
Uczestnik szkolenia otrzyma:
- zaświadczenie potwierdzające zdobyte kompetencje po zakończeniu usługi - min 80 % obecności, pozytywnym zdaniu testu
- materiały szkoleniowe - opisane w karcie usług
Dodatkowe informacje:
- Karta usługi przygotowana została zgodnie z obowiązującym Regulaminem BUR m.in. w zakresie powierzenia usług.
- Cena usługi nie odbiega od cen rynkowych oraz, że cena jest adekwatna do jej zakresu.
- Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub partnera w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS.
Cd - w materiałach dla uczestników.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi