Dobry Przypadek Testowy - Laboratorium
Dobry Przypadek Testowy - Laboratorium
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Bezpieczeństwo IT
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane jest dla poziomów junior i mid w celu usystematyzowania wiedzy nabytej przez doświadczenie zawodowe oraz początkującym testerom, którzy chcą nauczyć się, jak przełożyć teorię na praktykę.
Dla osób początkujących rekomendowany udział w szkoleniu „Zawód Tester” bądź „ISTQB® Poziom Podstawowy” lub minimum 3-miesięczne doświadczenie w testowaniu oprogramowania.
Szkolenie może zostać dopasowane do grupy zamkniętej, pracującej w danym środowisku projektowym, a przykłady zostaną wówczas zrealizowane na żywym projekcie. Dzięki temu, oprócz edukacji pracowników, wynikiem szkolenia może być gotowa specyfikacja.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji12-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Cele szkolenia są skoncentrowane na praktycznych umiejętnościach niezbędnych do tworzenia wysokiej jakości przypadków testowych. Po ukończeniu szkolenia uczestnicy powinni być w stanie samodzielnie tworzyć szczegółowe i efektywne przypadki testowe,Większa część szkolenia ma formę laboratorium, podczas którego uczestnicy analizują, sprawdzają i tworzą przypadki testowe. W tym celu zapewniamy odpowiednią infrastrukturę i odpowiednie materiały dla każdego z uczestników.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:• Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat definicji przypadku testowego, scenariusza testowego i zestawu testów. • Poznają standardowe elementy składowe przypadku testowego oraz różne formaty notacji testów. • Zrozumieją znaczenie danych testowych i ich wpływ na skuteczność testów. • Poznają różne strategie i techniki testowania, takie jak testy eksploracyjne, testy oparte na listach kontrolnych czy testy o różnym poziomie szczegółowości. • Zdobędą wiedzę na temat różnych narzędzi do przechowywania i zarządzania przypadkami testowymi. • Nauczą się tworzyć szczegółowe specyfikacje testów, dostosowane do konkretnych projektów. • Poznają różne typy testów, takie jak testy sprawdzające elementy aplikacji, formularze, funkcje czy logikę. | Kryteria weryfikacji Na podstawie Pre i Post Testu dokonywana jest ocena kompetencji uczestników przed przystąpieniem do szkolenia orazocena stopnia przyswojenia wiadomości zdobytych podczas warsztatów i weryfikacji efektów uczenia się. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:• Będą umieli tworzyć dobrze zorganizowane i czytelne przypadki testowe. • Będą potrafili wybrać odpowiednie dane testowe do realizacji poszczególnych przypadków testowych. • Będą umieli analizować wymagania i dokumentację projektową w celu stworzenia odpowiednich przypadków testowych. • Będą potrafili wybrać optymalną strategię testowania dla danego projektu. • Będą umieli efektywnie korzystać z wybranych narzędzi do zarządzania przypadkami testowymi. • Będą umieli stworzyć kompleksową specyfikację testową dla całego projektu. | Kryteria weryfikacji Na podstawie Pre i Post Testu dokonywana jest ocena kompetencji uczestników przed przystąpieniem do szkolenia orazocena stopnia przyswojenia wiadomości zdobytych podczas warsztatów i weryfikacji efektów uczenia się. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Postawy:• Będą przywiązywać wagę do dokładności i systematyczności w tworzeniu przypadków testowych. • Będą umieli analizować wymagania i identyfikować potencjalne problemy. • Będą zwracać uwagę na detale i konsekwentnie stosować ustalone standardy. • Będą otwarci na poznawanie nowych narzędzi i technik testowania. | Kryteria weryfikacji Na podstawie Pre i Post Testu dokonywana jest ocena kompetencji uczestników przed przystąpieniem do szkolenia orazocena stopnia przyswojenia wiadomości zdobytych podczas warsztatów i weryfikacji efektów uczenia się. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie odbywa się w godzinach 9.00-17.00.
Zakres tematyczny
- Czym jest przypadek/scenariusz testowy?
- Struktura przypadku testowego
- Struktura scenariusza testowego
- Struktura zestawu testów
- Dane testowe
- Dyskusja
- Dostosowanie specyfikacji testowej do projektu
- Analiza wymagań i dokumentacji oprogramowania
- Analiza oprogramowania
- Dobór strategii testów
- Dobór notacji testów
- Format testów eksploracyjnych
- Lista kontrolna
- Nisko-/wysokopoziomowe przypadki
- Scenariusze testowe
- Dobór narzędzia do przechowywania przypadków testowych
- Dyskusja / ćwiczenia
- Tworzenie specyfikacji testowej dla (wzorcowego) projektu
- Testy sprawdzające elementy aplikacji
- Testy sprawdzające formularze
- Testy sprawdzające funkcje
- Testy sprawdzające logikę lub proces
- Ćwiczenia
- Walidacja
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto112,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto112,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Rafał Stańczak
Podwójnie Certyfikowany Scrum Master, założyciel i autor bloga www.scrumdo.pl, w ramach którego dzieli się ze społecznością polskiego IT posiadaną wiedzą i nowinkami ze świata Agile.
Trener szkoleń z zakresu Scrum oraz narzędzia Jira, Jira Service Desk, ISTQB.
Członek organizacji Scrum Alliance oraz SJSI (Stowarzyszenia Jakości Systemów Informatycznych).
Posiadane certyfikaty:
Professional Scrum Master I, Certified Scrum Master
Professional Scrum Product Owner,
ISTQB® Poziom Podstawowy
ISTQB® Tester Zwinny
ISTQB® Poziom Zaawansowany - Kierownik Testów
UX PM level I ,II
IPMA Project Manager Level D
Posiadane akredytacje:
Trener ISTQB® Poziom Podstawowy
Trener ISTQB® Tester Zwinny
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają komplet starannie opracowanych materiałów szkoleniowych w formie prezentacji opisującej zagadnienia omawiane podczas szkolenia, materiały wspólnie wypracowane przez uczestników kursu oraz pełen dostęp do materiałów elektronicznych na platformie edu.ittraining.pl.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Uczestnicy proszeni są o przygotowanie laptopa/PC ze stabilnym łączem internetowym.