Szkolenie "Zielony Instagram" – budowanie marki osobistej i tworzenie Reels z uwzględnieniem zielonych kompetencji
Szkolenie "Zielony Instagram" – budowanie marki osobistej i tworzenie Reels z uwzględnieniem zielonych kompetencji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa:
Szkolenie skierowane jest do:
- menedżerów
- specjalistów ds. promocji i marketingu,
- osób początkujących i średniozaawansowanych w działaniach w mediach społecznościowych,
- osób, które chcą rozwijać swoje kompetencje cyfrowe i zielone, z myślą o przyszłej pracy z uwzględnieniem proekologicznych rozwiązań oraz zasad zrównoważonego rozwoju.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji29-07-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do profesjonalnego działania na Instagramie poprzez:• budowanie marki osobistej oraz tworzenie angażujących treści (w tym Reels),
• rozwijanie umiejętności cyfrowych z zakresu planowania, montażu i publikacji materiałów wideo,
• nabycie zielonych kompetencji związanych z odpowiedzialną i zrównoważoną komunikacją w mediach społecznościowych (m.in. ekomarketing, świadoma konsumpcja cyfrowa, cyfrowy minimalizm, etyczne podejście do treści wizualnych i
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Nazywa zasady zrównoważonej komunikacji w mediach społecznościowych. | Kryteria weryfikacji Nazywa co najmniej trzy zasady zielonej komunikacji, takie jak: autentyczność przekazu, minimalizm w tworzeniu treści oraz etyczne podejście do promocji (np. brak greenwashingu). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje pojęcie zielonych kompetencji w kontekście marketingu cyfrowego. | Kryteria weryfikacji Definiuje termin „zielone kompetencje” i podaje ich zastosowanie w promocji online: tworzenie kampanii edukacyjnych o tematyce środowiskowej, użycie treści promujących zrównoważony styl życia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wymienia narzędzia cyfrowe do tworzenia treści zrównoważonych. | Kryteria weryfikacji Wymienia co najmniej trzy konkretne narzędzia/aplikacje, np. Canva (grafiki), CapCut (montaż wideo), Meta Business Suite (planowanie postów z ograniczeniem zasobów). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wymienia przykłady treści wspierających edukację ekologiczną w social mediach. | Kryteria weryfikacji Wymienia minimum cztery rodzaje treści, np.: infografiki o ograniczaniu plastiku, Reels promujące eko-wybory, stories o recyklingu, posty o minimalizmie cyfrowym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wymienia wartości związane z odpowiedzialnym tworzeniem treści cyfrowych. | Kryteria weryfikacji Wymienia minimum trzy wartości, np. transparentność, uczciwość, ekoodpowiedzialność. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Planuje harmonogram publikacji treści z uwzględnieniem ekologicznego przekazu. | Kryteria weryfikacji Tworzy miesięczny plan treści zawierający min. pięć postów o tematyce proekologicznej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Projektuje treści wizualne promujące wartości prośrodowiskowe. | Kryteria weryfikacji Tworzy grafikę w Canvie promującą ekologiczny produkt lub ideę. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Montuje materiały wideo z wykorzystaniem aplikacji mobilnych (np. CapCut). | Kryteria weryfikacji Tworzy Reels, zgodnie z poznanymi zasadami storytellingu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Optymalizuje profil na Instagramie zgodnie z założeniami strategii ESG. | Kryteria weryfikacji Uzupełnia i modyfikuje bio, highlights i inne elementy profilu z uwzględnieniem ESG. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Analizuje skuteczność opublikowanych treści. | Kryteria weryfikacji Interpretuje statystyki co najmniej dwóch opublikowanych treści. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Organizuje kampanię informacyjną w social media z elementami zielonego przekazu. | Kryteria weryfikacji Przedstawia plan kampanii uwzględniający wartości proekologiczne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Wykorzystuje storytelling do promocji zrównoważonych produktów i usług. | Kryteria weryfikacji Tworzy narrację opartą na wartościach ESG, gotową do publikacji jako post lub Reels. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Definiuje znaczenie własnej roli jako twórcy treści w kontekście wpływu społecznego i środowiskowego. | Kryteria weryfikacji Wymienia co najmniej trzy konsekwencje tworzenia treści cyfrowych, np.: kształtowanie postaw odbiorców, promowanie proekologicznych zachowań, wpływ na nadkonsumpcję i ślad węglowy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie będzie miało formę głównie warsztatową. Uczestnicy będą pracować nad swoimi projektami, tworzyć ekologiczny content, analizować efektywność działań na różnych platformach społecznościowych oraz zdobywać praktyczne umiejętności w zakresie nagrywania i edycji Reels.
Będą również wyposażeni w niezbędne narzędzia i techniki do efektywnego planowania i publikowania treści.
Forma warsztatowa zapewni realizację celu edukacyjnego usługi.
Usługa będzie realizowana w godzinach zegarowych.
Uwaga dotycząca harmonogramu:
Przerwy ustalone zostały na godzinę 13:00. – 13:30. Biorąc pod uwagę charakter warsztatowy szkolenia, godzina ta może zostać dostosowana do potrzeb uczestników. Przerwy wliczają się w czas trwania usługi rozwojowej.
Zakres szkolenia i zdobywane kompetencje zielone:
Na podstawie bazy ESCO uczestnicy rozwiną następujące zielone umiejętności:
- Projektowanie zrównoważonych kampanii marketingowych,
- Promowanie zachowań proekologicznych za pomocą mediów społecznościowych,
- Stosowanie zasad cyfrowego minimalizmu i świadomego wykorzystania zasobów cyfrowych,
- Tworzenie i publikacja treści wspierających edukację ekologiczną,
- Wykorzystywanie narzędzi cyfrowych do wzmacniania przekazu na rzecz ochrony środowiska,
- Uwzględnianie aspektów środowiskowych przy tworzeniu strategii komunikacyjnych,
- Rozwijanie kompetencji w zakresie zrównoważonego rozwoju w przestrzeni cyfrowej.
Szczegółowy program szkolenia:
DZIEŃ 1: Budowanie marki osobistej i strategii komunikacji na Instagramie
Część teoretyczna:
- Wprowadzenie do roli Instagrama w zielonej gospodarce – jak social media mogą wspierać transformację ekologiczną.
- Twoja marka osobista – definicja, misja, wartości, zielony wyróżnik.
- Grupa docelowa i ekospołeczność – identyfikacja odbiorców oraz ich potrzeb.
- Algorytm Instagrama – jak działa i jak go zrozumieć, aby wspierał zrównoważoną komunikację.
- Lejek sprzedażowy w modelu ESG – jak prowadzić odpowiedzialną sprzedaż i budować zaangażowanie.
- Ekologiczny storytelling i zielona narracja w komunikacji marki.
- Optymalizacja konta – bio, linki, highlights, zielone hashtagi.
Część praktyczna:
- Planowanie zielonego contentu – kalendarz treści z uwzględnieniem kampanii edukacyjnych i CSR.
- Instagram Stories – praktyczne wykorzystanie zrównoważonych formatów.
- Canva i CapCut – podstawy tworzenia estetycznych i „ekoświadomych” grafik oraz wideo.
- Minimalistyczna estetyka w social mediach – jak tworzyć mniej, ale lepiej.
Zielone umiejętności wplecione w moduły:
- Ekomarketing, cyfrowy minimalizm, zrównoważona konsumpcja treści, świadoma obecność w mediach społecznościowych, projektowanie zorientowane na użytkownika.
DZIEŃ 2: Tworzenie Reels i wideo promujących zielone idee
Część teoretyczna:
- Reels jako narzędzie edukacji ekologicznej i budowania świadomości.
- Typy Reels i ich potencjał w budowaniu zaangażowania wokół tematów środowiskowych.
- Nagrywanie ekologicznych wideo – efektywność, prostota, przekaz.
- Pomysły na zielone Reels – jak opowiadać o produktach, usługach lub działaniach z perspektywy zrównoważonego rozwoju.
- Odpowiedzialność cyfrowa i etyka treści wideo.
Część praktyczna:
- Tworzenie Reels od A do Z – nagrywanie, montaż, dodawanie muzyki i napisów.
- Reels mówione – tworzenie edukacyjnych treści z przesłaniem.
- Narzędzia do edycji (CapCut) i optymalizacja treści pod kątem przekazu ESG.
- Publikacja i analiza Reels – jak mierzyć zasięg i wpływ społeczny.
- Zasady efektywnego wykorzystania sprzętu przy zachowaniu niskiego śladu węglowego.
Zielone umiejętności wplecione w moduły:
- Cyfrowa efektywność, świadomość wpływu treści na środowisko, odpowiedzialne projektowanie treści, ekokomunikacja wizualna, narracja wizualna wspierająca zmianę społeczną.
Forma realizacji:
Szkolenie prowadzone w maksymalnie 12-osobowych grupach. Uczestnicy otrzymują skrypt szkoleniowy, materiały pomocnicze oraz dostęp do wybranych narzędzi. Szkolenie odbywa się stacjonarnie – sala wyposażona w TV, głośnik, Wi-Fi.
Brak wymagań wstępnych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Wprowadzenie do social media w zielonej transformacji. Wartości, misja, wizja działań. | Prowadzący Karolina Kirszniak | Data realizacji zajęć 30-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Grupa docelowa i storytelling. Algorytm Instagrama i zrównoważone treści. | Prowadzący Karolina Kirszniak | Data realizacji zajęć 30-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Praca warsztatowa – planowanie ekologicznego contentu, ćwiczenia. | Prowadzący Karolina Kirszniak | Data realizacji zajęć 30-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Przerwa | Prowadzący Karolina Kirszniak | Data realizacji zajęć 30-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Praktyka z Canvą – grafika w stylu cyfrowego minimalizmu. | Prowadzący Karolina Kirszniak | Data realizacji zajęć 30-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Praca z Instagram Stories i harmonogramem publikacji. | Prowadzący Karolina Kirszniak | Data realizacji zajęć 30-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Reels jako narzędzie eko-edukacji. Typy treści, przekaz, estetyka. | Prowadzący Karolina Kirszniak | Data realizacji zajęć 31-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Pomysły na Reels, planowanie, strategie wizualne i audio. | Prowadzący Karolina Kirszniak | Data realizacji zajęć 31-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Montaż i edycja – praca w CapCut, ćwiczenia. | Prowadzący Karolina Kirszniak | Data realizacji zajęć 31-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Przerwa | Prowadzący Karolina Kirszniak | Data realizacji zajęć 31-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Praktyka – tworzenie Reels mówionych z przesłaniem ESG. | Prowadzący Karolina Kirszniak | Data realizacji zajęć 31-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Publikacja treści i analiza statystyk. Omówienie i korekta projektów uczestników. | Prowadzący Karolina Kirszniak | Data realizacji zajęć 31-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Walidacja efektów uczenia się | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 31-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 600,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto287,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto287,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Karolina Kirszniak
Od 2020 roku specjalizuje się w tworzeniu treści cyfrowych, prowadzeniu komunikacji w mediach społecznościowych oraz projektowaniu materiałów wizualnych dla różnych branż, w tym edukacyjnej, usługowej i prospołecznej. Od kilku lat zajmuje się także projektowaniem kampanii promocyjnych z elementami zrównoważonego rozwoju oraz prowadzeniem szkoleń i warsztatów z zakresu digital marketingu, świadomego projektowania contentu i efektywnego wykorzystania narzędzi cyfrowych. Przeprowadziła liczne szkolenia z zakresu budowania marki osobistej, tworzenia treści wizualnych i komunikacji online.
Szkolenia i kwalifikacje:
– Szkolenie „Nowoczesny marketing w social media” – Agata Koman (16.01.2020),
– Szkolenie „Nowoczesny video marketing” – Agata Koman (2021),
– Ukończenie Akademii Canvy (2022) – potwierdzenie kompetencji w zakresie tworzenia treści wizualnych.
Trenerka posiada kwalifikacje i doświadczenie potwierdzające kompetencje w obszarach: budowania marki osobistej, tworzenia treści cyfrowych (w tym Reels), komunikacji proekologicznej, ekomarketingu, storytellingu opartego na wartościach ESG, cyfrowego minimalizmu oraz planowania i analizy kampanii online. Profil zawodowy oraz zakres ukończonych szkoleń są zgodne z tematyką i celem edukacyjnym usługi rozwojowej.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzymuje skrypt szkoleniowy, materiały do ćwiczeń podczas szkolenia.
Każdy uczetnik powinien posiadać smartfona (zalecany Iphone) oraz laptopa. Wytyczne informacje dot. potrzebnych aplikacji (wszystkie w wersji bezpłatnej) kursant otrzyma przez szkoleniem.
Informacje dodatkowe
,,Usługa rozwojowa będzie na dzień prowadzenia szkolenia spełniać aktualne wymogi dot. przestrzegania obostrzeń związanych z COVID 19, zgodnie z obowiązującymi wytycznymi https://www.gov.pl/web/koronawirus/aktualne-zasady-i-ograniczenia."
"Dostawa towarów lub świadczenie usług zwolnionych od podatku VAT na podstawie art.113 ust. 1 i 9 ustawy o VAT"
" zgodnie z treścią art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy z dnia 11.03.2004r.o podatku od towarów i usług (Dz.U. 2011.177.1054 z późn. zm.)- w całości"
lub
zgodnie z treścią § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2013 r. poz. 1722 ze zm.)- co najmniej 70%"
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi