Szkolenie praktyczne do uzyskania licencji pilota turystycznego PPL(A).
Możliwość dofinansowania
Szkolenie praktyczne do uzyskania licencji pilota turystycznego PPL(A).
Numer usługi 2025/04/15/180746/2691688
35 977,50 PLN
brutto
29 250,00 PLNnetto
799,50 PLNbrutto/h
650,00 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTransport i motoryzacja / Transport i logistyka
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy przedsiębiorstwa sektora lotniczo-kosmicznego, tj.: personel latający (piloci)
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji13-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi45
- Podstawa uzyskania wpisu do BURRozporządzenie KE nr 1178/2011 z dnia 3 listopada 2011 r. ustanawiające wymagania techniczne i procedury administracyjne odnoszące się do załóg w lotnictwie cywilnym (Dz. U. UE. L. z 2011 r. Nr 311 z późn. zm.) oraz art. 21 ust 2 pkt 5a, art. 160 i 161 i 95 a ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2023 r. poz. 2110 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńTeoria + praktyka-PPL(A)-Pilot turystyczny samolotowy, Teoria + praktyka-LAPL(A)-Pilot samolotowy rekreacyjny, Praktyka-CPL(A)-Pilot zawodowy samolotowy, Teoria + praktyka-FI(A)-Instruktor samolotowy, Teoria + praktyka-IR(A)-Uprawnienie do lotów według wskazań przyrządów- samoloty, Teoria + praktyka-IRI-Uprawnienie instruktora szkolenia w lotach według wskazań przyrządów, Teoria + praktyka-FTI(A)-Instruktor szkolenia pilotów doświadczalnych, Teoria + praktyka-MEP(L)-Samoloty wielosilnikowe tłokowe lądowe, Teoria + praktyka-SEP(L)-Samoloty jednosilnikowe tłokowe lądowe, Teoria + praktyka-CRI/ME-Uprawnienie instruktora na klasę samolotów wielosilnikowych, Teoria + praktyka-noc (A)-uprawnienie samolotowe do wyk. lotów nocnych, Teoria + praktyka-*- Uznanie kwalifikacji i uprawnień nabytych w lot. Państwowym,
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zdobycie niezbędnej wiedzy i umiejętności praktycznych do wydania licencji pilota samolotowego turystycznego PPL(A) wraz z uprawnieniem na klasę samolotów jednosilnikowych, tłokowych lądowych SEP(L).Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Efekty uczenia się uczestników usługi rozwojowej (szkolenie praktyczne):• poprawnie wykonuje wszelkie niezbędne czynności przed przystąpieniem do lotu (sprawdza dokumenty sprawności samolotu, mapy, dopasowanie fotela, pasów i pedałów sterowania, poprawnie uruchamia silnik i wykonuje jego próbę • Zna i stosuje odpowiednie procedury awaryjne w razie wystąpienia takiej konieczności • Poprawnie wykonuje: lot poziomy po prostej, wznoszenie, zniżanie, zakręty (w tym zakręty głębokie), wykonuje lot na minimalnej prędkości, lądowanie (w tym lądowanie przymusowe i lądowanie zapobiegawcze) • Zna i stosuje przyrządy nawigacyjne. | Kryteria weryfikacji - przed odbyciem swojego pierwszego samodzielnego lotu uczeń-pilot musi mieć ukończone co najmniej 16 lat-osoba ubiegająca się o licencję PPL(A) musi mieć ukończone 17 lat -orzeczenie lekarskie minimum klasy 2. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
Nie
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
Tak
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
Nie
Program
Program
Szkolenie obejmuje realizację następujących ćwiczeń i wymiarze godzinowym:
- Zad. 1 ćw. 0: Czynności przed lotem - określanie ciężaru i wyważenia samolotu, sprawdzenie, obsługa - 0 godz. 00 min., ilość lotów: 0;
- Zad. 1 ćw. 1: Lot zapoznawczy - 0 godz. 30 min., ilość lotów: 1
- Zad. 1 ćw. 2: Nauka sterowania w locie wznoszącym, poziomym i szybowym, prostym i zakrętach z przechyleniem do 300 - 1 godz. 30 min., ilość lotów: 3
- Zad. 1 ćw. 3: Loty po kręgu - 3 godz. 00 min., ilość lotów: 30
- Zad. 1 ćw. 4: Loty w strefie: opanowanie głębokich zakrętów oraz wyprowadzania z przeciągnięcia, wczesnej fazy korkociągu i spirali ,,na łeb”- 2 godz. 00 min., ilość lotów: 4
- Zad. 1 ćw. 5: Loty po kręgu - 2 godz. 00 min., ilość lotów: 20
- Starty i lądowania przy niewychylonych klapach;
- Procedura udaremnionego lądowania;
- Poprawianie nieprawidłowości startu i lądowania
- Zad. 1 ćw. 6: Przymusowe lądowania - 1 godz. 30 min., ilość lotów: n
- Zad. 1 ćw. 7: Przymusowe lądowania - 2 godz. 00 min., ilość lotów: 20
- Zad. 1 ćw. 8: Egzamin przed pierwszym lotem samodzielnym po kręgu - 0 godz. 20 min., ilość lotów: 2
- Zad. 1 ćw. 9: Samodzielne i kontrolne loty po kręgu - 3 godz. 10 min., ilość lotów: 30+n
- Zad. 2 ćw. 1: Pilotaż wg wskazań przyrządów z widoczności zewnętrzną. Procedury normalne i wyprowadzanie z nienormalnych położeń - 0 godz. 30 min., ilość lotów: 1
- Zad. 2 ćw. 2: Pilotaż wg wskazań przyrządów bez widoczności zewnętrznej. Procedury normalne - 2 godz. 00 min., ilość lotów: 4
- Zad. 2 ćw. 3: Pilotaż wg wskazań przyrządów bez widoczności zewnętrznej. Procedury awaryjne - 2 godz. 00 min., ilość lotów: 4
- Zad. 2 ćw. 4: Egzamin z pilotażu wg wskazań przyrządów bez widoczności zewnętrznej. Procedury normalne i awaryjne. - 0 godz. 30 min., ilość lotów: 1
- Zad. 3 ćw. 1: Przelot VFR z nawigowaniem wg orientacji wzrokowej, busoli i obliczeń nawigacyjnych - 3 godz. 00 min., ilość lotów: 3
- Zad. 3 ćw. 2: Przelot VFR z nawigowaniem wg busoli, orientacji wzrokowej i obliczeń nawigacyjnych, oraz wykorzystaniem radionamiarów - 5 godz. 00 min., ilość lotów: 5
- Zad. 3 ćw. 3: Lądowanie zapobiegawcze - realizowane wg decyzji instruktora w trakcie lotów nawigacyjnych - 2 godz. 00 min., ilość lotów: 8
- Zad. 3 ćw. 4a: Manewr do lądowania na wysokości 150 m. (500 ft.) - 1 godz. 00 min., ilość lotów: 12
- Zad. 3 ćw. 4b: Przelot VFR na wysokości 150m. (500 ft.) - 1 godz. 00 min., ilość lotów: 1
- Zad. 3 ćw. 5: Przeloty VFR w ruchu lotniczym kontrolowanym i niekontrolowanym, z lądowaniem na obcych lotniskach z zatrzymaniem silnika.- 1 godz. 30 min., ilość lotów: 1
- Zad. 3 ćw. 6: Egzamin przed pierwszym samodzielnym przelotem VFR. - 3 godz. 30 min., ilość lotów: 4
- Zad. 3 ćw. 7: Samodzielny przelot VFR po trasie zamkniętej. - 3 godz. 00 min., ilość lotów: 3
- Zad. 3 ćw. 8: Samodzielny przelot VFR z międzylądowaniami na lotniskach innych niż lotnisko odlotu - 4 godz. 00 min., ilość lotów: 4.
Szkolenie praktyczne prowadzone jest w zależności o warunków pogodowych. W przypadku złej pogody, zajęcia praktyczne przekładane są na inny dzień. Szkolenie ma charakter indywidualny. Zajęcia ewidencjonowane są w dokumentacji szkoleniowej z zapisem co do minuty czasu trwania lotu.
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 24
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 24 Lot zapoznawczy | Prowadzący Instruktor | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 24 Nauka sterowania w locie wznoszącym, poziomym i szybowym, prostym i zakrętach z przechyleniem 30 stopni. | Prowadzący Instruktor | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 24 Loty po kręgu | Prowadzący Instruktor | Data realizacji zajęć 20-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 24 Loty w strefie: opanowanie głębokich zakrętów oraz wyprowadzania z przeciągnięcia, wczesnej fazy korkociągu i spirali ,,na łeb” | Prowadzący Instruktor | Data realizacji zajęć 23-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 24 Loty po kręgu | Prowadzący Instruktor | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 24 Przymusowe lądowania | Prowadzący Instruktor | Data realizacji zajęć 28-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 24 Przymusowe lądowania | Prowadzący Instruktor | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 24 Egzamin przed pierwszym lotem samodzielnym po kręgu | Prowadzący Instruktor | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:20 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 24 Samodzielne i kontrolne loty po kręgu | Prowadzący Instruktor | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 03:10 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 24 Pilotaż wg wskazań przyrządów z widoczności zewnętrzną. Procedury normalne i wyprowadzanie z nienormalnych położeń | Prowadzący Instruktor | Data realizacji zajęć 04-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 24 Pilotaż wg wskazań przyrządów bez widoczności zewnętrznej. Procedury normalne | Prowadzący Instruktor | Data realizacji zajęć 04-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 24 Pilotaż wg wskazań przyrządów bez widoczności zewnętrznej. Procedury awaryjne | Prowadzący Instruktor | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 24 Egzamin z pilotażu wg wskazań przyrządów bez widoczności zewnętrznej. Procedury normalne i awaryjne. | Prowadzący Instruktor | Data realizacji zajęć 11-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 24 Przelot VFR z nawigowaniem wg orientacji wzrokowej, busoli i obliczeń nawigacyjnych | Prowadzący Instruktor | Data realizacji zajęć 11-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 24 Przelot VFR z nawigowaniem wg busoli, orientacji wzrokowej i obliczeń nawigacyjnych, oraz wykorzystaniem radionamiarów | Prowadzący Instruktor | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 24 Przelot VFR z nawigowaniem wg busoli, orientacji wzrokowej i obliczeń nawigacyjnych, oraz wykorzystaniem radionamiarów | Prowadzący Instruktor | Data realizacji zajęć 16-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 24 Lądowanie zapobiegawcze - realizowane wg decyzji instruktora w trakcie lotów nawigacyjnych | Prowadzący Instruktor | Data realizacji zajęć 20-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 24 Manewr do lądowania na wysokości 150 m. (500 ft.) | Prowadzący Instruktor | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 24 Przelot VFR na wysokości 150m. (500 ft.) | Prowadzący Instruktor | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 24 Przeloty VFR w ruchu lotniczym kontrolowanym i niekontrolowanym, z lądowaniem na obcych lotniskach z zatrzymaniem silnika. | Prowadzący Instruktor | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 24 Egzamin przed pierwszym samodzielnym przelotem VFR. | Prowadzący Instruktor | Data realizacji zajęć 30-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 24 Samodzielny przelot VFR po trasie zamkniętej. | Prowadzący Instruktor | Data realizacji zajęć 03-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 24 Samodzielny przelot VFR z międzylądowaniami na lotniskach innych niż lotnisko odlotu | Prowadzący Instruktor | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 24 Samodzielny przelot VFR z międzylądowaniami na lotniskach innych niż lotnisko odlotu | Prowadzący Instruktor | Data realizacji zajęć 07-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto35 977,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto29 250,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto799,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto650,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 2
1 z 2
Kamil Czerw
Pilot zawodowy, Instruktor samolotowy z dużym doświadczeniem, Wykształcenie wyższe, Posiadane uprawnienia w licencji CPL(A): SEP(L), IR/SE, FI,
2 z 2
Instruktor
Licencja zawodowa, wieloletnie doświadczenie
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
Warunki uczestnictwa
Wymagania medyczne:
- orzeczenie lotniczo-lekarskie wymagane do rozpoczęcia szkolenia PPL(A) klasy 2 lub klasy 1,
- ukończone 16 lat.
Adres
Adres
ul. Lotniskowa 33b
39-300 Mielec
woj. podkarpackie
Bezpośredni dostęp do dwóch pasów startowych położonych na kierunkach N i S oraz W i E, zlokalizowanych na lotnisku w Mielcu z bezpośrednim dostępem , który umożliwia loty przez 365 dni w roku.
Bezpośredni dostęp do pasa startowego wyposażonego w oświetlenie nocne jak i podejścia PAPI (Precision Approach Path Indicator) co daje możliwość wykonywania szkolenia do lotów Nocnych
Bezpośredni dostęp do pasa startowego wyposażonego w oświetlenie nocne jak i podejścia PAPI (Precision Approach Path Indicator) co daje możliwość wykonywania szkolenia do lotów Nocnych
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- • materiały szkoleniowe, pomieszczenie do prowadzenia zajęć.
Kontakt
Kontakt
Monika Sokół-Bańka
E-mail
monika.sokol-banka@mzl.com.pl
Telefon
(+48) 17 7493 324