"Szkolenie w ramach Akademii HR : wykorzystanie procesów migracyjnych w wewnątrzorganizacyjnej polityce HR"
"Szkolenie w ramach Akademii HR : wykorzystanie procesów migracyjnych w wewnątrzorganizacyjnej polityce HR"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa szkoleniowa jest skierowana do zespołów HR, przedsiębiorców z sektora MŚP oraz ich pracowników i pracownic odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub zarządzanie zasobami ludzkimi. W szczególności adresowana jest do menedżerów i menedżerek, a także kandydatów i kandydatek na stanowiska kierownicze w działach HR, zajmujących się procesami związanymi z polityką personalną lub przygotowywanych do awansu w tej dziedzinie.Szkolenie dedykowane jest osobom, które chcą skutecznie odpowiadać na wyzwania związane z zatrudnianiem cudzoziemców. Uczestnicy rozwiną umiejętności w zakresie pozyskiwania, adaptacji i integracji pracowników z zagranicy, budowania kultury organizacyjnej otwartej na różnorodność oraz wdrażania rozwiązań sprzyjających efektywnemu zarządzaniu zespołami wielokulturowymi. Nie jest wymagane posiadanie wcześniejszego doświadczenia w obszarze HR – wszystkie istotne zagadnienia zostaną szczegółowo omówione i wyjaśnione podczas szkolenia.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników4
- Data zakończenia rekrutacji05-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi32
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do świadomego i skutecznego zarządzania polityką HR w kontekście rosnącej obecności migrantów na polskim rynku pracy. Uczestnicy nauczą się oceniać wpływ procesów migracyjnych na organizację, a także przygotują się do pozyskiwania i wykorzystywania potencjału pracowników z zagranicy, zwłaszcza z Ukrainy Szkolenie obejmuje także zagadnienia dostosowania firmy oraz stanowisk pracy do potrzeb cudzoziemców, w tym aspekty prawne, językowe i integracyjne.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje trendy społeczno-gospodarcze oraz zjawiskakształtujące procesy migracyjne oraz ich wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstw. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje kluczowe trendy społeczno-gospodarcze wpływające na migracje pracowników do Polski. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje wpływ zjawisk migracyjnych na politykę zatrudnienia i funkcjonowanie organizacji. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Rozpoznaje podstawowe motywy podejmowania pracy w Polsce przezróżne grupy migrantów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia i opisuje główne motywy podejmowania pracy przez migrantów w zależności od kraju pochodzenia i sytuacji społeczno-gospodarczej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje motywacje migrantów w odniesieniu do możliwości i potrzeb organizacji. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się Określa główne wyzwania polityki HR własnej organizacji związanez procesami migracyjnymi. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje konkretne wyzwania związane z zatrudnianiem cudzoziemców w kontekście swojej organizacji. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Uczestnik proponuje możliwe rozwiązania wspierające politykę HR wobec pracowników z zagranicy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Rozpoznaje aktualne regulacje prawne (w tym związane z zezwoleniami na pracę, legalizacją pobytu, uznawaniem kwalifikacji i dyplomów itp.) dotyczące zatrudniania pracowników z zagranicy – ze szczególnym uwzględnieniem osób z Ukrainy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje podstawowe akty prawne i procedury związane z zatrudnianiem cudzoziemców. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik logicznie uzasadnia wybór działań kadrowych w kontekście obowiązujących przepisów. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się Identyfikuje metody pozwalające weryfikować potencjał, kwalifikacjei kompetencje zawodowe pracowników z zagranicy i dopasować do nich odpowiednią ofertę pracy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje narzędzia i techniki umożliwiające ocenę kwalifikacji oraz kompetencji migrantów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik dopasowuje profil kandydata z zagranicy do adekwatnej oferty pracy, uwzględniając jego kompetencje i potencjał. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Przygotowuje i wdraża rozwiązania ukierunkowane na kształtowaniew firmie przyjaznego środowiska pracy dla osób z zagranicy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik projektuje działania wspierające integrację i komfort pracy cudzoziemców w organizacji. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Uczestnik angażuje się w wypracowanie wspólnego stanowiska dotyczącego budowania otwartego środowiska pracy. | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana | |
Efekty uczenia się Dostarcza oferty pracy (sam i/lub we współpracy ze specjalizującymi sięw tej kwestii firmami, instytucjami) do odpowiednich grup kandydatów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje skuteczne kanały i partnerów do rozpowszechniania ofert pracy skierowanych do migrantów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik przygotowuje propozycję działań rekrutacyjnych dostosowanych do określonej grupy migrantów. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Skutecznie wdraża nowych pracowników z zagranicy do pracy na bazieusystematyzowanych programów zapewniających ich adaptację, integrację oraz sprzyjających efektywnej pracy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje plan wdrożenia (onboardingu) dla pracowników z zagranicy, uwzględniający etapy adaptacji i integracji. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Uczestnik proponuje konkretne działania wspierające efektywne wdrożenie cudzoziemców do zespołu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Organizuje pracownikom z zagranicy odpowiednie wsparcieorganizacyjne, językowe i prawne, związane z ich pracą w Polsce. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje kluczowe obszary wsparcia niezbędne dla skutecznego funkcjonowania cudzoziemców w miejscu pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik projektuje przykładowy system wsparcia dla pracowników z zagranicy w konkretnej organizacji. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Wprowadza rozwiązania eliminujące bariery językowe międzypracownikami z różnych krajów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje sytuacje, w których bariery językowe wpływają na efektywność pracy i komunikację w zespole. | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana |
Kryteria weryfikacji Uczestnik proponuje konkretne działania lub narzędzia wspierające komunikację międzykulturową w zespole. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Kształtuje wizerunek firmy otwartej na współpracę z osobami z różnychkrajów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje elementy strategii employer brandingowej wspierające otwartość kulturową organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik przygotowuje koncepcję działań promujących firmę jako pracodawcę przyjaznego cudzoziemcom. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Sprawnie identyfikuje i rozwiązuje wszelkie konflikty, które mogą byćpowiązane z różnicą stylów pracy migrantów z różnych krajów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje źródła potencjalnych konfliktów wynikających z różnic kulturowych i stylów pracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik proponuje działania mediacyjne i integracyjne zapobiegające eskalacji konfliktów. | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana | |
Efekty uczenia się Aktywnie identyfikuje oraz eliminuje zagrożenia związanez ewentualnymi nadużyciami względem pracowników z zagranicy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje sytuacje i praktyki mogące prowadzić do nadużyć wobec migrantów w miejscu pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje działania prewencyjne i interwencyjne minimalizujące ryzyko nadużyć. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do skutecznego zarządzania polityką HR w kontekście procesów migracyjnych. Uczestnicy nauczą się analizować trendy społeczno-gospodarcze wpływające na migrację, rozpoznawać motywy podejmowania pracy przez migrantów, identyfikować wyzwania organizacyjne oraz stosować aktualne przepisy prawne związane z zatrudnianiem cudzoziemców – ze szczególnym uwzględnieniem pracowników z Ukrainy. Rozwiną umiejętności w zakresie oceny potencjału kandydatów z zagranicy, planowania działań onboardingowych, integracyjnych i komunikacyjnych oraz tworzenia środowiska pracy sprzyjającego różnorodności kulturowej. Zdobędą także kompetencje w zakresie rozwiązywania konfliktów, przeciwdziałania nadużyciom oraz kształtowania wizerunku organizacji otwartej na współpracę międzynarodową.
Usługa szkoleniowa jest skierowana do zespołów HR, przedsiębiorców z sektora MŚP oraz ich pracowników i pracownic odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub zarządzanie zasobami ludzkimi. W szczególności adresowana jest do menedżerów i menedżerek, a także kandydatów i kandydatek na stanowiska kierownicze w działach HR, zajmujących się procesami związanymi z polityką personalną lub przygotowywanych do awansu w tej dziedzinie.
Dzień 1: Procesy migracyjne a nowe wyzwania w zarządzaniu zasobami ludzkimi. 8 godzin (08:00–16:00)
Teoria (3h 45 min) + przerwa 15 min:
- Społeczno-gospodarcze i geopolityczne uwarunkowania migracji do Polski.
- Zmieniający się rynek pracy – niedobory kadrowe i rola migrantów.
- Motywy podejmowania pracy przez migrantów – szczególne uwzględnienie pracowników z Ukrainy.
- Wyzwania HR związane z zatrudnianiem cudzoziemców: rekrutacja, integracja, rozwój.
- Learning Agility i reskilling w kontekście pracy w zespołach wielokulturowych.
Praktyka (3h 15 min) + przerwa 45 min:
- Warsztaty: Analiza przypadków – wpływ migracji na politykę zatrudnienia w różnych branżach.
- Ćwiczenia: Diagnoza gotowości organizacji do zatrudniania i wdrażania pracowników z zagranicy
- Debata ustrukturyzowana: Jakie kompetencje są kluczowe dla pracowników (i pracodawców) w kontekście pracy w zróżnicowanych kulturowo zespołach?
Dzień 2: Różnorodność kulturowa i migracyjna jako źródło przewagi konkurencyjnej. 8 godzin (08:00–16:00)
Teoria (3h 45 min) + przerwa 15 min:
- Wewnętrzne zróżnicowanie zespołów: doświadczenia, kwalifikacje, język, pochodzenie kulturowe i kontekst migracyjny.
- Różnorodność narodowościowa i kulturowa a cele HR i strategia organizacji – ryzyka i korzyści.
- Wykorzystanie potencjału pracowników z zagranicy w budowaniu innowacyjnych i odpornych zespołów.
- Integracja i transfer wiedzy – jak efektywnie łączyć lokalną i migracyjną wiedzę ukrytą.
- Znaczenie otwartości, elastyczności i Learning Agility w zarządzaniu różnorodnością.
Praktyka (3h 15 min) + przerwa 45 min:
- Ćwiczenia: Mapowanie różnorodności zespołu – identyfikacja kompetencji, wartości i barier.
- Warsztat: Projektowanie działań wspierających transfer wiedzy i doświadczeń między pracownikami z różnych kultur (np. mentoring międzykulturowy, job shadowing, społeczności praktyków).
- Debata swobodna: Czy różnorodność kulturowa i migracyjna zawsze sprzyja innowacyjności? – doświadczenia, refleksje, wnioski.
Dzień 3: Narzędzia HR w ocenie potencjału i rozwoju migrantów w organizacji. 8 godzin (08:00–16:00)
Teoria (3h 45 min) + przerwa 15 min:
- Metody weryfikacji kompetencji i kwalifikacji pracowników z zagranicy (testy kompetencyjne, wywiady ustrukturyzowane, ocena dokumentów, referencje międzykulturowe).
- Systemowe podejście do rozwoju kompetencji cudzoziemców – reskilling i upskilling w środowisku wielokulturowym.
- Projektowanie procesów rekrutacyjnych i onboardingowych z uwzględnieniem barier językowych, kulturowych i organizacyjnych.
- Tworzenie indywidualnych ścieżek rozwoju zawodowego dla migrantów – potencjał, potrzeby, realia formalne i integracyjne.
Praktyka (3h 15 min) + przerwa 45 min:
- Warsztaty: Dobór narzędzi oceny kompetencji do profilu kandydata z zagranicy i potrzeb organizacji.
- Ćwiczenia: Projekt ścieżki kariery pracownika z zagranicy – od diagnozy potencjału do integracji i awansu.
- Obserwacja symulowana: Prowadzenie rozmowy onboardingowej z pracownikiem z Ukrainy – analiza potrzeb, eliminowanie barier, wsparcie adaptacyjne.
Dzień 4: Projektowanie i wdrażanie kultury otwartości oraz integracji – Learning Agility w środowisku wielokulturowym. Walidacja. 8 godzin (08:00–16:00)
Teoria (2h 15 min) + przerwa 15 min:
- Czym jest kultura Learning Agility i jak rozwijać ją w zespołach zróżnicowanych kulturowo?
- Wartości organizacyjne wspierające otwartość na różnorodność, uczenie się i zmianę.
- Motywowanie migrantów i zespołów wielokulturowych do rozwoju – podejścia, narzędzia, przykłady integracyjne.
Praktyka (1h 30 min) + przerwa 30 min:
- Ćwiczenia: Diagnoza kultury organizacyjnej – czy wspiera rozwój i inkluzywność wobec cudzoziemców?
- Prezentacje uczestników: Pomysły na wdrożenie kultury otwartości i Learning Agility w zespołach z udziałem pracowników z zagranicy.
Walidacja osiągniętych efektów uczenia się - praktyka (3h 15 min) + przerwa 15 min
Plan walidacji:
Test teoretyczny:
- Zakres: Wpływ zmian rynkowych na HR, kultura różnorodności i Learning Agility, reskilling cudzoziemców, metody oceny kompetencji, narzędzia HR wspierające adaptację migrantów.
- Forma: Test wielokrotnego wyboru + pytania otwarte.
Obserwacja w warunkach symulowanych:
- Zadanie:Opracowanie i zaprezentowanie programu onboardingu lub rozwoju dla zespołu z udziałem migrantów.
- Elementy: Diagnoza potrzeb i potencjału cudzoziemców, zaprojektowanie działań (mentoring, ścieżki kariery, integracja), wskazanie narzędzi monitorujących rozwój.
- Forma: Praca w grupach + prezentacja wdrożenia + moderowana sesja pytań.
Debata ustrukturyzowana:
- Temat: „Jak budować przewagę konkurencyjną firmy w oparciu o zróżnicowany kulturowo zespół i gotowość do zmiany?”
- Wynik: Wypracowanie wspólnego stanowiska łączącego strategię różnorodności z kulturą rozwoju.
Prezentacja strategii HR:
- Zakres: Diagnoza problemów (migracja, rynek pracy), cele rozwojowe (różnorodność, onboarding, reskilling), działania (ścieżki kariery, narzędzia HR), mierniki (KPI).
- Forma: Prezentacja zespołowa.
Wywiad ustrukturyzowany:
- Zakres: Uzasadnienie doboru narzędzi HR do pracy z cudzoziemcami, ocena skuteczności wdrożenia (KPI, feedback), podejście do różnorodności i Learning Agility.
Analiza dowodów i deklaracji:
- Zakres dokumentacji do oceny:Dokumentacja: matryce kompetencji migrantów, plany onboardingu, mentoringu, działania wspierające różnorodność, KPI.
Warunki zaliczenia walidacji:
Uczestnik musi uzyskać pozytywne wyniki z każdego elementu walidacji:
- Test teoretyczny: min. 75% poprawnych odpowiedzi z zakresu omawianego materiału
- Obserwacja w warunkach symulowanych: diagnoza potrzeb pracowników z zagranicy, działania onboardingowe i rozwojowe, praca zespołowa.
- Debata ustrukturyzowana: aktywny udział, przemyślane argumenty, wypracowanie wspólnego stanowiska.
- Prezentacja strategii HR: spójne cele, plan działań uwzględniający potrzeby pracowników z zagranicy, różnorodność kulturową oraz rozwój kompetencji.
- Wywiad ustrukturyzowany: uzasadnienie decyzji, spójność z potrzebami organizacji i trendami HR.
- Analiza dowodów i deklaracji: kompletność dokumentacji, zgodność z założeniami szkolenia, realność wdrożenia.
Wyniki walidacji i certyfikacja:
Wyniki są omawiane podczas sesji podsumowującej. Uczestnicy, którzy zaliczą wszystkie elementy, otrzymują certyfikat w formie elektronicznej, w ciągu 3 dni roboczych od zakończenia walidacji.
Dodatkowe informacje:
Walidacja jest realizowana w czasie rzeczywistym z pełnym wsparciem technicznym.
Sposoby uzupełnienia wiedzy przed rozpoczęciem usługi:
Przed szkoleniem uczestnicy mogą zapoznać się z materiałami dotyczącymi zmian na rynku pracy, zarządzania różnorodnością, reskillingu oraz strategii rozwoju kompetencji. Polecane źródła:
- Raporty branżowe i analizy rynkowe (np. GUS, OECD, UNHCR, Deloitte, McKinsey) – dotyczące migracji zarobkowej, niedoborów kadrowych, integracji cudzoziemców i transformacji kompetencji.
- Strony tematyczne i portale HR (np. Harvard Business Review, HR Polska, Forbes, Diversity Hub) – artykuły i case studies związane z zarządzaniem różnorodnością, onboardingiem migrantów i polityką otwartości w organizacji.
- Materiały nt. Learning Agility i reskillingu – dobre praktyki rozwijania gotowości do zmiany, programy rozwoju kompetencji pracowników z zagranicy, strategie budowania kultury wspierającej uczenie się i integrację.
Quiz diagnostyczny (opcjonalnie, na życzenie uczestników): Przed szkoleniem uczestnicy mogą otrzymać krótki quiz online, który pozwoli im ocenić poziom wiedzy w kluczowych obszarach, takich jak:
- Wpływ procesów migracyjnych i zmian społeczno-gospodarczych na potrzeby kadrowe i politykę HR w organizacji.
- Strategie rekrutacji, adaptacji i rozwoju pracowników z zagranicy, w tym ich potencjału, kompetencji i doświadczenia kulturowego.
- Rola kultury organizacyjnej sprzyjającej różnorodności i uczeniu się, jako fundamentu integracji, efektywności i przewagi konkurencyjnej zespołów wielokulturowych.
Dyskusje przed szkoleniem:
- Uczestnicy mogą przed szkoleniem e-mailowo zgłaszać pytania do Organizatora. Najczęściej pojawiające się tematy zostaną omówione na początku szkolenia.
Zajęcia będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności. Wybrane metody walidacji umożliwiają zweryfikowanie zarówno wiedzy, umiejętności jak i kompetencji społecznych (postaw)
Harmonogram: Szkolenie trwa 4 dni, łącznie 32 godziny zegarowe:teoria: Teoria: 810 minut (13 godzin i 30 minut), Praktyka: 870 minut (14 godzin i 30 minut), Przerwy: 240 minut (4 godziny). W dniach od 1 do 4 przewidziano przerwy o łącznym czasie 60 minut dziennie (2 × 15 minut oraz 30 minut na obiad, zgodnie z harmonogramem). Przerwy są wliczone w czas trwania szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 46 (Teoria) Społeczno-gospodarcze i geopolityczne uwarunkowania migracji do Polski - rozmowa na żywo, chat. | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 06-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 46 (Teoria) Zmieniający się rynek pracy – niedobory kadrowe i rola migrantów.. - rozmowa na żywo, chat. | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 06-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 46 Przerwa: 15 minut. | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 06-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 46 (Teoria) Motywy podejmowania pracy przez migrantów – szczególne uwzględnienie pracowników z Ukrainy. – rozmowa na żywo, chat. | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 06-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 46 (Teoria) Wyzwania HR związane z zatrudnianiem cudzoziemców: rekrutacja, integracja, rozwój.– rozmowa na żywo, chat. | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 06-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 46 (Teoria) Learning Agility i reskilling w kontekście pracy w zespołach wielokulturowych – rozmowa na żywo, chat. | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 06-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 46 Przerwa obiadowa. | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 06-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 46 (Praktyka) Warsztaty: Analiza przypadków – wpływ migracji na politykę zatrudnienia w różnych branżach.– rozmowa na żywo, udostępnianie ekranu. | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 06-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 46 Przerwa: 15 minut. | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 06-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 46 (Praktyka) Ćwiczenia: Diagnoza gotowości organizacji do zatrudniania i wdrażania pracowników z zagranicy.– rozmowa na żywo, chat. | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 06-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 46 (Praktyka) Debata ustrukturyzowana: Jakie kompetencje są kluczowe dla pracowników (i pracodawców)? – rozmowa na żywo, chat. | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 06-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 46 (Teoria) Wewnętrzne zróżnicowanie zespołów: doświadczenia, kwalifikacje, język, pochodzenie kulturowe i kontekst migracyjny. - udostępnianie ekranu, rozmowa na żywo. | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 46 (Teoria) Różnorodność narodowościowa i kulturowa a cele HR i strategia organizacji – ryzyka i korzyści. – rozmowa na żywo, chat. | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 46 Przerwa: 15 minut. | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 46 (Teoria) Wykorzystanie potencjału pracowników z zagranicy w budowaniu innowacyjnych i odpornych zespołów. - udostępnianie ekranu, rozmowa na żywo. | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 46 (Teoria)Integracja i transfer wiedzy – jak efektywnie łączyć lokalną i migracyjną wiedzę ukrytą. – udostępnianie ekranu, rozmowa na żywo. | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 46 (Teoria) Znaczenie otwartości, elastyczności i Learning Agility w zarządzaniu różnorodnością.– udostępnianie ekranu, rozmowa na żyw | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 46 Przerwa obiadowa. | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 46 (Praktyka) Ćwiczenia: Mapowanie różnorodności zespołu – identyfikacja kompetencji, wartości i barier. – rozmowa na żywo, udostępnianie ekranu. | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 46 Przerwa: 15 minut. | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 46 (Praktyka) Warsztat: Projektowanie działań wspierających transfer wiedzy i doświadczeń między pracownikami z różnych kultur. – rozmowa na żywo, chat. | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 46 (Praktyka)Debata swobodna: Czy różnorodność kulturowa i migracyjna zawsze sprzyja innowacyjności?– rozmowa na żywo, chat. | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 46 (Teoria) Metody weryfikacji kompetencji i kwalifikacji pracowników z zagranicy. – rozmowa na żywo, udostępnianie ekranu. | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 46 (Teoria) Systemowe podejście do rozwoju kompetencji cudzoziemców– udostępnianie ekranu, rozmowa na żywo. | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 46 Przerwa: 15 minut. | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 46 (Teoria) Projektowanie procesów rekrutacyjnych i onboardingowych. – rozmowa na żywo, chat. | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 46 (Teoria)Tworzenie indywidualnych ścieżek rozwoju zawodowego dla migrantów.– rozmowa na żywo, chat. | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 46 Przerwa obiadowa. | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 46 (Praktyka) Warsztaty: Dobór narzędzi oceny kompetencji do profilu kandydata z zagranicy i potrzeb organizacji. – rozmowa na żywo, udostępnianie ekranu. | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 46 Przerwa: 15 minut. | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 46 (Praktyka) Ćwiczenia: Projekt ścieżki kariery pracownika z zagranicy–rozmowa na żywo, udostępnianie ekranu | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 32 z 46 (Praktyka) Obserwacja symulowana: Prowadzenie rozmowy onboardingowej z pracownikiem z Ukrainy.–rozmowa na żywo, udostępnianie ekranu | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 33 z 46 (Teoria) Czym jest kultura Learning Agility i jak rozwijać ją w zespołach zróżnicowanych kulturowo– rozmowa na żywo, chat. | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:50 | Liczba godzin 00:50 |
Przedmiot / temat zajęć 34 z 46 (Teoria)Wartości organizacyjne wspierające otwartość na różnorodność, uczenie się i zmianę.– udostępnianie ekranu, rozmowa na żywo. | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:50 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 35 z 46 (Teoria)Motywowanie migrantów i zespołów wielokulturowych do rozwoju– udostępnianie ekranu, rozmowa na żywo | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 36 z 46 Przerwa: 15 minut. | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 37 z 46 (Praktyka) Ćwiczenia: Diagnoza kultury organizacyjnej – czy wspiera rozwój i inkluzywność wobec cudzoziemców?– rozmowa na żywo, chat. | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 38 z 46 (Praktyka) Prezentacje uczestników: Pomysły na wdrożenie kultury otwartości i Learning Agility w zespołach z udziałem pracowników z zagranicy.. – rozmowa na żywo, chat. | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 39 z 46 Przerwa obiadowa. | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 40 z 46 (Praktyka)Test teoretyczny – rozmowa na żywo, udostępnianie ekranu. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 41 z 46 (Praktyka) Obserwacja w warunkach symulowanych – rozmowa na żywo, udostępnianie ekranu. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:20 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 42 z 46 (Praktyka) Debata ustrukturyzowana – rozmowa na żywo, chat. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:20 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 43 z 46 Przerwa: 15 minut. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 44 z 46 (Praktyka) Prezentacja projektu strategii HR – rozmowa na żywo, chat. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 45 z 46 (Praktyka) Wywiad ustrukturyzowany – rozmowa na żywo, udostępnianie ekranu. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 46 z 46 (Praktyka) Analiza dowodów i deklaracji – rozmowa na żywo, udostępnianie ekranu. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 640,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 640,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto145,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto145,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Mateusz Waluś
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik szkolenia Szkolenie w ramach Akademii HR : wykorzystanie procesów migracyjnych w wewnątrzorganizacyjnej polityce HR" otrzymuje dostęp do zestawu materiałów wspierających naukę, które są dostosowane do formy online i umożliwiają efektywne przyswajanie wiedzy oraz przygotowanie do egzaminu końcowego.
Szkolenie online: Całość zajęć odbywa się w formie zdalnej w czasie rzeczywistym za pomocą platformy Microsoft Teams
1. Materiały wstępne:
- Plan szkolenia:Szczegółowy harmonogram obejmujący moduły dotyczące: wpływu migracji i zmian społeczno-gospodarczych na rynek pracy, zarządzania różnorodnością kulturową, Learning Agility w środowisku wielokulturowym, reskillingu pracowników z zagranicy, projektowania ścieżek kariery i rozwoju kompetencji w kontekście pracy z migrantami.
- Case studies:Przykłady strategii wdrażania programów onboardingowych, mentoringowych, intermentoringu i ścieżek kariery dla pracowników z zagranicy – omawiane podczas warsztatów i ćwiczeń w grupach, z uwzględnieniem dobrych praktyk integracyjnych.
- Instrukcja techniczna:Wytyczne dotyczące korzystania z platformy do zajęć i walidacji (Microsoft Teams, udostępnianie plików, prezentacji, interaktywnych form współpracy online).
2. Materiały dydaktyczne:
Prezentacje multimedialne:Zestawy slajdów podsumowujących kluczowe zagadnienia związane z zarządzaniem potencjałem pracowników z zagranicy, różnorodnością kulturową, strategiami onboardingowymi, narzędziami HR wspierającymi adaptację i rozwój migrantów oraz budowaniem kultury Learning Agility. Udostępniane po każdej sesji w formacie PDF – na prośbę uczestnika.
Podręcznik uczestnika:Kompendium wiedzy obejmujące teorię i praktyczne przykłady związane z diagnozą kompetencji migrantów, projektowaniem programów integracyjnych, wdrażaniem działań reskillingowych oraz zarządzaniem zmianą w kontekście zespołów wielokulturowych. Zawiera pytania refleksyjne, checklisty i wskazówki pomocne w przygotowaniu do walidacji.
Arkusze ćwiczeń i szablony:
- Formularz analizy potrzeb i potencjału kompetencyjnego pracowników z zagranicy.
- Szablon projektowania ścieżek kariery uwzględniający kontekst migracyjny i integracyjny.
- Arkusz opracowania strategii zarządzania różnorodnością, onboardingiem i rozwojem talentów w zespołach zróżnicowanych kulturowo.
Bibliografia i dodatkowe źródła: Lista rekomendowanych publikacji, raportów i analiz (np. GUS, PARP, UNHCR, Deloitte, Diversity Hub) oraz artykułów dotyczących migracji zarobkowej, integracji pracowników z zagranicy, zarządzania różnorodnością i strategii HR odpowiadających na globalne zmiany rynku pracy.
3. Materiały końcowe:
Podsumowanie kluczowych zagadnień: Skróty najważniejszych treści przedstawione w formie graficznej (mapy myśli, diagramy, infografiki) podsumowujące każdy moduł tematyczny – m.in. zarządzanie różnorodnością kulturową, integrację migrantów, projektowanie działań onboardingowych, wykorzystanie Learning Agility i budowanie kultury otwartości w organizacji.
Zestaw pytań egzaminacyjnych: Przykładowe pytania obejmujące wszystkie efekty uczenia się – w tym analizy przypadków związanych z rekrutacją i adaptacją cudzoziemców, tworzenie strategii HR uwzględniającej procesy migracyjne oraz projektowanie działań wspierających rozwój i integrację zespołów wielokulturowych.
Certyfikat ukończenia szkolenia: Elektroniczny certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu i osiągnięcie efektów uczenia się.
Dostępność materiałów: Wszystkie materiały szkoleniowe – prezentacje, podręcznik uczestnika, arkusze ćwiczeń, zestaw pytań oraz notatki podsumowujące – są dostępne w wersji cyfrowej. Uczestnicy otrzymują je e-mailem lub poprzez dedykowaną platformę szkoleniową.
4. Kontakt z organizatorem:
- Organizator zapewnia wsparcie techniczne i merytoryczne przez cały czas trwania szkolenia.
- Możliwość kontaktu z trenerem podczas wyznaczonych godzin konsultacyjnych.
Warunki uczestnictwa
Zgodnie z Regulaminem Projektu:
- Uczestnik musi posiadać co najmniej 80% obecność podczas realizacji usługi szkoleniowej.
- Uczestnik zobowiązany jest do poddania się walidacji zgodnie z powyższymi zasadami.
Informacje dodatkowe
PODSTAWA ZWOLNIENIA z VAT:
W przypadku, jeśli powyższa usługa rozwojowa jest co najmniej w 70% finansowana ze środków publicznych w myśl § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2023r., poz. 955) to usługa może być zwolniona z naliczenia podatku VAT.
Link do szkolenia zostanie przekazany uczestnikom najpóźniej w przeddzień rozpoczęcia szkolenia.
Dane dostępowe do usługi zostaną przekazane Operatorowi nie później niż dwa dni przed rozpoczęciem szkolenia.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Wymagania techniczne:
- Urządzenie: komputer, laptop, tablet lub smartfon z kamerą internetową.
- Stabilne połączenie internetowe: minimalna prędkość 2 Mb/s (zalecana 4 Mb/s).
- Mikrofon oraz zestaw słuchawkowy lub wbudowane głośniki i mikrofon.
- Zainstalowana aplikacja do komunikacji (MS Teams) i przeglądarke PDF (np. Adobe Reader, Foxit Reader), umożliwiające uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów
- Przygotowanie do szkolenia:
- Uczestnicy na 3 dni przed rozpoczęciem szkolenia otrzymają e-mail z linkiem i szczegółowymi instrukcjami dotyczącymi logowania na platformę.
- Zaleca się wcześniejsze przetestowanie urządzenia i połączenia internetowego.
- Platforma szkoleniowa:
- Zajęcia odbywają się na wybranej platformie (MS Teams).
- Platforma umożliwia:
- Prezentację materiałów dydaktycznych (slajdy, filmy instruktażowe).
- Sesje pytań i odpowiedzi w czasie rzeczywistym (czat, audio).
- Rejestrację obecności uczestników.
- Materiały dydaktyczne:
- Materiały szkoleniowe (np. skrypty, prezentacje) udostępniane są w formacie cyfrowym (PDF).
- Uczestnicy mają możliwość ich pobrania i zapoznania się przed oraz podczas zajęć.
- Zasady udziału w zajęciach:
- Obecność na zajęciach online jest obowiązkowa i monitorowana przez system lub moderatora.
- Uczestnicy muszą mieć włączoną kamerę podczas sesji teoretycznej, aby potwierdzić swoją obecność i zaangażowanie.
- Szkolenie trwa 32 godziny (z przerwami), zgodnie z harmonogramem.
- Interaktywność:
- Szkolenie zdalne ma charakter interaktywny – uczestnicy mogą zadawać pytania, brać udział w dyskusjach i odpowiadać na pytania weryfikujące zrozumienie materiału.
- Wsparcie techniczne:
- Instytucja szkoleniowa zapewnia wsparcie techniczne na wypadek problemów z logowaniem, dostępem do platformy lub połączeniem internetowym.
- Przed rozpoczęciem szkolenia uczestnicy mogą skontaktować się z działem technicznym, aby przetestować swoje połączenie i przygotowanie sprzętu.