Akademia HR usługa szkoleniowa : Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy
Akademia HR usługa szkoleniowa : Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa szkoleniowa jest skierowana do przedsiębiorców MŚP i ich pracowników zajmujących się w firmie procesami HR lub przeznaczonych do awansu w dziale HR, a zwłaszcza do tych osób, które są lub będą odpowiedzialne za tworzenie strategii procesów HR ukierunkowanych na zrównoważony rozwój, w tym uwzględniający kwestie „zielonej gospodarki”, a także za wdrażanie rozwiązań gwarantujących rozwój organizacji oparty o analizę potrzeb różnych grup interesariuszy oraz aktywne włączenie w procesy rozwojowe wszystkich grup społecznych adekwatnych do zmieniającej się sytuacji i wymogów firmy.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji15-04-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestnika do zrozumienia i wykorzystania nowych trendów w obszarze HRzarządzania kapitałem ludzkim oraz do wykorzystania dobrych praktyk HR w kluczowych obszarach związanych ze
zmianami na rynku pracy i szeroko rozumianym otoczeniem społecznym. Nabędzie umiejętności wdrażania zmian w
organizacji w kontekście wykorzystania innowacyjnych rozwiązań
i procesów HR, pracy z różnymi grupami interesariuszy procesów zmian, w szczególności radzenie sobie z oporem przed
zmiana
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie zmian społecznych igospodarczych (na poziomie Polski i świata) i ich wpływ na procesy zarządzania kapitałem ludzkim | Kryteria weryfikacji Definiuje zmiany społeczne na tematgłównych wyzwań i trendów na polskim rynku pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Identyfikuje i opisuje nowe trendy wobszarze HR / zarzadzania kapitałem ludzkim wynikające z sytuacji na rynku pracy oraz ich wpływ na wyzwania i politykę personalną własnej firmy. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia i nazywa nowe trendy natemat współczesnych trendów społeczno gospodarczych oraz zasad zrównoważonego rozwoju. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Monitoruje działania, programy HR,które wdrażają najczęściej firmy z jego/jej branży. Wskazuje zarówno korzyści jak i ograniczenia oraz zagrożenia związane z tymi rozwiązaniami. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje różne programy HR iprzygotowuje prezentację pod kątem swojej firmy w oparciu o minimum pięć pytań sytuacyjnych. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Sporządza wnioski z analizy dobrychpraktyk HR innych organizacji i wykorzystuje je w planowanych u siebie wdrożeniach. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje katalog dobrych praktykHR | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Opracowuje innowacyjne rozwiązania wobszarze polityki personalnej własnej firmy i sprawnie włącza w ich realizację wszystkie grupy pracowników, których te zmiany dotyczą. | Kryteria weryfikacji Analizuje wdrożenie innowacjiHR wskazanie głównych wniosków dla własnej organizacji na bazie metody: Start – Stop – Wykorzystuj (ang: Start – Stop – Continue) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Wspiera u pracowników budowanienowych postaw i zachowań adekwatnych do zmieniającej się sytuacji i wymogów firmy. | Kryteria weryfikacji Planuje wdrożenie nowych postaw usiebie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Ocenia gotowość przedsiębiorstwa ipracowników do przeprowadzenia zmian. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje metodę oceny gotowościna zmianę u siebie i współpracowników | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Inicjuje i wdraża w organizacji zmianyzwiązane z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań i procesów HR | Kryteria weryfikacji Monitoruje inicjację zmian | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Diagnozuje potrzeby różnychinteresariuszy i zróżnicowanych grup pracowniczych (z uwzględnieniem m.in. płci, wieku, pochodzenia etnicznego i poglądów) i przygotowuje dla nich odpowiednie programy HR ukierunkowane nie tylko na zaspokojenie tych potrzeb, lecz także na pełną integrację pracowników w ramach organizacji. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje metodę diagnozy potrzebw oparciu o zgromadzoną wiedzę | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Identyfikuje źródła (np. obawypracowników przed utratą pracy, niedopasowaniem kompetencji itp.) i sprawnie eliminuje przejawy oporu przed zmianami | Kryteria weryfikacji Ćwiczenie / studium przypadku analiza wdrożenie innowacji HR wskazanie głównych wniosków dla własnej organizacji na bazie metody: Start – Stop – Wykorzystuj (ang: Start – Stop – Continue) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby, obawy ioczekiwania różnych grup interesariuszy (m.in.: kadra zarządzająca i menedżerska, przedstawiciele grup społecznych, kulturowych oraz wiekowych) w stosunku do procesów zmian związanych z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. Omawia je na bieżąco i uwzględnia w swoich działaniach. | Kryteria weryfikacji Planuje test i wybranie metodologiibadania potrzeb związanych z poznaną kompetencją i analizuje wyniki testu | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Odpowiednio do potrzeb różnych grupinteresariuszy objaśnia działania związane z wdrażaniem nowych rozwiązań HR | Kryteria weryfikacji Przygotowuje plan wdrożenia nowychrozwiązań HR zgodnie z potrzebami różnych grup | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Kształtuje wśród współpracownikówpozytywne nastawienie do zmian. | Kryteria weryfikacji Opisuje trzy pozytywne efektywprowadzanych zmian i przekazuje je współpracownikom | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
zaświadczeniu o ukończeniu szkolenia będą wyszczególnione umiejętności i wiedza, które uczestnik nabył w trakcie
szkolenia.
kryteria ich weryfikacji. Oznacza to, że uczestnik szkolenia został oceniony na podstawie wcześniej ustalonych
standardów, które określają, czy osiągnął założone cele szkoleniowe.
walidacji. Oznacza to, że ocena kompetencji uczestnika została przeprowadzona niezależnie od procesu nauczania, aby
zapewnić obiektywność i rzetelność weryfikacji zdobytych umiejętności
Program
Program
Szkolenie jest prowadzone w formie zdalnej i trwa 17 godzin i jest prowadzone w trybie godzin zegarowych. Usługa przewiduje zajęcia praktyczne i teoretyczne w tym łącznie: 5 godzin i 15 minut zajęć teoretycznych, 9 godzin i 45 minut zajęć praktycznych oraz pół godziny przerw łącznie Przerwy są wliczone w czas szkolenia. Podczas szkolenia przewidziano pracę w grupach - zajęcia praktyczne. 1. Zarządzanie zmianą w środowisku pracy – celowość, adaptacja w nowoczesnym środowisku pracy, podstawowe pojęcia 2. Rozpoznawanie wewnętrznych czynników sprzyjających lub hamujących zmiany – podstawowe narzędzia (SWOT, PESTLE) 3. Projektowanie skutecznych planów zarządzania zmianą 4. Analiza umiejętności obecnych pracowników w kontekście nowych wymagań rynku pracy 5. Komunikacja zmian i zarządzanie oporem, metodyki i narzędzia wprowadzania zmian . Budowanie programów mentoringowych. 7. Ocena i dostosowywanie strategii zarządzania zmianą: ustalanie wskaźników sukcesu i monitorowanie postępów zmian, budowanie kultury ciągłego uczenia się i adaptacji do zmian. . Reguły projektowania strategii HR oraz określenie roli funkcji personalnej w dobie zmian organizacyjnych. 9. Zarządzanie różnorodnością jako wiodąca kompetencja zmiennej rzeczywistości 10. Uważność (mindfulness) w zmianie jako źródło przywództwa nowoczesnych liderów. 11. Innowacyjne rozwiązania budowania zespołów działających w warunkach zmiany. 12. Identyfikacja kluczowych ról i kompetencji niezbędnych dla przyszłego sukcesu organizacji. 13. Wsparcie dla zdrowia psychicznego pracowników – w oparciu o autorską grę psychologiczną Po Moc - diagnoza sytuacji mogących generować stres i niepewność wśród pracowników w ramach programu well-being
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 18 Walidacja, Pre test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 18 Zarządzanie zmianą w środowisku pracy– celowość, adaptacja w nowoczesnym środowisku pracy, podstawowe pojęcia- wykład, teoria | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 18 Rozpoznawanie wewnętrznych czynników sprzyjających lub hamujących zmiany podstawowe narzędzia (SWOT, PESTLE)- wykład, teoria. | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 18 Projektowanie skutecznych planów zarządzania zmianą - wykład, chat | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 18 Komunikacja zmian i zarządzanie oporem, metodyki i narzędzia wprowadzania zmian- wykład, dyskusja, chat | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 18 Przerwa | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 18 Wprowadzenie doautorskiej gry psychologicznej Po Moc | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 18 Wsparcie dla zdrowia psychicznego pracowników gra psychologiczną Po Moc współdzielenie ekranu | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 18 Budowanie programów mentoringowych- wykład, chat, przykłady | Prowadzący Jolanta Reisch-Klose | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 18 Reguły projektowania strategii HR oraz określenie roli funkcji personalnej w dobie zmian organizacyjnych wykład, chat | Prowadzący Jolanta Reisch-Klose | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 18 Zarządzanie różnorodnością jako wiodąca kompetencja zmiennej rzeczywistości wykład, ćwiczenia, dyskusja | Prowadzący Jolanta Reisch-Klose | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 18 Uważność (mindfulness) w zmianie jako źródło przywództwa nowoczesnych liderów ćwiczenia, chat | Prowadzący Jolanta Reisch-Klose | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 18 Innowacyjne rozwiązania budowania zespołów działających w warunkach zmiany - chat | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 18 Ocena i dostosowywanie strategii zarządzania zmianą: ustalanie wskaźników sukcesu i monitorowanie postępów zmian, budowanie kultury ciągłego uczenia się i adaptacji do zmian - wykład, chat | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 18 Analiza umiejętności obecnych pracowników w kontekście nowych wymagań rynku pracy- wykład, ćwiczenia | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 18 Przerwa | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 18 Identyfikacja kluczowych ról i kompetencji niezbędnych dla przyszłego sukcesu organizacji chat, dyskusja, testy | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 18 Walidacja, Post test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 060,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 060,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto180,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto180,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Rafał Kapuśniak
datą rozpoczęcia realizacji usługi rozwojowej.
Wykształcenie wyższe: Uniwersytet Śląski , Wydział Prawa i Administracji oraz Wydział Nauk
Społecznych (politologia). Certyfikat Ekspert doradztwa zawodowego.
Zarządzał placówkami bankowymi (mBank, Nest Bank, Bank Handlowy, Getin Bank), zespołami
pracowników towarzystw ubezpieczeniowych. Był odpowiedzialny za
rekrutację i szkolenia pracowników oddziałów, realizację planów sprzedażowych placówek
oraz własnych planów sprzedażowych. Prowadził liczne negocjacje z klientami. Pozyskiwał
pracowników i pracował w działach HR. Zajmował się rekrutacją doradców inwestycyjnych,
prowadzeniem szkoleń z zakresu inwestycji i przeprowadzaniem certyfikacji w placówkach
bankowych.
Stworzył materiały szkoleniowe, m.in. wewnętrzny podręcznik dla Banku Handlowego z zakresu
technik sprzedaży
i negocjacji handlowych. Nadzorował doradców telesprzedaży i doradców terenowych na
terenie całej Polski. Zajmował się organizacją eventów sprzedażowych. Od czterech lat
pracuje jako specjalista ds. szkoleń rozwojowych i trener w firmie szkoleniowej.
Odbyte kursy i szkolenia : prowadzenie szkoleń metodą warsztatową- Kontrakt osh,
Komunikacja i Technisprzedaży, Cyberbezpieczeństwo w przedsiębiorstwie, Przywództwo
sytuacyjne SLII, Team Leader Development Plan - Motywowanie pracowników,
Jolanta Reisch-Klose
doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób
dorosłych w ostatnich dwóch latach (24 miesiącach) wstecz od dnia rozpoczęcia
szkolenia. Dziennikarka, redaktorka, tłumaczka z języka angielskiego (w tym języka biznesowego).
Certyfikowana coach i trenerka organizacji VCC (biznes/life coach), certyfikowana konsultantka
testu odporności psychicznej MTQ48/72by AQR International, UK). Certyfikat w zakresie teorii
osobowości Persolog, Łączy umiejętności tai chi/qui gong oraz jogi śmiechu (śmiechoterapii),
tworząc autorką metodę zarządzania stresem. Interesuje się pracą w nurcie prowokatywnym,
potwierdzane dyplomem Instytutu Komunikacji Prowokatywnej PROVOCARE., Zwolenniczka strategii
"błękitnego oceanu" oraz pracy opartej na relacjach i wartościach. Inicjatorka szkoleń, konferencji i
kursów w zakresie równouprawnienia kobiet, głównie w przestrzeni zawodowej i biznesowej oraz
powrotu na rynek pracy kobiet wykluczonych. Specjalistka w zakresie storytelingu i bajkoterapii,
autorka książek dla dzieci i dorosłych.
Twórczyni autorskiej gry coachingowo – rozwojowej PO MOC, WYPRAWA W GŁĄB SIEBIE
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Prezentacje, materiały on-line do pobrania, kwestionariusz samooceny, Test kompetencyjny z wynikami
Warunki uczestnictwa
Uczestnik musi być obecny na co najmniej 80% czasu zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć, np. w formie testu wiedzy, testu kompetencyjnego, zadań praktycznych do wykonania lub innych form zaliczenia zajęć. Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dostęp do komptera/laptopa/telefonu bądź innego urządzenia z dostępem do internetu, ponieważ usługa odbywa się w formie zdalnej w czasie rzeczywistym.
Informacje dodatkowe
Szkolenie trwa 17 godzin zegarowych, w tym 9 godzin praktyki, 7 godzin i 15 minut teorii i 45 minut przerwy. W każdym dniu przewidziano jedną przerwę 15-minutową. Wybrana metoda walidacji umożliwia zweryfikowanie zarówno wiedzy, umiejętności jak i kompetencji społecznych (postaw). Zajęcia będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności tj.: ćwiczenia, burza mózgów, studium przypadków. Link do szkolenia zostanie przekazany uczestnikom najpóźniej w przeddzień rozpoczęcia szkolenia. Dane dostępowe do usługi zostaną przekazane Operatorowi nie później niż dwa dni przed rozpoczęciem szkolenia. Usługa szkoleniowa zwolniona z podatku VAT na podstawie §3 ustęp 1. pkt.14 Rozporządzenia Ministra Finansów.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
PLATFORMA: Usługa będzie prowazona za pośrednictwem platformy ZOOM - usługa zdalna w czasie rzeczywistym. OKRES WAŻNOŚCI LINKU: od 14.05.2025 (godz. 8:00) do 16.05.2025 (godz. 14.00). MINIMALNE WYMAGANIA DOTYCZĄCE PARAMETRÓW ŁĄCZA SIECIOWEGO: Połączenie internetowe szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G/LTE, 5G) NIEZBĘDNE OPROGRAMOWANIE UMOŻLIWIAJĄCE UCZESTNIKOM DOSTĘP DO PREZENTOWANYCH TREŚCI I MATERIAŁÓW: przeglądarka (Windows) IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+; lub (Mac) Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+; lub (Linux) Firefox 27+, Chrome 30+ MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE: Ekran/Monitor, Głośniki – wbudowane lub podłączane na USB lub bezprzewodowe bluetooth, Klawiatura lub Mikrofon