AKADEMIA LIDERÓW: Międzypokoleniowe uczenie się - rozwijanie kompetencji i współpracy
AKADEMIA LIDERÓW: Międzypokoleniowe uczenie się - rozwijanie kompetencji i współpracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Identyfikator projektuRegionalny Fundusz Szkoleniowy II
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Warsztat dedykowany jest:
Menedżerom: którzy chcą efektywnie zarządzać zespołami wielopokoleniowymi.
Specjalistom HR: którzy poszukują strategii budowania integracyjnej kultury organizacyjnej, chcą lepiej zrozumieć potrzeby i oczekiwania pracowników z różnych pokoleń, rozwijać programy szkoleniowe i rozwojowe uwzględniające różnorodność wiekową, przeciwdziałać dyskryminacji ze względu na wiek oraz tworzyć polityki personalne wspierające międzypokoleniową współpracę i rozwój.
Specjalistom L&D: którzy pragną projektować i wdrażać programy szkoleniowe i rozwojowe odpowiadające na potrzeby różnych grup wiekowych
Usługa rozwojowa jest adresowana również do uczestników projektów:
- Kierunek-Rozwój
- Regionalny Fundusz Szkoleniowy II
- Małopolski Pociąg do Kariery
- Małopolskie Bony Rozwojowe Nowa Perspektywa
- Nowy start w Małopolsce z EURESem
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji07-07-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do skutecznego zarządzania zespołami wielopokoleniowymi, budowania integracyjnego środowiska pracy sprzyjającego współpracy i rozwojowi kompetencji poprzez zrozumienie różnic i potrzeb generacyjnych, efektywną komunikację, przeciwdziałanie stereotypom oraz wdrażanie praktycznych rozwiązań takich jak elastyczne formy pracy i mentoring międzypokoleniowy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje kluczowe cechy charakterystyczne i style pracy różnych pokoleń. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje cechy charakterystyczne i style pracy różnych pokoleń. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje formy dyskryminacji ze względu na wiek. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje formy dyskryminacji ze względu na wiek. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje strategie skutecznej komunikacji z pracownikami z różnych pokoleń. | Kryteria weryfikacji Uczestnik dobiera strategie komunikacji dopasowane do różnic pokoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia korzyści płynące z programów mentoringu międzypokoleniowego i odwrotnego mentoringu | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje dwie korzyści z zastosowania mentoringu międzypokoleniowego lub odwrotnego mentoringu w organizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje kluczowe aspekty skutecznego wdrożenia mentoringu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa odbywa się zdalnie w czasie rzeczywistym, w godzinach: 10:00 - 14:30 (6h dydaktycznych po 45 minut).
Przerwy nie są wliczone w czas trwania warsztatu.
Usługa jest realizowana z wykorzystaniem metod aktywizujących uczestników - interaktywny warsztat, narzędzia i ich praktyczne zastosowanie na realnych przykładach, studia przypadków, dyskusja, sesja Q&A.
Agenda spotkania:
1. Przegląd pokoleniowy: cechy charakterystyczne i style pracy różnych pokoleń
- Kwestionowanie dyskryminacji ze względu na wiek: Różne formy dyskryminacji ze względu na wiek (świadome i nieświadome uprzedzenia) oraz ich negatywny wpływ na jednostki i organizacje. Przykłady z życia i otwarta dyskusja.
- Aktywność: „Pogromcy mitów”: powszechne mity na temat różnych grup wiekowych - omówienie i obalenie w grupach.
2. Budowanie miejsca pracy uwzględniającego wszystkie grupy wiekowe
- Komunikacja uwzględniająca wszystkie grupy wiekowe: Strategie skutecznej komunikacji między pokoleniami, biorąc pod uwagę różne style komunikacji i preferencje.
- Elastyczne formy pracy: znaczenie oferowania elastycznych form pracy (np. praca zdalna, elastyczne godziny pracy, stopniowe przechodzenie na emeryturę), aby sprostać potrzebom pracowników na różnych etapach życia.
- Programy mentoringu i odwrotnego mentoringu: korzyści płynące z programów mentoringu międzypokoleniowego i sposoby ich skutecznego wdrażania.
- Rozwój umiejętności i szkolenia: teoria samostanowienia w praktyce. Strategie wspierania neuroplastyczności.
- Aktywność: „Wyzwanie integracyjnego miejsca pracy”: case study obejmujący wyzwania związane z wiekiem - rozwiązania w małych grupach.
3. Podejmowanie działań
- Opracowanie planu działania: Opracowanie spersonalizowanych planów działania w celu wdrożenia praktyk integracyjnych w zakresie wieku we własnych miejscach pracy.
- Zasoby i narzędzia: artykuły, zestawy narzędzi i najlepsze praktyki do wspierania ciągłego uczenia się.
- Pytania i odpowiedzi oraz podsumowanie: Poświęć czas na pytania i podsumuj najważniejsze wnioski z warsztatu.
4.. Walidacja - test wiedzy
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 4 Przegląd pokoleniowy: cechy charakterystyczne i style pracy różnych pokoleń | Prowadzący Anna Connor Łakomy | Data realizacji zajęć 10-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 4 Budowanie miejsca pracy uwzględniającego wszystkie grupy wiekowe | Prowadzący Anna Connor Łakomy | Data realizacji zajęć 10-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 4 Podejmowanie działań | Prowadzący Anna Connor Łakomy | Data realizacji zajęć 10-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 4 Walidacja - test wiedzy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto680,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto680,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto113,33 PLN
- Koszt osobogodziny netto113,33 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Connor Łakomy
Socjolog, absolwent Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych oraz PR i Marketingu na Uniwersytecie Warszawskim oraz stypendysta Northeastern Illinois University w Chicago. Doktorantka na Uniwersytecie Complutense w Madrycie, specjalizująca się w neuronauce społecznej, badaniach transdyscyplinarnych.
W ciągu ostatnich 5 lat prowadziła szkolenia o podobnej tematyce dla osób dorosłych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Szkolenie jest realizowane w ramach godzin dydaktycznych 45 min.
Uczestnik otrzyma:
- dyplom
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia
- prezentację od trenera prowadzącego warsztat.
Informacje dodatkowe
Szkolenie jest zwolnione z VAT dla uczestników z dofinansowaniem 70% lub więcej (Podstawa zwolnienia z VAT: Zwolnienie z VAT art.43 ust.1 pkt29 lit.a i c. Ust. o podatku od towarów i usług).
Dla uczestników z dofinansowaniem poniżej 70% lub bez dofinansowania do faktury będzie doliczony VAT 23%.
- Oferujemy kompleksowe wsparcie w pozyskaniu dofinansowania na wszystkie oferowane usługi.
- Realizujemy szkolenia również w formie zamkniętej, dla konkretnych organizacji, oddziałów firm, z możliwością dopasowania usługi do konkretnych potrzeb organizacji.
- Przed zgłoszeniem na usługę prosimy o kontakt w celu potwierdzenia dostępności wolnych miejsc/gwarancji terminu.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warsztaty będą prowadzone na platformie MS Teams. Uczestnik otrzyma link oraz niezbędne login i hasło do zalogowania się.
Uczestnik musi uczestniczyć w warsztatach z włączona kamerą i być podpisany swoim imieniem i nazwiskiem, aby jego obecność na warsztatach została uznana.
Wymagany jest dostęp do komputera lub laptopa z kamerą, mikrofonem i głośnikami, sieci wifi lub internetu przewodowego.