Skuteczna komunikacja - szkolenie
Skuteczna komunikacja - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie adresowane jest do osób zainteresowanych doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych ze skuteczną komunikacją zespołową.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji28-11-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do wykorzystywania skutecznych narzędzi komunikacji, dzięki którym wzrośnie efektywność przepływu informacji w zespole. Uczestnicy poznają rolę przepływu informacji, oraz zostaną przygotowani do budowania postaw, które sprzyjają skutecznej komunikacji pionowej i poziomej w organizacji.Uczestnik będzie umiejętnie posługiwał się pytaniami otwartymi, oraz wykorzystywał narzędzia aktywnego słuchania.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA:Charakteryzuje schemat komunikacji interpersonalnej Wymienia zasady otwartej komunikacji Definiuje cztery płaszczyzny wypowiedzi i kwadrat komunikacji von Thun’a Definiuje bariery i narzędzia aktywnego słuchania | Kryteria weryfikacji Wskazuje główne elementy procesu komunikacji (nadawca, odbiorca, komunikat, kanał, sprzężenie zwrotne).Wymienia i opisuje zasady otwartej komunikacji. Definiuje i objaśnia cztery płaszczyzny wypowiedzi. Wyjaśnia koncepcję kwadratu komunikacji von Thun’a. Wymienia i charakteryzuje różne bariery komunikacyjne. Definiuje i objaśnia techniki aktywnego słuchania. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI:Aktywnie słucha wypowiedzi innych Umiejętnie posługuje się pytaniami otwartymi Stosuje komunikat otwarty Używa kwadratu komunikacji von Thun’a | Kryteria weryfikacji Wykazuje umiejętność parafrazowania i klaryfikacji wypowiedzi innych.Używa technik aktywnego słuchania w praktycznych sytuacjach komunikacyjnych. Formułuje pytania otwarte w różnych kontekstach komunikacyjnych. Używa pytań otwartych do pogłębiania rozmowy i uzyskiwania szczegółowych informacji. Wykazuje umiejętność wyrażania swoich myśli i uczuć w sposób jasny i otwarty. Wykorzystuje teorię kwadratu komunikacji von Thun’a w praktyce. Analizuje komunikaty zgodnie z koncepcją czterech płaszczyzn wypowiedzi. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE:Wykorzystuje narzędzia aktywnego słuchania Niweluje bariery komunikacyjne w swojej organizacji | Kryteria weryfikacji Wdraża techniki aktywnego słuchania w codziennej pracy zespołowej.Proponuje i wdraża strategie eliminowania barier komunikacyjnych | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie ma charakter warsztatowy z wykorzystaniem metod aktywizujących i angażujących uczestników, zorientowane na kształcenie i rozwijanie określonych kompetencji.
Usługa jest realizowane w formie zdalnej w czasie rzeczywistym - metody: video rozmowa, współdzielenie ekranu
Usługa jest realizowana w godzinach zegarowych
Przerwy zostały wliczone w koszt usługi.
Cele główny szkolenia oraz cele szczegółowe zostały określone w polu Główny cel usługi>Cel edukacyjny a efekty usługi w polu Efekty usługi (produkty), efekty uczenia się/kształcenia
Dzień I | |
Rozpoczęcie szkolenia. | Przedstawienie się trenera i uczestników. Przedstawienie celów i agendy szkolenia. Przyjęcie zasad aktywnego uczestnictwa w szkoleniu. |
Komunikacja interpersonalna w praktyce. | Grupa bierze udział w ćwiczeniu. Na podstawie wniosków z ćwiczenia zostaje omówiony schemat komunikacji interpersonalnej. Później dyskusja co może nam pomóc w prawidłowym przekazywaniu informacji między sobą. |
Komunikacja w trudnych sytuacjach. Cel drogą do kompromisu. | Celem ćwiczenia jest odróżnianie wyobrażeń i interpretacji od faktów w komunikacji słownej i pisemnej poprzez prowadzenie rozmowy w kierunku rozwiązania wygrana – wygrana lub przynajmniej kompromisu. Pozwala na posługiwaniu się świadomym komunikatem opartym na celu. |
Rola pytań. | Uczestnicy biorą udział w ćwiczeniu dotyczącym zadawania pytań. Na podstawie wyników omówione zostają podstawowe błędy w zadawaniu pytań. Czym się różnią, jaka jest rola pytań otwartych. Następnie uczestnicy ćwiczą zamianę pytań zamkniętych na otwarte. |
Bariery w słuchaniu. | Omówienie najczęstszych barier w słuchaniu drugiej osoby:
Jak sobie z nimi radzić – dyskusja z uczestnikami. |
Narzędzia aktywnego słuchania. | Na czym polega aktywne słuchanie? Omówienie i przećwiczenie narzędzi aktywnego słuchania:
|
3 kanały komunikacyjne. | Na podstawie fragmentu filmu bez dźwięku uczestnicy określają emocje bohaterów. Na tej podstawie zostają omówione trzy kanały komunikacji. Wyjaśnienie dlaczego tak ważna jest mowa ciała oraz intonacja. |
Jak praktycznie wykorzystać mowę ciała w komunikacji | Dopasowanie – uczestnicy ćwiczą w rozmowach jak ważne jest dopasowanie mowy ciała aby zjednać rozmówcę i „pociągnąć” go za sobą. |
Dzień II | |
Na co uważać w komunikacji? | Ćwiczenie z uczestnikami – przekazywanie informacji zwrotnej. Omówienie ćwiczenia – jak odbieramy informację zwrotną, co nas mogło zirytować? Omówienie – co i dlaczego wzbudza w nas negatywne emocje podczas komunikacji. Jak tego uniknąć, jak dobierać słowa? |
Jak uniknąć nieporozumień? Kwadrat von Thun’a | Omówienie 4 płaszczyzn komunikacji von Thun’a. W jakich sytuacjach to pomaga, jak można uniknąć dzięki temu niepotrzebnych konfliktów. |
Otwarta komunikacja. | Uczestnicy poznają zasady otwartej komunikacji – na czym ona polega, jaki jest jej sens w codziennej pracy. Omówiony zostanie komunikat otwarty bazujący na kwadracie komunikacyjnym. Ćwiczenie – jak stosować komunikat otwarty w wybranych sytuacjach w pracy. |
Sztuka budowania dobrych relacji. | Odgrywając scenki sytuacyjne w trakcie ćwiczenia Uczestnicy poznają różnicę między nieświadomym a świadomym przekazem w komunikacji, znaczenie spójności komunikacji – zgodność słów z mową ciała i skuteczność narzędzia parafrazy precyzującego przekaz. |
Zasady komunikacji w mojej firmie. | Uczestnicy na podstawie poprzednich części szkolenia wypracowują zasady efektywnej komunikacji w swojej pracy. Następnie zostaną one omówione i przedyskutowane na forum. |
Zakończenie szkolenia. Walidacja | Podsumowanie szkolenia. Wytyczenie obszarów do pracy po szkoleniu. Informacje zwrotne od uczestników. Test wiedzy |
Weryfikacja postępów oraz ocena osiągnięcia efektów uczenia się dokonywana będzie w trakcie realizacji szkolenia na bieżąco na podstawie ćwiczeń, quizów, zadań praktycznych dokonywanych indywidualnie.
Analiza dowodów i deklaracji zebranych po szkoleniu do celów walidacji.
Walidacja zostanie przeprowadzona przez Walidatora w postaci testu teoretycznego oraz na podstawie oceny analizy dowodów i deklaracji zebranych po szkoleniu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 19 Rozpoczęcie szkolenia | Prowadzący Barbara Dytko | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 19 Komunikacja interpersonalna w praktyce | Prowadzący Barbara Dytko | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 19 Przerwa | Prowadzący Barbara Dytko | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 19 Komunikacja w trudnych sytuacjach. Cel drogą do kompromisu | Prowadzący Barbara Dytko | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 19 Rola pytań | Prowadzący Barbara Dytko | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 19 Bariery w słuchaniu | Prowadzący Barbara Dytko | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 19 Przerwa | Prowadzący Barbara Dytko | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 19 Narzędzia aktywnego słuchania | Prowadzący Barbara Dytko | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 19 3 kanały komunikacyjne | Prowadzący Barbara Dytko | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 00:35 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 19 Jak praktycznie wykorzystać mowę ciała w komunikacji | Prowadzący Barbara Dytko | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:20 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 19 Na co uważać w komunikacji? | Prowadzący Barbara Dytko | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 19 Jak uniknąć nieporozumień? Kwadrat von Thun’a | Prowadzący Barbara Dytko | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 19 Przerwa | Prowadzący Barbara Dytko | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 19 Otwarta komunikacja | Prowadzący Barbara Dytko | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 19 Sztuka budowania dobrych relacji. | Prowadzący Barbara Dytko | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 19 Przerwa | Prowadzący Barbara Dytko | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 19 Zasady komunikacji w mojej firmie | Prowadzący Barbara Dytko | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 19 Zakończenie szkolenia | Prowadzący Barbara Dytko | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:20 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 19 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 832,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 832,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 177,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 177,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Barbara Dytko
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
e- podręcznik
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest przyjęcie zapisu na usługę.
Informacje dodatkowe
Podstawą zwolnienia z VAT na mocy par. 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (zwalnia się od podatku usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane). Usługi w zakresie kształcenia zawodowego i przekwalifikowania obejmują nauczanie pozostające w bezpośrednim związku z branżą lub zawodem, tak samo jak nauczanie mające na celu uzyskanie lub uaktualnienie wiedzy do celów zawodowych (art. 44 rozporządzenia wykonawczego Rady (UE) nr 282/2011 z dnia 15 marca 2011 r. ustanawiającego środki wykonawcze do dyrektywy 2006/112/WE)
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa będzie realizowana przez platformę ClickMeeting.
Minimalne wymagania sprzętowe dla uczestników:
Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy)
2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej)
System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13(zalecananajnowsza wersja), Linux, Chrome OS.
Niezbędne oprogramowanie - przeglądarka internetowa. Polecamy szczególnie przeglądarki Chrome, Opera, Firefox.
Wymagania dla przepustowości łącza:
Typ połączenia
Audio 256 kbps
Audio + video 512 kbps
Audio + video + współdzielenie ekranu 1024 kbps
3 strumienie wideo 2048 kbps
4 strumienie wideo 3072 kbps
5 strumieni wideo 4096 kbps
6 strumieni wideo 5120 kbps
7 strumieni wideo 6144 kbps
Minimalne wymagania dotyczące łącza znajdą Państwo pod linkiem:
https://knowledge.clickmeeting.com/pl/glossary/przepustowosc-lacza/
Okres ważności linka umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: 29-30.11.2025
Link do spotkania zostanie przekazany uczestnikom drogą elektroniczną, e mailem.
Link zostanie udostępniony w karcie usługi na 1 tydzień przed rozpoczęciem usługi.