Zespół jak sonata księżycowa - szkolenie z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości VR - szkolenie
Zespół jak sonata księżycowa - szkolenie z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości VR - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie kierowane jest do przedsiębiorstw z branż, w których intensywna współpraca zespołowa może generować potencjalne nieporozumienia i wyzwania komunikacyjne, a w szczególności dedykowane jest menedżerom wyższego i średniego szczebla, właścicielom firm, liderom zespołów, kierownikom liniowym, mistrzom oraz brygadzistom.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji23-04-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnicy po zakończonym szkoleniu będą:1. wykorzystywali mechanizmy zachodzące w zespole i wpływali dzięki temu na jego efektywność,
2. unikali dysfunkcji w zespole oraz wiedzieli jak budować bezpieczne środowisko pracy, w którym takie dysfunkcje będą minimalizowane,
3. budowali zaufanie pomiędzy członkami zespołu i rozmawiać o potrzebach,
4. wykorzystywali różnice indywidualne członków zespołu i zbudują na tym siłę zespołu (wykorzystanie talentów każdego członka zespołu).
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik wykorzystuje mechanizmy zachodzące w zespole i wpływa dzięki temu na jego efektywność. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje jakie są właściwe składowe elementy efektywnego zespołu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje etapu rozwoju zespołu oraz trafnie reaguje zgodnie z potrzebami rozwojowymi zespołu oraz jego członków. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Dobiera narzędzia niezbędne do budowania efektywnego zespołu takie jak zaangażowanie, motywacja, bezpieczeństwo psychologiczne, różnorodność i zaufanie. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnika unika dysfunkcji w zespole oraz buduje bezpieczne środowisko pracy, w którym takie dysfunkcje będą minimalizowane. | Kryteria weryfikacji Uczestnik trafnie diagnozuje dysfunkcje w zespole. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik właściwie reaguje na możliwości wystąpienia dysfunkcji w zespole, przeciwdziała tym dysfunkcjom. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik skutecznie wykorzystuje pojawiające się błędy w zespole jako niezbędne elementy do rozwoju zespołu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestniki wykorzystuje różnice indywidualne członków zespołu i buduje na tym siłę zespołu, wykorzystując talenty każdego członka zespołu. | Kryteria weryfikacji Stosuje świadomie techniki komunikacji interpersonalnej w codziennej pracy z zespołem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Trafnie określa typy komunikacyjne członków zespołu i właściwie dostosowuje sposób komunikacji do określonego typu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Sprawnie dostosowuje zadania do talentów poszczególnych członków zespołu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
I. Wymogi szczególne
- Szkolenie kierowane jest do przedsiębiorstw z branż, w których intensywna współpraca zespołowa może generować potencjalne nieporozumienia i wyzwania komunikacyjne, a w szczególności dedykowane jest menedżerom wyższego i średniego szczebla, właścicielom firm, liderom zespołów, kierownikom liniowym, mistrzom oraz brygadzistom.II. Zakres merytoryczny programu
Rozpoczęcie szkolenia:
- Przywitanie uczestników.
- Przedstawienie celów i programu szkolenia.
- Poznanie się uczestników i trenera - integracja i budowanie zaufania.
1. Wstęp: Co to jest zespół:
Celem bloku pierwszego jest uwspólnienie pojęcia ZESPÓŁ. Zaproszenie uczestników do swobodnego definiowania, dookreślania czym jest a czym nie jest praca zespołowa. Jest to również moment na określenie oczekiwań względem warsztatów i zasad współpracy.
- Cechy efektywnego zespołu
- Zanim powstanie sonata – jak zespół może wspólnie przygotować się do pracy – zadanie wprowadzające do pracy VR oraz ilustrujące efekt synergii - uczestnicy za pomocą VR odnajdują na Księżycu wskazówki do rozwiązania zagadki logicznej •
- Wspólna diagnoza słabych i mocnych stron zespołu; co możemy ulepszyć?
- Warunki istnienia zespołu.
2. Zaufanie:
„Członkowie efektywnych zespołów ufają sobie nawzajem na podstawowym emocjonalnym poziomie. Nie obawiają się dyskutować na temat własnych słabości, błędów, obaw i zachowań. Są całkowicie otwarci wobec innych, nie stosują barier ochronnych. Znają siebie, swoje potrzeby i wzajemne oczekiwania “.
Celem bloku drugiego jest podwyższenie gotowości do zaufania członkom swoich zespołów, stawianie poprzeczki adekwatnie do możliwości i wsparcie w działaniach. A także podniesienie gotowości do otwierania się na innych, mówienie o intencjach i potrzebach, bez obaw o ocenianie i wyśmiewanie.
- Komunikacja interpersonalna jako podstawa działania zespołu.
- Bariery w komunikacji zespołu i ich eliminowanie.
- Warunki skutecznego porozumiewania się w grupie.
- Kto jest kim w zespole? Siła różnorodności - style myślenia i działania.
3. Otwartość na konflikt:
„Członkowie zespołów, którzy sobie ufają, nie obawiają się prowadzić gorących dyskusji dotyczących kluczowych kwestii dla osiągnięcia sukcesu przez zespół czy organizację. Nie wahają się nie zgodzić z innymi, poddawać w wątpliwość różne punkty widzenia a wszystko to w duchu znalezienia najlepszych rozwiązań, odkrycia prawdy i podejmowania trafnych decyzji.”
Blok trzeci ma na celu wypracowanie umiejętności wzbudzania i moderowania konstruktywnych konfliktów oraz panowanie nad energią grupy.
- Dlaczego konflikt może być twórczy i spajający zespół?
- Rodzaje konfliktów i sposoby indywidualne reagowania na nie.
- Nie atakuj i nie uciekaj – jak radzić sobie w trudnych warunkach – zadanie z aplikacją VR Księżyc – uczestnicy podczas wyprawy na Księżyc mają za zadanie znaleźć i zidentyfikować zachowania agresywne, uległe, manipulacyjne i asertywne
- Stres przyczyną konfliktów? Czy konflikty są przyczyną stresu - jak opanować stres i nie dać się wypaleniu zawodowemu.
4. Zaangażowanie:
“Członkowie zespołu, którzy angażują się w konflikt, są wstanie dojść do porozumienia dotyczącego ważnej decyzji nawet w sytuacji, gdy na początku część z nich ma odmienne zdanie. Dzieje się tak dlatego, że wszyscy przedstawiają swoje wątpliwości, wszelkie pomysły i idee zostały wypowiedziane i nic nie zostało zamiecione pod dywan".
Celem bloku czwartego jest wzmocnienie umiejętności skutecznego motywowania i rozpoznawania predyspozycji, talentów członków zespołu. Ważnym elementem jest tu również udzielania motywujących informacji zwrotnych zarówno przyjemnych jak i nieprzyjemnych. A także pobudzanie twórczych zdolności zespołu.
- Zaangażowanie versus motywowanie – co sprawia, że ludziom chce się bardziej; słów kilka o motywacji wewnętrznej.
- Łańcuch zdarzeń – zadanie z wykorzystaniem aplikacji VR Księżyc polegające na znalezieniu wszystkich elementów historii, ułożeniem jej w logiczną całość. Zadanie jest żmudne i zajmujące dużo czasu przez co uczestnicy doświadczają kryzysu motywacji
- Autonomia, mistrzostwo i cel – podstawa motywacji i innowacyjnego działania w zespołach.
- Zespołowe podejmowanie decyzji i rozwiązywanie problemów.
5. Odpowiedzialność:
“Członkowie zespołów, którzy angażują się w proces podejmowania decyzji (czasem przeradzający się w konflikt) i postępowanie zgodne z ustalonymi standardami, jeżeli chodzi o efektywność, nie obawiają się wymagać od siebie i innych by cechowali się taką samą postawą. Ponadto tacy członkowie zespołu uważają, że odpowiedzialność za wyniki dotyczy nie tylko lidera, lecz wszystkich.”
Celem bloku piątego jest podwyższenie umiejętności ustalania i utrzymywania jasnych reguł w zespole, angażowanie wszystkich w odpowiedzialność za efektywność grupy.
- Czym są normy zespołowe?
- Jak ustalać wspólne zasady?
- Jak wprowadzać nowe zasady i sposoby wspólnej pracy?
- Postawa wobec innych członków zespołu.
6. Dbałość o wynik:
Jest zdecydowanie bardziej prawdopodobne, że członkowie zespołów, którzy nawzajem sobie ufają, angażują się w konflikt, nie unikają odpowiedzialności za wspólnie podejmowane decyzje, odłożą na bok indywidualne priorytety i skoncentrują się na tym, co jest najlepsze dla zespołu. Tacy ludzie nie ulegają pokusie, by na pierwszy plan wysuwać interesy własnych działów, rozwój indywidualnej kariery, czy też własne ego. Skupiają się przede wszystkim na tym, od czego uzależnione jest osiągnięcie sukcesu przez zespół.”
W finalnej szkolenia ważny jest trening myślenia zorientowanego na cel a także umięjętność samonagradzania i świętowania sukcesu. Ważne jest, by utrzymany został stały poziom poczucia bliskości celu i nieodwołalność nagrody.
- Warunki efektywności w działaniu grupowym.
- Odpowiedzialność osobista - jak efektywnie zarządzać swoim czasem.
- Zorientowanie na cel. Utrzymywanie atrakcyjności celu. Celebrowanie sukcesów.
- Jak długo utrzymać wynik – zadanie z wykorzystaniem aplikacji VR Księżyc, w którym uczestnicy odszukują opisane motywatory, decydują, który pomysł zabrać ze sobą i jak wdrożyć go w swojej codziennej pracy.
III. Usługa realizowana w godzinach zegarowych, przerwy nie są wliczane w czas godzin szkoleniowych.
IV. Liczba godzin na Uczestnika:
praktycznych - 4h, teoretycznych - 3,5h, walidacja - 30 min.V. Usługa jest realizowana z wykorzystaniem licencji na aplikację szkoleniową VR „Księżyc”
sfinansowanej w ramach projektu pt. „USŁUGI ROZWOJOWE 4.0 - wsparcie podmiotów BUR w obszarze tworzenia, rozwoju i sprzedaży nowych form usług rozwojowych lub wykorzystaniu nowych technologii” realizowanego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021 2027 Działanie 1.3 Kadry nowoczesnej gospodarki, projekt realizowany przez GRUPĘ ODITK.Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Powitanie uczestników | Prowadzący Małgorzata Zaremba | Data realizacji zajęć 30-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Wstęp: Co to jest zespół | Prowadzący Małgorzata Zaremba | Data realizacji zajęć 30-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Przerwa kawowa | Prowadzący Małgorzata Zaremba | Data realizacji zajęć 30-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Zaufanie | Prowadzący Małgorzata Zaremba | Data realizacji zajęć 30-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Otwartość na konflikt | Prowadzący Małgorzata Zaremba | Data realizacji zajęć 30-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Przerwa obiadowa | Prowadzący Małgorzata Zaremba | Data realizacji zajęć 30-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Zaangażowanie | Prowadzący Małgorzata Zaremba | Data realizacji zajęć 30-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Odpowiedzialność | Prowadzący Małgorzata Zaremba | Data realizacji zajęć 30-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Przerwa kawowa | Prowadzący Małgorzata Zaremba | Data realizacji zajęć 30-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Dbałość o efekty | Prowadzący Małgorzata Zaremba | Data realizacji zajęć 30-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 476,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto184,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto150,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Małgorzata Zaremba
Proces szkoleniowy prowadzę od kontaktu z Klientem, zbadania potrzeb szkoleniowych, opracowania materiałów oraz ewaluację. Ważna jest dla mnie praca z wartościami, potrzebami, nad tworzeniem środowiska do zmian z troską bezpieczeństwo psychologiczne pracowników.
Doświadczony doradca zawodowy – zrealizowanych kilka tysięcy godzin pracy indywidualnej oraz grupowej dla osób z wykluczenia zawodowego .
Doświadczony coach (ponad 5000 h sesji) rozwoju indywidualnego i zzawodowego. Razem z Klientem działam w kierunku osiągnięciu przez niego zamierzonych celów, ale wierzę również, że sama droga jest celem. Jestem Towarzyszem Podróży mojego Klienta w tym procesie.
Pozostałe role zawodowe:
■ Trener oraz doradca zawodowy w pracy z młodzieżą.
■ Doświadczony coach ze specjalizacją Job Coaching, Leader Coaching.
■ Doradca Zawodowy oraz Trener Metody Spadochron.
■ Certyfikowany Konsultant i Coach Metody the CoaCoaching Maps®
■ Certyfikowany Trener Metody podróż Bohatera ®
■ Trener metody TUS
■ Asesor
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Uczestnicy otrzymują konspekty usługi z miejscem do notowania i długopis.
- Uczestnicy otrzymują podręcznik uczestnika oraz materiały dodatkowe w postaci HO.
- Uczestnicy otrzymują spis lektur.
Warunki uczestnictwa
Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
Informacje dodatkowe
- W trakcie szkolenia są przewidziane dwie przerwy kawowe po 15 minut oraz jedna przerwa obiadowa w wymiarze 30 minut.
- Uczestnicy mają dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu.
- Usługa jest realizowana z wykorzystaniem licencji na aplikację szkoleniową VR „Księżyc” sfinansowanej w ramach projektu pt. „USŁUGI ROZWOJOWE 4.0 - wsparcie podmiotów BUR w obszarze tworzenia, rozwoju i sprzedaży nowych form usług rozwojowych lub wykorzystaniu nowych technologii” realizowanego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021 2027 Działanie 1.3 Kadry nowoczesnej gospodarki, projekt realizowany przez GRUPĘ ODITK.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi