Księżycowe wyzwanie: Komunikacja w świecie przyszłości
Księżycowe wyzwanie: Komunikacja w świecie przyszłości
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Instytucje oraz małe i średnie przedsiębiorstwa, w których kluczowe znaczenie odgrywa praca zespołowa, takie jak sektor edukacyjny czy medyczny. W tego rodzaju branżach szczególny nacisk kładzie się na efektywną komunikację, która stanowi fundament sukcesu organizacji.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji05-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Rozwój kompetencji interpersonalnych i komunikacyjnych uczestników – w szczególności w zakresie komunikacji asertywnej, interpersonalnej, niewerbalnej oraz zarządzania komunikacją w sytuacjach trudnych i zróżnicowanych kulturowo.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje i opisuje elementy procesu komunikacji interpersonalnej | Kryteria weryfikacji Wskazuje kluczowe elementy procesu komunikacji (nadawca, odbiorca, komunikat, kanał, szumy). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje ich rolę na konkretnych przykładach z codziennego życia. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje i nazywa zakłócenia komunikacyjne w analizowanych scenkach | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi skutecznie stosować techniki aktywnego słuchania. | Kryteria weryfikacji Używa parafrazy i klaryfikacji podczas rozmów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Zadaje trafne, otwarte pytania wspierające rozmówcę. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Używa parafrazy w ćwiczeniach scenkowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje komunikację asertywną w codziennych sytuacjach. | Kryteria weryfikacji Wyraża własne potrzeby i opinie w sposób szanujący innych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Odmawia, zachowując uprzejmość i pewność siebie. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Formułuje komunikaty „ja” w miejsce ocen i oskarżeń. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik udziela konstruktywnej informacji zwrotnej | Kryteria weryfikacji Buduje komunikat zwrotny zaczynając od informacji pozytywnej (zasada „kanapki”). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Formułuje komunikat na faktach, a nie ocenach osobistych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Przekazuje propozycje usprawnień lub dalszego działania. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje style komunikacji i ich wpływ na współpracę. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje style innych i dopasowuje do nich własne komunikaty. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje swój własny styl komunikacji (np. dominujący, analityczny, wspierający). | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia, jak style wpływają na relacje i zrozumienie w zespole. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi komunikować się skutecznie w sytuacjach trudnych (np. stres, konflikt, różnice kulturowe | Kryteria weryfikacji Analizuje sytuację konfliktową i wskazuje źródło nieporozumień. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Proponuje techniki mediacyjne lub łagodzące napięcie. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Przekazuje informacje w sposób zrównoważony mimo presji czasu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM SZKOLENIA
1. Wprowadzenie do komunikacji interpersonalnej
• Czym jest komunikacja i jej znaczenie w codziennym życiu.
• Elementy procesu komunikacji: nadawca, odbiorca, kanał, komunikat, szumy.
• Wprowadzenie do pracy z VR – trening poruszania się po Księżycu
2. Komunikacja asertywna
• Definicja i znaczenie asertywności.
• Prawa asertywne i ich praktyczne zastosowanie.
• Ćwiczenia z wyrażania opinii i potrzeb w sposób asertywny.
3. Style komunikacji
• Style interpersonalne
• Jak rozpoznawać style w sobie i u innych.
• Wpływ stylów interpersonalnych na relacje w zespole.
• Zadanie VR z wykorzystaniem aplikacji Księżyc: uczestnicy wyszukują na Księżycu cytaty wypowiedzi przedstawicieli różnych stylów interpersonalnych – po powrocie do grupy przypisują je do odpowiedniego stylu
4. Techniki komunikacyjne wspierające współpracę
• Aktywne słuchanie – techniki i ćwiczenia.
• Parafraza, klaryfikacja i zadawanie pytań.
• Konstruktywna informacja zwrotna.
5. Komunikacja a konflikty
• Rola komunikacji w rozwiązywaniu konfliktów.
• Rozpoznawanie źródeł konfliktów w zespole.
• Techniki mediacyjne i negocjacyjne.
• Problemy na Księżycu jako narzędzie analizy komunikacji w sytuacjach konfliktowych – zadanie rywalizacyjne w podgrupach z wykorzystaniem aplikacji Księżyc – uczestnicy poszukują informacji niezbędnych do rozwiązania zagadki w sytuacji konfliktu sprowokowanego przez trenera
6. Komunikacja niewerbalna
• Znaczenie mowy ciała w komunikacji.
• Jak interpretować sygnały niewerbalne.
• Spójność komunikatu werbalnego i niewerbalnego.
7. Komunikacja w różnych środowiskach i sytuacjach
• Komunikacja w zespołach wielokulturowych i zdalnych.
• Jak dostosować styl komunikacji do odbiorcy i kontekstu.
• Komunikacja w sytuacjach stresujących i pod presją czasu.
• Co chcą nam zakomunikować obce cywilizacje – zadanie wykonywane na Księżycu VR w sytuacji stresującej – z ograniczonym zapasem tlenu (uczestnicy wyszukują informacje, które po odnalezieniu okazują się trudne do interpretacji; zadanie wykonywane pod presją czasu)
8. Rozwój osobisty w zakresie komunikacji
• Jak radzić sobie z tremą i stresem podczas rozmów.
• Rozwijanie empatii jako narzędzia wspierającego komunikację.
• Planowanie własnego rozwoju komunikacyjnego: cele i kroki.
• Gra z wykorzystaniem aplikacji VR Księżyc podsumowująca szkolenie – Księżycowe wyzwanie – zadanie w podgrupach polegające na odnalezieniu na Księżycu pytań dotyczących całego szkolenia, dostarczeniu ich do grupy i udzieleniu prawidłowej odpowiedzi
Usługa jest realizowana przy wykorzystaniu licencji na aplikację szkoleniową VR „Księżyc” dofinansowanej w ramach projektu „Nowa perspektywa dla BUR” nr FERS.01.03-IP.09-0019/23.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Powitanie, wprowadzenie, omówienie celów szkolenia | Prowadzący Anna Banaszek | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Wprowadzenie do komunikacji interpersonalnej | Prowadzący Anna Banaszek | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Wprowadzenie do pracy z aplikacją VR „Księżyc” | Prowadzący Anna Banaszek | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Komunikacja asertywna | Prowadzący Anna Banaszek | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Style komunikacji | Prowadzący Anna Banaszek | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Zadanie VR z wykorzystaniem aplikacji Księżyc | Prowadzący Anna Banaszek | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Techniki komunikacyjne wspierające współpracę | Prowadzący Anna Banaszek | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Podsumowanie dnia, refleksja, pytania | Prowadzący Anna Banaszek | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Komunikacja a konflikty | Prowadzący Anna Banaszek | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Problemy na Księżycu jako narzędzie analizy komunikacji w sytuacjach konfliktowych – zadanie rywalizacyjne w podgrupach z wykorzystaniem aplikacji Księżyc | Prowadzący Anna Banaszek | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Komunikacja niewerbalna | Prowadzący Anna Banaszek | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Komunikacja w różnych środowiskach i sytuacjach | Prowadzący Anna Banaszek | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Co chcą nam zakomunikować obce cywilizacje – zadanie wykonywane na Księżycu VR w sytuacji stresującej | Prowadzący Anna Banaszek | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Rozwój osobisty w zakresie komunikacji | Prowadzący Anna Banaszek | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Gra z wykorzystaniem aplikacji VR Księżyc podsumowująca szkolenie – Księżycowe wyzwanie | Prowadzący Anna Banaszek | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Zakończenie, ewaluacja, rozdanie zaświadczeń | Prowadzący Anna Banaszek | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:15 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 250,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 250,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto203,13 PLN
- Koszt osobogodziny netto203,13 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Banaszek
W pracy trenerskiej łączę wiedzę akademicką z doświadczeniem praktycznym, co pozwala na tworzenie angażujących, merytorycznych i interaktywnych szkoleń. Skutecznie wspieram uczestników w rozwijaniu ich kompetencji interpersonalnych.
Realizuję szkolenia w formule stacjonarnej i zdalnej, a także warsztaty rozwojowe oraz wsparcie wdrożeniowe.
Obszary specjalizacji:
- komunikacja interpersonalna
- rozwój kompetencji społeczno-emocjonalnych
- edukacja przedszkolna i szkolna zwłaszcza w kontekście budowania współpracy oraz rozwijania umiejętności komunikacyjnych pomiędzy uczestnikami procesu nauczania i uczenia się.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują konspekty usługi z miejscem do notowania i długopis.
Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw
Informacje dodatkowe
W przypadku zajęć trwających jednego dnia dłużej niż 4h przewidziana jest przynajmniej jedna przerwa trwająca 15 minut.
Masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- - szkolenie z wykorzystaniem gogli VR