Szkolenie realizowane w ramach projektu „Postaw swój biznes na nogi” – Komunikacja ułatwiająca współpracę dla menadżerów
Szkolenie realizowane w ramach projektu „Postaw swój biznes na nogi” – Komunikacja ułatwiająca współpracę dla menadżerów
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Odbiorcami usługi są właściciele i pracownicy mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, którzy potrzebują wsparcia w rozwijaniu kompetencji związanych z optymalizacją procesów komunikacji Szkolenie jest skierowane do pracowników na wszystkich szczeblach organizacyjnych, szczególnie do osób pracujących w zespołach i menadżerów ale także dla osób w procesie zmiany zawodowej.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji12-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnicy szkolenia poznają model DISC, nauczą się rozpoznawać style funkcjonowania swoje i innych, co pozwoli im lepiej rozumieć zachowania w zespole. Rozwiną umiejętności skutecznej komunikacji i współpracy z różnymi typami osobowości. Przećwiczą także sposoby budowania relacji opartych na szacunku, zaufaniu i empatii z wykorzystaniem modelu NVC, co zwiększy ich efektywność zawodową i osobistą.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się charakteryzuje podstawowe założenia modelu DISC i jego dwuwymiarową strukturę | Kryteria weryfikacji Definiuje osie modelu DISC (orientacja na zadanie/ludzi, ekstrawersja/introwersja) i wyjaśnia ich znaczenie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się rozróżnia cztery główne style zachowań DISC oraz ich wpływ na relacje i współpracę w zespole | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje style zachowań DISC i monitoruje ich wpływ na relacje | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się analizuje konsekwencje nadużywania dominujących stylów DISC w środowisku zawodowym | Kryteria weryfikacji Monitoruje konsekwencje nadużyć dominujących stylów DISC | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się uzasadnia znaczenie różnorodności stylów funkcjonowania w kontekście efektywności zespołowej | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje korzyści wynikające z obecności różnych stylów DISC w zespole | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się diagnozuje swój styl zachowania DISC na podstawie narzędzi autodiagnostycznych i informacji zwrotnej | Kryteria weryfikacji Uzasadnia swój styl zachowania DISC i wykorzystuje narzędzia autodiagnostyczne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się identyfikuje style DISC u innych osób na podstawie obserwacji zachowań i komunikatów | Kryteria weryfikacji Rozróżnia style disc u współprawników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się projektuje strategie dostosowanej komunikacji z przedstawicielami różnych stylów DISC | Kryteria weryfikacji Obsługuje dostosowaną komunikację z uwzględnieniem przedstawicieli różnych stylów DISC | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się organizuje współpracę w zespole z uwzględnieniem różnorodności stylów DISC | Kryteria weryfikacji Projektuje pracę zespołową z uwzględnieniem różnorodności | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się nadzoruje budowanie relacji opartych na zaufaniu i empatii w środowisku pracy | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje działania lidera sprzyjające tworzeniu atmosfery otwartości, empatii i wzajemnego szacunku | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ 1 – 13.05.2025
- Wprowadzenie do metody DISC
- Wstęp do stylów funkcjonowania – omówienie znaczenia DISC oraz podstawowych założeń modelu.
- Fundamenty DISC –prezentacja założeń dwuwymiarowego modelu zachowań; zrozumienie źródeł dominujących stylów funkcjonowania.
- Implikacje typów DISC – analiza każdego z typów DISC, wyzwań i atutów wynikających z poszczególnych stylów oraz skutków ich nadużywania.
- Cechy charakterystyczne stylów DISC – zalety i ograniczenia poszczególnych stylów oraz ich wpływu na współpracę.
- Docenienie różnorodności stylów – jak różne typy DISC wzbogacają współpracę i jakie wartości wnoszą do zespołu.
2. Autodiagnoza indywidualna i zespołowa wg modelu DISC
- Analiza swojego stylu funkcjonowania – autodiagnoza swojego stylu DISC oraz otrzymują informację zwrotną na temat tego, jak są postrzegani przez innych.
- Mocne strony i obszary do rozwoju – na podstawie typologii DISC uczestnicy identyfikują swoje mocne strony oraz obszary wymagające poprawy.
- Wnioski dotyczące efektywności zawodowej i osobistej – analiza, jak styl DISC wpływa na codzienną pracę i relacje.
- Zespół z lotu ptaka – jak style dominujące w zespole wzbogacają współpracę i gdzie mogą pojawiać się trudności w interakcjach (i jak je rozwiązać).
DZIEŃ 2 – 14.05.2025
3.Zastosowanie w praktyce metodologii DISC
- Rozpoznawanie stylów DISC u innych – identyfikowanie stylów DISC na podstawie sygnałów behawioralnych.
- Interakcje pomiędzy stylami DISC – jak skutecznie komunikować się z osobami reprezentującymi różne style.
- Zwiększenie efektywności w różnych formach komunikacji - face-to-face, mailowa, prezentacje, doradztwo, zebrania itp.
- Strategie współpracy z trudnymi stylami – jak radzić sobie ze współpracownikami, którzy reprezentują styl DISC najtrudniejszy dla nas.
4. Komunikacja oparta na szacunku i zaufaniu
- Wprowadzenie do modelu NonViolent Communication (NVC) – jak komunikować się w sposób szanujący autonomię i empatię.
- Język potrzeb – triada potrzeba-emocja-zachowanie.
- Konstruktywna krytyka i wyrażanie niezadowolenia – 4 kroki prowadzące do budowania relacji w trudnych sytuacjach – fakt, emocja, potrzeba, prośba.
- Wyrażanie doceniania i udzielanie informacji zwrotnej – struktura i znaczenie informacji zwrotnej w pracy.
- Emocje w komunikacji – jak emocje wpływają na nasze zachowanie i komunikację, pętla emocji-reagowanie.
- Reakcje w trudnych sytuacjach – jak reagować w sytuacjach konfliktowych, koncepcja „szakala” i „żyrafy”.
- Język szakala i żyrafy – porównanie dwóch stylów komunikacji i ich wpływ na relacje.
5. WALIDACJA
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Wprowadzenie do metody DISC | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Wprowadzenie do metody DISC | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Autodiagnoza indywidualna i zespołowa wg modelu DISC | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Autodiagnoza indywidualna i zespołowa wg modelu DISC | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Zastosowanie w praktyce metodologii DISC | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Zastosowanie w praktyce metodologii DISC | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Komunikacja oparta na szacunku i zaufaniu | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Komunikacja oparta na szacunku i zaufaniu | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto218,75 PLN
- Koszt osobogodziny netto218,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Matuszczak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały szkoleniowe obejmujące swoim zakresem tematykę szkolenia (prezentacje) oraz skrypt
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy szkolenia powinni mieć możliwość swobodnego zajęcia swojego miejsca na szkoleniu, możliwość robienia notatek oraz zapewnienie odpowiedniej odległości do czytania wyświetlanej prezentacji.
W przypadku zapewnienia sali szkoleniowej przez zamawiającego szkolenie, odpowiedzialność za powyższe warunki spoczywa na zamawiającym. Wielkość sali powinna być dostosowana do liczby uczestników, zapewniając odpowiednią przestrzeń na każdego uczestnika, zgodnie z normami bezpieczeństwa (przykładowo, 1,5-2 m² na osobę).
Dla osób z niepełnosprawnościami sala szkoleniowa powinna obejmować podjazdy i windy, odpowiednio szerokie drzwi, przestrzeń umożliwiającą swobodne poruszanie się wózkiem inwalidzkim, przystosowane toalety, a także stanowiska dla osób z niepełnosprawnościami (np. stoły z regulowaną wysokością).
Informacje dodatkowe
Szkolenie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi tj. symulacje, case study, scenki treningowe, ćwiczenia grupowe i indywidualne, gry i filmy szkoleniowe, dyskusje, analizy doświadczeń uczestników, dzięki czemu zdobędą wiedzę oraz rozwiną umiejętności, postawy i zachowania
Podczas szkolenia przewidziane są:
2 przerwy kawowe x 15 min
1 przerwa x 30 min
Rezerwacja i obsługa: Powinna być dostępna osoba odpowiedzialna za rezerwację i obsługę sali, gotowa do pomocy w przypadku problemów technicznych lub organizacyjnych podczas szkolenia (kontakt telefoniczny)
Sala szkoleniowa powinna zawierać:
- dostęp do światła dziennego
- bezpieczne i higieniczne warunki realizacji szkolenia
- regulaminy i instrukcje BHP, zasady ewakuacji, instrukcje bezpieczeństwa pożarowego
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych.
Adres
Adres
ul. Posag 7 Panien 1, klatka D, piętro I, 02-495 Warszawa
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi