Akademia rozwoju osobistego
Akademia rozwoju osobistego
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kierunek jest skierowany do tych osób, które w obszarze życia osobistego czy rodzinnego chcą rozwinąć swoją wewnętrzną dojrzałość i tym samym poprawić dobrostan życia i relacji lub liderów (managerów działów, właścicieli firm, HR managerów itp.) chcą podnieść swoją zasobność w najbardziej liczące się kompetencje obecnego i przyszłego świata: Wewnętrzną Dojrzałość, Refleksyjność i Mentalizację oraz do każdego, kto pragnie się rozwijać podnosząc swoje umiejętności czy kwalifikacje.
- Minimalna liczba uczestników20
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji20-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi170
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest kształtowanie kompetencji w wielu obszarach, wśród nich m.in: uważność na siebie, innych, procesy, dojrzałość emocjonalna, uważność na swoje emocje i uczucia, świadomość swoich mocnych stron i obszarów do rozwoju, umiejętności komunikacji, asertywności, rozwiązywania problemów i konfliktów oraz umiejętność poradzenia sobie z kryzysami (dom, rodzina, związki, praca, dzieci, sytuacje bytowe i inne niespodziewane zagrożenia).Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA- Definiuje procesy rozwoju osobistego. - Opisuje teorię emocji i stresu. - Definiuje analizę transakcyjną. | Kryteria weryfikacji - Opisuje etapy rozwoju dojrzałości emocjonalnej oraz mechanizmy inteligencji emocjonalnej.- Objaśnia temat emocji i uczuć, ich odczuwania i wyrażania, a także technik redukcji napięcia emocjonalnego oraz stresu. - Opisuje struktury osobowości według Erica Berne’a. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI- Zarządza stresem i napięciem emocjonalnym. - Buduje poczucie własnej wartości i dobrostanu. - Rozwiązuje konflikty. | Kryteria weryfikacji - Wykorzystuje techniki obniżania napięcia oraz redukcji stresu, zarówno w codziennym życiu, jak i w sytuacjach kryzysowych.- Wykorzystuje umiejętności w zakresie wzmacniania poczucia własnej wartości i dbania o dobrostan psychiczny. - Używają różnorodnych metod rozwiązywania konfliktów, w tym mediowanie i stosowanie kręgów naprawczych. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE- Pracuje z emocjami w relacjach interpersonalnych. - Zarządza sobą i grupą. | Kryteria weryfikacji - Rozwija ompetencje w zakresie zarządzania emocjami w relacjach interpersonalnych, zwłaszcza w kontekście trudnych sytuacji życiowych i zawodowych.- Wykorzystują zdobyte kompetencje do skutecznego przywództwa i samoprzywództwa, potrafiąc współpracować z innymi w atmosferze wzajemnego szacunku i zrozumienia. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Kim jestem, a kim chciałbym być? (26 godz.)
- Uważny i dojrzały dorosły - mity i fakty - 5 godz.
- Inteligencja emocjonalna i dojrzałość wewnętrzna - 5 godz.
- Sposoby na rozwój inteligencji emocjonalnej i dojrzałości wewnętrznej w obecnym świecie - 4 godz.
Świat uczuć i emocji (12 godz.)
- Podstawowe zagadnienia na temat emocji i uczuć, odczuwanie a wyrażanie, techniki obniżania napięcia emocjonalnego - 4 godz.
- Źródło powstawania i techniki redukcji stresu - 4 godz.
- Sposoby rozwijania w sobie emocjonalnej dojrzałości - 4 godz.
Jak budować adekwatne poczucie własnej wartości?
(19 godz.)
- Poczucie własnej wartości - 7 godz.
- Dobrostan - 6 godz.
- Mentalizacja a refleksyjność. Obszary, które rozwijają wewnętrzną dojrzałość - 6 godz.
W co grają ludzie? Warsztaty Analizy Transakcyjnej dla nie-psychologów
(14 godz.)
- Struktura osobowości człowieka wg Erica Berne ‘a - 5 godz.
- Autodiagnostyka własnego stanu osobowości oraz sposoby na rozwój dojrzałych stanów „ja” - 4 godz.
- Efektywna komunikacja z sobą i innymi z poziomu stanu Ja „Dorosły” - 5 godz.
Sposoby na poradzenie sobie z utratą pewności siebie w sytuacjach trudnych i kryzysowych? (15 godz.)
- Pewność siebie - 5 godz.
- Definicje kryzysu i sytuacji kryzysowych - 5 godz.
- Sposoby radzenia sobie z kryzysem, sytuacjami trudnymi - 5 godz.
NVC – czyli Porozumienie Bez Przemocy (16 godz.)
- Porozumienie bez przemocy - fakty, mity i przekonania - 4 godz.
- Język „szakala” i język „żyrafy" – życie zawodowe, rodzinne i osobiste - 4 godz.
- Granice i potrzeby w postawie "Dojrzały Dorosły", jako główny element wewnętrznego pokoju i dojrzałych relacji - 4 godz.
- Komunikacja empatyczna - 4 godz.
W co grają ludzie? (11 godz.)
- Charakterystyka różnych „typów” ludzi i sposobów ich działania - 5 godz.
- Trudny człowiek - przekonania i sposoby "radzenia sobie" z tymi, z którymi jest nam „trudno” - 6 godz.
Samoprzywództwo i przywództwo relacyjne (10 godz.)
- Przywództwo relacyjne jako alternatywa dla przywództwa autorytarnego - 6 godz.
- Samoregulowanie siebie i motywowanie wewnętrzne bez samo-przymusu, krytyki i oceniania - 4 godz.
Sztuka bycia w konflikcie (8 godz.)
- Czym jest konflikt i jaką rolę odgrywa w naszym życiu osobistym i społecznym, dobre strony konfliktu, fakty, mity i przekonania na temat konfliktu - 4 godz.
- Sposoby na konflikt: postawa, dialog, mediowanie, kręgi naprawcze - 4 godz
Warsztaty z „Podnoszenia Słów" (6 godz.)
- Poznanie i przećwiczenie metody „Podnoszenia Słów” oraz innych technik efektywnego słuchania - 6 godz.
Mindfulness dojrzałego dorosłego (9 godz.)
- Mindfulness - 5 godz.
- Jak być obecnym dorosłym oraz jak poprzez uważność rozwijać i wspierać w sobie dojrzałego dorosłego - 4 godz.
Trening interpersonalny (18 godz.)
- Warsztat z psychologami/psychoterapeutami - trening interpersonalny - 18 godz.
Dzień praktyki Akademii Uważności Dojrzałego Dorosłego (10 godz.)
- Studium przypadków - 6 godz.
- Gra refleksyjna "Mój Joker" - 4 godz.
Projekt (8 godz.)
- Seminarium projektowe - 8 godz.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Wprowadzenie do studiów | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 03:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto34,12 PLN
- Koszt osobogodziny netto34,12 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Flisikowska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w wersji elektronicznej na platformie moodle.
Warunki uczestnictwa
Szczegóły pod linkiem https://www.merito.pl/gdansk/studia-i-szkolenia/studia-podyplomowe/zasady-rekrutacji
Wymagamy dodatkowo zapis przez uczelniany formularz rekrutacyjny dostępny pod linkiem https://www.merito.pl/rekrutacja/krok1
Informacje dodatkowe
Szczegóły kierunku pod linkiem:
https://www.merito.pl/gdansk/studia-i-szkolenia/studia-podyplomowe/kierunki/akademia-rozwoju-osobistego-0
Adres
Adres
Na terenie uczelni znajdują się kantyna, bufet, automaty z przekąskami.
Oferujemy bezpłatny parking. Swobodny dojazd na Uczelnię komunikacją miejską (tramwaj, autobus, SKM, PKM)
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe