UX Design - projektowanie i rozwijanie produktów cyfrowych wspomagane AI
UX Design - projektowanie i rozwijanie produktów cyfrowych wspomagane AI
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Administracja IT i systemy komputerowe
- Grupa docelowa usługi
Kierunek dedykowany jest dla:
- osób, które chcą zostać projektantem UX / product designerem,
- osób chcących pracować w branży IT,
- osób, które chcą dowiedzieć się jak wygląda proces projektowania produktów cyfrowych,
- tych, którzy chcą zdobyć, pogłębić warsztat badawczy,
- osób lubiących pracę z ludźmi, warsztatową,
- osób, które chcą poznać nowoczesne zwinne podejście w wytwarzaniu produktów cyfrowych,
- osób szukających ustrukturyzowania wiedzy i znajomości procesu projektowego.
Jest to także naturalny kierunek rozwoju dla:
- grafików
- architektów
- psychologów
- socjologów
- osób pracujących w marketingu
- analityków biznesowych
- Minimalna liczba uczestników20
- Maksymalna liczba uczestników36
- Data zakończenia rekrutacji13-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi176
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Na tych studiach podyplomowych otrzymasz wiedzę z kanonu pracy projektanta, dowiesz się jak przeprowadzać badania jakościowe i ilościowe, jak pracować warsztatowo i budować strategię UX dla produktu cyfrowego. Przeprowadzisz badania użyteczności walidujące pracę własną i pracę Twojego zespołu. Pracować będziesz warsztatowo, praktycznie i mocno narzędziowo - na rzeczywistych zagadnieniach i wyzwaniach biznesowych partnerów.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA- Omawia proces projektowania UX oraz cykl życia produktu cyfrowego. - Omawia rodzaje problemów i potrzeb użytkowników. | Kryteria weryfikacji - Wyjaśnia etapy projektowania produktu cyfrowego od badania potrzeb po rozwój i ewaluację.- Omawia kluczowe problemy projektowe oraz opisuje potrzeby użytkowników na podstawie danych jakościowych i ilościowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI- Wykorzystuje badania UX i AI do analizy zachowań użytkowników. - Tworzy i testuje prototypy. - Przygotowuje rozwiązania projektowe. | Kryteria weryfikacji - Planuje i przeprowadza badania UX z wykorzystaniem metod wspieranych przez AI.- Projektuje strukturę informacji, treści oraz interfejsu użytkownika, korzystając z narzędzi takich jak Figma. - Stosuje narzędzia i techniki UX (np. design thinking) do tworzenia rozwiązań odpowiadających na realne potrzeby użytkowników. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE- Wdraża rozwiązania i współpracuje z zespołem developerskim. - Skutecznie komunikuje się i pracuje zespołowo w procesie projektowym. | Kryteria weryfikacji - Przygotowuje projekty do przekazania zespołowi developerskiemu zgodnie z obowiązującymi standardami i praktykami branżowymi.- Efektywnie współpracuje w interdyscyplinarnym zespole projektowym, dzieli się wiedzą i rozwiązuje konflikty. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
LP . | NAZWA PRZEDMIOTU | ŁĄCZNA LICZBA GODZIN ZAJĘĆ | ŁĄCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS | w tym liczba godzin kształtujących umiejętności praktyczne, w tym liczba godzin praktyk zawodowych | Liczba godzin teoretycznych | PUNKTY ECTS | |
I. | DEFINIOWANIE PROBLEMU I UŻYTKOWNIKA |
|
|
|
| ||
1. | Badania potrzeb użytkowników | 28 | 4,00 | 20 | 8 | 4 | |
II. | KREOWANIE ROZWIĄZAŃ |
|
|
|
| ||
1. | Od empatii do efektu: skuteczne narzędzia UX | 8 | 1,00 | 2 | 6 | 1 | |
2. | Budowanie startegii produktów cyfrowych | 8 | 2,00 | 6 | 2 | 2 | |
3. | Human centered design jako podstawa projektowania skupionego na człowieku | 16 | 2,00 | 13 | 3 | 2 | |
4. | Budowa Strategii Produktu | 8 | 2,00 | 6 | 2 | 2 | |
III. | TWORZENIE PROTOTYPU ROZWIĄZANIA |
|
|
|
| ||
1. | Modelowanie procesów z wykorzystaniem narzędzia AI | 4 | 0.5 | 3 | 1 | 0.5 | |
2. | Nawigacja i architektura treści | 4 | 0.5 | 3 | 1 | 0.5 | |
3. | UX writing ze wsparciem AI | 8 | 1,00 | 4 | 4 | 1 | |
4. | Architektura Informacji | 8 | 1,00 | 7 | 1 | 1 | |
5. | Projektowanie treści | 8 | 1,00 | 7 | 1 | 1 | |
6. | Figma, od ogółu do szczegółu – kompleksowe ćwiczenia z narzędziem. | 28 | 5,00 | 26 | 2 | 5 | |
7. | Praca w zespole – przekazywanie projektu do developmentu, standardy i dobre praktyki. | 16 | 4,00 | 14 | 2 | 4 | |
IV. | EWALUOWANIE ZAŁOŻEŃ PROTOTYPU |
|
|
|
| ||
1. | Testowanie prototypów ze wsparciem AI | 16 | 2,00 | 8 | 8 | 2 | |
2. | Analityka internetowa | 6 | 1,00 | 6 | 0 | 1 | |
V. | ROZWIJANIE PRODUKTU |
|
|
|
| ||
1. | Wytwarzanie produktu w metodykach zwinnych | 14 | 2,00 | 9 | 5 | 2 | |
VI. | PROJEKT |
|
|
|
| ||
1. | Seminarium projektowe | 8 | 4,00 | 8 | 0 | 4 | |
| FORMA ZALICZENIA |
|
|
|
| ||
| Test końcowy | 1 | - | 1 | - | ||
| Egzamin końcowy | 1 | - | 1 | - | ||
| Razem | 190 | 32 | 145 | 45 | 32 |
- długość godziny szkoleniowej - 45 minut,
- liczba godzin realizowanych podczas I zjazdu to 8-10 godzin 45 minutowych
- po każdym bloku zajęć, który trwa 90 minut planowana jest przerwa 15 minutowa
- program obejmuje 190 godzin - 1 godzina to 45 minut
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Wprowadzenie do studiów oraz spotkanie z opiekunem merytorycznym | Prowadzący Marcin Trzeszczyński | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 6 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 38,64 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 38,64 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marcin Trzeszczyński
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały elektroniczne zamieszczane na moodlu/temsach. Materiały dotyczą tematyki studiów.
Liczba uczestników do 36 osób,
Zajęcia realizowane online na platformie Teams. Dostęp do materiałów zgodnie z informacją powyżej. Zajęcia są realizowanie w formie wykładowej, warsztatowej w podziale na podgrupy, realizowane w wirtualnych pokojach, realizacja case study, pisanie projektu grupowego.
Warunki uczestnictwa
Szczegółowe informacje na temat rekrutacji znajdują się pod linkiem:
https://www.merito.pl/gdansk/studia-i-szkolenia/studia-podyplomowe/zasady-rekrutacji
Szczegóły kierunku dostępne pod linkiem:
https://www.merito.pl/gdansk/studia-i-szkolenia/studia-podyplomowe/kierunki/ux-design-projektowanie-i-rozwijanie-produktow-cyfrowych-wspomagane-ai
Informacje dodatkowe
Dodatkowo wymagany jest zapis przez formularz rekrutacyjny uczelni
https://www.merito.pl/rekrutacja/krok1
W zależności od projektu, w którym uczestnik bierze udział wymagana jest obecność na zajęciach min 80% oraz potwierdzenie listy logowań do usługi.
zwolnienie z VAT na podstawie art.43 Ustawy o Podatku od towarów i usług
Przedstawiona powyżej cena obejmuje obecnie obowiązującą promocje w czesnym oraz obejmuje system płatności 10 rat.
Istnieje możliwość dodania ceny na życzenie - w systemie płatności 1, 2 i 12 rat.
W tym celu prosimy o kontakt z biurem rekrutacji wskazanym powyżej rekrutacjasp@gdansk.merito.pl
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania: posiadanie sprzętu elektronicznego z dostępem do internetu co najmniej 5 Mb/s, monitor, kamera.
Uczelnia zapewnia dostęp do platformy TEAMs i Ms Office.