UX Design - projektowanie i rozwijanie produktów cyfrowych wspomagane AI
UX Design - projektowanie i rozwijanie produktów cyfrowych wspomagane AI
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Administracja IT i systemy komputerowe
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kierunek dedykowany jest dla:
- osób, które chcą zostać projektantem UX / product designerem,
- osób chcących pracować w branży IT,
- osób, które chcą dowiedzieć się jak wygląda proces projektowania produktów cyfrowych,
- tych, którzy chcą zdobyć, pogłębić warsztat badawczy,
- osób lubiących pracę z ludźmi, warsztatową,
- osób, które chcą poznać nowoczesne zwinne podejście w wytwarzaniu produktów cyfrowych,
- osób szukających ustrukturyzowania wiedzy i znajomości procesu projektowego.
Jest to także naturalny kierunek rozwoju dla:
- grafików
- architektów
- psychologów
- socjologów
- osób pracujących w marketingu
- analityków biznesowych
- Minimalna liczba uczestników20
- Maksymalna liczba uczestników36
- Data zakończenia rekrutacji13-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi176
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Na tych studiach podyplomowych otrzymasz wiedzę z kanonu pracy projektanta, dowiesz się jak przeprowadzać badania jakościowe i ilościowe, jak pracować warsztatowo i budować strategię UX dla produktu cyfrowego. Przeprowadzisz badania użyteczności walidujące pracę własną i pracę Twojego zespołu. Pracować będziesz warsztatowo, praktycznie i mocno narzędziowo - na rzeczywistych zagadnieniach i wyzwaniach biznesowych partnerów.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA- Omawia proces projektowania UX oraz cykl życia produktu cyfrowego. - Omawia rodzaje problemów i potrzeb użytkowników. | Kryteria weryfikacji - Wyjaśnia etapy projektowania produktu cyfrowego od badania potrzeb po rozwój i ewaluację.- Omawia kluczowe problemy projektowe oraz opisuje potrzeby użytkowników na podstawie danych jakościowych i ilościowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI- Wykorzystuje badania UX i AI do analizy zachowań użytkowników. - Tworzy i testuje prototypy. - Przygotowuje rozwiązania projektowe. | Kryteria weryfikacji - Planuje i przeprowadza badania UX z wykorzystaniem metod wspieranych przez AI.- Projektuje strukturę informacji, treści oraz interfejsu użytkownika, korzystając z narzędzi takich jak Figma. - Stosuje narzędzia i techniki UX (np. design thinking) do tworzenia rozwiązań odpowiadających na realne potrzeby użytkowników. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE- Wdraża rozwiązania i współpracuje z zespołem developerskim. - Skutecznie komunikuje się i pracuje zespołowo w procesie projektowym. | Kryteria weryfikacji - Przygotowuje projekty do przekazania zespołowi developerskiemu zgodnie z obowiązującymi standardami i praktykami branżowymi.- Efektywnie współpracuje w interdyscyplinarnym zespole projektowym, dzieli się wiedzą i rozwiązuje konflikty. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DEFINIOWANIE PROBLEMU I UŻYTKOWNIKA (32 godz.)
- Badania potrzeb użytkowników (32 godz.)
KREOWANIE ROZWIĄZAŃ (40 godz.)
- Od empatii do efektu: skuteczne narzędzia UX (8 godz.)
- Budowanie strategii produktów cyfrowych (8 godz.,)
- Human centered design jako podstawa projektowania skupionego na człowieku (16 godz.)
- Budowa strategii produktu (8 godz.)
TWORZENIE PROTOTYPU ROZWIĄZANIA
(80 godz.)
- Modelowanie procesów z wykorzystaniem narzędzia AI (4 godz.)
- Nawigacja i architektura treści (4 godz.)
- UX writing ze wsparciem AI (8 godz.)
- Architektura informacji (8 godz.)
- Projektowanie treści (8 godz.)
- Figma - od ogółu do szczegółu - kompleksowe ćwiczenia z narzędziem (32 godz.)
- Praca w zespole - przekazywanie projektu do developmentu, standardy i dobre praktyki (16 godz.)
EWALUOWANIE ZAŁOŻEŃ PROTOTYPU (24 godz.)
- Testowanie prototypów ze wsparciem AI (16 godz.)
- Analityka internetowa (8 godz.)
ROZWIJANIE PRODUKTU (16 godz.)
- Wytwarzanie produktu w metodykach zwinnych (16 godz.)
PROJEKT (8 godz.)
- Seminarium projektowe (8 godz.)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Wprowadzenie do studiów oraz spotkanie z opiekunem merytorycznym | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto7 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto7 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto39,77 PLN
- Koszt osobogodziny netto39,77 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marcin Trzeszczyński
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały elektroniczne zamieszczane na moodlu/temsach.
Warunki uczestnictwa
Szczegółowe informacje na temat rekrutacji znajdują się pod linkiem:
https://www.merito.pl/gdansk/studia-i-szkolenia/studia-podyplomowe/zasady-rekrutacji
Szczegóły kierunku dostępne pod linkiem:
https://www.merito.pl/gdansk/studia-i-szkolenia/studia-podyplomowe/kierunki/ux-design-projektowanie-i-rozwijanie-produktow-cyfrowych-wspomagane-ai
Informacje dodatkowe
Dodatkowo wymagany jest zapis przez formularz rekrutacyjny uczelni
https://www.merito.pl/rekrutacja/krok1
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania: posiadanie sprzętu elektronicznego z dostępem do internetu, monitor.
Uczelnia zapewnia dostęp do platformy TEAMs.