Strategiczne zarządzanie zakupami w procesie budowy wartości firmy
Strategiczne zarządzanie zakupami w procesie budowy wartości firmy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Właściciele firm, prezesi, wiceprezesi, członkowie zarządów, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy działów: finansów i controllingu, strategii, rozwoju, produkcji, logistyki, zakupów i zaopatrzenia, dyrektorzy operacyjni, dyrektorzy zakładów i fabryk.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji20-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi15
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do optymalnego zarządzania procesami zakupowymi.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Optymalne zarządzanie procesami zakupowymi. | Kryteria weryfikacji Ocenia wpływ funkcji zakupowej na wyniki finansowe i budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wdraża narzędzia wspierające doskonalenie procesów zakupowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Ocenia skuteczność działań zakupowych dzięki dobraniu odpowiednich KPI. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Opracowuje strategię zakupów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Pierwszy dzień (9.00 - 17.00) Przegląd technik i narzędzi
1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
2. Które czynniki tworzą wartość w przedsiębiorstwie? Identyfikacja kluczowych dźwigni wzrostu przedsiębiorstwa.
3. Jak ocenić sprawność i efektywność funkcji zakupowej w przedsiębiorstwie. Przegląd narzędzi i technik analitycznych
3.1. Struktura/ kategorie zakupów i optymalizacja
3.1.1. Narzędzia analizy:
3.1.1.1. Drzewo kategorii zakupowych Ćwiczenie
3.1.1.2. ABC/XYZ, Pareto
3.1.1.3. Macierz Kraljica Ćwiczenie
3.1.1.4. Ekonomia skali, a liczba dostawców i indeksów
3.2. Ocena portfolio dostawców - baza dostawców
3.2.1. Pozycjonowanie dostawców
3.2.2. Kryteria wyboru i oceny dostawców
3.2.2.1. Ocena warunków współpracy Ćwiczenie
3.2.2.1.1. Ryzyka współpracy z dostawcą i zarządzanie ryzykiem
3.2.2.1.2. Zagrożenie logistyczne, zagrożenie jakościowe, zagrożenie biznesowe, zagrożenie – monopolistyczna pozycja dostawcy, zagrożenie – siła wyższa.
3.3. Zapasy i ich optymalizacja w procesie zakupów
3.3.1. Narzędzia i techniki do analizy i optymalizacji zapasów (ABC, XYZ,)
3.3.2. Analiza koszty zapasów w procesie zakupów Ćwiczenie
3.3.2.1. Mierniki DOS i zarządzanie OLD STOCK, FIFO, GEMBA (idź aby zobaczyć)
Strategiczne zarządzanie zakupami
w procesie budowy wartości firmy
FIG Polska Sp. z o.o. • ul. Filtrowa 75/5, 02-032 Warszawa • (22) 823 42 83 • (22) 823 99 13 2
www.figpolska.pl, biuro@figpolska.pl
3.3.2.2. Projektowanie zapasu dla wybranych produktów (produkty szybko rotujące, ryzyko długich łańcuchów, dostępność, zapasy bezpieczeństwa)
3.3.2.3. VMI, Just in Time, minimalne wielkości zamówienia (MOQ) a optymalizacja zapasu – zarządzanie zapasami przez kupców
3.3.3. Prognozy i plany - różnice i mechanizmy.
4. Techniki i narzędzia oceny potencjału oszczędności kosztowych i cash flow
4.1. Potencjał oszczędności i sposoby ich osiągania Ćwiczenie
4.2. Cost /Value Analysis surowców, zakupów strategicznych
4.3. TCO
4.4. Zarządzanie terminami płatności
4.5. Bonusy i rabaty retro
5. Podsumowanie dnia.
Drugi dzień (9.00 - 17.00) Strategia zakupów
1. Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium
2. Analiza SWOT i diagnoza funkcji zakupowej
3. Jak poprawić funkcjonowanie obszaru zakupów? Ćwiczenie
4. Strategia zakupów
4.1. Misja działu zakupów w organizacji
4.2. Cele i KPI długoterminowe i operacyjne Ćwiczenie
4.3. Plan i harmonogram działań optymalizujących procesy zarzadzania zakupami
4.3.1. Business Excelence Model
4.4. Monitoring strategii: dokumentacja uzyskanych oszczędności, monitorowanie KPI kontynuacja procesu ciągłego doskonalenia, inicjowanie projektów, Lean&Six Sigma między różnymi jednostkami. Przykłady z firm
5. Jak poprawić efektywność zakupów?
5.1. Miejsce zakupów w organizacji i struktura działu zakupów Ćwiczenie
5.2. Zarządzanie kategorią zakupową
5.2.1. Procurement Value engineering
5.2.2. Jakie kompetencje rozwijać aby osiągnąć cele? Zespoły i ich kompetencje - Case
5.2.3. Nowoczesne rozwiązania w procesie zarządzania zakupami (platformy, licytacje)
6. Organizacja polityki zakupów. Jak unikać błędów we wdrożeniu polityki zakupowej?
6.1. Zakres polityki zakupowej
6.2. Najczęstsze błędy przy formułowaniu regulaminu zakupowego
6.3. Dobre praktyki przy tworzeniu regulaminu zakupowego: podział praktyk zakupowych ze względu na wpływ na wynik finansowy oraz koncentrację działań
6.4. Opracowywanie RFQ – zapytania ofertowego, tworzenie zespołu negocjacyjnego, określenie bazy dostawców do negocjacji…) Ćwiczenie
6.5. Proces negocjacji - kroki w procesie, BATNA
6.6. Protokoły negocjacji, umowy handlowe, NDA, OWZ, OWS
7. Podsumowanie zajęć.
Walidacja- test
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 719,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 650,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto381,30 PLN
- Koszt osobogodziny netto310,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Jacek Jarmuszczak
Karierę zawodową rozpoczynał jako kupiec w branży FMCG w polskich przedsiębiorstwach, dla których negocjował kontrakty zakupowe z dostawcami z całego świata - głównie korzystając z elektronicznych platform przetargowych. Dla globalnego koncernu, lidera w swoim sektorze i dobrze znanej marki Philips Lighting, jako Strategic Buyer tworzył strategię zakupów dla obszaru Europy oraz prowadził negocjacje z kluczowymi dostawcami. Był Kierownikiem Działu Zakupów Elektronicznych w Carlsberg Group, gdzie przeprowadzał przetargi dla wszystkich zakładów Carlsberg na całym świecie. Prcaował także w Danfoss A/S jako Global Category Manager.
Łącznie przeprowadził ponad 200 szkoleń.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik po ukończonym szkoleniu otrzyma:
- Ceryfikat ukończenia szkolenia,
- Materiały w formie prezentacji przygotowanej na potrzeby szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Przesłanie podpisanej przez Decydenta karty zgłoszenia wraz z pieczątką firmową na adres:
biuro@figpolska.pl
Informacje dodatkowe
więcej informacji na www.figpolska.pl
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi