Rachunkowość zarządcza i controlling menedżerski. Finanse dla Zarządów, Dyrektorów i Menedżerów niefinansistów - szkolenie
Rachunkowość zarządcza i controlling menedżerski. Finanse dla Zarządów, Dyrektorów i Menedżerów niefinansistów - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Właściciele firm, inwestorzy, prezesi, wiceprezesi, członkowie zarządów i rad nadzorczych, sukcesorzy, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy operacyjni, dyrektorzy zakładów i fabryk, dyrektorzy działów: sprzedaży i marketingu, produkcji, dyrektorzy zakupów.
*Zalecana znajomość finansów w zakresie min. "Finansów dla nie-finansistów" cz. 1 - bezpłatny autotest na stronie www.figpolska.pl. (https://figpolska.pl/test/)
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji29-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do zarządzania podległymi obszarami w oparciu o rachunkowość zarządczą i controlling.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Szkolenie przygotowuje Uczestników do zarządzania podległymi obszarami w oparciu o rachunkowość zarządczą i controlling. | Kryteria weryfikacji Stosuje metody zarządzania kosztami i rentownością pozwalające na optymalizację decyzji zarządczych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wykorzystuje modele analiz marż wykorzystywane w podejmowaniu decyzji zarządczych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Planuje i kontroluje koszty i wyniki. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Stosuje przejrzysty system raportowania strategicznego i operacyjnego. (KPI finansowe i niefinansowe). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Zajęcia trwają 16 godzin zegarowych, w tym wliczone sa dwie przerwy 10 minutowe każdego dnia.
Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)
Zarządzanie rentownością firmy
- Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
- W jaki sposób zbudować/ zmodyfikować dobrze funkcjonujący system wsparcia decyzji? Jakie są wyznaczniki sprawnego systemu controllingu? System rachunkowości zarządczej a system controllingu.
- Jakie modele kosztowe należy wykorzystywać w procesie klasyfikacji kosztów pod kątem różnych celów w organizacji?
- Koszty rodzajowe oraz koszty według typów działalności. – Ćwiczenie
- Koszty bezpośrednie i pośrednie.
- Koszty stałe i zmienne. – Ćwiczenie
- Jakie są limity rozliczania kosztów pośrednich na centra odpowiedzialności, produkty i klientów?
- Cele grupowania i rozliczania kosztów pośrednich.
- Metody grupowania kosztów pośrednich.
- Jak alokować koszty pośrednie? Metody rozliczania kosztów pośrednich. Klucze podziałowe. – Ćwiczenie
- Które z systemów rachunków kosztów należy wykorzystać i na jakie potrzeby?
- Rachunek kosztów pełnych – wady i zalety. – Ćwiczenie
- Rachunek kosztów zmiennych – wady i zalety.
- Activity Based Costing – wady i zalety. – Ćwiczenie
- Modele pomiaru marż generowanych na produktach, klientach, rynkach, ośrodkach odpowiedzialności czy procesach.
- Rodzaje marż i sposoby ich ustalania.
- Jak dana jednostka/produkt/klient przyczynia się do globalnego wyniku firmy? Analiza kontrybucji. – Ćwiczenie
- Wielostopniowy rachunek marż – przykłady.
- Decyzje strategiczne w oparciu o marże. Które koszty należy uwzględniać w różnych sytuacjach decyzyjnych?
- Ile trzeba sprzedać, aby inwestycja w nowy produkt była opłacalna? – Ćwiczenie
- Czy i kiedy przyjąć zamówienie od kontrahenta? Analiza kosztów krańcowych. Czy można zarabiać sprzedając poniżej TKW? Koszty istotne i nieistotne.
- Kiedy należy skorzystać z podwykonawstwa? Koszty outsourcingu. – Ćwiczenie
- Podsumowanie dnia.
Drugi dzień (9.00 - 17.00)
Zarządzanie przez wyniki i motywacja menedżerów
- Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
- Budżet i plan działań jako narzędzia realizacji ambitnych celów operacyjnych.
- W jaki sposób budżety odzwierciedlają strukturę odpowiedzialności w przedsiębiorstwie?
- Jak oceniać efekty pracy menedżerów zarządzających centrami odpowiedzialności w ramach firmy?
- Centra odpowiedzialności za koszty (cost center) – identyfikacja, analiza efektywności działań. – Ćwiczenie
- Centra odpowiedzialności za przychody (sales center) – identyfikacja, analiza efektywności działań.
- Centra odpowiedzialności za zyski (profit center) – identyfikacja, analiza efektywności działań.
- Centra odpowiedzialności za inwestycje (invest center) – identyfikacja, analiza efektywności działań.
- Czy budżet może być narzędziem motywacji menedżerów i pracowników?
- Jak stawiać cele budżetowe?
- Sztuka interpretacji odchyleń między założeniami a realizacjami. Analiza i interpretacja przyczyn wystąpienia odchyleń i identyfikacja działań korygujących. – Ćwiczenie
- Jak wykorzystywać informacje płynące z analizy odchyleń do doskonalenia organizacji?
- Jak mierzyć i oceniać efekty pracy menedżerów? Wybór finansowych i niefinansowych miar osiągnięć menedżerów. – Ćwiczenie
- Jak ustalić hierarchię informacji zarządczej. Lista kontrolna systemu wsparcia decyzji dla mojej firmy. – Ćwiczenie
- Na co zwrócić uwagę przy wyborze firmy IT wdrażającej oprogramowanie wspierające systemy controllingu w firmie? Od czego zacząć współpracę z firmą IT, która będzie wdrażać nowy system controllingu?
- Znaczenie badania oczekiwań użytkowników systemów wsparcia decyzji. – Dyskusja
- Od zarządzania operacyjnego do strategicznego. Monitoring kamieni milowych strategii z wykorzystaniem KPI w Strategicznej Karcie Wyników.
- Przykłady systemów raportowania strategicznego i operacyjnego.
- Podsumowanie zajęć.
- Walidacja-test
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 350,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 350,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto334,41 PLN
- Koszt osobogodziny netto271,88 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Paweł Wnuczak
We Francuskim Instytucie Gospodarki Polska prowadzi seminaria:
„Controlling dla Zarządów, Dyrektorów i Menedżerów. Nowoczesne systemy wsparcia decyzji”
„Jak poprawić wyniki finansowe firmy? Finanse dla Zarządów, Dyrektorów i Menedżerów niefinansistów”.
„Ocena i finansowanie projketów inwestycyjnych. Jak unikać pułapek w inwestycjach?”
Doświadczenie zawodowe i wykształcenie
Doświadczenia zawodowe zdobywał m.in. w FORD Polska, w firmie Thomas oraz Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego.
Doktor nauk ekonomicznych. Aktualnie wykładowca w Katedrze Finansów Akademii Leona Koźmińskiego i kierownik merytoryczny studiów podyplomowych „Analityk Finansowy Rynków i Papierów Wartościowych”.
Absolwent Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego w Warszawie specjalizacja rachunkowość i finanse przedsiębiorstw.
Autor wielu publikacji z zakresu wyceny przedsiębiorstwa, zarządzania finansami przedsiębiorstwa oraz controllingu.
Prowadzenie szkoleń
Posiada bogate doświadczenia trenerskie realizując łącznie ponad 300 dni szkoleniowych. Prowadził zajęcia m.in. dla: BGK, Jeronimo Martins Polska, Orange, PGNIG, PKO BP, PZL Mielec, Raiffeisen Leasing, Union Investment TFI.
Projekty doradcze
Posiada ponad 14-letnie doświadczenie doradcze.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Na szkoleniu każdy uczestnik otrzyma skrypt-prezentację w formie papierowej w segregatorze z miejscem na natatki + długopis.
Po szkoleniu każdy uczestnik otrzyma materiały w formie prezentacji przygotowanej na potrzeby szkolenia przesłane mailowo.
Warunki uczestnictwa
Przesłanie karty zgłoszenia na adres: zgłoszenia@figpolska.pl
Więcej informacji w biurze FIG Polska – tel. +48 22 823 42 83 lub na stronie www.figpolska.pl.
Informacje dodatkowe
Więcej informacji w biurze FIG Polska – tel. +48 22 823 42 83 lub na stronie www.figpolska.pl.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi