Szkolenie- ŁATWA KOMUNIKACJA- JASNY UMYSŁ- SZTUKA SWIADOMEGO PRZYWÓDZTWA
Szkolenie- ŁATWA KOMUNIKACJA- JASNY UMYSŁ- SZTUKA SWIADOMEGO PRZYWÓDZTWA
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do:
- specjalistów ds. HR oraz działu szkoleń
- kierowników zespołów i menedżerów projektów, którzy mają kluczową rolę w zarządzaniu przepływem informacji
- pracowników działów operacyjnych i produkcyjnych
- osób pracujących w dziale sprzedaży i obsługi klienta
- nowych pracowników i osób dopiero wchodzących na rynek pracy, którzy chcą zbudować solidne podstawy umiejętności komunikacyjnych
- dla wszystkich osób indywidulanych zainteresowanych rozwojem osobistym i doskonaleniem umiejętności miękkich, aby lepiej poradzić sobie w codziennych sytuacjach zawodowych i osobistych, które wymagają skutecznej komunikacji.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji06-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do samodzielnego efektywnego komunikowania się w ramach organizacji, co obejmuje umiejętność jasnego i precyzyjnego przekazywania komunikatów, zarówno w formie pisemnej, jak i ustnej. Szkolenie uczy wyrażania potrzeb i oczekiwań w sposób asertywny, taki który nie atakuje drugiej osoby, jednocześnie pozwala skupić na potrzebach i perspektywie, co pozwala budować dialog oparty na wzajemnym zrozumieniu i szacunku.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zdobędzie wiedzę w zakresie: asertywnego komunikowania się, zarządzać swoimi emocjami, zapobiegać konfliktom. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje pojęcia: skutecznej i asertywnej komunikacji, zarządzania emocjami, konfliktu. Wskazują najważniejsze zasady efektywnej komunikacji nastawionej na aktywne słuchanie, wyrażanie emocji i szanowanie drugiej osoby | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik udoskonali umiejętności w zakresie radzenia sobie z presją i manipulacją. Uczestnik rozpoznaje symptomy sytuacji manipulacyjnych i dobiera techniki zapobiegania ich rozwoju oraz asertywnie komunikuje się w sytuacji manipulacyjnej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia i definiuje cechy sytuacji stresogennej i manipulacyjnej. Wskazuje cechy charakterystyczne zjawiska manipulacji i cechy charakterystyczne manipulanta. Dobiera odpowiednie techniki profesjonalnej reakcji na tego typu sytuacje. Asertywnie reaguje na manipulacyjne komunikaty na konkretnych przykładach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje swoje mocne strony i swoje wartości oraz buduje komunikaty w trudnych sytuacjach zgodnie z nimi. Kontroluje swoje emocje, buduje poczucie własnej wartości i pewności siebie.A także w sposób stanowczy wyraża swoja osobę w komunikacji: Buduje komunikaty w sposób jasny, zrozumiały, klarowny, uwzględniając poszanowanie rozmówcy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje i wskazuje elementy oraz skuteczne narzędzia w zakresie budowania własnej wartości w komunikacji międzyludzkiej i trudnych sytuacjach. Kreuje komunikaty wspierające budowanie własnej wartości i pewności siebie. Definiuje i wskazuje kluczowe elementy asertywnej komunikacji i stanowczości. Buduje jasne i klarowne komunikaty w konkretnych trudnych sytuacjach, zapobiegając wystąpieniu/eskalacji trudnej sytuacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Test zostanie zweryfikowany przez wskazanego w usłudze walidatora.
Program
Program
Program szkolenia:
I. Część teoretyczna (łączny czas trwania 4 godziny)
- Definicja asertywności: Zrozumienie, czym dokładnie jest asertywność i jakie ma znaczenie w codziennym życiu.
- Jak przejawia się asertywne zachowanie: Konkretne przykłady zachowań i postaw.
- Różnice między postawami (uległość, asertywność, agresja): Rozpoznawanie tych postaw oraz ich wpływu na relacje i samoocenę.
- Techniki asertywności: Narzędzia i strategie pomagające wyrażać swoje potrzeby i emocje w sposób konstruktywny.
- Model skutecznej komunikacji: Praktyczne wskazówki dotyczące budowania dialogu, który sprzyja zrozumieniu i współpracy.
II. Część praktyczna (łączny czas trwania 4 godziny)
- Ćwiczenie wyrażania opinii i potrzeb: Nauka formułowania jasnych, bezpośrednich komunikatów z poszanowaniem uczuć drugiej strony.
- Praktyka odmawiania: Jak powiedzieć "nie" w sposób stanowczy, ale uprzejmy, bez poczucia winy.
- Rozpoznawanie manipulacji: Identyfikowanie i reagowanie na sytuacje, w których ktoś próbuje wpłynąć na Twoje decyzje w sposób nieuczciwy.
- Budowanie pewności siebie: Techniki zwiększające samoświadomość i poczucie własnej wartości.
- Feedback i refleksja: Otrzymywanie i udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej oraz analiza własnych postępów.
Szkolenie podzielone jest na moduły, dotyczące pojedynczych zagadnień. Każdy blok tematyczny zawiera niezbędną, ilość teorii oraz praktykę (w formie warsztatów, gier i ćwiczeń). Zastosowanie technik interakcyjnych i interaktywnych stwarza optymalne warunki do pobudzenia wśród uczestników zaangażowania, pozwalając na szybkie przyswojenie niezbędnych informacji i umiejętności.
Każdy z uczestników ćwiczy nowe techniki w warunkach symulujących środowisko pracy i konkretne sytuacje. Uczestnicy stymulowani i aktywizowani są do samodzielnej pracy, do wytworzenia wewnętrznej motywacji, do samodzielnego szukania rozwiązań oraz wdrożenia w życiu zawodowym i/lub osobistym przetestowanych na szkoleniu metod.
- Ćwiczenia do poszczególnych paneli wykonujemy w parach lub indywidualnie, gdzie uczestnicy pracują nad zadaniami.
- Wykorzystujemy techniki dzielenie się wiedzą.
- Działamy mapowo, tworząc tablicę flipchart z notatkami.
- Demonstracja praktyczna z objaśnieniem.
- Ćwiczenia umysłu.
- Kwestionariusze i testy z autoanalizą oraz omówieniem.
- Mini-wykłady interaktywne (z przekierowywaniem pytań).
- Dyskusje moderowane.
- Opracowywanie działań zaradczych.
Charakterystyka szkolenia:
- Całość kursu opiera się na teoretycznym omówieniu wybranych zagadnień oraz ich odzwierciedleniu w praktycznych zadaniach, które uczestnicy wykonują pod okiem prowadzącego. Dzięki temu wiedza teoretyczna jest bezpośrednio stosowana w praktyce.
- W trakcie trwania szkolenia przewidziane są przerwy, które nie są wliczone w czas trwania szkolenia. Godziny trwania szkolenia liczone są w godzinach zegarowych - 8 godzin (1 godzina=60 minut). Czas trwania teorii- 4h, czas trwania praktyki- 4h
- Harmonogram jest orientacyjnym czasem realizacji poszczególnych etapów szkolenia. Godziny realizacji poszczególnych części mogą ulec zmianie.
- Warunki otrzymania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia należy:
1. Minimalna frekwencja Uczestnika na poziomie 90% czasu trwania szkolenia oraz
2. Uzyskanie co najmniej 70% możliwych poprawnych odpowiedzi w teście wiedzy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Powitanie uczestników, omówienie programu i zasad współpracy. | Prowadzący Aleksandra Kwaśna | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Definicja asertywności i jej znaczenie Co to jest asertywność? Dlaczego asertywność jest istotna w życiu codziennym i zawodowym? | Prowadzący Aleksandra Kwaśna | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Przykłady asertywnego zachowania Omówienie konkretnych przykładów asertywnych postaw. | Prowadzący Aleksandra Kwaśna | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Dyskusja na temat różnic między zachowaniami biernymi, asertywnymi i agresywnymi. | Prowadzący Aleksandra Kwaśna | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Przerwa (nie wliczona wczas trwania szkolenia) | Prowadzący Aleksandra Kwaśna | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Charakterystyka i skutki każdej z postaw. Rozpoznawanie postaw w sytuacjach. Asertywność. Narzędzia wyrażania własnych potrzeb, opinii i emocji. Techniki: „Komunikat Ja”, zdarta płyta, parafraza. | Prowadzący Aleksandra Kwaśna | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Model skutecznej komunikacji Zasady prowadzenia dialogu opartego na zrozumieniu i współpracy. Przykłady i analiza scenariuszy komunikacyjnych. | Prowadzący Aleksandra Kwaśna | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Przerwa (nie wliczona wczas trwania szkolenia) | Prowadzący Aleksandra Kwaśna | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Ćwiczenie wyrażania opinii i potrzeb. | Prowadzący Aleksandra Kwaśna | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Praktyka odmawiania. Techniki wzmacniania samoświadomości | Prowadzący Aleksandra Kwaśna | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Ćwiczenie: „Moje mocne strony”. Nauka pewności siebie a asertywność-jak zamienić wyrażanie opinii w konstruktywną informację zwrotną. | Prowadzący Aleksandra Kwaśna | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Omówienie postępów uczestników podczas warsztatów. Kluczowe wnioski i rekomendacje do dalszej pracy nad asertywnością. | Prowadzący Aleksandra Kwaśna | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Podsumowanie i zakończenie warsztatów. Rozdanie materiałów uzupełniających i certyfikatów uczestnictwa | Prowadzący Aleksandra Kwaśna | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 448,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 448,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto181,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto181,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Aleksandra Kwaśna
Jest absolwentką SCHOOL OF BUSINESS TRAINERS - TOOLS MODERATOR we WROCŁAWIU I BUSINESS & LIFE COACHING ACADEMY METRUM w KATOWICACH.
Specjalizuje się w tzw. life coachingu, pomagając kobietom odkrywać ich pragnienia, marzenia i wyznaczać nowe cele.
Jej misja polega na wspieraniu procesu zmian, który wzmacnia poczucie własnej wartości, budzenia odwagi i inspiruje do odważnego kroczenia nowymi ścieżkami życia. Wspieram kobiety w odkrywaniu ich zdolności i wewnętrznej mocy, której wyjątkowość często jest uśpiona, ale gotowa do przebudzenia. Podczas pracy szkoleniowej dąży do wypracowania konkretnych i indywidualnych rozwiązań prorozwojowych wśród kursantów.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Warsztaty będą prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem przykładów i symulacji, które angażują uczestników. Uczestnicy otrzymają podczas szkolenia materiały piśmiennicze, notes, skrypt szkoleniowy- Pigułka wiedzy omawiana podczas szkolenia, testy. Uczestnicy otrzymają zaświadczenie ukończenia szkolenia po weryfikacji spełnienia warunków walidacji.
Informacje dodatkowe
W przypadku otrzymania dofinansowania poniżej 70% wartości usługi, do ceny należy doliczyć VAT 23%. Wówczas usługa nie podlega zwolnieniu z podatku VAT.
Podstawa zwolnienia z VAT: Podstawa zwolnienia z VAT: art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi