Warsztaty: zrównoważony rozwój w branży usługowej : efektywne zarządzanie odpadami w przedsiębiorstwie z uwzględnieniem zielonych kompetencji oraz ochrony środowiska
Warsztaty: zrównoważony rozwój w branży usługowej : efektywne zarządzanie odpadami w przedsiębiorstwie z uwzględnieniem zielonych kompetencji oraz ochrony środowiska
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaEkologia i rolnictwo / Ochrona środowiska
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią osoby: monter maszyn i urządzeńprzemysłowych, serwisanci, technik serwisant, administartorserwisu,kierownik biura, przedstawiciele handlowi, specjalista ds.księgowości i kadr, specjalisa ds. zamówień i logistki, koordynatorprojektów, kierownik działu handlowego, kierownik magazynu, pracownikmagazynu-kierowca,specjalista ds. ofertowania i sprzedaży, kierownikdziału handlowego, asystent ds. sprzedaży, asystent projektanta-kosztorysant, którzy chcą usprawnić wewnętrzny obieg informacji wfi rmie, wdrożyć zasady recyklingu, narzędzia cyfryzacji wspierajączrównoważony rozwój wpisany w zielone kompetencje.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji28-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do zdobycia zielonych kompetencji w zakresie przygotowania efektywnego zarządzania odpadami poprzez prawidłowy proces ich kwalifikacji i segrgacji.Uczestnik pozna zasady efektywnego zarzdzania odpadami i proces prawidłowej segregacji w przedsiębiorstwie.Uczestnik pozna zasady tworzenia strategii w firmie i jej wzdrożenia co wpłynie na skuteczną realizację planów działania zgodnych z zasadami ekologii i efektywności biznesowej.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Efektywnie zarządza odpadami w firmie | Kryteria weryfikacji -definiuje i wdraża zasady optymalizacji procesów gospodarowania odpadami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Kryteria weryfikacji -Stosuje nowoczesne technologie i metody minimalizacji odpadów | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Kryteria weryfikacji -monitoruje i analizuje ilość oraz rodzaj odpadów w celu ich redukcji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Wdraża strategiczne podejście do zarządzania odpadami | Kryteria weryfikacji -tworzy długoterminowe plany gospodarki odpadami dostosowane do specyfiki branży | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Kryteria weryfikacji -integruje zarządzanie odpadami z działaniami operacyjnymi i marketingowymi firmy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Kryteria weryfikacji -optymalizuje procesy redukcji odpadów zgodnie z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Wdraża kulturę proekologiczną w organizacji | Kryteria weryfikacji -angażuje współpracowników w skuteczne zarządzanie odpadami i ograniczanie ich ilości | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Kryteria weryfikacji -współpracuje w interdyscyplinarnych zespołach nad wdrażaniem innowacyjnych rozwiązań ekologicznych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji -promuje w firmie świadomość i dobre praktyki w zakresie odpowiedzialnego postępowania z odpadami | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
RAMOWY PROGRAM USŁUGI:
Dzień 1 Podstawy zielonej transformacji w zarządzaniu odpadami
08:00 – 09:30 | Wprowadzenie do zarządzania odpadami w kontekście zielonej transformacji
- Regulacje prawne dotyczące gospodarki odpadami i ochrony środowiska w kontekście rozporządzeń
- Klasyfikacja odpadów w przedsiębiorstwie – zasady i obowiązki podatkowe
- Korzyści ekonomiczne i ekologiczne wynikające z wdrażania zieeolej transformacji w zarządzaniu odpadami
09:30 – 11:00 | Efektywne zarządzanie odpadami oraz systemy segregacji w przedsiębiorstwie
- Rodzaje odpadów w branży usługowej i ich wpływ na środowisko
- Hierarchia postępowania z odpadami: unikanie, redukcja, ponowne wykorzystanie, utylizacja
- Systemy segregacji i optymalizacja gospodarki odpadami w firmie
11:00 – 13:00 | Warsztat praktyczny: analiza systemu zarządzania odpadami obowiązujaca w przedsiębiorstwie
- Ocena obecnego systemu gospodarowania odpadami w firmie
- Wyszukiwanie obszarów do optymalizacji
- Przygotowanie do opracowania strategii minimalizacji odpadów
Dzień 2 Przygotowanie do wdrożenia zasad zielonej transformacji w przedsiębiorstwie
08:00 – 09:30 | Warsztat praktyczny: tworzenie długoterminowej startegii zarządzania odpadami w przedsiębiorstwie etap 1
- Przykłady skutecznych strategii zarządzania odpadami w firmach usługowych
- Nowoczesne technologie wspierające redukcję odpadów
- Certyfikaty ekologiczne i systemy zarządzania środowiskowego
09:30 – 11:00 | Warsztat praktyczny: tworzenie długoterminowej strartegii zarządzania odpadami w przedsiębiorstwie etap2
- Integracja zielonych zagrożeń w zakresie zarządzania odpadami
- Wdrażanie zasad obiegu zamkniętego (GOZ) w firmie
- Analiza narzędzi i technologii wspierających ekologiczne zarządzanie odpadami
11:00 – 13:00 | Proces wdrażania strategii w przedsiębiorstwie
- Opracowanie indywidualnych i praktycznych planów działań dla przedsiębiorstwa i uczestników
- Określenie wskaźników sukcesu i metod monitorowania skuteczności działań
- Przygotowanie rekomendacji dla przyszłych inicjatyw
13:00 – 13:30 | Walidacja usługi szkoleniowej – test teoretyczny
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Podstawy zielonej transformacji w zarządzaniu odpadami.Wprowadzenie do zarządzania odpadami w kontekście zielonej transformacji | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 29-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Efektywne zarządzanie odpadami oraz systemy segregacji w przedsiębiorstwie | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 29-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Warsztat praktyczny: analiza systemu zarządzania odpadami obowiązujaca w przedsiębiorstwie | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 29-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Przygotowanie do wdrożenia zasad zielonej transformacji w przedsiębiorstwie.Warsztat praktyczny: tworzenie długoterminowej startegii zarządzania odpadami w przedsiębiorstwie etap 1 | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 30-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Warsztat praktyczny: tworzenie długoterminowej strartegii zarządzania odpadami w przedsiębiorstwie etap2 | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 30-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Proces wdrażania strategii w przedsiębiorstwie | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 30-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Walidacja usługi szkoleniowej – test teoretyczny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 662,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 662,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto333,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto333,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anita Gałek
Autor przeszło 140 publikacji eksperckich z zakresu przywództwa, sprzedaży i obsługi klienta dla Farmacja Praktyczna i Manager Farmacji.
Wiedza trenerska zdobyta w wyniku ponad 12 lat doświadczenia na stanowiskach menedżerskich w międzynarodowych i polskich organizacjach. Ponad 7 letnie doświadczenie na stanowisku związanym z zarządzaniem rozproszoną siecią sprzedaży.
Warsztat nabyty poprzez prowadzenie od ponad 8 lat szkoleń dla kadr kierowniczych. Ponad 7-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń sprzedażowych (obsługa klienta, negocjacje, techniki sprzedaży).
Doświadczenie w pracy indywidualnej z przedsiębiorcami w oparciu o narzędzia coachingowe i mentoringowe. Konsultant w zakresie miękkiego HR-u i zarządzania procesami w organizacjach.
Współwłaścicielka Kobietowo.pl – portalu dla kobiet oraz inicjatywny promującejprzedsiębiorczośćkobiet. Autorka programów rozwojowych oraz warsztatów aktywizujących i wspierających kobiety.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik szkolenia otrzyma materiały szkoleniowe w postaci prezentacji powerpoint, ankiety, testy - opracowane przez trenera.Materiały szkoleniowe zawierają podsumowanie treści szkolenia i odwołania do źródeł wiedzy, na których zostały oparte, z poszanowaniem praw autorskich. Materiały każdorazowo są dostosowane do poziomu wiedzy uczestników oraz potrzeb związanych z ewentualnymi niepełnosprawnościami.
Usługa realizowana jest w godz.lekcyjnych, a przerwy i ćwiczenia praktyczne dostosowane do tempa pracy, możliwości izaangażowaniagrupy. Brak wymagań w zakresie stopnia znajomości tematu. Jest prowadzone aktywnymi metodami interaktywnymi iaktywizującymi ,rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenieumiejętności.Metodologia pracy oparta jest o cykl uczenia się ludzi dorosłych, dzięki czemu teoria połączona jest z refleksją ,doświadczeniem oraz dyskusją grupy mająca na celu podsumowanie danego tematu.
Informacje dodatkowe
Trener podczas podsumowuje każde zagadnienie, pozwalając uczestnikom, którzy mają dostęp do prowadzącego poprzez zastosowanie narzędzi umożliwiających interaktywność czat, ankiety, sesje Q&A. Podczas szkolenia realizowanego online będą nagrywane sesje, a uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe dostarczone w formie cyfrowej. Czas trwania wynosi 14 godzin lekcyjnych po 45 minut, co stanowi 10 i pół godziny zegarowe.
Udział w usłudze niesie ze sobą liczne korzyści biznesowe, które bezpośrednio przyczyniają się do optymalizacji zarządzania odpadami, praktycznego podejścia do recyklingu, wdrożenia strategii zrównoważonego rozwoju, świadomości ekologicznej . Pierwsze efekty będą zauważalne w okresie do 6 miesięcy po zakończeniu szkolenia. Efekt usługi to: optymalizacja zużycia materiałów materiałów, redukcja odpadów, podniesienie wydajności pracy, optymalizacja kosztów organizacji.