Praca z osobami ze spektrum autyzmu – zielone kompetencje GreenComp – szkolenie z egzaminem
Praca z osobami ze spektrum autyzmu – zielone kompetencje GreenComp – szkolenie z egzaminem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do kadry specjalistów, kierowników, pracowników, opiekunów, fizjoterapeutów, jak również do osób wchodzących na rynek pracy, poszukujących pracy lub uczących się. Grupa docelowa to osoby planujące lub realizujące pracę w firmach z potencjałem do tworzenia zielonych miejsc pracy głównie w woj. śląskim. Szkolenie dedykowane jest osobom odpowiedzialnym lub planującym wzięcie odpowiedzialności za rozwój zrównoważonych rozwiązań w swoich organizacjach.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji16-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie wspiera rozwój kompetencji zgodnych z Regionalną Strategią Innowacji województwa śląskiego, poprzez wdrażanie praktyk i technologii oszczędzających zasoby oraz poprawiających efektywność energetyczną, szkolenie przygotowuje uczestników do pracy z osobami ze spektrum autyzmu w firmach z potencjałem do tworzenia zielonych miejsc pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Stosuje technologie oszczędzania energii i analizuje zużycie zasobów za pomocą cyfrowych narzędzi monitorowania. | Kryteria weryfikacji Omawia zasady efektywnego gospodarowania energią w kontekście zrównoważonego rozwoju. Wskazuje korzyści wynikające z monitorowania zużycia zasobów, np. redukcja kosztów, zmniejszenie śladu węglowego, optymalizacja procesów w firmie. Analizuje dane dotyczące zużycia energii i na ich podstawie proponuje działania optymalizacyjne (np. zmiana ustawień oświetlenia, harmonogram pracy urządzeń, zastosowanie magazynowania energii). | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Omawia znaczenie zielonych technologii w edukacji i ich wpływ na środowisko (redukcja CO₂, segregacja odpadów, zarządzanie energią). | Kryteria weryfikacji Wskazuje przykłady zielonych technologii (np. panele fotowoltaiczne, energooszczędne oświetlenie). Wyjaśnia, w jaki sposób zielone technologie przyczyniają się do ograniczenia emisji dwutlenku węgla.Omawia znaczenie segregacji odpadów i jej wpływ na ochronę środowiska. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przeprowadza analizę śladu węglowego w miejscu pracy i wdraża strategie zmniejszające emisję CO₂. | Kryteria weryfikacji Definiuje pojęcie śladu węglowego oraz rozumie, jakie działania i procesy w miejscu pracy przyczyniają się do jego powstawania. Wskazuje obszary działalności firmy, które mają największy wpływ na emisję CO₂, takie jak zużycie energii elektrycznej, ogrzewanie, transport pracowników czy procesy produkcyjne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Promuje działania proekologiczne oraz ekoświadomość i GreenComp. | Kryteria weryfikacji Wskazuje kluczowe zachowania proekologiczne promujące ekoświadomość oraz GreenComp. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Projektuje i realizuje zajęcia ekologiczne dla osób z niepełnosprawnością w spektrum autyzmu. | Kryteria weryfikacji Opracowuje i dostosowuje materiały edukacyjne do poziomu intelektualnego uczestników. Planuje i przeprowadza aktywności proekologiczne dla osób o różnych stopniach niepełnosprawności. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Stosuje praktyczne metody angażowania osób z niepełnosprawnością w działania ekologiczne. | Kryteria weryfikacji Omawia jak prowadzić zajęcia sensoryczne z wykorzystaniem naturalnych materiałów. Organizuje warsztaty recyklingowe i tworzyć nowe przedmioty z materiałów wtórnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Współpracuje z rodziną i otoczeniem w zakresie edukacji ekologicznej. | Kryteria weryfikacji Buduje świadomość ekologiczną wśród rodzin i społeczności lokalnej. Tworzyć plany działań proekologicznych dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Omawia metody pracy z osobami w spektrum autyzmu | Kryteria weryfikacji Projektuje proekologiczne dostosowane do osób z niepełnosprawnością w spektrum autyzmu, uwzględniając indywidualne potrzeby oraz poziom intelektualny podopiecznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Omawia jak rozwijać empatie i współczucie. | Kryteria weryfikacji Omawia jak rozwijać umiejętności empatii i współczucia w pracy z osobami ze spektrum autyzmu, oraz jak zarządzać emocjami zarówno u siebie, jak i u podopiecznych, z wykorzystaniem technik mindfulness i ćwiczeń oddechowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja My Personality Skills
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Szkolenie prowadzi do nabycia Zielonej Kompetencji GreenComp w obszarze 2.1 "Myślenie Systemowe" w zawodzie: Trener wsparcia osób z zaburzeniami zachowania
Nabyta kompetencja mieści się w obszarze 2. Akceptowanie złożonego charakteru zrównoważonego rozwoju.
Zakres kompetencji 2. Myślenie systemowe w ramach GreenComp obejmuje podejście do problemu związanego ze zrównoważonym rozwojem ze wszystkich stron uwzględnienie czasu, przestrzeni i kontekstu w celu zrozumienia, jak elementy oddziałują na siebie w ramach systemów i pomiędzy nimi.
Kompetencja ta jest kluczowa dla podejmowania decyzji, które wspierają zrównoważony rozwój.
Uczestnicy zdobędą kwalifikacje w zakresie pracy z osobami z ON z zaburzeniami zachowania i intelektualnymi w kontekście zielonych kompetencji zgodnych z ramami GreenComp. Program obejmuje m.in. zrozumienie złożoności systemów zrównoważonego rozwoju, myślenie systemowe i krytyczne oraz działania na rzecz ochrony środowiska.
Warunki organizacyjne:
- przerwy wliczone w czas trwania usługi,
- szkolenie organizowane w formie wykładowej, w tym przewidziane są m.in. prace indywidualne, prace w grupach, warsztaty, wykłady interaktywne, studia przypadków, symulacje biznesowe, burze mózgów.
Dzień 1:
- GreenComp – Europejskie ramy zielonych kompetencji
- Wprowadzenie do GreenComp – Europejskich Zielonych Kompetencji
- Czym są zielone kompetencje i dlaczego są ważne?
- Definicja i znaczenie zielonych kompetencji
- Myślenie systemowe i jego rola w promowaniu zrównoważonego rozwoju
- Wprowadzenie technik oszczędzania energii (np. aplikacje do monitorowania zużycia prądu i wody).
- Praktyczne aspekty redukcji zużycia wody, instalacja oszczędnych kranów, stosowanie zamkniętych systemów wodnych.
- Rola odnawialnych źródeł energii, takich jak panele solarne, które mogą zasilać placówkę.
- Obliczenie śladu węglowego: kalkulatory śladu węglowego (np. Carbon Trust, MyClimate).
- Wdrażanie elementów edukacji ekologicznej w pracy z osobami z niepełnosprawnością
- Metody aktywizacji osób z niepełnosprawnością w kontekście ekologii (np. hortiterapia, recykling, samowystarczalność)
- Przykłady dobrych praktyk – case study
- Wprowadzenie do pracy z osobami z niepełnosprawnością w spektrum autyzmu
- Podstawy niepełnosprawności w spektrum autyzmu– stopnie niepełnosprawności, przyczyny, specyfika funkcjonowania
- Zaburzenia zachowania – diagnoza, klasyfikacja, objawy
- Metody pracy z osobami z niepełnosprawnością w spektrum autyzmu
- Terapia zajęciowa z wykorzystaniem elementów ekologicznych (praca w ogrodzie, warsztaty upcyklingowe, sensoryka przyrodnicza)
- Zrównoważony rozwój w kontekście pracy z osobami w spektrum autyzmu
- Kształtowanie proekologicznych nawyków wśród osób z niepełnosprawnością w spektrum autyzmu
- Definicja i rodzaje zaburzeń zachowania.
- Przyczyny trudnych zachowań – aspekty psychologiczne i środowiskowe.
- Przegląd teorii dotyczących rozwoju i trudności zachowań.
- Praktyczne metody pracy z osobami z niepełnosprawnością w spektrum autyzmu w kontekście zielonych kompetencji cz. I
- Warsztaty: planowanie zajęć proekologicznych dostosowanych do różnych stopni niepełnosprawności
- Projektowanie aktywności związanych z ochroną środowiska dla osób w spektrum autyzmu.
- Ćwiczenia praktyczne: jak angażować osoby z niepełnosprawnością w działania proekologiczne
- Dostosowanie materiałów edukacyjnych do poziomu intelektualnego podopiecznych
- Praca w małych grupach lub indywidualnie
- Ustalanie jasnych reguł i procedur (np. strukturalizacja zajęć)
- Praktyczne metody pracy z osobami z niepełnosprawnością w spektrum autyzmu w kontekście zielonych kompetencji cz. II
- Narzędzia i techniki wspierające rozwój zielonych kompetencji
- Praca z pomocami dydaktycznymi: gry edukacyjne, aplikacje cyfrowe, materiały sensoryczne
- Rola cyfrowych technologii w edukacji ekologicznej osób z niepełnosprawnością
- Współpraca z rodziną i otoczeniem – jak budować świadomość ekologiczną w środowisku podopiecznych
- Zrównoważony rozwój a praca z osobami z trudnymi zachowaniami.
- Tworzenie planów działania opartych na ekologicznych zasadach (np. praca nad poprawą umiejętności społecznych poprzez działania proekologiczne).
- Rozwój umiejętności związanych z ekologiczną odpowiedzialnością (np. oszczędzanie energii, recykling, odpowiedzialność społeczna).
- Proekologiczne podejście do pracy z osobami w spektrum autyzmu.
- Wprowadzenie technik oszczędzania energii (np. aplikacje do monitorowania zużycia prądu i wody).
- Zrównoważony rozwój a praca z osobami ze spektrum autyzmu
- Jak kształtować świadomość ekologiczną u osób z ASD.
- Ekologiczne aspekty codziennego życia – jak wpływają na osoby ze spektrum autyzmu.
- Tworzenie zrównoważonych przestrzeni edukacyjnych i terapeutycznych.
- Kształtowanie postaw proekologicznych u osób z ASD.
- Zrównoważony styl życia a rozwój umiejętności osób ze spektrum autyzmu.
- Innowacyjne rozwiązania w edukacji ekologicznej i ich zastosowanie w pracy z osobami z ASD.
- Jakie narzędzia i materiały są potrzebne do stworzenia ekologicznej przestrzeni dla osób z autyzmem.
- Projektowanie aktywności na świeżym powietrzu i w otoczeniu naturalnym.
Dzień 2:
- Nowoczesne technologie ekologiczne w różnych sektorach
- Transport, energetyka, budownictwo, produkcja
- Inteligentne systemy monitorowania zasobów w miejscu pracy
- Gospodarka obiegu zamkniętego: recykling, ponowne wykorzystanie zasobów
- Rola odnawialnych źródeł energii, takich jak panele solarne, które mogą zasilać placówkę.
- Ocena skutków działań organizacyjnych na środowisko- strategie minimalizacji negatywnego wpływu na ekosystem.
- Zarządzanie zasobami w kontekście zielonej energii
- Praktyczne aspekty redukcji zużycia wody, instalacja oszczędnych kranów, stosowanie zamkniętych systemów wodnych.
- Rola odnawialnych źródeł energii, takich jak panele solarne, które mogą zasilać placówkę.
- Obliczenie śladu węglowego: kalkulatory śladu węglowego (np. Carbon Trust, MyClimate).
- Praca z emocjami – rozwój empatii w kontekście pracy z osobami z ASD
- Umiejętności empatii i współczucia w pracy z osobami ze spektrum autyzmu.
- Rozpoznawanie i zarządzanie emocjami osób z autyzmem.
- Techniki mindfulness, które pomagają w redukcji stresu u osób z ASD.
- Ćwiczenia oddechowe, wizualizacyjne i koncentracyjne.
- Strategie wspierania osób z autyzmem w zdobywaniu umiejętności zawodowych.
- Omówienie różnorodnych przypadków i tworzenie planów indywidualnego wsparcia.
- Zielona przestrzeń w pracy z osobami ze spektrum autyzmu
- Upcykling – kreatywne wykorzystanie odpadów
- Obliczanie i zrozumienie śladu węglowego
- Znaczenie segregacji śmieci i wpływ na środowisko – podstawowe zasady segregacji i dlaczego jest to ważne.
- Praca z naturą – terapia przez kontakt z ekosystemem
- Egzamin końcowy.
Po zakończeniu kursu zostanie przeprowadzony zewnętrzny egzamin w standardzie MY PERSONALITY SKILLS®
potwierdzający:
1. Nabycie kwalifikacji zawodowej: Trener wsparcia osób z zaburzeniami zachowania
2. Nabycie zielonej kompetencji: 2.1 Myślenie systemowe w ramach Europejskiej Ramy Kompetencji w zakresie zrównoważonego rozwoju GreenComp.
Fundacja MY PERSONALITY SKILLS® jest częścią EIT Climate-KIC Unii Europejskiej.
Szkolenie jest zgodne z celami Funduszu Sprawiedliwej Transformacji, koncentrując się na rozwoju zielonych kompetencji i dostosowywaniu umiejętności do zmian na rynku pracy związanych z transformacją ekologiczną regionu.
Zakres szkolenia jest również powiązany z priorytetami zawartymi w Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030 oraz Programie Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019-2030, ze szczególnym uwzględnieniem zielonej i cyfrowej gospodarki. Szkolenie wspiera rozwój kompetencji zgodnych z Regionalną Strategią Innowacji województwa śląskiego, poprzez promowanie technologii oszczędzających energię i zasoby. Wprowadzone rozwiązania i wiedza zdobyta przez uczestników umożliwiają efektywniejsze zarządzanie zasobami, redukcję emisji CO₂ oraz zmniejszenie kosztów operacyjnych, co przyczynia się do realizacji celów zrównoważonego rozwoju regionu. Uczestnicy poznają podczas szkolenia systemy monitorowania zużycia energii i instalacje odnawialnych źródeł energii, co jest zgodne z priorytetowymi technologiami wspierającymi zrównoważony rozwój w regionie, zgodnie z RIS.
Zielone umiejętności zdobyte podczas szkolenia, takie jak zarządzanie zasobami energetycznymi i wprowadzanie ekologicznych rozwiązań, przyczyniają się do realizacji celów Europejskiej Ramy Kompetencji GreenComp, co wspiera transformację w kierunku bardziej zrównoważonej gospodarki. Kompetencje te umożliwiają uczestnikom nie tylko stosowanie ekologicznych praktyk, ale także promowanie ich wśród współpracowników i społeczności lokalnej.
- Szkolenie wspiera wdrażanie priorytetowych technologii i strategii z zakresu zrównoważonego rozwoju wskazanych w Regionalnej Strategii Innowacji województwa śląskiego, poprzez nauczanie praktycznych umiejętności obsługi technologii oszczędzających zasoby, promowanie zielonych polityk oraz rozwijanie kompetencji związanych z efektywnym zarządzaniem zasobami i odpadami. Uczestnicy zdobywają umiejętności związane z inteligentnymi systemami monitorowania zużycia energii i instalacją odnawialnych źródeł energii, co jest zgodne z technologiami priorytetowymi RIS. Ponadto kurs umożliwia im wdrażanie polityk proekologicznych, co wspiera transformację regionu w kierunku zrównoważonego rozwoju.
- Program szkolenia wspiera cele RIS, rozwijając kompetencje techniczne i organizacyjne niezbędne do wdrażania technologii zgodnych z priorytetami zrównoważonego rozwoju regionu, jak również zachęca uczestników do tworzenia kultury proekologicznej w miejscu pracy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 GreenComp – Europejskie ramy zielonych kompetencji | Prowadzący Aleksandra Krauze | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Wprowadzenie do pracy z osobami z niepełnosprawnością w spektrum autyzmu | Prowadzący Aleksandra Krauze | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Przerwa | Prowadzący Aleksandra Krauze | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Praktyczne metody pracy z osobami z niepełnosprawnością w spektrum autyzmu w kontekście zielonych kompetencji cz. I | Prowadzący Aleksandra Krauze | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Praktyczne metody pracy z osobami z niepełnosprawnością w spektrum autyzmu w kontekście zielonych kompetencji cz. II | Prowadzący Aleksandra Krauze | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Przerwa | Prowadzący Aleksandra Krauze | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Zrównoważony rozwój a praca z osobami ze spektrum autyzmu | Prowadzący Aleksandra Krauze | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Nowoczesne technologie ekologiczne w różnych sektorach | Prowadzący Aneta Bogunia Ciurkot | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Przerwa | Prowadzący Aneta Bogunia Ciurkot | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:05 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Praca z emocjami – rozwój empatii w kontekście pracy z osobami z ASD | Prowadzący Aneta Bogunia Ciurkot | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:05 | Godzina zakończenia 12:05 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Praca z emocjami – rozwój empatii w kontekście pracy z osobami z ASD | Prowadzący Aneta Bogunia Ciurkot | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:05 | Godzina zakończenia 13:05 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Przerwa | Prowadzący Aneta Bogunia Ciurkot | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:05 | Godzina zakończenia 13:20 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Zielona przestrzeń w pracy z osobami ze spektrum autyzmu | Prowadzący Aneta Bogunia Ciurkot | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:20 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:40 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Egzamin końcowy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 263,16 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 263,16 PLN
- Koszt osobogodziny brutto328,95 PLN
- Koszt osobogodziny netto328,95 PLN
- W tym koszt walidacji brutto307,50 PLN
- W tym koszt walidacji netto307,50 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto307,50 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto307,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Aneta Bogunia Ciurkot
Aleksandra Krauze
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w postaci skryptu po zakończonym szkoleniu.
Informacje dodatkowe
Szkolenie obejmuje 16 godzin zegarowych, wymagana jest frekwencja na poziomie 80 % podczas szkolenia zostanie udostępniona lista obecności do podpisu podczas każdego dnia. Cena usługi zawiera koszt walidacji i certyfikacji.
Zewnętrzny egzamin w standardzie MY PERSONALITY SKILLS®
Informujemy o możliwości wizyty monitoringowej usługi. Regulamin dostawy usług dostępny jest w siedzibie firmy przy ulicy Mikołaja Reja 20, 33300 Nowy Sącz. W przypadku nieoczekiwanych sytuacji prosimy o kontakt pod numerem telefonu 601 482 179.Usługa zwolniona z VAT-u (art.113 ust. 1 i 2 ustawy o VAT).
W przypadku uczestnictwa w usłudze osób z niepełnosprawnością usługa zostanie dostosowana do ich potrzeb.
Każdy etap realizacji projektu będzie prowadzony z poszanowaniem zasady równości dla wszystkich Uczestniczek i Uczestników projektu, w sposób niedyskryminujący ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne, narodowość, religię, wyznanie, poglądy polityczne,itp.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
1) platforma/rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego będzie prowadzona usługa: zoom.us. Formularze google.com (niezbędne do przeprowadzenia ankiety ewaluacyjnej) – dowolny adres e-mail;
2) minimalne wymagania sprzętowe:
Głośniki i mikrofon – wbudowane lub zewnętrzne, Kamera internetowa – wbudowana lub zewnętrzna,
Komputer wyposażony w co najmniej 2 GB pamięci RAM.
Procesor: minimalny pojedynczy rdzeń 1 GHz lub wyższy, zalecany dwurdzeniowy 2 GHz lub wyższy (Intel i3 / i5 / i7 lub odpowiednik AMD)
System operacyjny jeden z wymienionych: macOS X z systemem macOS 10.7 lub nowszym, Windows 10 (uwaga: w przypadku urządzeń z systemem Windows 10 muszą one działać w systemie Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany), Windows 8 lub 8.1, Windows 7, Windows Vista z dodatkiem SP1 lub nowszym, Windows XP z dodatkiem SP3 lub nowszym, Ubuntu 12.04 lub wyższy, Mint17.1 lub wyższa, Red Hat Enterprise Linux 6.4 lub nowszy, Oracle Linux 6.4 lub nowszy, CentOS 6.4 lub wyższy, Fedora 21 lub nowsza, OpenSUSE 13.2 lub wyższy, ArchLinux (tylko 64-bit).
3) minimalne wymagania dot. parametrów łącza sieciowego: Łącze o przepustowości pobierania i wysyłania danych o prędkości: 5 Mb/s.
4) niezbędne oprogramowanie umożliwiające dostęp do prezentowanych treści i materiałów: - Zoom Client for Meetings - wersja 4.6.10 (20041.0408) lub wyższa albo - przeglądarka internetowa: Dla Windows: IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+ Dla Mac: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+ Dla Linux: Firefox 27+, Chrome 30+
5) okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: link do spotkania on-line jest ważny tylko w okresie trwania usługi (od momentu rozpoczęcia usługi do jej zakończenia).