Zarządzanie przedsiębiorstwem. Aspekty prawne i administracyjne prowadzenia działalności. Efektywne zarządzanie procesami i wdrażanie zmian.
Zarządzanie przedsiębiorstwem. Aspekty prawne i administracyjne prowadzenia działalności. Efektywne zarządzanie procesami i wdrażanie zmian.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Menagerowie mikro, małych i średnich firm. Właściciele przedsiębiorstw. Prokurenci i dyrektorzy zarządzajacy.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji05-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie zakończy się podniesieniem kompetencji uczestników w zakresie:Prowadzenia działalności gospodarczej (obszar prawny i administracyjny)
Zarządzania procesami
Zarządzania zmianą.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA:pozyskanie wiedzy o zasadach i narzędziach zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie; - poznanie zasady opisu cyklu procesowego w organizacji; - Zdobycie wiedzy nt. form prawnych prowadzenia działalności i korzyści oraz ograniczenia z nimi związane; | Kryteria weryfikacji - Uczestnik zna podstawowe pojęcia związane z zarządzaniem procesowym;- Uczestnik zna zasady i narzędzia zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie; - Uczestnik zna różne formy prawne prowadzenia działalności i wie z jakimi korzyściami o ograniczeniami są związane | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI:pozyskanie umiejętności jak zainicjować zmiany i zostać liderem ich wprowadzenia w przedsiębiorstwie; - zdolność przeprowadzenia analizy wybranego procesu; - Zdobycie umiejętności podjęcia decyzji, które z obowiązków pracodawcy możne zlecić innym podmiotom; | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi zidentyfikować procesy w organizacji;- Uczestnik potrafi wykorzystać narzędzia ICT i oprogramowanie wspierające proces zarządzania procesami; - Uczestnik potrafi ocenić gotowość przedsiębiorstwa i pracowników do przeprowadzania zmian. - Wybiera adekwatny dla swojej działalności sposób opodatkowania | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się POSTAWA:- wykształcenie w sobie zdolności do realizacji usługi zarządzania projektami w przedsiębiorstwie; - Pozyskana cecha pozytywnego stosunku do zmiany; - Wypracowanie w sobie cechy skrupulatności; - Wypracowanie w sobie postawy poszukiwania wiedzy. | Kryteria weryfikacji - Uczestnik będzie mieć pozytywny stosunek do zmiany.- Uczestnik będzie otwarty i kreatywny - Uczestnik reaguje na sytuacje naruszenia obowiązujących przepisów | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ I
1. Podstawy i procedury prawne z zakresu funkcjonowania działalności gospodarczej
- formy organizacyjno-prawne małej firmy,
- kody PKD
- zakładanie, zawieszanie i zamknięcie działalności – regulacje prawne
2. Zobowiązania podatkowe i formy ewidencji podatkowej
- Rodzaje podatków
- Podatek VAT i podatek akcyzowy
- Podatek dochodowy
3. Podatkowa księga przychodów i rozchodów
- Zakres i sposób ewidencji
- Zasady prowadzenia podatkowej książki przychodów i rozchodów
- Uzupełniająca ewidencja analityczna
- Sporządzanie deklaracji podatkowych ( PIT 4, PIT 5 ,VAT 7)
4. Podstawowe zagadnienia z zakresu kadr i płac:
- Systemy wynagrodzeń
- Składniki wynagrodzeń
- Płaca brutto i netto
- Systemy premiowe
- Rozliczanie umów cywilnoprawnych
- Podatek od wynagrodzeń
- Delegacje
5. Zobowiązania i rozliczenia z tytułu ubezpieczeń w tym ZUS
- Rozliczenia i dokumentacja z tytułu ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego
- Podstawy prawne ubezpieczeń społecznych
- Ubezpieczenia emerytalno – rentowe
- Ubezpieczenia zdrowotne
6. Źródła i sposoby nansowania działalności gospodarczej
- Kredyty Dotacje z UE i dotacje krajowe
DZIEŃ II
Zarządzanie procesami
1. Koncepcja zarządzania procesami. Przegląd systemów związanych z zarządzaniem procesami – słownik (TQM, Kaizen, Kanban, Lean, Six Sigma, Poka-Yoke, Process Reengineering)
2. Jak zidentykować procesy strategiczne?
3. Procesy a projekty - denicje i różnice.
4. Jak mapować procesy biznesowe? Ćwiczenie z narzędziami do mapowania procesów: SIPOC – dostawca, wejście, proces, wyjście, klient
5. Od czego zacząć wdrażanie systemu zarządzania procesami biznesowymi?
6.Kluczowe role, uprawnienia i odpowiedzialności.
7. Struktura organizacyjna a zarządzanie - problemy i potencjalne konikty.
8. Mierzenie procesów.
9. Analiza i optymalizacja.
10. Jak ocenić czy proces jest efektywny?
11. Defnicja i rodzaje marnotrawstwa.
12. Narzędzia ICT wspierające zarządzanie procesami.
DZIEŃ III. Zarządzanie zmianą
1. Definicja zmiany
- Cykl zmiany w organizacji
- Model Kurta Lewina
2. Proces wdrożenia zmian organizacyjnych
- Organizacja procesu wdrożenia zmian – co należy wziąć pod uwagę?
- Czynniki sprzyjające wdrożeniu zmian organizacyjnych w zespole i hamujące proces ich realizacji
- Jaki rodzaj stylu kierowania zniechęca pracowników do aktywnego udziału w procesie zmian organizacyjnych
3. Psychospołeczne bariery wdrażania zmian
- Rodzaje oporu wobec zmian i sposoby przezwyciężania negatywnych postaw pracowników wobec zmian
- Redukowanie napięć i konfiktów w sytuacji zmiany
4. Komunikowanie zmiany
- Kiedy i jak informować pracowników o zmianach organizacyjnych?
- Komunikowanie zmian w poszczególnych etapach zmiany
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 DZIEŃ 1 | Prowadzący Katarzyna Sapa | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 DZIEŃ 2 | Prowadzący Katarzyna Sapa | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 DZIEŃ 3 | Prowadzący Katarzyna Sapa | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto7 380,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto307,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto250,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Sapa
zarządu i prezesa zarządu. Prowadzi projekty od powstania pomysłu, przez pozyskanie
zewnętrznego finansowania, wdrożenie, rozliczenie, audyt i ewaluację. - Jako Project Manager i doradca ds. rozwoju pracowała w wielu firmach w Polsce, również jako członek zarządu w spółkach akcyjnych. - W ramach perspektywy finansowej 2014-2020 (m.in.: RPO, POPC, POIR, POIŚ, POWER) pomogła swoim Klientom pozyskać ponad 50 mln zł ze środków UE. - Od 1 lat szkoli członków i liderów zespołów projektowych odpowiedzialnych za pozyskiwanie i realizację projektów współfinansowanych ze środków UE. - Od wielu lat doradca w zakresie
komercjalizacji wiedzy i technologii, promowania współpracy na linii biznes nauka, tworzenie i realizacja projektów dotyczących rozwoju innowacji dla firm i uczelni wyższych w tym doradztwo przy tworzeniu strategii innowacji, samodzielne prowadzenie projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach EFS.
Obecnie Prezes Zarządu Grupy Wspierania Biznesu Sp. z o.o./ W latach 2014-2015 Prezes Spółki Akcyjnej, Dyrektor ds. Badań i Rozwoju w Spółce Akcyjnej, wcześniej Dyrektor Departamentu Kapitału Ludzkiego w tej samej firmie. Od 2005 r. zaangażowana w realizację kilkunastu projektów współfinansowanych z EFS, również jako trener i doradca biznesowy.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały w postaci wydrukowanych prezentacji oraz ćwiczeń.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest znajomość podstaw przepisów prawnych związanych z prowadzeniem przedsiębiorstwa. Wymagane jest też min. 2 letnie doświadczenie w prowadzeniu działaności gospodarczej lub na stanowisku kierowniczym.
Informacje dodatkowe
PODATEK VAT
Usługa szkoleniowa (nie dotyczy doradztwa) jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczane jest 23% VAT
Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 roz. Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w spr.zwolnień od podatku od towarów i usług (...) (Dz.U. z 2018 r., poz. 701)
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe