Trener Pomocniczy Zastępowania Agresji PLUS. I część Profesjonalnego kursu Trenerskiego. (Uprzednio Profesjonalny Praktyk ART)
Trener Pomocniczy Zastępowania Agresji PLUS. I część Profesjonalnego kursu Trenerskiego. (Uprzednio Profesjonalny Praktyk ART)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Niezbędnik dla pracujących z osobami, zachowującymi się agresywnie. Częstymi uczestnikami są kandydaci na Certyfikowanych Trenerów ART, ponieważ kurs ten jest wymagany do certyfikacji trenerskiej. Ponadto psychologowie, pedagodzy, wychowawcy w placówkach, ośrodkach i zakładach, zarówno dla nieletnich jak i dla dorosłych, trenerzy umiejętności, kierujący zespołami pracowniczymi itp. Wyposaża w kluczowe kompetencje komunikacyjne, umiejętności prospołeczne, kontrolowanie złości i podejmowanie decyzji włączających wartości. Oferuje dodatkową pomoc we wdrożeniu do własnej praktyki. Ukończenie szkolenia pozwala na skuteczne podjęcie roli trenera pomocniczego (drugiego trenera) Treningu Zastępowania Agresji.
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu "Małopolski pociąg do kariery - sezon 1" i/lub dla Uczestników Projektu "Nowy start w Małopolsce z EURESem".
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji04-08-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi44
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs Trener Pomocniczy Zastępowania Agresji Plus (Amity ART®) - służy nabywaniu kluczowych kompetencji radzenia sobie z agresją. Jest wymaganym etapem do uzyskania kwalifikacji Trenera Certyfikowanego ART. Istotnym celem jest też poprawa relacji interpersonalnych, minimalizowaniu stresu i zapobieganiu konfliktom oraz poszerzenie kwalifikacji zawodowych , zwłaszcza w edukacji, służbach mundurowych, opiece zdrowotnej czy zarządzaniu. Są inwestycją w rozwój organizacji i społeczeństwa.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozpoznaje i stosuje strategie radzenia sobie z agresją oraz kontrolowania emocji | Kryteria weryfikacji Omawia psychologiczne i behawioralne definicje agresji oraz rozpoznaje formy jej przejawiania | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje sześć podstawowych emocji oraz wdraża kroki kontroli złości ART® | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Przeprowadza analizę sytuacji i stosuje strategie deeskalacyjne, w tym komunikację odważną. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Wykonuje ćwiczenia z kontrolowania złości; uzyskuje spadek Indeksu Złości u co najmniej połowy uczestników | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Dobiera i wykorzystuje umiejętności prospołeczne w sytuacjach konfliktowych | Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednią umiejętność prospołeczną do kontekstu sytuacyjnego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Stosuje pełny komunikat FUKOZ® w trakcie ćwiczeń | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Inicjuje zachowania odważne i prowadzi dialog wspierający budowanie relacji. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji W trakcie sesji stosuje co najmniej trzy komunikaty odważne. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Analizuje dylematy moralne i wdraża wartościowe wzorce postępowania | Kryteria weryfikacji Rozróżnia dylematy i wyzwania moralne w kontekście relacji społecznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Stosuje model ANIMA® do pracy nad dylematem moralnym. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Nawiązuje relacje oparte na poszanowaniu godności i wartości osoby. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Dokumentuje co najmniej pięć epizodów zastępowania agresji w praktyce. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Plan nauczania | |||
Temat zajęć edukacyjnych | Opis treści – kluczowe punkty szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych | Wymiar zajęć (w godzinach lekcyjnych) | |
Ilość godzin teoretycznych | Ilość godzin praktycznych | ||
Podstawy komunikacji nieagresywne j | Omówienie psychologicznych i behawioralnych definicji agresji i ich stosowania; ewolucja agresji: Dialog Odważny; Ćwiczenia komunikacji odważnej; Procedura komunikatu odważnego F(U)KOZ. Ćwiczenia użycia komunikatu odważnego. | 3 | - |
Trening umiejętności prospołecznych | Rodzaje i konstrukcja umiejętności prospołecznych. Znaczenie umiejętności w zastępowaniu agresji. Teoria społecznego uczenia się Alberta Bandury. Modelowanie umiejętności. | 1 | 8 |
Trening kontroli złości | Emocje i uczucia. Ćwiczenie rozróżniania podstawowych emocji, ich rola w zachowaniu. Struktura złości: wyzwalacze, sygnały, monity, reduktory. Przesiewowe badanie pobudzenia złością – Indeks złości. | 1 | 8 |
Trening wnioskowani a moralnego | Ćwiczenie odkrywania wartości życiowych. Rodzaje wartości i rangowanie wartości. Dylematy moralne jako sytuacje bez wyjścia. Behawioralne poszanowanie godności ludzkiej. Poszerzanie horyzontu moralnego z użyciem Amity ANIMA. Zakończenie i ewaluacja. | 1 | 8 |
Praktyka własna | Wykonywanie i monitorowanie używania komunikatów i zachowań odważnych ART w realnych sytuacjach zagrażających agresją. | 10 | |
RAZEM | 6 | 34 |
Lekcje prowadzone są w systemie 45 min.
Podana liczba godzin zawiera rownież proces walidacji,
Przerwy nie są wliczone w czas usługi rozwojowej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Agresja i Trening Zastępowania Agresji. Wykład seminaryjny z ćwiczeniami. | Prowadzący Jacek Morawski | Data realizacji zajęć 07-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Agresja i Trening Zastępowania Agresji. Wykład seminaryjny z ćwiczeniami, ciąg dalszy po przerwie | Prowadzący Jacek Morawski | Data realizacji zajęć 07-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Trening umiejętności prospołecznych. | Prowadzący Ewa Morawska | Data realizacji zajęć 08-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 03:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Trening umiejętności prospołeczny ch. Ciąg dalszy po przerwie | Prowadzący Ewa Morawska | Data realizacji zajęć 08-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Trening Kontroli Złości. | Prowadzący Ewa Morawska | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 03:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Trening Kontroli Złości. Ciąg dalszy po przerwie | Prowadzący Ewa Morawska | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Trening Wnioskowani a Moralnego (ANIMA). | Prowadzący Ewa Morawska | Data realizacji zajęć 10-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Praktyka własna - wykonywanie umiejętności prospołeczny ch, komunikacja. | Prowadzący Ewa Morawska | Data realizacji zajęć 17-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 02:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Praktyka własna - wykonywanie umiejętności prospołeczny ch, komunikacja cd. | Prowadzący Ewa Morawska | Data realizacji zajęć 22-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 02:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Praktyka własna - wykonywanie umiejętności prospołeczny ch, komunikacja cd. | Prowadzący Ewa Morawska | Data realizacji zajęć 29-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 31-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 840,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 840,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto110,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto110,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ewa Morawska
Jacek Morawski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W pakiecie dla uczestników: Arnold P. Goldstein, Barry Glick, John C. Gibbs: ART Program Zastępowania Agresji. Wydanie poprawione , Instytut Amity, Warszawa 2004, 2018, ISBN 978-83-61913-11-5. Ewa Joanna Morawska, Jacek Morawski: Praktyk Zastępowania Agresji ART. Przewodnik metodyczny. Warszawa 2020 ISBN 978-83-61913-00-9; Ewa Joanna Morawska, Jacek Morawski: Amity ART. 30+ projektów prospołecznych krok po kroku. ISBN 9788361913290; Handouty i kwestionariusze.
Warunki uczestnictwa
Uczestnik przez zapisaniem się na szkolenie proszony jest o kontakt z Instytutem Aminty w celu weryfikacji dostępnych miejsc na szkolenie:
Instytut Aminy: jacek@amity.pl
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP Kraków w ramach projektu Małopolski Pociąg do Kariery - sezon 1.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma ZOOM. Minimalne wymagania sprzętowe dla platformy Zoom zależą od typu urządzenia i systemu operacyjnego.
Komputery (Windows, macOS, Linux)
Procesor: Intel i7
Windows: Procesor dwurdzeniowy 1 GHz lub wyższy (i3/i5/i7 lub równoważny AMD).
macOS: Procesor Intel (wymagany Core i5 lub wyższy).
Linux: Procesor dwurdzeniowy 1 GHz lub wyższy.
Pamięć RAM: 64 GB RAM
Minimum 4 GB RAM.
Kamera: tak
Kamera internetowa o rozdzielczości 720p (HD) lub wyższa.
Mikrofon i głośniki: Tak
Wbudowane lub zewnętrzne mikrofon i głośniki, lub zestaw słuchawkowy.
System operacyjny: Windows 11
Windows 7, 8, 8.1, 10.
macOS X z macOS 10.9 lub nowszy.
Linux: Obsługiwane dystrybucje to Ubuntu, Mint, Red Hat, Oracle, CentOS, Fedora, OpenSUSE i Arch.
Przeglądarka: Chrom
Najnowsze wersje przeglądarek Chrome, Firefox, Safari, Edge.
Urządzenia mobilne (iOS i Android)
iOS:
Urządzenia iPhone, iPad, iPod touch z iOS 8.0 lub nowszym.Android:
Urządzenia z systemem Android 5.0 (Lollipop) lub nowszym.
Szerokość pasma 93,70 / 87,80 Mb/sek
Do podstawowej jakości wideo: 600 kbps (upload/download).
Do HD wideo (720p): 1,2 Mbps (upload/download).
Do Full HD wideo (1080p): 3,8 Mbps (upload) / 3,0 Mbps (download).
Zoom automatycznie dostosowuje jakość wideo na podstawie dostępnego łącza internetowego.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- parking, hotel, gastronomia.