Moduł I: Zielona energia w praktyce – ochrona środowiska na stanowisku pracy.
Moduł I: Zielona energia w praktyce – ochrona środowiska na stanowisku pracy.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaEkologia i rolnictwo / Ochrona środowiska
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią: elektromonterzy, elektrycy, technicy instalacji elektrycznych, osoby wykonujące prace związane z montażem, konserwacją, naprawą, modernizacją i serwisowaniem instalacji elektrycznych, pracownicy działów utrzymania ruchu, serwisu technicznego, działów elektroenergetycznych, osoby mające bezpośredni wpływ na dobór rozwiązań technicznych oraz kontakt z klientem w zakresie instalacji i modernizacji systemów elektrycznych.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji25-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi15
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do pokazania, jak ich codzienna praca wpływa na środowisko i jak mogą wdrażać proekologiczne praktyki przy instalacjach, konserwacjach, pomiarach, modernizacjach i pracy z klientami – zgodnie z trendami zrównoważonego rozwoju i ESG.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje podstawowe pojęcia związane z ochroną środowiska w miejscu pracy | Kryteria weryfikacji Omawia pojęcia: zrównoważony rozwój, zielone kompetencje, ślad węglowy, ekologia stanowiskowa | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje wpływ własnego stanowiska pracy na środowisko | Kryteria weryfikacji Sprawdza wyzwania klimatyczne i środowiskowe | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje skutki środowiskowe produkcji, zużycia energii | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Omawia rola pracownika technicznego w procesie zmian | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Planuje codzienne czynności, które mogą ograniczać zużycie energii, wody i materiałów | Kryteria weryfikacji Ogranicza zużycia prądu, wody, materiałów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Racjonalnie korzysta z urządzeń i narzędzi | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Rozróżnia zasady właściwego postępowania z odpadami technicznymi i elektroodpadami | Kryteria weryfikacji Wskazuje i charakteryzuje elektroodpady, opakowania, zużyte materiały | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Praktykuje zasady utylizacji w miejscu pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Planuje podstawową samoocenę ekologiczną swojego stanowiska pracy | Kryteria weryfikacji Wypełnia karty audytu ekologicznego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje obszary do poprawy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Omówia wyniki w grupie | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Analizuje wnioski z audytu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wdraża plan działania na najbliższe tygodnie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Cel biznesowy
Usługa przygotowuje uczestników do wdrożenia efektywności środowiskowej i energetycznej w firmie poprzez podniesienie świadomości ekologicznej oraz rozwój zielonych kompetencji pracowników technicznych (elektryków, elektromonterów, operatorów, serwisantów). Szkolenie przyczyni się do: zmniejszenia kosztów eksploatacyjnych (np. zużycia energii, materiałów, wody), ograniczenia generowania odpadów i błędów środowiskowych, poprawy zgodności z regulacjami środowiskowymi i wymogami klientów, budowania wizerunku firmy jako nowoczesnej, odpowiedzialnej i proekologicznej. Pierwsze efekty będą zauważalne w okresie do 6 miesięcy po zakończeniu szkolenia.Efekt usługi
Efektem wdrożenia:
- zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie wykorzystania zasobów w codziennej pracy oraz bardziej świadome decyzje podejmowane na stanowisku pracy, co przełoży się na realne oszczędności i zwiększenie wartości operacyjnej firmy
- optymalizacja zużycia materiałów technologicznych
- podniesienie wydajności pracy
- optmalizacja kosztów organizacji
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Metody potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi:
- system zarzadzania gospodarką ESP, które śledzą zamówienia, zużycie i wykorzystywanie materiałów instalacyjnych
- raporty od dostawców materiałów technologicznych
Podsumowując, efekty wdrażania proekologicznych praktyk przy instalacjach, konserwacjach, pomiarach i modernizacjach w celu minimalizacji odpadów (zielone kompetencje) mogą być monitorowan za pomocą narzędzi do analizy danych zakupowych, energetycznych oraz gospodarki odpadami, a ich skuteczność potwierdzana jest poprzez audyty wewnętrzne i zewnątrzne oraz systematyczne raportowanie wyników.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Wprowadzenie do tematu – środowisko a miejsce pracy
– Czym są zielone kompetencje?
– Jak moja praca wpływa na środowisko?
2. Technologia a ekologia – co nas łączy, co nas dzieli?
– Przegląd wyzwań klimatycznych i środowiskowych
– Skutki środowiskowe produkcji, zużycia energii
– Rola pracownika technicznego w procesie zmian
3. Codzienne nawyki w pracy – co mogę zmienić już teraz?
– Ograniczanie zużycia prądu, wody, materiałów
– Racjonalne korzystanie z urządzeń i narzędzi
– Małe zmiany, duży efekt
4. Odpady techniczne i gospodarowanie nimi
– Elektroodpady, opakowania, zużyte materiały
– Co można segregować? Co należy oddać?
– Praktyczne zasady utylizacji w miejscu pracy
5. Audyt stanowiska pracy – analiza i samoocena
– Wypełnienie karty audytu ekologicznego
– Identyfikacja obszarów do poprawy
– Omówienie wyników w grupie
6. Podsumowanie modułu i wymiana doświadczeń
– Wnioski z audytu
– Plan działań na najbliższe tygodnie
7.Walidacja usługi szkoleniowej - test teoreyczny
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Wprowadzenie do tematu – środowisko a miejsce pracy | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Technologia a ekologia – co nas łączy, co nas dzieli? | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Codzienne nawyki w pracy – co mogę zmienić już teraz? | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Odpady techniczne i gospodarowanie nimi | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Audyt stanowiska pracy – analiza i samoocena | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Podsumowanie modułu i wymiana doświadczeń | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Walidacja usługi szkoleniowej - test teoreyczny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 700,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 700,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto313,33 PLN
- Koszt osobogodziny netto313,33 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anita Gałek
Absolwentka Uniwersytetu w Białymstoku na Wydziale Biologii, absolwentka Zarządzaniapersonelem w fi rmie na Uniwersytecie Szczecińskim. Certyfi kowany coach ICF, certyfi kowany trenerbiznesu.
Wiedza trenerska zdobyta w wyniku ponad 12 lat doświadczenia na stanowiskach menedżerskich wmiędzynarodowych i polskich organizacjach. Ponad 7 letnie doświadczenie na stanowiskuzwiązanym z zarządzaniem rozproszoną siecią sprzedaży. Umiejętności i warsztat nabyty poprzezprowadzenie od ponad 7 lat szkoleń dla kadr kierowniczych z zakresu kompetencji menadżerskich.Duże doświadczenie (ponad 6 lat) w zakresie prowadzenia szkoleń sprzedażowych (obsługa klienta,negocjacje, techniki sprzedaży).
Doświadczenie w pracy indywidualnej z przedsiębiorcami w oparciu o narzędzia coachingowe imentoringowe. Konsultant w zakresie miękkiego HR-u i zarządzania procesami w organizacjach.
Konsultant FinxS Sales Assessment- badania poziomu kompetencji sprzedażowych. Specjalista ikonsultant badania i wzmacniania odporności psychicznej – na podstawie badaniapsychometrycznego MTQ48. Autorka przeszło 140 publikacji eksperckich z zakresu przywództwa isprzedaży oraz obsługi klienta dla Farmacja Praktyczna i Manager Farmacji. Inicjatorka iprzewodnicząca Rady Kobiet przy Prezydencie Miasta Szczecin. Anita Gałek o sobie: „Moją pasją sąludzie, to oni są sprawcami mojego fl ow.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik szkolenia otrzyma materiały szkoleniowe w postaci prezentacji powerpoint, ankiety, testy - opracowane przez trenera.
Materiały szkoleniowe zawierają podsumowanie treści szkolenia i odwołania do źródeł wiedzy, na których zostały oparte, z poszanowaniem praw autorskich. Materiały każdorazowo są dostosowane do poziomu wiedzy uczestników oraz potrzeb związanych z ewentualnymi niepełnosprawnościami.