Projektowanie i tworzenie interaktywnych środowisk VR/AR/XR z wykorzystaniem AI
Projektowanie i tworzenie interaktywnych środowisk VR/AR/XR z wykorzystaniem AI
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Programowanie
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób zainteresowanych sztuką, designem, mediami interaktywnymi lub nowoczesnymi technologiami, chcące rozwijać się w obszarze immersyjnych środowisk VR/AR/XR, wykorzystując sztuczną inteligencję.
Osoby z branży kreatywnej i sztuki:
- Artyści cyfrowi, graficy, ilustratorzy, animatorzy, projektanci multimediów, performerzy, twórcy gier, projektanci przestrzeni i doświadczeń.
- Osoby tworzące wizualne lub interaktywne projekty i chcące wykorzystać VR/AR/XR jako nowe medium artystyczne lub ekspresyjne.
- Młodzi twórcy szukający świeżych form wyrazu i sposobów na połączenie sztuki z technologią.
Osoby związane z informatyką i technologią:
- Studenci i absolwenci informatyki, inżynierii oprogramowania, nowych mediów, game devu, data science, AI lub robotyki.
- Młodzi programiści, deweloperzy, technolodzy kreatywni i pasjonaci nowoczesnych interfejsów.
- Osoby zainteresowane tym, jak połączyć kod, AI i i przestrzeń 3D w spójnym doświadczeniu immersyjnym.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji19-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa: "Projektowanie i tworzenie interaktywnych środowisk VR/AR/XR z wykorzystaniem AI" jest stworzenie kompletnej aplikacji VR/AR/XR o charakterze edukacyjnym – od planu po gotowy świat, z elementami generowanymi przez AI.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik projektuje i tworzy interaktywne środowiska VR/AR/XR z wykorzystaniem AI | Kryteria weryfikacji Rozróżnia technologie VR, AR i XR oraz ich zastosowania edukacyjne.• Planuje i projekuje środowisko VR/AR/XR. • Tworzy i konfiguruje projekt VR w Unity. • Modeluje, teksturuje i animuje obiekty w Blenderze. • Nagrywa i retargetuje animacje z systemu Rokoko. • Nagrywa, obrabia i implementuje dźwięki w Unity. • Programuje interakcje i logikę świata w języku C#. • Wykorzystuje AI (ChatGPT, Runway ML, ElevenLabs, ComfyUI) do generowania i porównywania treści. • Porównuje własne wyniki z efektami AI, analizując różnice jakościowe. • Testuje, prezentuje i ocenia aplikacje VR – własne i innych uczestników | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ 1
Wprowadzenie, testowanie VR i stworzenie pustego świata
Wprowadzenie do VR/AR/XR – przykłady, trendy, zastosowania edukacyjne
Testowanie gotowych aplikacji VR i analiza UX
Wprowadzenie do Unity, interfejs, projekt 3D
Tworzenie pustego świata i ruchu gracza
Planowanie projektu VR (koncepcja, środowisko, cele edukacyjne)
DZIEŃ 2
Planowanie środowiska i implementacja bazy
Projektowanie przestrzeni VR – mapa, scenariusz, struktura
Tworzenie środowiska bazowego (teren, światło, kamera)
Programowanie podstawowych interakcji w C#
Testowanie i optymalizacja bazowego świata
Lista zasobów do produkcji (modele, animacje, dźwięki)
DZIEŃ 3
Modelowanie, teksturowanie i motion capture w Rokoko
Modelowanie w Blenderze – tworzenie obiektów do świata VR
Teksturowanie i materiały PBR
Nagrywanie ruchu w Rokoko (motion capture)
Retargeting animacji z Rokoko do Blendera i eksport do Unity
Implementacja modeli i animacji w Unity
DZIEŃ 4
Dźwięk, AI i porównanie wyników
Nagrywanie i edycja efektów dźwiękowych i dialogów
Implementacja dźwięków 3D w Unity
Narzędzia AI w produkcji VR: ChatGPT, Runway ML, ElevenLabs, ComfyUI
Porównanie: własne vs AI (modele, animacje, dźwięki)
Implementacja treści AI w Unity
DZIEŃ 5
Programowanie, testy, ocena i prezentacja
Zaawansowane programowanie interakcji i logiki gry
Optymalizacja projektu i testy wydajności
Wzajemne testowanie aplikacji VR
Prezentacja projektów i omówienie efektów
Ewaluacja i podsumowanie szkolenia
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 8 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 8 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 200,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Przed rozpoczęciem części praktycznej przeprowadzany jest szczegółowy wykład przez trenera, gdzie uczestnicy kursu zobligowani są na jego podstawie do prowadzenia notatek.
Uczestnicy otrzymają skrypty tematyczne.
Warunki uczestnictwa
Niezbędnym warunkiem uczestnictwa w szkoleniach i doradztwie, które dofinansowane są z funduszy europejskich jest założenie konta indywidualnego a później firmowego w Bazie Usług Rozwojowych. Następnie zapis na wybrane szkolenie za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych, spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, który dysponuje funduszami. Złożenie dokumentów o dofinansowanie do usługi rozwojowej u Operatora Usługi, zgodnie z wymogami jakie określił.
Informacje dodatkowe
Czas trwania usługi szkoleniowej to 24 godziny dydaktyczne (1 godzina dydaktyczna= 45 minut). Szkolenie zaplanowane jest jako trzydniowe. Planujemy przerwy pomiędzy modułami.
Usługa jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.
Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz szczegółowych warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2018 r., poz. 701).
Warunkiem zaliczenia jest napisanie pre i post testu oraz uczestnictwo w 80% zajęć.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek - Rozwój.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe