Holistyczne wspieranie rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym – profilaktyka logopedyczna, rozwój emocjonalny, społeczny i psychoseksualny
Holistyczne wspieranie rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym – profilaktyka logopedyczna, rozwój emocjonalny, społeczny i psychoseksualny
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do opiekunek i nauczycielek pracujących w żłobkach, które chcą poszerzyć wiedzę z zakresu profilaktyki logopedycznej oraz wspierania rozwoju emocjonalnego, społecznego i psychoseksualnego dzieci w ich pierwszych latach życia.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji06-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi26
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestniczek w praktyczną wiedzę i umiejętności wspierające holistyczny rozwój dzieci w wieku żłobkowym – ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki logopedycznej oraz wsparcia emocjonalnego, społecznego i psychoseksualnego – zgodnie z etapem rozwojowym dziecka.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje profilaktyczne zabawy logopedyczne w codziennej pracy z dziećmi. | Kryteria weryfikacji Prawidłowo dobiera ćwiczenia do wieku i etapu rozwoju dziecka; potrafi zaprezentować przykładowe zabawy logopedyczne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje potrzeby rozwojowe dziecka i dobiera odpowiednie formy wsparcia. | Kryteria weryfikacji Wskazuje trafne formy zabawy wspierające rozwój poznawczy, społeczny i emocjonalny; uzasadnia ich wybór. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje fazy rozwoju psychoseksualnego dziecka i stosuje zasady profilaktyki w pracy wychowawczej. | Kryteria weryfikacji Odróżnia zachowania normatywne od niepokojących; potrafi zaproponować adekwatną reakcję pedagoga. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Uczestnik wspiera rozwój emocjonalny i kompetencje społeczne dzieci z wykorzystaniem metod dostosowanych do wieku. | Kryteria weryfikacji Proponuje działania wspierające wyrażanie emocji, współpracę i rozwiązywanie konfliktów w grupie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1: Profilaktyczne zabawy logopedyczne w pracy nauczyciela przedszkola
- Znaczenie wczesnej profilaktyki logopedycznej w wieku przedszkolnym
- Etapy rozwoju mowy u dziecka
- Czynniki ryzyka opóźnień i zaburzeń mowy
- Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne
- Zabawy oddechowe i fonacyjne w przedszkolu
- Ćwiczenia słuchu fonematycznego i percepcji słuchowej
- Przykłady zabaw logopedycznych do codziennego wykorzystania
- Współpraca z logopedą i rola nauczyciela we wczesnej diagnozie
- Współpraca z rodzicami – przekazywanie zaleceń logopedycznych
Moduł 2: Skuteczne sposoby wspierania wszechstronnego rozwoju dziecka
- Potrzeby rozwojowe dzieci w wieku przedszkolnym (poznawcze, emocjonalne, społeczne, motoryczne)
- Wspieranie rozwoju dziecka poprzez zabawę
- Tworzenie środowiska sprzyjającego eksploracji i uczeniu się
- Znaczenie rutyny, rytuałów i poczucia bezpieczeństwa
- Aktywności wspierające rozwój motoryki małej i dużej
- Wzmacnianie samodzielności, kreatywności i ciekawości poznawczej
- Indywidualizacja oddziaływań w pracy z dziećmi
- Wspieranie dzieci z trudnościami rozwojowymi i emocjonalnymi
- Rola nauczyciela jako przewodnika i obserwatora
Moduł 3: Rozwój psychoseksualny dziecka – wiedza i profilaktyka w pracy nauczyciela
- Fazy rozwoju psychoseksualnego dziecka do 6. roku życia
- Zachowania normatywne a sygnały niepokojące
- Rola nauczyciela w budowaniu pozytywnego obrazu ciała i tożsamości
- Granice fizyczne i emocjonalne – jak je przedstawiać i wzmacniać u dziecka
- Jak odpowiadać na trudne pytania dzieci – przykłady sytuacji i komunikatów
- Kształtowanie bezpiecznej i wspierającej atmosfery w grupie
- Rozpoznawanie i reagowanie na niepokojące sygnały – procedury i współpraca z rodzicami oraz specjalistami
- Edukacja seksualna w przedszkolu – co można, co trzeba, jak rozmawiać
- Etyka i odpowiedzialność w pracy z dzieckiem – świadomość i empatia
Moduł 4: Kształtowanie kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej u dziecka
- Czym jest inteligencja emocjonalna – definicja i znaczenie dla rozwoju dziecka
- Rozpoznawanie, nazywanie i wyrażanie emocji przez dzieci
- Wspieranie samoregulacji emocjonalnej
- Rozwijanie empatii i umiejętności współpracy
- Rozwiązywanie konfliktów – nauka przez zabawę i codzienne sytuacje
- Trening umiejętności społecznych – gry i ćwiczenia grupowe
- Rola dorosłego jako wzoru emocjonalnego i przewodnika
- Znaczenie komunikacji niewerbalnej i uważnego słuchania
- Wzmacnianie poczucia wartości, przynależności i akceptacji w grupie.
Moduł 5: Walidacja
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Moduł 1: Profilaktyczne zabawy logopedyczne w pracy nauczyciela przedszkola | Prowadzący Weronika Jakubowska-Urszulik | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Moduł 1: Profilaktyczne zabawy logopedyczne w pracy nauczyciela przedszkola | Prowadzący Weronika Jakubowska-Urszulik | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Moduł 2: Skuteczne sposoby wspierania wszechstronnego rozwoju dziecka | Prowadzący Weronika Jakubowska-Urszulik | Data realizacji zajęć 08-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Moduł 2: Skuteczne sposoby wspierania wszechstronnego rozwoju dziecka | Prowadzący Weronika Jakubowska-Urszulik | Data realizacji zajęć 08-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Moduł 3: Rozwój psychoseksualny dziecka – wiedza i profilaktyka w pracy nauczyciela | Prowadzący Weronika Jakubowska-Urszulik | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Moduł 3: Rozwój psychoseksualny dziecka – wiedza i profilaktyka w pracy nauczyciela | Prowadzący Weronika Jakubowska-Urszulik | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Moduł 4: Kształtowanie kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej u dziecka | Prowadzący Weronika Jakubowska-Urszulik | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Moduł 4: Kształtowanie kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej u dziecka | Prowadzący Weronika Jakubowska-Urszulik | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Moduł 5: Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 340,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 340,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto90,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto90,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Weronika Jakubowska-Urszulik
Jako certyfikowany manager VCC, posiada praktyczne doświadczenie w zarządzaniu i organizacji działań w zespole. W swojej karierze pełniła również rolę lidera wolontariatu przy dużych wydarzeniach, takich jak Maraton Poznań, co pozwoliło jej zdobyć cenne umiejętności w zakresie koordynacji i pracy z różnorodnymi grupami.
Dodatkowo jest korepetytorem z wieloletnim stażem, na co dzień pracującym z młodzieżą i dziećmi. Dzięki tej pracy doskonale rozumie potrzeby edukacyjne młodszych pokoleń. Aktualnie rozwija swoje kompetencje w zakresie współpracy z ChatGPT, dążąc do jeszcze lepszej integracji nowych technologii w procesie edukacyjnym.
Z pełnym zaangażowaniem i pasją pomaga uczestnikom szkoleń osiągnąć ich cele, rozwijając umiejętności zarówno w obszarze emocji, jak i współpracy, dostosowując swoje podejście do indywidualnych potrzeb grupy.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały zostaną dostarczone uczestnikom szkolenia. Materiały są bezpłatne.
Informacje dodatkowe
Harmonogram jest zaplanowany w godzinach zegarowych. Przerwy są uwzględnione i nie wliczają się w czas trwania szkolenia.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1. Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „Google Meet” ze sklepu Google Play lub AppStore.
2. Szerokopasmowe połączenie z internetem.
3. Wymagania sprzętowe - procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy), 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
4. Mikrofon zewnętrzny lub mikrofon wbudowany w urządzeniu oraz głośniki zewnętrzne lub wbudowane w urządzeniu.