Mental 3.2. - psychologia relacji (Małopolskie Bony Rozwojowe)
Mental 3.2. - psychologia relacji (Małopolskie Bony Rozwojowe)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla osób pracujących w dużych zespołach ludzi, których kompetencje interpersonalne i komunikacja są kluczowymi elementami wysokiej kultury pracy. Szkolenie wymaga zaświadczeń potwierdzających nabycie kompetencji.
- Minimalna liczba uczestników38
- Maksymalna liczba uczestników45
- Data zakończenia rekrutacji15-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do rozwoju świadomości interpersonalnej, efektywnej komunikacji i zrównoważonych relacji międzyludzkich oraz radzenia sobie w trudnych sytuacjach i rozwiązywania konfliktów wewnątrz grupy. Uczestnicy poznają swoje style reagowania na konflikt, nauczą się rozwiązywać spory w sposób konstruktywny.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik wie, jak budować silne, trwałe i zdrowe relacje zarówno w życiu osobistym jak i zawodowym | Kryteria weryfikacji 1. Znajomość podstawowych zasad komunikacji interpersonalnej:• Uczestnik potrafi wymienić i wyjaśnić kluczowe zasady skutecznej komunikacji, • Jest w stanie rozróżnić komunikację werbalną i niewerbalną 2. Umiejętność rozpoznawania i stosowania technik budowania relacji: • Identyfikuje i stosuje techniki aktywnego słuchania • Wykazuje zdolność do zadawania pytań otwartych i angażujących rozmówcę 3. Świadomość roli empatii, wzajemnego szacunku, zaufania i emocji w relacjach: • Potrafi dostrzegać i reagować na emocje innych osób w adekwatny sposób • Rozumie znaczenie empatii w budowaniu trwałych relacji • Potrafi przedstawić sposoby budowania i utrzymywania zaufania w relacjach • Potrafi analizować sytuacje, w których brak szacunku prowadzi do osłabienia więzi | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik wie, jak unikać błędów, które niszczą relacje, skutecznie je naprawiać i budować silne, oparte na zaufaniu więzi | Kryteria weryfikacji 1. Znajomość przyczyn psujących relacje: • Uczestnik potrafi zidentyfikować najczęstsze przyczyny, dla których relacje interpersonalne się psują (np. brak komunikacji, brak zaufania, niedostateczna empatia, niewłaściwe zarządzanie konfliktami). 2. Umiejętność rozpoznawania błędów w relacjach: • Uczestnik potrafi wskazać typowe błędy, które mogą prowadzić do pogorszenia relacji, takie jak: brak aktywnego słuchania, nieporozumienia, agresja werbalna, unikanie konfrontacji itp. 3. Zdolność do proponowania rozwiązań w celu uniknięcia błędów: • Uczestnik potrafi zaproponować konkretne strategie, jak unikać typowych błędów • Uczestnik może opisać techniki poprawy komunikacji, budowania zaufania i utrzymywania pozytywnych relacji | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi skutecznie porozumiewać się w grupie, minimalizować nieporozumienia i budować pozytywne relacje w środowisku zawodowym i społecznym. | Kryteria weryfikacji 1. Znajomość zasad efektywnej komunikacji w grupie:• Uczestnik potrafi wskazać zasady efektywnej komunikacji w grupie (np. aktywne słuchanie, jasność i precyzja przekazu, zapewnianie przestrzeni dla wszystkich uczestników, feedback). 2. Umiejętność identyfikowania barier w komunikacji: • Uczestnik potrafi rozpoznać różnorodne bariery w komunikacji, takie jak: bariery językowe, kulturowe, emocjonalne, fizyczne (np. hałas), technologiczne, a także subiektywne postawy 3. Zdolność do przełamywania barier w komunikacji: • Uczestnik potrafi zaproponować konkretne techniki i strategie przełamywania barier w komunikacji • Uczestnik potrafi zastosować techniki rozwiązywania problemów i zarządzania sytuacjami konfliktowymi w grupie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1: Psychologia relacji, czyli jak tworzyć silne połączenia?
- Omówienie mechanizmów budowania relacji
1.1.1. Jak tworzyć silne i trwałe relacje – od pierwszego wrażenia po długofalowe zaufanie.
1.1..2. Znaczenie pierwszego wrażenia: psychologiczne aspekty początkowych interakcji.
1.1.3 . Jak zbudować solidne fundamenty do relacji opartych na zaufaniu i wzajemnym szacunku.
2. Rola empatii i inteligencji emocjonalnej w komunikacji
1.2.1. Jak empatia wspiera komunikację i pomaga zrozumieć innych.
1.2.2. Znaczenie inteligencji emocjonalnej w rozumieniu i regulowaniu własnych emocji oraz reakcji na emocje innych osób.
1.2.3. Techniki rozwijania empatii i świadomego zarządzania emocjami.
3.Dlaczego relacje się psują? Najczęstsze błędy i sposoby ich unikania
1.3.1. Błędy komunikacyjne, które prowadzą do psucia relacji.
1.3.2. Jak unikać nadmiernej defensywności, ignorowania emocji innych i innych pułapek.
1.3.3. Techniki prewencyjne: jak dbać o relacje, by uniknąć ich pogorszenia.
4.Samoświadomość w relacjach – jak nasze przekonania wpływają na innych?
1.4.1. Zrozumienie, jak nasze osobiste przekonania, postawy i emocje kształtują interakcje.
1.4.2. Praca nad samoświadomością: jak nasze działania i reakcje wpływają na innych ludzi.
1.4.3 Ćwiczenia rozwijające umiejętność autorefleksji i kontrolowania reakcji w relacjach.
5.Relacje w życiu prywatnym a zawodowym – podobieństwa i różnice
1.5.1. Analiza różnic i podobieństw w budowaniu relacji w życiu osobistym i zawodowym.
1.5.2. Wykorzystanie umiejętności komunikacyjnych zarówno w pracy, jak i w życiu prywatnym.
1.5.3 Dbanie o granice: jak utrzymać równowagę między życiem zawodowym a osobistym.
Moduł 2: Efektywna współpraca – od indywidualizmu do zespołowości
- Komunikacja w grupie: bariery i techniki ich przełamywania
2.1.1. Najczęstsze bariery w komunikacji grupowej (np. brak zaangażowania, różnice w percepcji).
2.1.2.Techniki przełamywania barier komunikacyjnych: jak wzmocnić skuteczność komunikacji w grupie.
2.1.3 Wykorzystanie technologii i narzędzi wspierających komunikację w zespołach.
2.Budowanie zespołów opartych na różnorodności: jak korzystać z mocnych stron każdego członka
2.2.1. Korzyści z pracy w zróżnicowanych zespołach – jak różne perspektywy mogą wzbogacić wspólne działania.
2.2.2.Techniki efektywnego wykorzystania mocnych stron członków zespołu.
2.2.3.Jak radzić sobie z trudnościami wynikającymi z różnic w doświadczeniu i poglądach.
3.Zarządzanie oczekiwaniami i rozwiązywanie napięć w grupie
2.3.1. Jak zarządzać oczekiwaniami, aby nie dochodziło do konfliktów i rozczarowań.
2.3.2. Techniki rozwiązywania napięć i stresu w grupie.
2.3.3. Budowanie zaufania i współpracy, aby uniknąć sytuacji napięciowych.
4.Jak działać efektywnie w środowisku pełnym różnic poglądów i doświadczeń?
2.4.1. Techniki zarządzania różnorodnością i kulturą organizacyjną w zespole.
2.4.2. Jak efektywnie współpracować, gdy członkowie grupy mają różne podejście do rozwiązywania problemów.
2.4.3. Wykorzystanie różnorodnych perspektyw do kreatywnego rozwiązywania problemów.
5.Techniki ułatwiające współpracę: aktywne słuchanie, parafraza i pytania otwarte
2.5.1. Wprowadzenie do aktywnego słuchania – jak wykorzystywać tę technikę w codziennej komunikacji.
2.5.2. Parafraza jako sposób na upewnienie się, że rozumiemy intencje rozmówcy.
2.5.3 Korzystanie z pytań otwartych, aby pogłębić rozmowy i zwiększyć zaangażowanie członków grupy.
2.6.0. Walidacja
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Moduł 1 cz. 1: Psychologia relacji, czyli jak tworzyć silne połączenia? | Prowadzący Łukasz Dylik | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Przerwa | Prowadzący Łukasz Dylik | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Moduł 1 cz. 2 Psychologia relacji, czyli jak tworzyć silne połączenia? | Prowadzący Łukasz Dylik | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Przerwa | Prowadzący Łukasz Dylik | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Moduł 2 cz. 1: Efektywna współpraca – od indywidualizmu do zespołowości | Prowadzący Łukasz Dylik | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Przerwa | Prowadzący Łukasz Dylik | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Moduł 2 cz. 2: Efektywna współpraca – od indywidualizmu do zespołowości | Prowadzący Łukasz Dylik | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto90,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto90,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Łukasz Dylik
Inspiruje liderów, kreuje świadomość na temat potrzeby ciągłego rozwoju. Ceni życie w stylu life long learning. Zachęca, aby patrzeć na swoją pracę i karierę w szerszej perspektywie.
Trener międzynarodowy– od 5 lat na rynku szkoleniowym.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Informacje dodatkowe:
- przerwy stanowią integralną część kursu a ich czas jest dostosowany do potrzeb uczestników
- po zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej uczestnik otrzymuje certyfikat
- każdy z uczestników otrzymuje skrypt oraz długopis i notes
Podstawa prawna Art. 43 ust 1 pkt 26 lit.a - Zwalnia się od podatku pkt 26 usługi świadczone przez: a)jednostki objęte systemem oświaty w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, w zakresie kształcenia i wychowania
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi