Usługa szkoleniowa w ramach projektu Akademia HR: "Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy wraz z przygotowaniem organizacji do wyzwań rynku pracy"
Usługa szkoleniowa w ramach projektu Akademia HR: "Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy wraz z przygotowaniem organizacji do wyzwań rynku pracy"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
W ramach Projektu zgodnie z REGULAMINEM REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE realizowanym przez Operatora Łódzką Izbę Przemysłowo-Handlową nr Projektu FERS.01.03-IP.09-0048/23 nazwa Projektu „Akademia HR - doskonalenie kompetencji kadry zarządzającej zasobami ludzkimi" wsparciem mogą zostać objęci:
− Zespoły HR,
− Pracownicy/Pracownice odpowiedzialni/e za politykę personalną przedsiębiorstwa1 lub za zarządzanie zasobami ludzkimi 2,
− Menadżerowie/menadżerki lub kandydaci/kandydatki na menadżerów. - Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji19-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi66
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do tworzenia strategii procesów HR ukierunkowanych na zrównoważony rozwój, w tym uwzględniający kwestie „zielonej gospodarki”. Wdrażać rozwiązania gwarantujące rozwój organizacji oparty o analizę potrzeb różnych grup interesariuszy oraz aktywnie włączać w procesy rozwojowe. racy i szeroko rozumianym otoczeniem społecznym. Wdrażania zmian w organizacji w kontekście wykorzystania innowacyjnych rozwiązań i procesów HR. Praca z różnymi grupami interesariuszy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik będzie potrafił opracowywać założenia zrównoważonego rozwoju i potrafi je przełożyć na grunt własnej firmy oraz założenia polityki personalnej.Identyfikować potrzeby rozwojowe organizacji i przekłada je na strategię HR ukierunkowaną na zróżnicowany rozwój. Formułować wyzwania polityki personalnej w odniesieniu do założeń „zielonej gospodarki”. Opisywać , jak wykorzystać aktualną sytuację na rynku pracy i występujące na nim trendy do kształtowania nowoczesnej polityki personalnej. Będzie potrafił wykonywać pełną diagnozę potrzeb różnych grup interesariuszy (m.in.: kadra zarządzająca, kadra menedżerska i pracownicy, przedstawiciele grup społecznych, kulturowych oraz wiekowych) w zakresie wykorzystania procesów HR. Włączać te grupy oraz partnerów społecznych w proces kreowania polityki personalnej. Identyfikować poziom satysfakcji pracowników z programów i procesów HR ze szczególnym podkreśleniem kwestii zrównoważonego rozwoju. Wdrażać wnioski z tych badań kształtując nowe rozwiązania. Przygotowywać kompleksową strategię procesów HR, ukierunkowaną na zrównoważony rozwój kapitału ludzkiego w organizacji. Monitorować wdrażanie strategii HR w oparciu o precyzyjne wskaźniki. Dostosowywać ją do zmieniającej się sytuacji i oczekiwań wewnętrznych interesariuszy. Właściwie objaśniać planowane i wdrażane procesy rozwojowe z obszaru HR i pozyskiwać dla nich wsparcie wszystkich grup społecznych, kulturowych i wiekowych reprezentowanych wśród pracowników. Wdrażać rozwiązania ukierunkowane na łączenie efektywności organizacji (realizacja celów firmy) z konkretnymi korzyściami dla pracowników. | Kryteria weryfikacji Test wielokrotnego wyborusprawdzający zrozumienie podstawowych pojęć. Dyskusja grupowa w kontekście zrównoważonego rozwoju Analiza przypadku - prezentacja grupowa rozwiązania wybranego studium przypadku wprowadzania zmian. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnicy umieją opisywać znaczenie zmian społecznych i gospodarczych (na poziomie Polski i świata) i ich wpływ na procesy zarządzania kapitałem ludzkim. Identyfikować i opisywać nowe trendy w obszarze HR / zarzadzania kapitałem ludzkim wynikające z sytuacji na rynku pracy oraz ich wpływ na wyzwania i politykę personalną własnej firmy. Monitorować działania, programy HR, które wdrażają najczęściej firmy z jego/jej branży. Wskazuje zarówno korzyści jak i ograniczenia oraz zagrożenia związane z tymi rozwiązaniami. Sporządzać wnioski z analizy dobrych praktyk HR innych organizacji i wykorzystuje je w planowanych u siebie wdrożeniach. Opracowywać innowacyjne rozwiązania w obszarze polityki personalnej własnej firmy i sprawnie włącza w ich realizację wszystkie grupy pracowników, których te zmiany dotyczą. Nazwa kompetencji Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy Wspierać u pracowników budowanie nowych postaw i zachowań adekwatnych do zmieniającej się sytuacji i wymogów firmy. | Kryteria weryfikacji Test wielokrotnego wyborusprawdzający zrozumienie podstawowych pojęć zarządzania zmianą. Dyskusja grupowa na temat nowych trendów w zarządzaniu kapitałem ludzkim. Analiza przypadku - prezentacja grupowa rozwiązania wybranego studium przypadku. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnicy umieją oceniać gotowość przedsiębiorstwa i pracowników do przeprowadzenia zmian. Inicjować i wdrażać w organizacji zmiany związane z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań i procesów HR. Diagnozować potrzeby różnych interesariuszy i zróżnicowanych grup pracowniczych (z uwzględnieniem m.in. płci, wieku, pochodzenia etnicznego i poglądów) i przygotowuje dla nich odpowiednie programy HR ukierunkowane nie tylko na zaspokojenie tych potrzeb, lecz także na pełną integrację pracowników w ramach organizacji. Identyfikować źródła (np. obawy pracowników przed utratą pracy, niedopasowaniem kompetencji itp.) i sprawnie eliminuje przejawy oporu przed zmianami. Identyfikować potrzeby, obawy i oczekiwania różnych grup interesariuszy (m.in.: kadra zarządzająca i menedżerska, przedstawiciele grup społecznych, kulturowych oraz wiekowych) w stosunku do procesów zmian związanych z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. Omawia je na bieżąco i uwzględnia w swoich działaniach. Odpowiednio do potrzeb różnych grup interesariuszy będzie potrafił objaśniać działania związane z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. Kształtować wśród współpracowników pozytywne nastawienie do zmian. | Kryteria weryfikacji Ćwiczenia interaktywne dotyczącewykorzystania narzędzi HR w zarządzaniu zmianą. Symulacja projektu zmiany z zastosowaniem metodologii projektowych. Warsztaty praktyczne z angażowania pracowników i zarządzania oporem, zakończone prezentacją wyników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnicy umieją przygotowywać firmowy kodeks etyczny, formułujący wartości ważne dla kultury organizacyjnej, przekładające się na konkretne reguły postępowania, a także długofalowy program kształcenia etycznego. Kształtuje partnerskie relacje między HR a głównymi grupami współpracowników z firmie – w tym z Zarządem. Rozwijać w firmie poczucie wrażliwości proekologicznej, postawy odpowiedzialności za ekologiczne wykorzystanie zasobów pracy. | Kryteria weryfikacji Warsztat tworzenia kulturyinnowacyjności, zakończony opracowaniem planu działania. Dyskusja panelowa na temat zarządzania talentami i przyszłości pracy. Zadanie projektowe: opracowanie strategii implementacji nowych technologii HR w organizacji uczestnika. Indywidualne prezentacje planów działań, z uwzględnieniem zdobytej wiedzy i narzędzi. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1: Pre test. Wprowadzenie do Zarządzania Zmianą w HR oraz do zrównoważonego rozwoju w HR (7 godzin). Dzień 2: Wdrażanie Zmian iInnowacji oraz strategii i rozwiązań HR (7 godzin).
Dzień 3: Kształtowanie Przyszłości Organizacji, praktyczne aspekty realizacji strategii HR (7 godzin).
Dzień 4: Rozumienie zrównoważonego rozwoju w kontekście HR (7 godzin).
Dzień 5: Rozwijanie kompetencji i świadomości pracowników HR (7 godzin).
Dzień 6: Warsztaty praktyczne - ćwiczenia praktyczne na rzeczywistych przykładach z zakresu zarządzania zmianą (7 godzin).
Dzień 7: Rozwój organizacji a potrzeby różnych grup społecznych (7 godzin).
Dzień 8: Założenia strategii Lukier Sp. z o.o. z zakresu zarządzania zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy i przygotowaniaorganizacji do wyzwań rynku pracy (7 godzin).
Dzień 9: Założenia strategii Lukier Sp. z o.o. z zakresu zarządzania zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy i przygotowaniaorganizacji do wyzwań rynku pracy, cd. (7 godzin).
Dzień 10: Podsumowanie szkolenia, post test, walidacja - porównanie wyników pre i post testów oraz obserwacja w warunkach rzeczywistych - ekspert: Piotr Kwiecień. Zakończenie szkolenia (3 godziny).
1 godzina usługi to 60 minut.
Ogółem: 10 dni szkolenia (9 dni po 7h i 1 dzień 3 godziny).
Łącznie 66 godzin.
Przerwy nie są wliczane w czas usługi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto12 012,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto12 012,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto182,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto182,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Krzysztof Stadler
proj. udosk. komp. men. transf. cyfr. opracowywał cele programu rozwoju kompetencji menadżerów w zakresie zarządzania transformacją cyfrową w obszarze organizacji, technologii i procesów. kadry kierowniczej w obszarze orientacji strategicznej, zarządzania przedsiębiorstwem, skuteczności menadżerskiej, przywództwa, zarządzania zespołem oraz komunikacji i wykorzystywania informacji.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe dotyczące szkolenia i materiały do notatek w formie cyfrowej MS Office. materiały zostaną wysłane drogą mailową na osobiste adresy mailowe uczestników.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa dla każdego uczestnika jest zarejestrowanie się i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapisanie się na szkolenie zapośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych oraz spełnienie wszystkich warunków określonych przez operatora, do którego złozono dokumenty o dofinansowanie.
Informacje dodatkowe
Usługa zamknięta jest dedykowana pracownikom Przedsiębiorcy w ramach projektu "Akademia HR-Doskonalenie kompetencji kadry zarządzającej zasobami ludzkimi". Temat jest zgodny z OKK w obszarze HR, na podstawie wykonanego kwestionariusza Autodiagnozy. Zajęcia będą prowadzone metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności z zakresu przewidzianego w programie usługi. Ujęte godziny szkolenia są godzinami zegarowymi tj. 1 godzina lekcyjna = 60 minut. Przerwy nie są wliczone w godziny szkolenia. Po zakończeniu usługi uczestnik otrzymuje zaświadczenie ukończenia szkolenia a warunkiem jego uzyskania jest uczestnictwo w co najmniej 80%zajęć oraz zaliczenie zajęć w formie testu oraz wypełnienie na swoim koncie w BUR ankiet walidacyjnych w Bazie Usług Rozwojowych.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Dogodny parking, pełna dostępność dla osób z ograniczeniami w poruszaniu się, stacja ładowania EV