KOMUNIKACJA W ZESPOLE ORAZ ZARZĄDZANIE PRZEPŁYWEM INFORMACJI
KOMUNIKACJA W ZESPOLE ORAZ ZARZĄDZANIE PRZEPŁYWEM INFORMACJI
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Adresatami w/w programu szkoleniowo– wdrożeniowego są pracownicy, całe zespoły danej firmy oraz menedżerowie zarządzający zespołami pracowniczymi .
Do udziału w warsztatach zapraszamy pracowników, menedżerów, oraz wszystkich tych, którzy chcieliby rozwijać swoje umiejętności komunikacji i wspólnej pracy w zespole.
Usługa również adresowana jest dla Uczestników Projektu:
- Małopolski Pociąg do Kariery – sezon 1
- Nowy start w Małopolsce z EURESem
- Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
- Kierunek - Rozwój
- Działanie 5.11 Kształcenie Ustawiczne
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji12-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do budowania zintegrowanych i skutecznie pracujących zespołów w organizacji. Celem szkolenia jest wzmocnienie umiejętności współpracy w zespole. Uczestnik zostanie przygotowany do przekazywania informacji w jasny, uporządkowany i konkretny sposób, do porozumiewania się z wewnątrz zespołu, pomiędzy zespołami i z przełożonymi oraz do współdziałania ze współpracownikami w celu skutecznej realizacji zadań.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Potrafi skutecznie słuchać i zrozumieć inne osoby w zespole. | Kryteria weryfikacji Obserwacja praktycznych sytuacji, w których uczestnicy aktywnie słuchają i zadają właściwe pytania w celu zrozumienia drugiej osoby. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Potrafi komunikować nawet trudne kwestie w sposób klarowny i przystępny. | Kryteria weryfikacji Symulacje sytuacji, w których uczestnicy wyjaśniają trudne kwestie w sposób zrozumiały dla różnych typów odbiorców. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Potrafi dobierać odpowiednie argumenty zgodnie z poziomem potrzeb i umiejętności danego współpracownika. | Kryteria weryfikacji Uczestnicy właściwie dobierają narzędzia komunikacyjne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Poznanie metod i technik przekazywania informacji zwrotnej | Kryteria weryfikacji Uczestnicy demonstrują umiejętność stosowania różnorodnych metod i technik przekazywania informacji zwrotnej, prezentując umiejętność konstruktywnego przedstawiania swoich opinii i racji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Ramowy program usługi
– KOMUNIKACJA W ZESPOLE ORAZ ZARZĄDZANIE PRZEPŁYWEM INFORMACJI
Dzień 1
Zarządzanie przepływem informacji w firmie
- Zasady komunikacji w firmie (w zespołach oraz pomiędzy zespołami i działami)
- Komunikacja firmy na wewnątrz i zewnątrz
- Skuteczny obieg informacji w firmie
- Dopasowanie sposobu komunikacji do informacji – wybór kanałów komunikacyjnych w firmie i zespołach
- Przeszkody w procesie wymiany informacji w firmie i sposoby ich przezwyciężania
Komunikacja w pracy menedżera
- Kultura organizacyjna, style zarządzania organizacją, a sposoby komunikacji w organizacji
- Style komunikacji menedżera
- Komunikacja dostosowana do potrzeb i stopnia rozwoju pracownika (zgodnie z modelem przywództwa sytuacyjnego SLII K. Blancharda)
- Skutki wadliwego komunikowania się w pracy menedżera (narzędzia komunikacyjne przydatne menedżerowi) oraz ich wpływ na prace zespołu
Komunikacja w zespole
- Wpływ komunikacji na wykonywanie zadań przez członków zespołu
- Cel w komunikacji i jego znaczenie w realizacji zadań w zespole
- Wypracowanie standardu komunikacji w zespole – kontraktowanie zasad komunikacji (określenie potrzeb i oczekiwań komunikacyjnych w zespole, ustalenia jakie informacje, w jakich kanałach: spotkania, telefon, mail, czat, video etc., poprzez jakie narzędzia są komunikowane)
Zespołowa komunikacja zdalna
- Zasady komunikacji zdalnej,
- Specyfika potrzeb w pracy zdalnej
- Wykorzystanie narzędzi wspierających pracę zdalną
Dzień 2
Komunikacja interpersonalna
- Schemat komunikacji
- Komunikacja werbalna i niewerbalna w porozumiewaniu się
- Dopasowanie własnego stylu komunikacji do rozmówcy (autodiagnostyka komunikacyjna)
- Odpowiedzialność za jakość komunikacji – techniki poprawy jakości komunikacji w zespole
- Skuteczne przekazywanie informacji w zespole
- Doprecyzowywanie informacji – formułowanie pytań, rodzaje odpowiednich pytań, zasada „lejka” w pozyskiwaniu informacji
- Rodzaje i sposoby argumentowania (słowa jak toksyny i plastry miodu – czyli jak być przekonującym i skutecznym w komunikacji)
- Reguły wywierania wpływu stosowane w komunikacji
- Różnice pomiędzy faktami, opiniami, ocenami
- Kluczowe bariery i zakłócenia w procesie komunikacji interpersonalnej
Zastosowanie narzędzi komunikacyjnych w różnych sytuacjach
- Rodzaje skutecznych narzędzi komunikacyjnych (m.in.: perswazja, komunikaty JA, klaryfikacja, odzwierciedlanie, doprecyzowywanie i podsumowywanie)
- Rola i znaczenie inteligencji emocjonalnej w komunikacji (rozpoznawanie stylów komunikacji współpracowników, radzenie sobie z negatywnymi emocjami)
- Komunikacja w sytuacjach trudnych (radzenie sobie z presja i manipulacją w sytuacji pracy, psychologiczne narzędzia obrony, techniki asertywnej komunikacji)
- Komunikacja zespołowa (efektywne prowadzenie zebrań i narad zespołu, rola moderatora dyskusji, pozytywna informacja zwrotna w zespole)
- Motywacyjna rola komunikacji wewnątrz organizacji (informacja zwrotna,
Podsumowanie i zakończenie szkolenia
Szkolenie trwa 16 godzin dydaktycznych, w tym 75% to zajęcia praktyczne. Szkolenia prowadzone są w formie stacjonarnej w grupach warsztatowych do 14 osób.
Szkolenie z w/w tematyki może zostać poprowadzone również w formie zdalnej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Wprowadzenie. Zarządzanie przepływem informacji w firmie. | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Komunikacja w pracy menedżera | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Komunikacja w zespole | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Zespołowa komunikacja zdalna | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Komunikacja interpersonalna | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Komunikacja interpersonalna cd. | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Zastosowanie narzędzi komunikacyjnych w różnych sytuacjach | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Zastosowanie narzędzi komunikacyjnych w różnych sytuacjach cd. | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 968,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto123,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto100,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ewa Puzia
20–letnie doświadczenie w doradztwie i szkoleniach z zakresu Przywództwa i HR Development. Specjalizuje się tematyce: zarządzania zmianą, zwinnego zarzadzania i przywództwa w świecie VUCA, oraz zwiększania efektywności biznesowej: osobistej, zespołów, liderów (poprzez: kształtowanie współpracy zespołowej i przepływu informacji w firmie, zarządzanie wynikami, zarządzania zadaniami i priorytetami, budowania zaangażowania, budowania odporności liderów i pracowników, radzenia sobie ze stresem i presją czasu, radzenia sobie z nadmiarem informacji, rozwiązywania problemów z zastosowaniem krytycznego myślenie, prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami).
Specjalizuje się także w mapowaniu i optymalizowaniu procesów, określaniu celów i wskaźników KPI, kanban. Prowadzi audyty organizacyjne i procesowe przy użyciu narzędzi lean management. Posiada także doświadczenie w doradztwie i szkoleniach z zakresu HR Development (m.in.: tworzenia modeli kompetencyjnych, prowadzenia audytów kompetencyjnych metodą AC/DC oraz 360 stopni, zarządzania procesami szkoleniowo-rozwojowymi).
Absolwentka Psychologii (UŁ) . Ukończyła Podyplomowe Studia ZZL (UŁ) i Podyplomowe Studia z Lean Management (SGH).
Od 2009 Vice Prezes Zarządu w Respect sp. z o.o.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkoleń otrzymują materiały szkoleniowe zawierające treści prezentowane podczas szkolenia w postaci podręczników, prezentacji, zadań i testów stosowanych do indywidualnego wykorzystania. Na koniec szkolenia uczestnicy otrzymują od trenera zadanie wdrożeniowe, którego celem jest pomoc w transferze nowo rozwijanych kompetencji na stanowisku pracy.
Dodatkowo, w przeciągu 1-2 tygodni po szkoleniu uczestnicy otrzymują również tzw. materiały poszkoleniowe, które zawierają wszystkie wypracowane przez grupę uczestników kluczowe pomysły, usprawnienia, nowe metody pracy oraz podsumowania zadań praktycznych realizowanych podczas warsztatu. Materiały poszkoleniowe stanowią wsparcie dla utrwalenie procesu rozwojowego, a także wdrożeniowego.
Każdy z uczestników szkolenia otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia.
Szkolenie z w/w tematyki może zostać poprowadzone również w formie zdalnej.
Informacje dodatkowe
Proponowane przez nas programy rozwojowe realizowane są w oparciu o naszą metodyką TO BE czyli Training Oriented on Business Efficiency.
Programy rozwojowo – wdrożeniowe TO BE to:
- Standard nastawiony na efektywność biznesową i realizację celów organizacji
- Programy angażujące ludzi do zmiany i ciągłego doskonalenia efektywności swojej pracy
- Wysokoefektywna inwestycja w rozwój pracowników
- Nowoczesne i innowacyjne narzędzia do zarządzania kompetencjami
- Zespół trenerów praktyków, ekspertów i menedżerów biznesu
TO BE to efektywne programy rozwojowo – wdrożeniowe oparte o:
- Licencjonowany Model SEB (Szkolenia Efektywne Biznesowo)
- 4 poziomowy Model Partnerstwa Biznesowego J. Kirkpatrick’a
- Podejście Kaizen i Lean Management
Respect jest obecnie jedną z kilku firm szkoleniowych w kraju certyfikowaną w metodologii SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo), proces certyfikacji został zakończony w 2015.
Adres
Adres
W przypadku zamkniętych grup szkoleniowych (ten sam pracodawca dla wszystkich uczestników szkolenia) decyzja o wyborze miejsca realizacji usługi, każdorazowo podejmowana jest zgodnie z życzeniem i sugestiami zleceniodawcy.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Uwzględnienie wymagań dla osób ze szczególnymi potrzebami