Akademia Mentora LKB VII Edycja Ścieżka BASIC - stacjonarna
Akademia Mentora LKB VII Edycja Ścieżka BASIC - stacjonarna
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kadra zarządzająca i menedżerska: Osoby posiadające ugruntowaną wiedzę, umiejętności i doświadczenie zawodowe, które pragną objąć rolę mentora dla adeptów biznesu czy też pracowników rozpoczynających swoją ścieżkę kariery.
Specjaliści ds. zasobów ludzkich (HR): Pracownicy działów personalnych, którzy widzą swoją przyszłość w roli mentora i planują angażować się we wspieranie rozwoju kadr w ramach swojej organizacji.
Profesjonaliści w dziedzinie rozwoju: Doświadczeni trenerzy, coachowie oraz mediatorzy, którzy chcą wzbogacić swój warsztat o nowe metody pracy skoncentrowane na podnoszeniu kompetencji innych osób.
Wszystkie osoby zorientowane na wspieranie innych: Każdy, kto odczuwa motywację do pomagania innym w rozwoju i jest zainteresowany poznaniem efektywnych technik wspierania potencjału osobistego oraz zawodowego.
- Minimalna liczba uczestników12
- Maksymalna liczba uczestników18
- Data zakończenia rekrutacji10-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa ta zapewnia kompetencje niezbędne do samodzielnego prowadzenia sesji mentoringowych, koncentrujących się na odkrywaniu i wzmacnianiu potencjału osobistego oraz zawodowego klientów. Realizacja celów edukacyjnych umożliwi profesjonalne i efektywne przeprowadzanie takich sesji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Słuchacz zdobywa umiejętność definiowania podstawowych elementów mentoringu, rozróżniania go od innych form wsparcia, takich jak coaching, doradztwo czy szkolenie. Rozumie zasady otwartej komunikacji, potrafi odróżnić pytania otwarte od zamkniętych i analizuje własne umiejętności aktywnego słuchania. Zna zasady ustalania celów, w tym regułę SMART, oraz potrafi wymienić korzyści mentoringu dla różnych grup. | Kryteria weryfikacji Uczestnik powinien być w stanie wymienić co najmniej cztery z pięciu kluczowych elementów definicji mentoringu, wskazać przynajmniej jedną różnicę między mentoringiem a innymi formami wsparcia, oraz wymienić trzy elementy otwartej komunikacji. Oczekuje się, że poda przykłady pytań otwartych i zamkniętych oraz wyjaśni różnicę między nimi, dokona autodiagnozy umiejętności słuchania, wyjaśni zasady SMART i wymieni po minimum trzy korzyści mentoringu dla każdej z grup. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik uczy się struktury sesji mentoringowej, rozumie proporcje czasu mówienia mentora i mentee, poznaje model GROW i rodzaje interwencji mentora. Definiuje zakres odpowiedzialności mentora i mentee, opisuje elementy postawy mentora oraz przeprowadza sesję z modelem GROW. Analizuje własne emocje przed i po sesjach oraz rozpoznaje elementy sesji i modelu GROW jako mentee. | Kryteria weryfikacji Oczekuje się, że uczestnik wymieni elementy sesji, wyjaśni proporcję czasu, opisze model GROW, poda przykłady interwencji, wymieni elementy odpowiedzialności, oszacuje elementy postawy u siebie, przeprowadzi sesję, porówna emocje oraz odbędzie sesję jako mentee, rozpoznając jej elementy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Oczekuje się, że uczestnik wymieni elementy sesji, wyjaśni proporcję czasu, opisze model GROW, poda przykłady interwencji, wymieni elementy odpowiedzialności, oszacuje elementy postawy u siebie, przeprowadzi sesję, porówna emocje oraz odbędzie sesję jako mentee, rozpoznając jej elementy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik powinien wymienić elementy procesu, zastosować analizę SWOT w ćwiczeniu, wykonać samodzielnie „koło życia” i odpowiedzieć na pytania, wskazać sposób uzyskania i zastosowania Kodeksu Etyki oraz zastosować dokumentację w procesie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Uczestnik poznaje i odtwarza strukturę sesji przeglądu oraz wyjaśnia znaczenie jej elementów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia elementy sesji przeglądu i doświadcza jej jako obserwator, mentor i mentee. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik nabywa umiejętność przeprowadzenia pełnego procesu mentoringowego z mentee, ustalania celów oraz zakończenia procesu z otrzymaniem feedbacku. | Kryteria weryfikacji Oczekuje się, że uczestnik zaplanuje, nawiąże relację, zawrze kontrakt, ustali cele, zakończy proces, podsumuje, odbierze feedback oraz uzyska pozytywną ocenę od mentee i Zespołu Koordynującego | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi podać przykłady procesów i wyzwań oraz opisać własny proces i wyzwania. | Kryteria weryfikacji Oczekuje się, że uczestnik weźmie udział w superwizji, opisze spostrzeżenia, przedstawi opis procesu, wyjaśni wyzwania i sformułuje refleksje. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje kryteria akredytacji EMCC oraz przedstawia informacje o EMCC Poland i korzyściach członkostwa. | Kryteria weryfikacji Oczekuje się, że uczestnik poda listę kryteriów akredytacji oraz podstawowe informacje o organizacji i wymieni korzyści członkostwa. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
W obliczu dynamicznie zmieniającego się otoczenia biznesowego, Akademia Mentora LKB staje się kluczowym elementem rozwoju kompetencji menedżerskich. Kurs ten, skierowany do doświadczonych przedsiębiorców i liderów biznesu, dyrektorów i kierowników HR oraz kadry dydaktycznej, oferuje unikalną szansę na pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie mentoringu, stanowiącego efektywne narzędzie wsparcia rozwoju zawodowego i osobistego.
Kurs skierowany jest do:
- Doświadczonych przedsiębiorców i liderów biznesu pragnących dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem.
- Menedżerów i liderów biznesu dążących do wzmacniania kompetencji mentoringowych.
- Menedżerów planujących wdrożenie mentoringu w swojej organizacji.
- Osób zainteresowanych rozwojem osobistym i zawodowym w obszarze mentoringu.
Kurs oferuje:
- 4 warsztaty w kursie stacjonarnym: Zajęcia prowadzone przez doświadczonych trenerów i mentorów, skoncentrowane na praktycznych aspektach mentoringu.
- Indywidualne i grupowe konsultacje oraz superwizje: Możliwość omówienia swoich potrzeb i celów z ekspertem, zapewniając spersonalizowane wsparcie.
- Certyfikat ukończenia: Potwierdzenie udziału w kursie i nabytych kompetencji, stanowiące prestiżowy dokument na rynku biznesowym przygotowujący do akredytacji w EMCC na poziomie Foundation.
Co zyskasz dołączając do Akademii Mentora LKB?
- Zrozumiesz czym mentoring odróżnia się od innych form wsparcia i co jest podstawą jego skuteczności
- Podniesiesz swoje kompetencje komunikacyjne, co pozwoli Ci budować mocne relacje, prowadzić sesje mentoringowe w sposób efektywny oraz lepiej zarządzać ludźmi
- Nauczysz się ustalać cele, tak aby były motywujące i angażowały do ich sprawnej realizacji
- Przećwiczysz nabyte umiejętności, najpierw w bezpiecznej grupie szkoleniowej, a potem w pracy z zewnętrznym klientem
- Doświadczysz w praktyce działania zdobytej wiedzy w kilkumiesięcznym procesie z mentee, którego Ci zapewnimy
- Poznasz zestaw wymagań, listę kompetencji i zasad etyki, których potrzebujesz, aby uzyskać międzynarodową akredytację (potwierdzenie umiejętności) mentora EMCC
- Zrobisz kapitalny krok w swoim rozwoju osobistym i podwyższeniu uniwersalnych, poszukiwanych w biznesie i życiu kompetencji
- Otrzymasz energię, inspiracje, mocne relacje i wsparcie od grupy otwartych i chętnych do dzielenia się wiedzą i doświadczaniem ludzi.
Akademia Mentora LKB została uhonorowana prestiżową nagrodą EMCC Super M 2022 w konkursie na Najlepszy Program Mentoringowy w Polsce w kategorii NGO (kategoria NGO – program mentoringowy jest zawarty w kursie mentoringu).
Akademia Mentora LKB uzyskała również akredytację EQA EMCC na poziomie FOUNDATION – co jest potwierdzeniem wysokich standardów jakości kursu i daje absolwentom skróconą, polską ścieżkę do międzynarodowej akredytacji indywidualnej w EMCC.
Ścieżka Basic - Kurs Stacjonarny
16 września 2025, godz. 10:30 – 15:30 - START Trenerzy: A. Cieplak, M.Torój
30 września 2025, godz. 10:30 – 15:30 Trenerzy: A.Cieplak, K.Obel
21 października 2025, godz. 10:30 – 15:30 Trenerzy: M.Torój, K.Obel
13 stycznia 2026, godz. 10:30 – 15:30 Trenerzy: A. Cieplak, R.Bronisz
20 i 26 stycznia 2026, godz. 18:00 – 21:00 - SUPERWIZJE GRUPOWE Trenerzy: A. Cieplak
KICK OFF – spotkanie online Mentorów i Mentee:
28 października 2025, godz. 18:00 – 20:30
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto8 487,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto8 487,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto212,18 PLN
- Koszt osobogodziny netto212,18 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Andrzej Cieplak
SENIOR PRACTITIONER EMCC, Certyfikowany trener coachingu i mentoringu
Katarzyna Krupińska-Obel
Dr Małgorzata Torój
Robert Bronisz
w ABM Greiffenberger Polska Sp. z o.o.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe i procesowe.
Warunki uczestnictwa
Wypełnienie Formularza Zgłoszeniowego, akceptacja Regulaminu, zapoznanie się z treścią oraz potwierdzenie przestrzegania zasad opisanych w Kodeksie Etycznym EMCC, podpisanie umowy, zobowiązanie do udziału i wniesienia opłaty (po pozytywnej kwalifikacji).
Informacje dodatkowe
Dyplomy i certyfikaty
a) Dyplom uczestnictwa: min. 60% szkoleń (3/5, w tym KICK-OFF), mentoring wew. (min. 2 sesje Mentor, 2 Mentee), min. 1 superwizja (ind. lub gr.).
b) Dyplom ukończenia: min. 80% szkoleń (4/5, w tym KICK-OFF), mentoring wew. (min. 2 sesje Mentor, 2 Mentee), min. 1 superwizja ind. + min. 1 gr., mentoring zew. (min. 6 sesji Mentor, przydzielony).
c) Certyfikat Akademii Mentora: min. 80% szkoleń (4/5, w tym KICK-OFF), mentoring wew. (min. 2 sesje Mentor, 2 Mentee), min. 1 superwizja ind. + min. 1 gr., mentoring zew. (min. 6 sesji Mentor, przydzielony), umowy/dokumenty do 31.03.2025, ocena Mentee >= 50%, pozytywna ocena Koordynatora
Szczegółowe informacje na temat warunków otrzymania ww. dokumentów znajdują się w Regulaminie VII Edycji Akademii Mentora LKB