Perswazja w biznesie. Kody wpływu w działaniu. Umiejętność przekonania do własnego zdania
Perswazja w biznesie. Kody wpływu w działaniu. Umiejętność przekonania do własnego zdania
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie kierujemy do każdego, kto chce się nauczyć, jak przekonać innych do swojego zdania.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników18
- Data zakończenia rekrutacji07-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Perswazja w biznesie. Kody wpływu w działaniu. Umiejętność przekonania do własnego zdania" przygotowuje uczestników do skutecznego przekonywania do własnego zdania, poprzez wykorzystanie technik retorycznych, metod efektywnej komunikacji językowej i wywierania wpływu w rozmowie biznesowej oraz zastosowanie perswazji werbalnej i niewerbalnej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się wiedzą w zakresie perswazji w biznesie oraz przekonywania do własnego zdania | Kryteria weryfikacji • identyfikuje efektywne modele perswazji werbalnej i niewerbalnej• definuje strategie rozmowy perswazyjnej • omawia proces planowania i przygotowania perswazji • charakteryzuje pojęcie wygrywania sporu i rozstrzygania sytuacji konfliktu | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje perswazję oraz narzędzia i techniki mające na celu przekonanie innych do własnego zdania | Kryteria weryfikacji • analizuje własne preferencje stylu budowania kontaktu z innymi• buduje efektywny kontakt w celu perswazji • stosuje zasady skutecznego prezentowania siebie w relacjach bezpośrednich • wykorzystuje techniki retoryczne w sterowaniu rozmową w sprzedaży i negocjacjach • wdraża sterowanie ramami jako metodę efektywnej komunikacji językowej • dopasowuje poznane techniki do swoich preferencji w komunikacji z innym | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM
Dzień 1
Rozwijanie umiejętności budowania kontaktu z innymi w celu perswazji
- Własne zachowanie jako narzędzie oddziaływania: celowe wykorzystanie mowy ciała; efektywne operowanie głosem. Metody wywierania dobrego wrażenia w pierwszym kontakcie.
- Elementy języka wpływu: tropy, frazy, ramy, pytania, ukryte komendy.
- Reguła „dopasowanie/prowadzenie” w tworzeniu sytuacji wpływu społecznego.
- Analiza własnych preferencji stylu budowania kontaktu z innymi.
Ćwiczenia praktyczne – Budowanie pierwszego wrażenia w celu perswazji
Wykorzystanie wiedzy o budowaniu kontaktu w celu perswazji: krótkie wystąpienia na otwarcie kontaktu z grupą – miniprezentacje typu „mowa windowa”.
Planowanie perswazji w relacjach biznesowych
- Definiowanie celu, kontekstu i odpowiednich do nich metod perswazji.
- Psychologiczne profilowanie i rozpoznawanie typu rozmówców: sposoby dopasowania metod perswazji do typu rozmówcy.
- Metoda pre-swazji: budowania kontekstu wpływu i wyprzedzanie sytuacji perswazji.
Strategie rozmowy perswazyjnej
- Sterowanie a manipulacja przebiegiem rozmowy: przejmowanie inicjatywy, kontrola nad procesem, szybkie reakcje na próby manipulacji.
- Intrygi, gry i pułapki psychologiczne w rozmowach biznesowych i negocjacjach.
- Model sterowania rozmową poprzez zadawanie pytań sterujących.
- Techniki przejmowania inicjatywy i przedstawiania własnych propozycji.
Ćwiczenie praktyczne – Technika kierowania rozmową przez sekwencje pytań kierujących
Elastyczne wykorzystanie umiejętności kierowania rozmową w symulacjach rozmów biznesowych.
Sterowanie ramami interpretacji jako metoda perswazji
- Gra ram interpretacji jako narzędzie wpływu: przykłady, wzorce, warunki.
- Przykłady perswazyjnych gier ram i sposoby ich przełamywania.
- Rozbijanie manipulacji werbalnych w rozmowie na przykładach.
- Metody przejmowania kontroli nad rozmową poprzez sterowanie ramami interpretacji.
Ćwiczenie praktyczne – Kształtowanie skuteczności w grze ramami
- Rozpoznawanie zakłóceń w komunikacji werbalnej na podstawie wiedzy o meta-modelu komunikacji. Systematyczne opracowanie własnej metody praktycznego korzystania z meta-modelu zgodnie z indywidualnymi preferencjami w porozumiewaniu się.
Dzień 2
Techniki retoryczne w sterowaniu komunikacją i tworzeniu pozytywnego wizerunku
- Przedstawienie technik retorycznych w tworzeniu pozytywnego wizerunku.
- Kierowanie uwagą audytorium: triki skutecznych mówców.
- Techniki rozwiązywania problemów w bezpośredniej komunikacji.
- „Zakazane” klucze perswazji (Blair Warren) w tworzeniu swojego pozytywnego wizerunku.
Ćwiczenie praktyczne
Symulacja sytuacji rozmowy perswazyjnej ze współpracownikami, np. przekonywania do zmian w organizacji pracy, oparta na technice zmiennych scenariuszy. Analiza i porównanie efektów ćwiczenia na forum grupy.
Trening w praktycznych modelach perswazji werbalnej i niewerbalnej
- Reguły wywierania wpływu psychologicznego jako ustrukturowane sekwencje działań.
- Hipnotyczne wzorce językowe i sposoby wykorzystania ich w celu perswazji
- Planowanie strategii perswazji w kontakcie indywidualnym
- Sposoby ćwiczenia umiejętności perswazji w codziennych sytuacjach porozumiewania się.
Ćwiczenie praktyczne –Kody wpływu w działaniu
Przygotowanie w trójkach scenariuszy sytuacji wpływu, symulacja i analiza w podgrupach.
Kształtowanie umiejętności perswazyjnego rozgrywania sporu i sytuacji konfliktowych
- Metody wygrywania sporu: klasyczne wzorce erystyczne i techniki „zakazanej” retoryki.
- Rodzaje sporów i sytuacyjne techniki przejmowania inicjatywy w interakcji.
- Sposoby rozgrywania sytuacji konfliktowych na swoją korzyść.
- Dopasowanie poznanych technik do swoich preferencji w komunikacji z innymi: indywidualne informacje zwrotne dla uczestników o sposobie wykorzystania ćwiczonych umiejętności.
Ćwiczenie praktyczne – Rozwijanie umiejętności perswazyjnego rozgrywania sporu
Wykorzystanie technik erystycznych do wygrywania sporów z zespołem: symulacje komunikacji z grupą na bazie własnych doświadczeń.
Podsumowanie całości szkolenia
Przegląd w telegraficznym skrócie zagadnień ćwiczonych w trakcie szkolenia.
INFORMACJE DODATKOWE
Czas trwania szkolenia:
Szkolenie trwa 17 godzin dydaktycznych (tj. 45 minut).
Przerwy nie są wliczone we wskazany powyżej czas trwania szkolenia.
Godziny i czas trwania przerw wskazany jest w Harmonogramie usługi.
W trakcie szkolenia przeprowadzana będzie walidacja w formie wywiadu swobodnego oraz obserwacji w warunkach symulowanych. Osoba walidująca, waliduje usługę w formie zdalnej, po jej zakończeniu, w oparciu o checklistę od trenera prowadzącego usługę, a następnie potwierdza osiągnięcie efektów kształcenia swoim podpisem na zaświadczeniu o zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej. W harmonogramie szkolenia, został wskazany przybliżony czas przeprowadzenia walidacji usługi rozwojowej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 Rozwijanie umiejętności budowania kontaktu z innymi w celu perswazji | Prowadzący Adam Skibiński | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 Przerwa | Prowadzący Adam Skibiński | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 Planowanie perswazji w relacjach biznesowych | Prowadzący Adam Skibiński | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 Przerwa | Prowadzący Adam Skibiński | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 Strategie rozmowy perswazyjnej | Prowadzący Adam Skibiński | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 Przerwa | Prowadzący Adam Skibiński | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 Elastyczne wykorzystanie umiejętności kierowania rozmową w symulacjach rozmów biznesowych. | Prowadzący Adam Skibiński | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 Sterowanie ramami interpretacji jako metoda perswazji | Prowadzący Adam Skibiński | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 Techniki retoryczne w sterowaniu komunikacją i tworzeniu pozytywnego wizerunku | Prowadzący Adam Skibiński | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 Przerwa | Prowadzący Adam Skibiński | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 Trening w praktycznych modelach perswazji werbalnej i niewerbalnej | Prowadzący Adam Skibiński | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 Przerwa | Prowadzący Adam Skibiński | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 Kształtowanie umiejętności perswazyjnego rozgrywania sporu i sytuacji konfliktowych | Prowadzący Adam Skibiński | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 Przerwa | Prowadzący Adam Skibiński | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 Podsumowanie całości szkolenia | Prowadzący Adam Skibiński | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 Przegląd w telegraficznym skrócie zagadnień ćwiczonych w trakcie szkolenia. | Prowadzący Adam Skibiński | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 Walidacja usługi | Prowadzący Adam Skibiński | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 829,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 300,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto166,41 PLN
- Koszt osobogodziny netto135,29 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Adam Skibiński
Posiada wieloletnie doświadczenie w doradztwie oraz szkoleniach z zakresu negocjacji na poziomie podstawowym i zaawansowanym, komunikacji wewnątrz organizacji, zarządzania zasobami ludzkimi, obsługi klienta, budowania zespołów i zarządzania sobą w czasie.
Pracował między innymi dla takich firm jak PKN Orlen, Software AG Polska czy BZ WBK Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych.
Zajmuje się zagadnieniem usprawniania przepływu informacji w organizacji. Specjalizuje się w modelowaniu sprawnej komunikacji w grupie oraz technikach efektywnego uczenia się.
Konsultant i trener EY Academy of Business.
Adam posiada ponad 5-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma komplet materiałów szkoleniowych w formie skryptu.
Informacje dodatkowe
Harmonogram godzinowy szkolenia każdorazowo dostosowywany jest do grupy szkoleniowej.
Godziny realizacji poszczególnych modułów szkolenia mogą ulec zmianie.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- W budynku znajduje się: parking dla rowerów, poczta, restauracja, firma kurierska, kiosk.