Doskonalenie umiejętności osobistych - kreatywność, rozwiązywanie problemów, autoprezentacja
Doskonalenie umiejętności osobistych - kreatywność, rozwiązywanie problemów, autoprezentacja
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest dla wszystkich osób, które chcą zwiększyć swoją kreatywność, skuteczność w rozwiązywaniu problemów oraz pewność siebie w wystąpieniach publicznych.
Jest to usługa adresowana również do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój".
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji07-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi28
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwinięcie u uczestników umiejętności kreatywnego myślenia i efektywnego rozwiązywania problemów w biznesie, poprzez poznanie technik generowania pomysłów, przełamywania barier umysłowych oraz zrozumienie roli emocji i intuicji w procesie twórczym. Szkolenie jest również praktycznym przewodnikiem po zasadach prezentowania treści, autoprezentacji, budowania argumentacji oraz poznaniem sposobów radzenia sobie z trudnościami zarówno wewnętrznymi, jak i z zewnątrz.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zarządza emocjami wspierającymi kreatywność | Kryteria weryfikacji opisuje wpływ emocji na kreatywność w konkretnych sytuacjach | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wymienia i proponuje działania pozytywnie wpływające na atmosferę pracy twórczej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Skutecznie planuje i realizuje procesy twórcze | Kryteria weryfikacji identyfikuje przeszkody w procesie twórczym oraz opisuje sposoby ich przezwyciężania poprzez wprowadzanie odpowiednich korekt | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji analizuje efekty pracy twórczej pod kątem ich zgodności z określonymi celami | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Posługuje się metodami wspierającymi kreatywność | Kryteria weryfikacji dopasowuje metodę do specyfiki problemu i warunków pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji opisuje korzyści i ograniczenia poszczególnych metod | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Prowadzi skuteczne prezentacje | Kryteria weryfikacji opisuje zasady skutecznej prezentacji oraz wskazuje techniki ich zastosowania w praktyce | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji zachowuje odpowiednią kolejność prezentowanych treści – wykazuje znajomość etapów prezentacji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Właściwie buduje wrażenie | Kryteria weryfikacji dobiera odpowiedni styl prezentacji do tematu oraz grupy odbiorców | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji opisuje metody zarządzania poziomem energii uczestników podczas prezentacji oraz wskazuje sytuacje, w których należy je zastosować | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Radzi sobiez sytuacjami trudnymi i własnym stresem w trakcie prezentacji | Kryteria weryfikacji wymienia i opisuje skuteczne metody radzenia sobie ze stresem oraz wskazuje ich zastosowanie w praktyce | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji opisuje skuteczne metody angażowania odbiorców | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Czas trwania szkolenia to 4 dni szkoleniowe w godz. 9:00 - 16:00 - 28 h zegarowych.
Szkolenie odbywa się w grupach od 3 do 5 osób w sali szkoleniowej wyposażonej w stanowisko dla każdego z uczestników, projektor, flipcharty, markery.
PROGRAM SZKOLENIA:
MODUŁ I
Czym jest kreatywność?
- Definicja kreatywności
- Kreatywność jako naturalna aktywność umysłu
- Inteligencja vs. Kreatywność
- Neuroplastyczność – jak działa mózg osoby kreatywnej?
- Kreatywność jako naturalna aktywność umysłu
- Inteligencja vs. Kreatywność
- Neuroplastyczność – jak działa mózg osoby kreatywnej?
MODUŁ II
Emocje a kreatywność
- Związek emocji z kreatywnością
- Model FLOW Mihaly'a Csikszentmihalyi'ego
- Humor i nastrój vs. Kreatywność.
MODUŁ III
Bariery umysłu i ich przełamywanie
- Co utrudnia elastyczność poznawczą?
- Fiksacja funkcjonalna, strategia Titanica
- Techniki odblokowywania kreatywności: Burza pytań, technika podważania i ciekawości.
MODUŁ IV
Strategie Procesu Kreatywnego Myślenia
- Lista Pytań Osborne'a (SCAMPER)
- Strategia pierwszego kroku: Przełamywanie prokrastynacji i rozpoczynanie procesu twórczego.
- Strategia odroczonej oceny
- Strategia Walta Disneya.
MODUŁ V
Intuicja w Procesie Twórczym
- Model góry lodowej: Wykorzystanie intuicji i podświadomości w procesie twórczym.
- Inkubacja wiedzy, Serendypia
- Techniki uzyskiwania stanu między relaksem a mobilizacją: Techniki relaksacyjne, wizualizacje, ćwiczenia oddechowe.
MODUŁ VI
Osobowość kreatywna
- Cechy osobowości kreatywnej
- Wytrwałość, motywacja wewnętrzna
- Metody rozbudzania ciekawości poznawczej
- Jak rozwijać osobowość kreatywną?
- Technika – Dziennik Refleksji.
MODUŁ VII
Kreatywność zespołowa
- Model OAPD – proces doskonalenia i zwiększania efektywności w pracy zespołowej
- Eksperyment Belbina – role zespołowe
- Siła różnorodności
- Efekt eksperta
- Technika Burza mózgów 635
- Zasady generowania pomysłów
- Strategia odroczonej oceny.
MODUŁ VIII
Ciało a kreatywność
- Wpływ wysiłku fizycznego na mózg i kreatywność
- Odpoczynek
- Technika zmiany miejsca
- Techniki synchronizacji półkul mózgowych
- Wpływ stawianych pytań na samopoczucie i kreatywność.
MODUŁ IX
Zasady prezentowania treści
- wiarygodność nadawcy (wiedza i kompetencje) jako podstawowy element zaufania,
- budowanie własnej pewności w trakcie prezentacji,
- różne sposoby uatrakcyjniania prezentowanych informacji,
- tworzenie prezentacji z wykorzystaniem Microsoft PowerPoint,
- sposoby koncentrowania uwagi odbiorcy na prezentowanych zagadnieniach,
- podstawowe błędy popełniane podczas prezentacji.
MODUŁ X
Autoprezentacja
- budowanie wizerunku,
- rola wprowadzenia,
- zachowania werbalne i niewerbalne oraz ich wpływ na przebieg prezentacji,
- umiejętności związane z przekazywaniem informacji,
- umiejętności zadawania pytań i zbierania informacji,
- sposoby koncentrowania uwagi oraz kierowanie poziomem energii uczestników w trakcie prezentacji,
- umiejętności związane z podsumowywaniem informacji.
MODUŁ XI
Argumentacja jako narzędzie przekonywania
- przygotowanie do prezentacji – budowanie argumentacji,
- właściwy dobór argumentów,
- umiejętne forsowanie swoich racji, opinii i pomysłów.
MODUŁ XII
Praktyczne umiejętności prowadzenia prezentacji
- analiza własnego stylu prowadzenia prezentacji dla grupy,
- uzyskanie informacji zwrotnych na temat swoich mocnych i słabych stron w pracy z grupami (wyznaczenie obszaru do dalszej pracy),
- poszukiwanie optymalnych rozwiązań dla pojawiających się w grupie sytuacji trudnych.
MODUŁ XIII
Radzenie sobie z sytuacjami trudnymi i własnym stresem w trakcie prezentacji
- panowanie nad własnymi emocjami w sytuacjach trudnych,
- reagowanie na trudne pytania,
- radzenie sobie z brakiem zainteresowania/znudzeniem odbiorców,
- możliwe reakcje na wątpliwości i zastrzeżenia słuchaczy,
- sposoby radzenia sobie z przeżywanym stresem i tremą.
WALIDACJA
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 28 Moduł I | Prowadzący Łukasz Kukorowski | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 28 Przerwa | Prowadzący Łukasz Kukorowski | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 28 Moduł II | Prowadzący Łukasz Kukorowski | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 28 Lunch | Prowadzący Łukasz Kukorowski | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 28 Moduł III | Prowadzący Łukasz Kukorowski | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 28 Przerwa | Prowadzący Łukasz Kukorowski | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 28 Moduł IV | Prowadzący Łukasz Kukorowski | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 28 Moduł V | Prowadzący Łukasz Kukorowski | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 28 Przerwa | Prowadzący Łukasz Kukorowski | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 28 Moduł VI | Prowadzący Łukasz Kukorowski | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 28 Lunch | Prowadzący Łukasz Kukorowski | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 28 Moduł VII | Prowadzący Łukasz Kukorowski | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 28 Przerwa | Prowadzący Łukasz Kukorowski | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 28 Moduł VIII | Prowadzący Łukasz Kukorowski | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 28 Moduł IX | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 28 Przerwa | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 28 Kontynuacja Modułu IX | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 28 Lunch | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 28 Moduł X | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 28 Przerwa | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 28 Kontynuacja Modułu X | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 28 Moduł XI | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 28 Przerwa | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 28 Moduł XII | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 28 Lunch | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 28 Moduł XIII | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 28 Przerwa | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 28 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 135,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 135,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto111,96 PLN
- Koszt osobogodziny netto111,96 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ewa Orlik-Marciniak
Doświadczenie zawodowe: ponad 20 lat W ciągu ostatnich 5 lat przeprowadziła około 110 szkoleń i konsultacji z tematu autoprezentacji.
Założycielka i współwłaścicielka firmy Open Konsultacje i Szkolenia. Trener z kilkunastoletnim doświadczeniem w zawodzie. Z wykształcenia psycholog, psychoterapeuta, doradca zawodowy. Ekspert w dziedzinie zarządzania kapitałem ludzkim. Od kilkunastu lat zajmuje się przygotowywaniem strategii rozwojowych dla firm i organizacji oraz ich wdrażaniem. Interesuje się szczególnie rozwijaniem potencjałów i umiejętności pracowników oraz prawidłowościami rozwoju organizacji.
Jako doradca i trener współpracuje z firmami przy realizacji projektów dotyczących m.in. rozwoju umiejętności menedżerskich, komunikacji wewnętrznej, budowania modeli kompetencyjnych, wdrażania systemów motywacyjnych oraz budowaniu standardów obsługi klienta. Tworzy i realizuje takie projekty jak: Akademia Menedżera, Train the Trainers, High Potential. Ma doświadczenie w zakresie diagnozy Assessment & Development Center. Prowadzi coachingi indywidualne dla menedżerów różnego szczebla.
W pracy trenerskiej specjalizuje się w realizacji szkoleń z zakresu rozwijania kompetencji menedżerskich, wystąpień publicznych, komunikacji i współpracy, organizacji czasu pracy, radzeniu sobie ze stresem oraz mentoringu i umiejętności trenerskich.
Łukasz Kukorowski
W ciągu ostatnich 5 lat przeprowadził 60 szkoleń z tematu kreatywnego myślenia i rozwiązywania problemów.
Prowadził szkolenia m.in. dla branży telekomunikacyjnej, energetycznej, informatycznej, spożywczej, finansowej. Budował od podstaw działy szkoleń i organizował procesy wdrożeń dla wielu organizacji. W szkoleniach wykorzystuje autorskie programy z naciskiem na warsztatowe podejście, oparte o własną, bogatą praktykę. Autor programów e-learningowych i podręczników szkoleniowych dotyczących obsługi klienta. Wykształcenie i kursy: Magister, Zarządzanie – Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, Nowa Perspektywa Sprzedaży – Sandler Training System, Kurs Aktorski – Poznańska Szkoła Aktorska, Certyfikowany Mistrz Gry Raven 13, Absolwent Szkoły Trenerów Biznesu – Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie.
Główne obszary specjalizacji:
Sprzedaż bezpośrednia i telefoniczna
Negocjacje
Komunikacja, Feedback, Asertywność
Autoprezentacja i wystąpienia publiczne
Kreatywne myślenie i innowacje
Zarządzanie emocjami i stresem
Marka osobista
Profesjonalna obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- materiały szkoleniowe w segregatorach będące uzupełnieniem treści prezentowanych w trakcie warsztatu,
- fotoprotokół - prezentacja zawierająca zdjęcia flipchartów wykorzystanych podczas szkolenia, zawierają one kluczowe pomysły, wypracowane metody działania oraz podsumowania zadań praktycznych realizowanych podczas zajęć.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem niezbędnym do spełnienia przez uczestników, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie głównego celu jest aktywność oraz obecność na szkoleniu.
Informacje dodatkowe
Organizator może odwołać szkolenie, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa 3 osób.
PROSIMY O KONTAKT PRZED ZŁOŻENIEM WNIOSKU O DOFINANSOWANIE, W CELU SPRAWDZENIA DOSTĘPNOŚCI TERMINU.
Realizujemy działania rozwojowe również w formie dedykowanej, wówczas program i warunki organizacyjne (termin, miejsce) ustalamy wspólne z Klientem. Pracujemy stacjonarnie i zdalnie. Zapraszamy do kontaktu, w celu ustalenia formy szkolenia i sposobu pracy: tel. 881 036 989.
Tematyka:
Coaching menedżerski, Zarządzanie zespołem, Zarządzanie zmianą, Rozwiązywanie konfliktów, Motywowanie, Prowadzenie trudnych rozmów z pracownikami, Feedback, Organizacja czasu pracy, Komunikacja, Asertywność, Sprzedaż, Obsługa Klienta, Negocjacje, Radzenie sobie ze stresem, Odporność psychiczna, Employer Branding, Rekrutacja, Wypalenie zawodowe, Wystąpienia publiczne i autoprezentacja, Train the trainers, Mentoring, Współpraca, Mediacje w konflikcie.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek–Rozwój.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi