Zarządzanie Różnorodnością w Organizacji - studia podyplomowe
Zarządzanie Różnorodnością w Organizacji - studia podyplomowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Studia podyplomowe Zarządzanie różnorodnością w organizacji to innowacyjny program, który ma na celu wyposażenie uczestników w zaawansowaną wiedzę i praktyczne umiejętności w zakresie zarządzania różnorodnymi zespołami w nowoczesnych organizacjach.
Program skierowany jest m.in. do:
- Menadżerów i liderów zespołów
- Specjalistów ds. zarządzania zasobami ludzkimi
- Konsultantów i specjalistów ds. zarządzania różnorodnością
- Pracowników działów CSR i employer branding
- Przedsiębiorców i właścicieli firm
- Pracowników organizacji non-profit i instytucji publicznych
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji15-10-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi180
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Zarządzanie Różnorodnością w Organizacji – studia podyplomowe” potwierdza przygotowanie do projektowania i wdrażania strategii różnorodności oraz tworzenia inkluzywnych środowisk pracy, skutecznego zarządzania wielokulturowymi i zróżnicowanymi zespołami, a także przeciwdziałania dyskryminacji i budowania kultur organizacyjnych opartych na szacunku i równych szansach.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZADefiniuje pojęcia, regulacje prawne i strategiczne znaczenie zarządzania różnorodnością. | Kryteria weryfikacji • Wyjaśnia kluczowe pojęcia: różnorodność, inkluzywność, equity, przynależność. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji • Wymienia i charakteryzuje główne rodzaje różnorodności w miejscu pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji • Identyfikuje podstawowe akty prawne dotyczące przeciwdziałania dyskryminacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się WIEDZACharakteryzuje metody budowania inkluzywnej kultury organizacyjnej. | Kryteria weryfikacji • Opisuje etapy wdrażania strategii różnorodności i inkluzywności (D&I). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji • Wymienia narzędzia audytu i pomiaru efektywności działań D&I. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji • Wyjaśnia specyfikę komunikacji w zespole wielokulturowym. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się WIEDZAAnalizuje uwarunkowania zarządzania konfliktami w zróżnicowanych zespołach. | Kryteria weryfikacji • Rozpoznaje źródła konfliktów wynikających z różnorodności. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji • Porównuje strategie rozwiązywania konfliktów w środowisku wielokulturowym. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCIProjektuje elementy strategii zarządzania różnorodnością w organizacji. | Kryteria weryfikacji • Diagnozuje potrzeby i bariery w zakresie D&I na podstawie studiów przypadku. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji • Przygotowuje projekt komunikacji wewnętrznej promującej wartości inkluzywności. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI Stosuje techniki komunikacji w zróżnicowanym środowisku pracy. | Kryteria weryfikacji • Prowadzi fragment spotkania z wykorzystaniem zasad inkluzywnej komunikacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji • Demonstruje technikę aktywnego słuchania w symulowanej rozmowie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI Prowadzi działania mediacyjne w sytuacjach konfliktowych. | Kryteria weryfikacji • Stosuje techniki rozwiązywania konfliktów w symulowanych scenariuszach. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji • Moderuje dyskusję na kontrowersyjny temat związany z różnorodnością. | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana | |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE Wykazuje postawę otwartości i empatii w działaniu. | Kryteria weryfikacji • W symulowanej sytuacji konfliktu proponuje konstruktywne rozwiązanie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji • Formułuje feedback z poszanowaniem godności i intencji osoby. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE Inicjuje działania na rzecz budowania środowiska inkluzywnego. | Kryteria weryfikacji • Proponuje konkretne działanie na rzecz poprawy inkluzywności w organizacji. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji • Przygotowuje kodeks etyczny uwzględniający zasady współpracy w różnorodnym zespole. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE Współpracuje w zespole z uwzględnieniem różnorodności perspektyw. | Kryteria weryfikacji • Aktywnie uczestniczy w zadaniu grupowym, uwzględniając różne punkty widzenia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji • Wykazuje się elastycznością i adaptacją do zmieniających się warunków współpracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Organizacja studiów (niestacjonarne / online / hybrydowe): Hybrydowe (40% stacjonarnie / 60% online)
Liczba punktów ECTS: 30
Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 180
Język wykładowy: Polski
Ilość semestrów: 2 semestry
Opiekun merytoryczny studiów: Joanna Sitz
Zajęcia odbywają się około raz w miesiącu, w godzinach od 9:00 do 17:15.
Przewidziane terminy zajęć:
- 18.10.2025 - 19.10.2025
- 22.11.2025 - 23.11.2025
- 13.12.2026 - 14.12.2026
- 17.01.2026 - 18.01.2026
- 14.02.2026 - 15.02.2026
- 21.03.2026 - 22.03.2026
- 11.04.2026 - 12.04.2026
- 09.05.2026 - 10.05.2026
- 27.06.2026 - 28.06.2026
Zajęcia na studiach prowadzone są w formie ćwiczeń, warsztatów, case study oraz multimedialnych wykładów.
Wykładowcami studiów podyplomowych są osoby na co dzień zajmujące się praktycznymi aspektami zarządzania różnorodnością w organizacji. Aktywizująca Uczestników forma prowadzenia zajęć pozwoli na wyćwiczenie umiejętności rozwiązywania problemów zarówno przedstawianych przez wykładowcę jak i podnoszonych na bieżąco przez słuchaczy.
Program studiów: | |
Tematyka poszczególnych przedmiotów | Liczba godzin wykładowych |
BLOK 1: Wprowadzenie do zarządzania różnorodnością | |
Przedmiot 1: Definicje i podstawy zarządzania różnorodnością | 4 |
Przedmiot 2: Rodzaje różnorodności w miejscu pracy | 14 |
Przedmiot 3: Ramy prawne i regulacje | 10 |
Przedmiot 4: Inteligencja emocjonalna, generacyjna i międzykulturowa | 8 |
Łącznie: | 36 |
BLOK 2:Inkluzywność w zarządzaniu i kulturze organizacyjnej | |
Przedmiot 1: Budowanie inkluzywnej kultury organizacyjnej | 12 |
Przedmiot 2: Przywództwo a inkluzywność | 12 |
Przedmiot 3: Tworzenie polityk wspierających różnorodność i inkluzywność | 12 |
Przedmiot 4: Warsztat komunikacji | 12 |
Łącznie: | 48 |
BLOK 3:Praktyczne aspekty zarządzania różnorodnością | |
Przedmiot 1: Rekrutacja w różnorodnym środowisku pracy | 10 |
Przedmiot 2: Zwalczanie uprzedzeń w procesach selekcji i rekrutacji | 10 |
Przedmiot 3: Rozwój w zespołach wielokulturowych i neuroróżnorodnych | 12 |
Przedmiot 4: Ocena i monitorowanie różnorodności w rekrutacji | 10 |
Przedmiot 5: Zarządzanie konfliktami wynikającymi z różnorodności | 12 |
Przedmiot 6:Przystosowanie miejsca pracy do potrzeb osób z różnymi potrzebami | 6 |
Łącznie: | 60 |
BLOK 4: Monitorowanie i ocena efektywności zarządzania różnorodnością | |
Przedmiot 1: Mierzenie efektów różnorodności | 18 |
Przedmiot 2: Audyt różnorodności i inkluzywności | 18 |
Łącznie: | 36 |
RAZEM: | 180 |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 6 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 38,33 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 38,33 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
dr Joanna Sitz
Doktor nauk społecznych w dyscyplinie ekonomia i finanse Absolwentka kierunku filologia polska oraz studiów podyplomowych z zakresu handlu zagranicznego, zarządzania jakością oraz psychologii i pedagogiki specjalnej, a także licznych kursów w tym m.in. z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi. Czynny przedsiębiorca z ponad 20 letnim doświadczeniem.
dr hab. prof. Dorota Simpson
Odbyła szkolenia i staże dydaktyczne w Cardiff University, Copenhagen Business School, RUCA University w Belgii oraz Abertay University w Dundee oraz Irish Management Institute.
Wykładała w uniwersytetach w Niemczech, Finlandii, Holandii, Belgii, Francji, Irlandii, Hiszpanii i Rosji.
Odznaczona Medalem Komisji Edukacji Narodowej, Brązowym i Srebrnym Krzyżem Zasługi oraz Medalem Złotym za Długoletnią Służbę.
mgr Beata Kowal-Rudnicka
Ekspert ds. zarzadzania operacyjnego w obszarze HR. Specjalizuje się w restrukturyzacjach oraz zarzadzaniu zmianą. W realizowanych projektach odpowiedzialna m. in za wprowadzanie zmian, wdrażanie procesów w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, planowanie, tworzenie i realizację audytów personalnych, budowę systemów wynagradzania i premiowania, modeli dedykowanych rozwiązań motywacyjnych i rozwoju narzędzi motywacji pracowników.
Członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
dr Monika Kozieja
mgr Sylwia Modrzejewska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy studiów podyplomowych otrzymują materiały dydaktyczne w trakcie trwania zajęć. Po ich zakończeniu materiały te są udostępniane na platformie e-learningowej Moodle, co umożliwia łatwy dostęp i powtórkę treści w dogodnym czasie.
Materiały dydaktyczne przygotowywane są przez wykładowców poszczególnych przedmiotów i dostosowywane do potrzeb uczestników oraz specyfiki danego tematu. Obejmują one różnorodne formaty, które wspierają efektywną naukę, takie jak:
- skrypty w formacie PDF,
- e-podręczniki z zakresu zarządzanie różnorodnością w organizacji,
- konspekty i ćwiczenia do samodzielnej pracy,
- oraz dostęp do platformy Moodle z pełnym zestawem materiałów po zakończeniu zajęć.
Warunki uczestnictwa
Studia adresowane są do absolwentów wszystkich kierunków studiów, posiadających co najmniej dyplom na poziomie licencjackim, inżynierskim lub magisterskim.
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Ważna informacja: W przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń, Uczelnia (Dostawca Usług) zastrzega sobie prawo do odwołania edycji studiów.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Zajęcia stacjonarne
Zjazdy odbywają się w siedzibie Uczelni. Sale są wyposażone w:
- rzutniki multimedialne
- nowoczesne ekrany projekcyjne
- komputery
- dostęp do Wi-Fi
Zajęcia online
Zalecenia techniczne do udziału w zajęciach online
Zajęcia prowadzone są na platformie Microsoft Teams. Można z niej korzystać:
- poprzez zainstalowaną aplikację (na komputerze, laptopie, smartfonie lub tablecie)
- przez aktualną wersję przeglądarki internetowej (np. Chrome, Edge, Firefox, Safari)
Zalecany sprzęt
- Komputer / laptop:
- Procesor: minimum dwurdzeniowy 1,6 GHz (np. Intel Core i3 lub AMD Ryzen 3)
- RAM: co najmniej 4 GB (zalecane 8 GB)
- System operacyjny: Windows 10 lub nowszy, macOS 11 lub nowszy, Linux z aktualną przeglądarką
- Karta graficzna: kompatybilna z DirectX 9 lub nowszym (dla Windows: WDDM 2.0)
- Kamera internetowa: minimum 720p (HD) – opcjonalna, ale zalecana
- Mikrofon i głośniki: wbudowane lub zestaw słuchawkowy
- Smartfon / tablet (alternatywnie):
- System: Android 10 lub nowszy, iOS 13 lub nowszy
- RAM: minimum 2 GB
- Kamera przednia: co najmniej HD (720p)
- Stabilne połączenie internetowe
Połączenie internetowe
- Minimalna prędkość pobierania (download): 1,5 Mbps
- Minimalna prędkość wysyłania (upload): 1,5 Mbps
- Zalecana prędkość: minimum 3 Mbps w każdą stronę, jeśli z sieci korzysta kilka osób
- Stabilność: najlepiej połączenie przewodowe (Ethernet) lub Wi-Fi 5 GHz
- Opóźnienia (ping): najlepiej poniżej 100 ms
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Nowoczesny kampus dostosowany jest dla osób z niepełnosprawnościami