TEAM MANAGEMENT FOR PRACTITIONERS.
TEAM MANAGEMENT FOR PRACTITIONERS.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Warsztaty są dedykowane dla:
• Team Lideremów lub ososby chcąca nimi zostać, która chce doskonalić swoje umiejętności
• Członek zespołu, który chce wiedzieć, jak zespół powinien być rozwijany i prowadzony samodzielnie
• menedżer wysokiego szczebla, który potrzebuje swoich ludzi, aby stać się lepszymi kierownikami zespołów - Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji21-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji w zakresie współpracy zespołowej, przywództwa i zarządzania zespołem oraz na poprawę wiedzy i umiejętności korzystania i wdrażania narzędzi i technik zarządzania zespołem oraz współpracy zespołowej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza – uczestnik:Określa kluczowe zadania, obowiązki i role lidera oraz członków zespołu. Rozróżnia lidera formalnego i nieformalnego oraz wyjaśnia źródła władzy i autorytetu. Identyfikuje błędy i pułapki w zarządzaniu, komunikacji, motywowaniu oraz rozwoju zespołu. Omawia modele, techniki i dobre praktyki (m.in. Covey, Belbin, Tuckman, Goleman, Blake i Mouton, Schulz von Thun, Berne). Interpretuje dynamikę rozwoju zespołu, style przywództwa sytuacyjnego i czynniki motywacyjne. Wyjaśnia znaczenie komunikacji w budowaniu współpracy, rozwiązywaniu konfliktów i zarządzaniu zmianą. Przedstawia strategie skutecznej pracy zespołowej, podejmowania decyzji i udzielania informacji zwrotnej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:-wskazuje i nazywa co najmniej 3–4 kluczowe elementy roli lidera. -podaje przykłady z własnej praktyki lub studium przypadku. -omawia co najmniej 2 przykłady i wyjaśnia ich konsekwencje. -wskazuje, jakie są skutki braku skutecznej komunikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności – uczestnik:Analizuje środowisko własnego zespołu i ocenia studia przypadków. Omawia wyzwania związane z przywództwem i komunikacją w zespole. Tworzy cele, plany i rozwiązania w oparciu o studia przypadków i pracę grupową. Stosuje wybrane techniki i narzędzia (np. burzę mózgów, retrospektywę, RACI, SMART, analizę decyzji pajęczej sieci). Ćwiczy aktywne słuchanie, świadome mówienie, udzielanie informacji zwrotnej oraz techniki rozwiązywania konfliktów. Buduje autorytet poprzez jasną komunikację, motywowanie i dawanie przykładu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkleniu:-przygotowuje krótką diagnozę z mocnymi stronami i obszarami do poprawy. -przedstawia przygotowaną wypowiedź i przyjmuje informację zwrotną. -w symulacji potrafi parafrazować i zadawać pytania pogłębiające. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:- dobiera odpowiednie metody do dalszego kształcenia - reaguje odpowiednio do różnorodnych kontekstów zawodowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- szkolenie trwa 2 dni (16h)
- w programie zaplanowane są przerwy, które wliczają się w czas trwania usługi
- zajęcia odbywają się w godzinach 10.00-18.00 pierwszego dnia oraz 09.00- 17.00 drugiego dnia
Dzień I
Godz. 10.00 - 10.10 – PRE TEST do uzupełnienia przed szkoleniem
Godz. 10.10 - 12.00 – szkolenie
1. lider lub menedżer
• kluczowe zadania i obowiązki
• formalny i nieformalny lider
• źródła władzy
• jak budować autorytet
• błędy i pułapki zarządzania management
2. dyskusja i analiza
• środowisko naszego zespołu
• studium przypadku
Godz. 12.00 - 12.15 – przerwa
Godz. 12.15 - 14.00 – szkolenie
3. techniki i dobre praktyki
• reżyseria i zarządzanie przez Stephena Covey
4. zespół – coś więcej niż grupa ludzi
5.zespół
• kto jest członkiem zespołu i czym jest zespół
• struktura formalna
o role
o zadania i obowiązki
• różnorodność umiejętności członków zespołu
6. dyskusja i analiza
• środowisko naszego zespołu
• studium przypadku
Godz. 14.00 - 14.30 – przerwa
Godz. 14.30 - 16.00 – szkolenie
7.techniki i dobre praktyki
• role społeczne Meredith Belbin
• trudne osobowości i jak sobie z nimi radzić
8. praca zespołowa
• definiowanie zadań i analiza problemów
• znalezienie rozwiązania solution
• decyzja zespołu
• planowanie i śledzenie zadań
• codzienna współpraca
9.dyskusja i analiza
• środowisko naszego zespołu
• studium przypadku
10.techniki i dobre praktyki
• burza mózgów
• analiza decyzji pajęczej sieci
• retrospektywa
• tabele, wizualizacje
• efektywne zarządzanie spotkaniami
11. rozwój zespołu
• określenie celu zespołu i planowanie zespołu team
• dynamika rozwoju zespołu
• zarządzanie sytuacyjne
o według etapu projektu
o według dojrzałości zespołu
o przez środowisko zespołu
• błędy i pułapki w rozwoju zespołu
• rola lidera w samozarządzającym zespole
• delegowanie do ludzi i do zespołu
12. dyskusja i analiza
• środowisko naszego zespołu
• studium przypadku
Godz. 16.00 - 16.15 - przerwa
Godz. 16.15 - 18.00 – szkolenie
13.techniki i dobre praktyki
• MĄDRY
• RAM/RACI
• etapy rozwoju grupy przez Bruce'a Tuckmana
• siatka menedżerska autorstwa Roberta Blake'a i Jane Muton
• style przywództwa Daniela Golemana
• przywództwo sytuacyjne Kena Blancharda
14.Komunikacja – kluczowe narzędzie współpracy
• przygotować świadomą relację
• planowanie komunikacji – podstawowe pytania
o dlaczego? po co? Do kogo? co? jak? gdy?
• zasady dobrej komunikacji
15.aktywna relacja
• pierwsze kroki
o efekt halo
o pierwszy kontakt, pierwsze spotkanie, pierwsze doświadczenie
• dialog – wymiana informacji
• dyskusja – od zrozumienia do decyzji
• bliska rozmowa i utrzymywanie relacji
16.aktywna rozmowa
• aktywny – świadome mówienie
• stwierdzenia, pytania, odpowiedzi ..
• wsparcie rozmowy
• informacje ukryte w emocjach
• utrzymuj relację
Dzień II
Godz. 09.00 - 11.00 – szkolenie
17. co mówimy i co słyszymy
• aktywne słuchanie
• błędna interpretacja
• racjonalność i racjonalizacja
• szum komunikacyjny
18. dyskusja i analiza
• środowisko naszego zespołu
• studium przypadku
• autoprezentacje, sceny improwizowane
• analiza zespołowa nagranych prezentacji
19.techniki i dobre praktyki
• 4 uszy, struktura wypowiedzi, kwadrat wartości Friedemanna Schulza von Thun
• aktywne słuchanie
Godz. 11.00 - 11.15 – przerwa
Godz. 11.15 - 13.00 – szkolenie
20.motywacja a motywowanie
• dlaczego chcemy codziennie iść do pracy – nasi motywatorzy i motywatorzy naszego zespołu team
o zewnętrzne motywatory
o wewnętrzne motywatory
o system motywacyjny
o motywatorzy zespołu
o błędy motywacyjne i pułapki
• inspirujące informacje zwrotne
o neutralna informacja – lider musi być ze swoim zespołem
o pochwała czyli gratulacje
o trudna rozmowa – obwinianie lub znajdowanie rozwiązania
21. dyskusja i analiza
• środowisko naszego zespołu
• studium przypadku
• autoprezentacje, sceny improwizowane
• analiza zespołowa nagranych prezentacji
22.techniki i dobre praktyki
o hierarchia potrzeb Abrahama Maslowa
o czynniki i motywatory higieniczne według Fredericka Herzberga
o wyniki badań The Gallup Organization
o demotywatory zespołu autorstwa Patricka Leoncioni
o „ukarany nagrodami” Alfie Kohn
Godz. 13.00 - 13.30 – przerwa
Godz. 13.30 - 15.00 – szkolenie
23.trudna sytuacja, konflikt
• zmiana – ciężki czas dla ludzi i zespołów
o emocje i reakcje
o jak wspierać ludzi podczas zmiany
• kiedy emocje rosną
o z okna dialogowego do wiersza
• nieporozumienie to nie awantura – po prostu je rozwiąż
o Oświadczenie „Ty”
o Oświadczenie „ja” – otwarte na zrozumienie i porozumienie
• tło konfliktu
o co mówię i co rozumiesz
o nadinterpretacja – argumenty dialektyczne
o do silnych emocji
o ludzie grają w gry
• komunikacja – kluczowe narzędzie rozwiązywania konfliktu
• wynik konfliktu – korzyść lub strata
24.dyskusja i analiza
• środowisko naszego zespołu
• studium przypadku
• autoprezentacje, sceny improwizowane
• analiza zespołowa nagranych prezentacji
Godz. 15.00 - 15.15 – przerwa
Godz. 15.15 - 16.40 – szkolenie
25.techniki i dobre praktyki
• reakcja na zmianę
• dopasowanie i dublowanie autorstwa Thomasa Gordona
• aktywne słuchanie
• świadome mówienie
• Oświadczenie „I” – FECE
• diabelski krąg autorstwa Friedemanna Schulza von Thun
• analiza transakcji przez Erica Berne
• konfliktowy model Harvarda
26.podsumowanie
27. dyskusja
• czego się nauczyłem, a co mogę jutro wdrożyć
• co poprawić, czego unikać
Godz. 16.40 - 16.50 – POST TEST walidacja usługi
Godz. 16.50 - 17.00 – podsumowanie i zakończenie szkolenia
Usługa będzie realizowana w języku
angielskim.
Szkolenie będzie realizowane w wymiarze 16-godzinnym, gdzie 1 godzina odpowiada godzinie zegarowej (60min.)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 PRE TEST do uzupełnienia przed szkoleniem | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 1. lider lub menedżer 2. dyskusja i analiza | Prowadzący dr Tomasz Kozłowski | Data realizacji zajęć 22-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:50 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 przerwa | Prowadzący dr Tomasz Kozłowski | Data realizacji zajęć 22-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 3. techniki i dobre praktyki 4. zespół – coś więcej niż grupa ludzi 5.zespół 6. dyskusja i analiza | Prowadzący dr Tomasz Kozłowski | Data realizacji zajęć 22-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 przerwa | Prowadzący dr Tomasz Kozłowski | Data realizacji zajęć 22-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 7.techniki i dobre praktyki 8. praca zespołowa 9.dyskusja i analiza 10.techniki i dobre praktyki 11. rozwój zespołu 12. dyskusja i analiza | Prowadzący dr Tomasz Kozłowski | Data realizacji zajęć 22-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 przerwa | Prowadzący dr Tomasz Kozłowski | Data realizacji zajęć 22-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 13.techniki i dobre praktyki 14.Komunikacja – kluczowe narzędzie współpracy 15.aktywna relacja 16.aktywna rozmowa | Prowadzący dr Tomasz Kozłowski | Data realizacji zajęć 22-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 17. co mówimy i co słyszymy 18. dyskusja i analiza 19.techniki i dobre praktyki | Prowadzący dr Tomasz Kozłowski | Data realizacji zajęć 23-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 przerwa | Prowadzący dr Tomasz Kozłowski | Data realizacji zajęć 23-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 20.motywacja a motywowanie 21. dyskusja i analiza 22.techniki i dobre praktyki | Prowadzący dr Tomasz Kozłowski | Data realizacji zajęć 23-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 przerwa | Prowadzący dr Tomasz Kozłowski | Data realizacji zajęć 23-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 23.trudna sytuacja, konflikt 24.dyskusja i analiza | Prowadzący dr Tomasz Kozłowski | Data realizacji zajęć 23-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 przerwa | Prowadzący dr Tomasz Kozłowski | Data realizacji zajęć 23-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 25.techniki i dobre praktyki 26.podsumowanie 27. dyskusja | Prowadzący dr Tomasz Kozłowski | Data realizacji zajęć 23-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:40 | Liczba godzin 01:25 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 POST TEST walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:40 | Godzina zakończenia 16:50 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 podsumowanie i zakończenia szkolenia | Prowadzący dr Tomasz Kozłowski | Data realizacji zajęć 23-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:50 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 066,40 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 680,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 129,15 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 105,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
dr Tomasz Kozłowski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
Materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
Warunki uczestnictwa
Zgłoszenie:
Zgłoszenia można dokonywać poprzez portal BUR.
Dla uczestników finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych następuje zwolnienie z obowiązku opłaty podatku VAT. Zwolnienie przyznane jest zgodnie z treścią rozporządzenia ministra finansów art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy z dnia 11.03.2004 r.
- Walidacja usługi odbędzie się poprzez PRE i POST TESTY przekazane dla uczestników na początku szkolenia oraz ponownie weryfikowane przed jego zakończeniem.
Informacje dodatkowe
Materiały dydaktyczne:
Standardowo zestaw materiałów szkoleniowych obejmuje:
-autorski podręcznik Uczestnika szkolenia,
-materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Adres
Adres
Wszelkie szczegóły organizacyjne przekazujemy Uczestnikom na 7 dni przed terminem szkolenia.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi