Szkolenie: AKTA OSOBOWE I POZOSTAŁA DOKUMENTACJA PRACOWNICZA – WARSZTATY PRAKTYCZNE
Szkolenie: AKTA OSOBOWE I POZOSTAŁA DOKUMENTACJA PRACOWNICZA – WARSZTATY PRAKTYCZNE
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Rachunkowość/księgowość
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- pracownicy działów kadrowo-płacowych,
- pracownicy działów HR,
- pracownicy działów księgowych,
- specjaliści ds. prawa pracy,
- specjaliści ds. ochrony danych osobowych,
- osoby które mają na celu swój rozwój zawodowy, a wiedza przekazywana na zajęciach może się do tego przyczynić,
- pracownicy i kadra zarządzająca MŚP,
- Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu "Małopolski pociąg do kariery - sezon 1" i/lub dla Uczestników Projektu "Nowy start w Małopolsce z EURESem".
- do udziału w usłudze wymagana jest podstawowa wiedza ogólnoekonomiczna uczestników.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji15-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi7
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa: "AKTA OSOBOWE PO ZMIANACH - WARSZTATY PRAKTYCZNE" przygotowuje uczestnika warsztatów do samodzielnych działań w zakresie zawierania i rozwiązywania umów o pracę oraz sporządzania i przechowywania dokumentacji pracowniczej, ze szczególnym uwzględnieniem prowadzenia teczek osobowych pracowników.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą w zakresie pozyskiwania i przechowywania danych osobowych kandydata oraz pracownika zgodnie z RODO | Kryteria weryfikacji Posiada wiedzę na temat danych gromadzonych na etapie rekrutacji | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Potrafi prawidłowo pozyskiwać dane od pracownika | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Stosuje zasady RODO w kadrach | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Definiuje przesłanki przetwarzania danych osobowych na mocy innych przepisów niż kodeks pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Posiada umiejętność prawidłowego i zgodnego z przepisami tworzenia akt osobowych oraz dokumentacji pracowniczej | Kryteria weryfikacji Posiada wiedżę na temat części A, B, C, D i E akt osobowych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Zna zasady przechowywania i archiwizacji dokumentacji pracowniczej oraz ich elektronizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje dokumentację pracowniczą | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Omawia obowiązki pracodawcy związane z dokumentacją pracownicze | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Potrafi prawidłowo tworzyć dokumenty w procesie zatrudniania, trwania stosunku pracy oraz zakończenia umowy, takich jak: umowy o pracę, aneksy, wypowiedzenia, świadectw pracy. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje treść umowy o pracę | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Zna zasady rozwiązania stosunku pracy oraz obowiązki z tym związane | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Posiada wiedzę w zakresie wnioskowania o urlopy związane z rodzicielstwem oraz uprawnienia pracowników na tych urlopach | Kryteria weryfikacji Zna zasady wnioskowania i postać wniosków dotyczących uprawnień rodzicielskich | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Omawia zasady łącznie urlopu rodzicielskiego z pracą | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
I. WAŻNE DLA PRACODAWCÓW TERMINY WYNIKAJĄCE Z NOWELIZACJI KODEKSU PRACY I INNYCH USTAW
II. ZMIANY W DOKUMENTACJI PRACOWNICZEJ ZWIĄZANE Z BADANIEM TRZEŹWOŚCI PRACOWNIKÓW I PRACĄ ZDALNĄ
III. NOWE DOKUMENTY PRZECHOWYWANE W DOKUMENTACJI PRACOWNICZEJ
IV. ROZPORZĄDZENIE W SPRAWIE DOKUMENTOWANIA PRAWA DO URLOPÓW ZWIĄZANYCH Z RODZICIELSTWEM
V. ZASADY PROWADZENIA AKT OSOBOWYCH
1. Części A, B, C, D i E (ZMIANA!)
2. Od 17 maja 2023 r. nowe dokumenty w dokumentacji pracowniczej
3. Grupowanie, chronologia, numeracja oraz wykaz dokumentów
4. Dokumenty przechowywane w poszczególnych częściach
5. Zasady prowadzenia dokumentacji pracowniczej
6. E-akta osobowe od 1 stycznia 2019 r.
VI. NOWE ZASADY PROWADZENIA I ARCHIWIZOWANIA DOKUMENTACJI PRACOWNICZEJ NA PODSTAWIE USTAWY O ZMIANIE NIEKTÓRYCH USTAW W ZWIĄZKU ZE SKRÓCENIEM OKRESU PRZECHOWYWANIA AKT PRACOWNICZYCH ORAZ ICH ELEKTRONIZACJĄ
1. Wpływ daty zatrudnienia na przechowywania dokumentacji pracowniczej
2. Ponowne zatrudnienie a akta osobowe pracownika
3. Okres przechowywanie dokumentacji pracowniczej
4. Możliwość skrócenia okresu przechowywania dokumentacji pracowniczej
5. Dokumentacja związana ze stosunkiem pracy
5.1. Ewidencja czasu pracy
5.2. Okres przechowywania ewidencji czasu pracy
5.3. Gdzie przechowywać ewidencję czasu pracy
6. Odbiór przez pracownika dokumentacji pracowniczej
7. Obowiązki pracodawcy związane z dokumentacją pracowniczą
VII. DOKUMENTY POCHODZĄCE OD KANDYDATÓW NA PRACOWNIKÓW - CZĘŚĆ A AKT OSOBOWYCH
1. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienia
2. Skierowanie na badania
3. Orzeczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwskazań do pracy na określonym stanowisku
4. Oświadczenie pracownika o niekaralności
5. Dokumenty potwierdzające stopień niepełnosprawności w celu ustalenia szczególnych uprawnień pracownika z umiarkowanym i znacznym stopniem niepełnosprawności
6. Świadectwa pracy z poprzednich miejsc zatrudnienia lub inne dokumenty potwierdzające okresy
VIII. DOKUMENTY DOTYCZĄCE NAWIĄZANIA STOSUNKU PRACY ORAZ PRZEBIEGU ZATRUDNIENIA - część B akt osobowych
1. Kwestionariusz osobowy pracownika – nowy wzór
2. Umowa o pracę – ZMIANY
3. Informacja o warunkach zatrudnienia – ZMIANA
3.1. Informacja o warunkach zatrudnienia pracownika wykonującego zadania służbowe poza granicami kraju powyżej 4 kolejnych tygodni
4. Wniosek pracownika o zmianę rodzaju umowy i etatu
5. Oświadczenie o zapoznaniu się z regulaminem pracy
6. Oświadczenie pracownika o zapoznaniu się z przepisami zakładowymi
7. Informacja o monitoringu
8. Oświadczenie pracownika o zapoznaniu się z dokonaną przez pracodawcę oceną ryzyka zawodowego
9. Karta szkolenia BHP
10. Umowa o zakazie konkurencji w trakcie zatrudnienia
11. Wypowiedzenie warunków umowy o pracę
12. Polecenie czasowego wykonywania pracy
13. Wniosek w urlopach wychowawczych
14. Informacja dla pracowników o kontroli trzeźwości
15. Praca zdalna
IX. DOKUMENTY DOTYCZĄCE USTANIA STOSUNKU PRACY - część C akt osobowych
1. Dokumenty rozwiązujące umowę o pracę – formułowanie przyczyn wypowiedzenia umowy
1.1. Rozwiązanie umowy o pracę
1.2. Przyczyny wypowiadania umów o pracę
2. Świadectwo pracy
2.1. Treść świadectwa pracy
2.2. Nowe informacje w świadectwie pracy
2,3. Sposób wypełniania świadectwa pracy
2.4. Sprostowanie świadectwa pracy
3. Umowa o zakazie konkurencji po ustaniu stosunku pracy
X. DOKUMENTACJA ZWIĄZANA Z ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ PORZĄDKOWĄ PRACOWNIKA - część D akt osobowych
XI. DOKUMENTACJA ZWIĄZANA Z BADANIEM TRZEŹWOŚCI PRACOWNIKA – CZĘŚĆ E AKT OSOBOWYCH
XII. WALIDACJA
Szkolenie jest realizowane w godzinach dydaktycznych. Dodatkowo w trakcie szkolenia przewidziana jest jedna przerwa 15 minutowa oraz jedna przerwa lunchowa trwająca 45 minut.Przerwy nie są ujęte w polu „Liczba godzin dydaktycznych”, ale są wliczone do tabeli z harmonogramem zajęć. Na zakończenie szkolenia zostanie przeprowadzona walidacja nabytych efektów uczenia się (test teoretyczny przeprowadzony za pomocą narzędzi cyfrowych) trwająca 1 godzinę dydaktyczną. Wyniki testów cyfrowych generowane są automatycznie przez system, od razu po zakończeniu walidacji.
Wymagany poziom obecności na zajęciach 80-100% (w zależności od wymagań operatora).
Do udziału w usłudze wymagana jest podstawowa wiedza ogólnoekonomiczna uczestników.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Terminy wynikające z nowelizacji KP, zmiany w dokumentacji (badanie trzeźwości, praca zdalna), nowe dokumenty – wykłady, ćwiczenia i czat na żywo | Prowadzący Marzena Badura | Data realizacji zajęć 20-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Rozporządzenie w sprawie prawa do urlopów, zasady prowadzenia akt osobowych, nowe zasady prowadzenia dokumentacji pracowniczej – wykłady, ćwiczenia i czat na żywo | Prowadzący Marzena Badura | Data realizacji zajęć 20-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 przerwa lunchowa (nie wliczana do liczby godzin usługi) | Prowadzący Marzena Badura | Data realizacji zajęć 20-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Częśći od A do E akt osobowych – wykłady, ćwiczenia i czat na żywo | Prowadzący Marzena Badura | Data realizacji zajęć 20-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Walidacja | Prowadzący Marzena Badura | Data realizacji zajęć 20-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto620,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto620,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto88,57 PLN
- Koszt osobogodziny netto88,57 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marzena Badura
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestniczy otrzymują autorskie materiały szkoleniowe wykładowcy w tym np.:
- skrypty i autorską prezentację,
- scenariusze,
- pliki dokumentów przygotowanych w formacie PDF lub/i Excel,
- zadania i ćwiczenia,
- materiał dydaktyczny "umiejętności i kompetencje społeczne".
Warunki uczestnictwa
Zgłoszenie poprzez BUR oraz bezpośrednio na stronie www.frr.pl w celu zawarcia umowy świadczenia usług i wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych.
Informacje dodatkowe
W polu Liczba godzin usługi wymiar godzin szkolenia jest przedstawiony w godzinach dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna usługi = 45 minut).
W sytuacjach nagłych/nieprzewidzianych, jak również w przypadku problemów technicznych prosimy uczestników szkolenia o kontakt pod numerem telefonu stacjonarnego (22)5831000lub (32)3530926 lub z opiekunem szkolenia.
Oświadczam, że firma Centrum Szkoleniowe FRR Sp. z o.o. (NIP 5213544873) jest wpisana do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez m. st. Warszawa pod numerem 1050K i na tej podstawie jest uprawniona do wystawiania faktur ze stawką VAT zw. (usługa szkoleniowa zwolniona z VAT zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt. 26 lit. a Ustawy o podatku od towarów i usług z dn. 11.03.2004 r.).
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu: „Kierunek – Rozwój”.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania techniczne:
- szkolenie będzie realizowane na platformie ClickMeeting (www.clickmeeting.com/pl), która działa w przeglądarce internetowej (należy posiadać aktualną wersją przeglądarki: google chrome/ firefox/ opera/ safari lub Edge),
- komputer/laptop/tablet prawidłowo połączony ze sprawnymi: głośnikami, mikrofonem oraz kamerą,
- Internet o minimalnej prędkości pobierania 2 Mb/s (weryfikacja: https://www.speedtest.pl/),
- komputer/laptop/tablet z wgranym systemem Windows lub iOS i aktualną wersją ww. przeglądarki internetowej.
Usługa jest dostępna na wszystkich urządzeniach (laptop, tablet czy telefon komórkowy) posiadających stały dostęp do Internetu.
Uczestnicy otrzymają link dostępu do szkolenia, na maksymalnie 12 godzin przed rozpoczęciem szkolenia. Otrzymany link będzie aktywny do czasu zakończenia szkolenia.
Usługa będzie rejestrowana i nagrywana w celu monitoringu. Nagranie będzie udostępnione (na ograniczony czas) uczestnikom po uprzednim wyrażeniu zgody wykładowców i uczestników w celu utrwalenia efektów kształcenia.