Indywidualny kurs języka francuskiego ogólnego na poziomie B1 - 68h USŁUGA ZDALNA W CZASIE RZECZYWISTYM, PROJEKT KIERUNEK ROZWÓJ
Indywidualny kurs języka francuskiego ogólnego na poziomie B1 - 68h USŁUGA ZDALNA W CZASIE RZECZYWISTYM, PROJEKT KIERUNEK ROZWÓJ
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Angielski
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kursy językowe w naszej szkole są przeznaczone dla osób chcących nauczyć się języka lub podnieść swój dotychczasowy poziom znajomości języka obcego. Naszą ofertę z założenia kierujemy do osób dorosłych, pracujących i studentów.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji06-04-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi68
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńKursy i szkolenia
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie ma na celu podniesienie poziomu języka francuskiego Słuchacza do poziomu B1 wg. ESOKJ.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kursant zwięźle opowiada o wydarzeniach w życiu swoim i innych osób. | Kryteria weryfikacji Formułuje wypowiedzi inicjujące i podtrzymujące rozmowy dotyczące bieżących wydarzeń(np. sytuacja rodzinna, praca, wyjazd wakacyjny) | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji Używa niezbyt złożonych wyrażeń iumiarkowanie złożonych zdań, aby opisać wydarzenia z przeszłości; używa niezbyt złożonych wyrażeń i umiarkowanie złożonych zdań, aby opisać przyszłe wydarzenia | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Używa niezbytzłożonych wyrażeń i umiarkowanie złożonych zdań, aby opisać sytuację przedstawioną na fotografii | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Używa niezbyt złożonych wyrażeń i umiarkowanie złożonych zdań, aby relacjonowaćwypowiedzi innych osób | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji Używa niezbyt złożonych wyrażeń i umiarkowanie złożonych zdań, aby udzielićrady | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Używa niezbyt złożonych wyrażeń i umiarkowanie złożonych zdań,aby opisać swoje uczucia i wyrazić opinię | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Używa niezbyt złożonych wyrażeń i umiarkowanie złożonych zdań, abyopisać obejrzany film lub przeczytaną książkę | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Korzysta z określeń dotyczących światazewnętrznego (np. liczby, miary ilości i czasu, ceny, dni tygodnia, miesiące, pory roku, godziny) | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Opowiada zwięźle o swoich zainteresowaniach; opisuje zwięźle pogodę i warunkiatmosferyczne; udziela niezbyt złożonych informacji na temat stanu zdrowia swojego oraz osób, które zna | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Kursant formułuje umiarkowanie złożone pytania i prośby dotyczące rozmówcy. | Kryteria weryfikacji Zadaje umiarkowanie złożone pytania dotyczące spraw codziennych (np. Czy masz ochotępójść do kina?); Czy możesz powtórzyć?) | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Formułuje umiarkowanie złożone prośby | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Formułuje umiarkowanie złożone pytania dotyczące opinii rozmówcy | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Kursant prowadzi spontaniczną rozmowę w sytuacjach komunikacyjnych dnia codziennego. | Kryteria weryfikacji Używa umiarkowanie złożonych zwrotów grzecznościowych; formułuje umiarkowanie złożone pytania dotyczące bieżących wydarzeń lubspraw codziennych i odpowiada na tego typu pytania; wyraża i uwzględnia umiarkowanie złożone stwierdzenia dotyczące codziennych potrzeb lub bieżących wydarzeń; opisuje zwięźle swoje przeżycia. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Kursant posługuje się niezbyt złożonym słownictwem dotyczącym typowych sytuacji dniacodziennego i bieżących wydarzeń. | Kryteria weryfikacji Wyszukuje i wskazuje w tekście umiarkowanie trudne słowa i nieskomplikowane zwroty związane z życiem codziennym, rodziną, pracą, sposobami spędzania czasu wolnego,podróżowaniem i bieżącymi wydarzeniami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Dobiera poprawne słowa i nieskomplikowanezwroty do podanego kontekstu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Używa w formie pisemnej lub ustnej poprawnychumiarkowanie trudnych słów i nieskomplikowanych zwrotów do podanego kontekstu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Na podstawie wysłuchanego tekstu wskazuje poprawnezwroty do podanego kontekstu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kursant korzysta z zasobu niezbyt złożonych wyrażeń dotyczących potrzeb własnych i innych wtypowych sytuacjach komunikacyjnych. | Kryteria weryfikacji Dobiera umiarkowanie złożone zwroty grzecznościowe do wskazanego kontekstu; opisuje wformie ustnej lub pisemnej podaną sytuację komunikacyjną stosując poprawne słownictwo; opisuje zwięźle w formie ustnej lub pisemnej wydarzenia z przeszłości; opisuje zwięźle w formie ustnej lub pisemnej przyszłe wydarzenia; opisuje zwięźle w formie ustnej lub pisemnej swoją opinię, preferencje i wrażenia | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Kursant używa umiarkowanie złożonych struktur gramatycznych. | Kryteria weryfikacji Łączy słowa lub grupy słów za pomocą niezbyt złożonych spójników, (np. „zarówno”,„również”, „więc”, „chociaż”); ; formułuje niezbyt złożone pytania z zakresu życia prywatnego oraz pracy swojej i osób, które zna; formułuje niezbyt złożone wypowiedzi zapraszające, proponujące i przepraszające oraz odpowiada na takie wypowiedzi | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Opisuje zwięźle siebie, znane sobie osoby oraz przestrzeńwokół siebie | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Formułuje i odpowiada na niezbyt złożone pytania dotyczące typowychsytuacji dnia codziennego | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Formułuje niezbyt złożone odpowiedziprzyjmujące lub odrzucające propozycje dotyczące codziennych czynności podając powód | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Formułuje niezbyt złożone wypowiedzi wyrażające swoją opinię ipreferencje | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Cykl i charakter zajęć określany jest po diagnozie językowej Słuchacza i jego indywidualnych potrzeb lingwistycznych i zawodowych, typu modalności i potencjału językowego.
Założenia kursu oparte są na indywidualizacji procesu nauczania ze względu na cele, treści, metodę i formę organizacji pracy ze Słuchaczem. Indywidualizacja przejawia się w dostosowaniu do potrzeb i możliwości Słuchacza, strategii uczenia się, jego preferencji w sposobie nabywania wiedzy i umiejętności oraz biografii językowej i zawodowej. Organizacja procesu dydaktycznego ukierunkowana jest na osobiste potrzeby językowe, społeczne, kulturowe i zawodowe.
Kurs kładzie duży nacisk na praktykę – słuchanie i mówienie. Około 80% lekcji to praca ustna z lektorem, polegająca na kontrolowanym dialogu, w którym lektor zadaje pytania i prowadzi konwersacje w oparciu o wprowadzone wcześniej słownictwo oraz zagadnienia gramatyczne. Lekcje odbywają się praktycznie wyłącznie w języku obcym. Lektor kładzie duży nacisk na poprawność wypowiedzi pod względem wymowy, słownictwa i gramatyki, co utrwala prawidłowe nawyki językowe u uczestnika, a także motywuje go do dbania o formułowanie bezbłędnych zdań.
Treści nauczania
Treści nauczania obejmują:
- Zagadnienia tematyczne • dom i rodzina • zainteresowania i czas wolny, hobby i rozrywka • praca, szkoła i edukacja, uczelnia • podróże, sport • sztuka (muzyka, literatura, malarstwo, film, etc.) • pogoda i warunki klimatyczne. • bieżąca sytuacja i wydarzenia polityczne, społeczeństwo • media: czasopisma, gazety, radio i telewizja • życie na wsi i w mieście.
- Zagadnienia gramatyczno-leksykalne • zaimki względne proste • konstrukcje służące zaakcentowaniu jakiegoś elementu i położeniu nacisku: ce que ..., ce qui ..., ce dont ... c`est ... • stosowanie subjonctif présent i passé lub infinitif présent i passé po wyrażeniach czasownikowych wyrażających uczucia • konstrukcja czasownikowa (se) faire + bezokolicznik • zaimki rzeczowne wskazujące celui, celle • wyrażenia służące porównywaniu i stopniowanie przymiotników/przysłówków • zaimki względne złożone • mowa zależna i zgodność czasów • użycie czasów przeszłych: l’imparfait, le passé composé, le plus-que-parfait • zgodność participe passé • strona bierna i równoważniki zdań • różne sposoby wyrażania przyczyny i skutku: czasowniki provoquer, causer, être • dû, être causé, spójniki łączące zdania przyczynowo-skutkowe • nominalizacja • conditionnel passé jako wyrażenie informacji nie sprawdzonej • le participe présent et le gérondif • okoliczniki celu i czasu • futur simple, futur antérieur, conditionnel présent, passé • zdania warunkowe – wszystkie typy • zaimki en, y • zaimki zastępujące wszystkie części zdania • (dopełnienie bliższe – le, la, les , dalsze – lui, leur, oraz en , y użyte we wszystkich rodzajach zdań (pytające, twierdzące, tryb rozkazujący i forma przecząca) • pronoms indéfini: aucun, plusieurs, tout (tous, toutes..), nulle part itd • zdania przeczące • le passé simple
- Funkcje językowe • wyrażanie opinii i odczuć w stosunku do wizerunku swojego lub innych, par exemple: selon moi, d’après moi, qu’en pensez-vous, etc. • redagowanie maila z prośbą o rady i informacje. par exemple : Faisant suite à votre mail du 12 novembre, pourriez-vous nous donner quelques précisions sur… • opisywanie osób i ich zachowań /wygląd, charakter i osobowość, par exemple: Il était pâle, mal rasé, en chemisette d’été, il l’avait l’air inquiet… • udzielanie pochwał, sugestii, robienie wyrzutów, par exemple: J’aimerais vous féliciter pour votre travail, Ne serait-il pas mieux de revoir cette question, Je dois cependant vous reprocher votre attitude lors de la dernière réunion…, etc. • na różne sposoby udzielanie rad, zakaz i nakaz, par exemple: Je vous conseillerais de…, Je vous interdit de…, ll faut que vous…, Vous devez…, Il est nécéssaire de/que… • wyrażanie uczuć… par exemple: J’ai le sentiment que … J’ai l’impression que… • opowiadanie o zwyczajach konsumpcyjnych i kuchni (przepisy kulinarne)… Vous prenez 1 kilo de farine, 2 oeufs, une cuillérée de… • opisywanie przedmiotów, usług, budowli, zabytków, dzieł sztuki, par exemple: c’est un objet d’art, c’est en argent, il est rond, c’est un objet qui sert à…. • prowadzenie negocjacji na targu, w sklepie, par exemple: Combien ça coûte?, Vous ne trouvez pas que c’est un peu cher?, Et si j’achetais une ceinture en plus?... • przytaczanie wypowiedzi innych osób, par exemple: d’après ce qu’il a dit, selon lui,… • opisanie przebiegu swojej nauki podczas rozmowy kwalifikacyjnej; par exemple: lors de mes études…, tout au long de mon travail de recherche…, j’ai eu l’occasion de travailler sur…, j’ai consacré beaucoup de temps à l’analyse de… • opowiadanie o wydarzeniu z przeszłości; par exemple: Cet événement a eu lieu le…, Il s’agissait de…, Cette réunion s’est tenue… • ustępowanie i przeciwstawianie się; par exemple, je suis d’accord que …, j’avoue que…, nous admettons que…, je refuse de…, cependant…, je dois vous faire remarquer que… • wyrażanie opinii o wydarzeniach politycznych, informacje prasowe, par exemple: D’après ce que j’ai lu…, entendu…, vu…, dans les dernières informations, la situtation au ProcheOrient…, Pendant la dernière visite officielle du premier ministre… • redagowanie listu/maila z prośbą o udzielenie dodatkowych szczegółowych informacji, par exemple: Après la lecture de votre lettre, j’aimerais vous demander de me fournir quelques précisions et informations supplémentaires en ce qui concerne … • wyrażanie celów za pomocą zwrotów : pour, pour que, afin de, af in que, avoir pour but, • umiejscowienie w czasie i określenie czasu trwania jakiegoś zdarzenia, par exemple: depuis 2 ans…, il y a 3 heures…, cela fait 3 jours que…, dans une semaine… • rozmowa o różnych dziedzinach sztuki, par exemple: Je viens de voir le dernier film de Polański, Que pensez-vous de l’exposition consacrée à Stanley Kubrick? • umiejętność przeprowadzenia wywiadu; par exemple: Excusez-moi, pourriez- vous nous accorder cinq minutes et répondre à quelques questions?... • prezentacja programu kulturalnego, par exemple: La Ville de Cracovie propose tout un ensemble de distractions, visites de musées, théâtre, cinéma, événements culturels… • zadawanie pytań; par exemple: Avez-vous la possibilité de …?, Est-ce que vous avez la possibilité de…?, Vous avez la possibilité de…. ?, Quand? Combien? Pourquoi?, Où?...etc. • uczestnictwo w debacie: zabranie głosu, utrzymanie się przy głosie, przerwanie/odbieranie głosu, par exemple: Excusez-moi mais moi aussi j’aimerais intervenir sur cette question…, Ecoutez, vous avez déjà monopolisé la parole pendant toute la réunion, alors maintenant, il serait tout de même bien de donner la parole aux autres… • rozwiązywanie problemu przez telefon, par exemple: Et bien oui, écoutez, c’est très simple, vous devez brancher l’appareil en appuyant sur la touche…
Realizacja programu będzie zależała od tempa nauki Słuchacza.
Sposób sprawdzania efektów nauczania
- testy leksykalno -gramatyczne po zakończonej jednostce
- test końcowy
- reagowanie językowe (sprawności produktywne) z analizą językową
- symulacje językowe w trakcie trwania cyklu zajęć
Harmonogram usługi jest ustalany z uczestnikiem usługi w celu dostosowania go do jego możliwości czasowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 392,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 392,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto94,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto94,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
dr Bernadetta Pieczyńska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne są wysyłane e-mailem (w formie plików dokumentów, plików multimedialnych)
Warunki uczestnictwa
Podpisanie umowy o naukę z Usługodawcą.
Warunki otrzymania certyfikatu:
- 80% obecności na zajęciach (nieobecność należy usprawiedliwić np. zaświadczeniem lekarskim, odpisem aktu ślubu, zaświadczeniem z sądu).
- uzyskanie pozytywnego wyniku na teście końcowym sprawdzającym wiadomości
Informacje dodatkowe
Szkolenie może być rejestrowane w formie zdjęć (rzut ekranu) lub nagrywane w celu kontroli zgodnie z wytycznymi BUR.
1 godzina zajęć = 45 minut
Warunki techniczne
Warunki techniczne
WARUNKI TECHNICZNE niezbędne do udziału w usłudze:
a) Rodzaj platformy - Google Meet (na życzenie klienta usługa może być prowadzona na innego rodzaju platformie)
b) Minimalne wymagania sprzętowe:
Minimalne wymagania systemowe przy korzystaniu z Google Meet:
- Dwurdzeniowy procesor
- Pamięć 2 GB
Korzystanie z obsługiwanego systemu operacyjnego
Google Meet działa w aktualnej wersji oraz dwóch wcześniejszych głównych wersjach tych systemów operacyjnych:
- Apple macOS,
- Microsoft Windows,
- Chrome OS,
- Ubuntu i inne dystrybucje Linuksa oparte na Debianie.
Google Meet działa w tych mobilnych systemach operacyjnych:
- Android 5.0 lub nowszy (dowiedz się, jak sprawdzić i zaktualizować wersję Androida);
- iOS 12.0 lub nowszy.
Rozmowy wideo w Meet w aplikacji Gmail są zgodne z tymi systemami operacyjnymi:
- Android 6 lub nowszy,
- iOS 12 lub nowszy.
Korzystanie z obsługiwanej przeglądarki
Zalecamy używanie aktualnej wersji jednej z wymienionych przeglądarek:
- Chrome. Pobierz najnowszą wersję
- Mozilla Firefox. Pobierz najnowszą wersję
- Microsoft Edge. Pobierz najnowszą wersję
- Apple Safari.
Microsoft Internet Explorer 11 nie zapewnia pełnej obsługi Meet. Lepiej korzystać z przeglądarki Microsoft Edge. Jeśli chcesz używać Google Meet w przeglądarce Internet Explorer, musisz pobrać i zainstalować najnowszą wersję wtyczki Google Video Support.
Wskazówka: jeśli Twoja przeglądarka nie obsługuje spotkań wideo w Meet, możesz dołączyć do spotkania przez telefon, korzystając z numeru telefonu i kodu PIN podanego przez organizatora spotkania.
- Mikrofon
- Kamera
- Głośniki
c) Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów
Microsoft Office; program umożliwiający otwieranie plików pdf.
d) Link do spotkania jest wysyłany na e-maila i jest aktywny tylko w okresie trwania usługi.